flucloxacilline

Wondroos (41 meningen)
Infectie (wond) (31 meningen)
Bacteriële infectie (26 meningen)
Ontsteking in de borst (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

11-06-2018 | Vrouw | 61
Bacteriële infectie
Paarse gezwollen arm na daas beet. Middel leek effectief, duurde wel een paar dagen. Wel behoorlijke gewrichtspijn knie nog steeds anderhalve week na inname. Ook heftige netelroos aanval gehad. Beide heb ik nooit eerder gehad.

06-05-2018 | Vrouw | 50
Eczeem
Door een allergische reactie had ik ernstige eczeem klachten ip mijn handen en armen. Daar is een bacterie bij gekomen waardoor alles ging ontsteken. Dit was zo ernstig dat ziekenhuisopname ter sprake kwam,zeker toen ik er ook nog wondroos bij kreeg! Eerst de penicilline proberen was mijn keus,ziekenhuis kan altijd nog! Inmiddels 3 dagen bezig met de flucloxacilline en mij[lees meer...]n handen beginnen langzaam te genezen maar de rest van mijn lijf zit onder de rode bulten die heftige jeuk veroorzaken! Jammer dat ik geen foto’s kan plaatsen! Morgen de huisarts bellen om dit te bespreken want de jeuk is gekmakend!

12-04-2018 | Vrouw | 18
Folliculitis
Uit het niets ernstige huiduitslag gekregen. Zichtbaar resultaat na een dag of 3-4. Problemen kunnen ook deels zijn afgenomen door te wassen met antibacteriele zeep. Capsules hebben een smerige smaak. Af en toe misselijk en honger neemt sterk af.

25-03-2018 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!

12-03-2018 | Vrouw | 24
Krentenbaard
Ik gebruik dit medicijn nu 6 dagen en heb helaas veel last van bijwerkingen terwijl ik nog geen tot weinig verbetering zie in de krentenbaard (in mijn nek/op mijn achterhoofd). Ik heb met name last van misselijkheid, vermoeidheid en pijn bij het plassen. Ook is het vrij veel puzzelen met de tijden aangezien je het 4x per dag moet slikken en hierbij rekening moet houden met[lees meer...] de tijd voor + na het eten.

05-03-2018 | Vrouw | 25
Infectie (wond)
Vanwege een wondinfectie op mijn been kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. Tijdens het gebruik hiervan werkte het goed en de ontsteking verdween. Helaas waren er enkele bijwerkingen, maar hier viel mee te leven. Echter kreeg ik na afloop van de kuur last van rode bultjes op mijn lichaam en heel veel jeuk. Wacht hiermee niet totdat het verdwijnt, maar ga gelijk terug na[lees meer...]ar je arts!

03-03-2018 | Vrouw | 59
Ontsteking in de borst
Wondje in tepel is gaan ontsteken. Er kwam ook pus uit. Pijnlijke steken. Klieren vuurrood daardoor. Na 3 dagen vermindering klachten. Minder vurig. Nog wel af en toe steken. Korstvorming op tepel. Geen pus meer. Is nu aan het helen.

25-02-2018 | Vrouw | 51
Folliculitis
Sinds twee dagen aan dit medicijn. Lastig te timen omdat het 4x per dag moet. Ook veel last s ochtends van mijn maag als ik de capsule inneem. Het brandt heel weg dan, overdag wat minder last. Effect op de folliculitis nog niet merkbaar na twee dagen.

21-02-2018 | Vrouw | 57
flucloxacilline (250mg)
Ik kreeg de medicijnen voor een infectie aan mijn vinger. Ik ben erg misselijk geweest van deze medicijnen. Je moet ze geruime tijd voor of na de maaltijd slikken (wat lastig te doen is omdat je ze vier maal zo goed mogelijk over de dag verspreid moet innemen), en hoe beter ik me daar aan hield, hoe misselijker ik werd. Het maagzuurbranden 's nachts was pijnlijk. Het mi[lees meer...]ddel hielp overigens wel goed, na een week was de infectie verdwenen. Bewijs dat het ermee te maken heeft, heb ik natuurlijk niet, maar ik ben sinds de medicijnen drie kilo aangekomen en de gewichtstoename gaat ook twee weken na de laatste pil nog door.

