Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (37 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

19-07-2021 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
heb hem gekregen voor een onsteking mijn oksel holte en lympfe klieren in de hoop dat het weg zou gaan na 3dgn te hebben gebruikt word de plek roder uiteindelijk doorverwezen naar de spoedpost daar is ie opgesneden en is het verholpen :) moet de kuur nog afmaken tot donderdag

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Ik heb sinds een week flucloxacilline 500 mg gekregen van de dokter vanwege een flinke wond aan mijn been die ontstoken is. Toe ik een paar maanden geleden de wond opliep heb ik al een antibiotica kuur gekregen maar die was anders en hielp wel, nu heb ik een ontsteking opgelopen en werkt de antibiotica niet. Vandaag de dokter bellen voor een consult en nieuwe antibioti[lees meer...]cum.

13-04-2021 | Vrouw | 40
Infectie (wond)
Voorgeschreven gekregen (10-daagse kuur) ivm ontsteking in wond/vers litteken gezicht (na fietsongeval). Daar hielp het nauwelijks tegen. Wel positief effect op herstel van de wonden in m'n mond (ook door fietsongeval en bijkomende operatie). En koorts verdween. Vanaf dag 2 flink misselijk (ben ik anders nooit) en geen eetlust meer. In de 5e nacht erg vervelend gevoel in s[lees meer...]lokdarm na inname medicijn ondanks inname met 300 ml water, niet geslapen daardoor. Gelukkig bleef het beperkt tot de enige keer dat ik het medicijn zittend innam. Tip: medicijn staand innemen.

19-03-2021 | Vrouw | 56
Infectie (wond)
Vanwege een nagelriemontsteking (nijnagel) Flucloxacilline 500 mg gekregen, 4x daags 1 capsule. Na 2 dagen globus gevoel gekregen, het gevoel dat de capsule in de keel blijft steken. Dat gevoel is niet meer weggegaan, het wordt steeds heviger. Door dit gevoel ook misselijkheid en vaak vanuit de keel boeren.

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

05-03-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Het effect van het medicijn kan ik niet beoordelen .Ik ben met dit medicijn gestopt na overleg met de arts. Ik voelde me na dag twee steeds beroerder worden.heftige maagpijn ,misselijk , opgeblazen buik .een leeg gevoel, diarree .maagzuur ,moe, spierpijn. Ik Ben echt niet kleinzerig maar dit was niet vol te houden om nog 4 dagen mee door te gaan. Voor mij nooit meer! [lees meer...]

28-02-2021 | Vrouw | 38
Gistinfectie van de huid
Roodheid en deel van de zwelling van mijn voet afgenomen. Na 10 dagen deze kuur nog steeds pijn en de roodheid niet geheel verdwenen.

13-01-2021 | Vrouw | 82
Wondroos
Mijn moeder is 82 en heeft 2x per jaar wondroos, voeten of benen en ook af en toe gezicht helemaal. Dit is een geweldige kuur(10dg 3x 500mg), meestal na 3-4 dagen resultaat. Enigste nadeel dat je goed aan de tijden moet houden, 1 uur voor of 2 na eten. Soms lastig bij ouderen mensen.

03-01-2021 | Vrouw | 55
Oorontsteking
Veel last van bijwerking. Erg brandend gevoel keel,slokdarm,maag. Soms toch eerder eten dan de 1 uur om dat gevoel weg te krijgen. Ontsteking wel weg, en dik oor ook weg. Dus hopelijk wel geholpen. Vandaag laatste dag kuur.

03-12-2020 | Vrouw | 68
Bacteriële infectie
Ik werd op 9 november j.l. geopereerd aan carpaal tunnelsyndroom en na 3 dagen zoveel pijn in mijn hand dat ik ter controle terugging naar Osaka ziekenhuis in Zwolle, vonden dat ik meer moest oefenen en vervolgens na 2 dagen weer met spoed naar ziekenhuis, waar in totaal 3 dagen achter elkaar onder narcose de hand is schoongemaakt want er zat een zeer ernstige infectie in [lees meer...], vervolgens 8 dagen aan het infuus en daarna naar huis met dit medicijn, Nu is het 3 december en nog niet helemaal genezen en heel veel pijn maar het gaat de goede kant op

29-11-2020 | Vrouw | 40
Wondroos
Deze kuur gekregen tegen wondroos op mijn bovenbeen. Het middel deed goed zijn werk en de plek begon binnen twee dagen al te verminderen. Wel kwamen er op meerdere plaatsen nieuwe plekken tot uiting die ook snel weer weg waren. Het innemen is wel een dingetje en ik probeer me er wel aan te houden wat prima gaat mbt niet eten, maar de tijden willen wel eens wisselen. Ik b[lees meer...]en wat vermoeider dan normaal, bij te vroeg na het eten innemen ontstaat er het gevoel alsof er iets scherps weer omhoog klimt via je slokdarm, een kop thee en een maalox doet wonderen. Verder is de urine en ontlasting wat donkerder dan normaal, en heb ik nu (drie dagen voor einde kuur van 10 dgn) vaginale schimmelinfectie en onder mijn borsten maar dat is ook wel veel voorkomend bij AB. Verder werkt dit heel goed!

21-11-2020 | Vrouw | 22
flucloxacilline (500mg)
Last van steeds terugkerende steenpuisten in gezicht. 2 jaar terug al eens een andere antibiotica gehad en nu begonnen mijn lymfeklieren op te zetten toen ik er weer 1 onder neus en 2 op kin kreeg. Van de huisarts deze antibiotica gekregen en was best angstig na het lezen van de ervaringen van anderen. Op dag 2 enorme buikkrampen en diarree gehad verder geen last. Makkelij[lees meer...]k in te nemen wel ff puzzelen qua tijden. Heb na het slikken wel het gevoel in mijn keel alsof ik heel hard geschreeuwd heb en mn keel elke keer moet schrapen.

29-09-2020 | Vrouw | 47
Wondroos
Na inname moet men rechtop blijven zitten voor 30 min, anders is het net of de capsule blijft hangen in de slokdarm wat pijn doet en daar open gaat wat heel vies smaakt, branderig gevoel en misselijkheid veroorzaakt. Meteen na dat uur eten lijkt te verlichten. 10 dgn 4x per dag om 7.00 , 12.00, 17.00, 22.00. Je mag dan eten en drinken tussen 8.00 en 10.00, 13.00 en 15.00[lees meer...], 18.00 en 20.00, 23.00 en 1.00, maar zo laat eet ik niet meer. Je mag tussendoor wel thee en water maar niet in grote hoeveelheden.

05-09-2020 | Vrouw | 48
Wondroos
Door een blaar op mijn hiel en dan op slippers lopen, wondroos gekregen. Koorts, dikke pijnlijke voet. Medicijnen zorgen wel dat het afneemt, maar we zijn op dag 6 van de 10. Het innemen is echt wel een ding. Ik heb normaal nooit problemen met het inslikken van medicijnen, maar deze wel! Ze lijken regelmatig te blijven steken in mijn keel slokdarm, proef soms ook de m[lees meer...]edicijnen. Misselijk, vol gevoel. Nog 4 dagen...!! 🤮 Schema van op lege maag innemen is ook wel even nadenken, maar dat moet je er voor over hebben. Hopelijk wondroos dan helemaal weg.

20-08-2020 | Vrouw | 49
Wondroos
De effectiviteit is prima. Maar de extreme vermoeidheid is vreselijk. En het gevoel dat de pillen ergens blijven hangen. Zoals bij elke antibiotica aan het eind van de kuur een vaginale schimmelinfectie.