flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (27 meningen)
Bacteriële infectie (23 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Dit middel stopte gelijk de pijn steken en na al 3 dagen waren mijn oren al opgeklaard en alle zwellingen van mijn speekselklieren afgenomen. Iets moeilijk met gebruik...een uur na eten of anders 2 uur voor het eten innemen en dat 4 keer per dag. Maar het verlichting van de pijn en het resultaat waren het waard.

08-06-2017 | Vrouw | 16
Infectie (mond)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik een talgklier bij de hoek van mijn mond had die opengemaakt was door de huisarts en er een mogelijke infectie daardoor moest worden tegengegaan. Het vervelende aan dit medicijn in dat je moet wachten met eten dus dat was zeker vervelend met plannen, daarnaast kreeg ik tijdens de kuur last van lichte diarree e[lees meer...]n na de kuur van vaginale schimmel. Voor de rest geen bijwerkingen en er is ook geen infectie opgetreden.

16-01-2017 | Vrouw | 35
Krentenbaard
Ik heb dit middel gekregen ivm. krentenbaard in mijn gezicht. Na een dag of drie was de werking duidelijk zichtbaar. Dat is fijn. Wat ik echt heel lastig vind is het innemen. Vier keer per dag een capsule op de lege maag en dat ook nog goed verdeeld is een crime. Zeker op bijv. een werkdag. Het is puzzelen om tot een goed schema te komen. Ik ervaar ook veel bijwerkingen,[lees meer...] te weten: Candida, Lusteloosheid, Misselijkheid, Darmkrampen, Oprispingen, Maagzuuraanvallen. Ik zal echt blij zijn als ik klaar ben... Dan nog even van de Candida af en alles is hopelijk weer normaal.

27-11-2016 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.

22-11-2016 | Vrouw | 39
flucloxacilline (500mg)
Ik had een ontsteking op me been, dit was de 3e keer al alleen nu het andere been. Been zag rood en dik, omdat ik de klachten herkende direct actie ondernomen. Kreeg een stevige antibiotica 4xdaags, voor of na het eten innemen, dat was soms lastig, om je nuchtere maag gaf geen bijwerkingen. Alleen een vaginale schimmelinfectie krijg je kado, bij deze antibiotica is dat [lees meer...]niet vermeld, de andere vaak wel.

08-11-2016 | Vrouw | 49
Slijmbeursontsteking
Na spoedopname en operatie 4 okt. aan infuus gekomen met continu 12 gram per 24 uur, bij thuiskomst nog 2 weken 4x daags 500 mg gebruikt. Vooral op de insteekplaatsen waar infuus heeft gezeten erg veel jeuk. Ook nu nog nadat ik de kuur al bijna een week niet meer slik. Tijdens de infuusperiode (2 wkn) was het net of de ab door de aderen heen brandde. Jeuk toen vooral opgel[lees meer...]ost met ijspackingen. Nu huid vettig houden en vooral niet krabben.

31-08-2016 | Vrouw | 35
Bacteriële infectie
Vanaf maandag gestart met deze kuur ivm een ontsteking van de nagelriem. Nu dus de 3e dag. Vanaf gister last van hoofdpijn, diarree en veel maagpijn vanmorgen. Net naar de huisarts gebeld en mag er omeprazol bij nemen. Hopelijk helpt dit. Nagelriem lijkt al wel rustiger en loost geen pus meer.

21-07-2016 | Vrouw | 20
Wondroos
Slik de capsules 4 keer per dag 10 dagen lang en dit al voor de 2e keer aangezien ik binnen een korte periode 2 keer wondroos heb gekregen. Heb totaal geen last van alle bijwerkingen zoals vele zeggen te hebben. Alleen heel soms wat misselijk, maar dat is ook zo weer over. De antibiotica werkt heel goed en al heel snel.

11-06-2016 | Vrouw | 68
Wondroos
Was eigenlijk heel tevreden over het verloop van het herstel met behulp van de Flucloxacilline. Wat inname betrof: beetje lastig en een gepuzzel qua maaltijden. Wat ik er wel aan over gehouden heb zijn zeer pijnlijke kuiten. Kan nog geen 20 stappen lopen en moet al stoppen zodat de pijn wegtrekt. Was voor mijn wondroos aanval niet het geval. Tenniste 3 x in de week nu [lees meer...]kan dit niet meer. Maandag naar fleboloog, ben benieuwd. Ik geef de Flucloxilline de schuld. Zijn er meer mensen met deze ernstige klacht?

18-05-2016 | Vrouw | 53
Complicatie na operatie
Na een ingreep moest ik preventief dit medicijn 3 x per dag innemen. Gevolg was een allergische reactie op het medicijn. Darmontsteking, hoge koorts en aanhoudende hoofdpijn.

15-05-2016 | Vrouw | 61
flucloxacilline (500mg)
Ik herken helemaal niets van de bijwerkingen die anderen beschrijven. Ik heb geen diarree, geen maagpijn, misselijk of andere ongemakken. Het op tijd innemen ervaar ik ook niet als lastig. Ben nu met de 5e dag bezig en voel me uitstekend. Vriendin van mij heeft wondroos in ernstige mate en zat er de hele aan met haar handen. Zij had natuurlijk van alles aangeraakt in huis[lees meer...] en op de een of andere manier heb ik het ook opgelopen. Gelijk de eerste dag dat ik 2 plekken ontdekte in mijn gezicht naar de huisarts gegaan die flucloxacilline voorschreef maar me verzocht te wachten met innemen omdat ze niet zeker was wat ik heb, ik moest afwachten of het erger werd. De volgende dag zag ik er een plek bij dus ben gelijk begonnen met het innemen. Na 4 dagen toch nog een vaag plekje erbij. Ik hoop de de lelijke plekken snel genezen, want zo kan ik niet werken.

14-02-2016 | Vrouw | 22
Bacteriële infectie
Helaas sloeg de kuur niet aan en moest ik overstappen naar een ander antibioticum. Had alleen last van brandend maagzuur, verder nergens last van. Gebruikt voor geïnfecteerd eczeem, met als symptoom bultjes op benen en rug.

09-02-2016 | Vrouw | 65
flucloxacilline (500mg)
medicijn slaat tot nu toe niet aan! vervelende bijwerkingen: misselijkheid en maagklachten.

11-10-2021 | Man | 64
Infectie (wond)
Ik ben een 64-jarige man en hebt 10 dagen lang 4 x daags 500 mg Flucloxacilline moeten innemen (t/m zaterdag 2/10) i.v.m. een flinke ontsteking onder aan mijn voet. Geen enkele bijwerking gehad. Zelfs geen maag/darmklachten. De ontsteking was na 4 dagen geheel verdwenen en de 10-daagse kuur helemaal afgemaakt. Geweldig middel wat tevens bekend staat dag het vrijwel nooit [lees meer...](minder dan 1 op de 10000 mensen) geen enkele bijwerking geeft. Ook de inname van de capsules gaat (ondanks de grootte) prima als je maar een groot glas water neemt dan heb je totaal geen last. En je krijgt echt niet het gevoel dat de capsule in je keel blijft "hangen". Topmiddel in alle opzichten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

07-08-2021 | Man | 36
Bacteriële infectie
Door een lymfevatontsteking begonnen met een kuur van 10 dagen, ontsteking is na een paar dagen langzaam weggetrokken. Slikken is even wat puzzelen met eten, aangezien je ze op een lege maag moet nemen. Eerste dagen wat last van diarree, nu vooral last van keelpijn en pijn met slikken, ook vaker het gevoel gehad dat de pil bleef hangen ergens in de slokdarm. Gisteren was d[lees meer...]e laatste dag van de kuur dus hoop dat de keelpijn nu ook snel verdwijnt niet echt een fijne bijwerking in ieder geval

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (532) - Antibiotica - penicillines breedspectrum