15-02-2018 | Vrouw | 35
Ontsteking in de borst
Effectief middel, na een paar dagen was de ontsteking weg. Nadeel had last van extreme vermoeidheid, misselijkheid, diaree, duizeligheid en in het algemeen je gwn ziek voelen.

18-10-2017 | Vrouw | 64
Wondroos
Via een piepklein wondje in mijn knie (na een val) wondroos op mijn scheenbeen. Eerst antibiotica creme, 1 week gebruikt, wondroos verdubbeld. Nu sinds 8 dagen aan de Flucloxacilline. 4 x p.d. 500mg. Na 3 dagen wondroos qua omvang voor de helft verminderd, roodheid minder, minder opgezet. Na 5 dagen kreeg ik echt last van een gevoel alsof de capsule in mijn maag is blijven[lees meer...] steken... soms oprispingen, boeren, en nu continue het gevoel alsof de capsule in de maag is blijven steken. Beetje branderig, geen fijn gevoel. 2x 1 dag ziek geweest. De eerste dag van de kuur, alsof ik de kater van de eeuw had, en de 8ste dag ongelofelijk vermoeid. Op de nuchtere maag innemen vind ik wel een dingetje :-( om de 6 uur dus 's nachts ( 05.00 uur) de wekker zetten. Ook heb ik de laatste dagen een enorm opgeblazen gevoel, vooral mijn maag, alsof ik een paar kilo ben aangekomen. Nu nog 2 dagen te gaan, wederom controle huisarts en dan hoor ik of ik kan stoppen of dat er nog 4 dagen bij komen. (Wat ik niet hoop) Dat propgevoel in mijn slokdarm, en gevoeligheid maag vind ik momenteel het vervelendst, zeker als het moment er weer aankomt om weer een capsule tot mij te nemen.

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Dit middel stopte gelijk de pijn steken en na al 3 dagen waren mijn oren al opgeklaard en alle zwellingen van mijn speekselklieren afgenomen. Iets moeilijk met gebruik...een uur na eten of anders 2 uur voor het eten innemen en dat 4 keer per dag. Maar het verlichting van de pijn en het resultaat waren het waard.

08-06-2017 | Vrouw | 16
Infectie (mond)
Ik kreeg dit medicijn voorgeschreven door mijn huisarts omdat ik een talgklier bij de hoek van mijn mond had die opengemaakt was door de huisarts en er een mogelijke infectie daardoor moest worden tegengegaan. Het vervelende aan dit medicijn in dat je moet wachten met eten dus dat was zeker vervelend met plannen, daarnaast kreeg ik tijdens de kuur last van lichte diarree e[lees meer...]n na de kuur van vaginale schimmel. Voor de rest geen bijwerkingen en er is ook geen infectie opgetreden.

16-01-2017 | Vrouw | 35
Krentenbaard
Ik heb dit middel gekregen ivm. krentenbaard in mijn gezicht. Na een dag of drie was de werking duidelijk zichtbaar. Dat is fijn. Wat ik echt heel lastig vind is het innemen. Vier keer per dag een capsule op de lege maag en dat ook nog goed verdeeld is een crime. Zeker op bijv. een werkdag. Het is puzzelen om tot een goed schema te komen. Ik ervaar ook veel bijwerkingen,[lees meer...] te weten: Candida, Lusteloosheid, Misselijkheid, Darmkrampen, Oprispingen, Maagzuuraanvallen. Ik zal echt blij zijn als ik klaar ben... Dan nog even van de Candida af en alles is hopelijk weer normaal.

27-11-2016 | Vrouw | 23
Infectie (wond)
Ruim een week geleden begonnen met dit medicijn i.v.m. een ernstige infectie van een buikwond. Amper bijwerkingen, enkel snel moe en weinig eetlust. Voor de infectie doet het (nog) niks, deze is alleen maar verergerd. Morgen ga ik weer terug naar de huisarts, wellicht is dit gewoon niet de juiste antibioticum.

26-06-2022 | Man | 45
Bacteriële infectie
Infectie teen, lijkt vanaf pil 1 te helpen. Enorme vooruitgang, dag 3 infectie zo goed als weg. Bijwerking, langdurige keelpijn verdwijnt voor de zon. Pijnlijke 💪 bicep lijkt ook goed te gedijen met deze penicilline. Al met al voor mij een wonder middel. Geen negatieve bijwerken so far.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum