flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (28 meningen)
Bacteriële infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

30-12-2017 | Man | 37
Gewrichtsontsteking
Ik had deze medicijnen voorgeschreven gelegen ivm een ontsteking in mijn knie die overging in mijn scheenbeen. Na het lezen van de verschillende bijwerkingen op deze site voor ik aan de kuur ging beginnen zag ik er toch wel tegen op. Mijn ervaring na het afsluiten van de kuur is echter erg positief. Had de eerste dag lichte hoofdpijn en de rest van de kuur geen enkele las[lees meer...]t van bijwerkingen. Na 4 dagen verdween de rode huid van mijn scheenbeen en op de laatste dag van de kuur is de pijn uit mijn knie en is hij ook niet dik meer. Kortom veel baat bij gehad.

22-10-2017 | Man | 51
Ontsteking in de borst
Ontstoken cyste/talgklier in borst. De ontsteking werd chirurgisch geopend en schoongemaakt. Ik moest dagelijks 2x daags de wond reinigen en de kuur (5 dagen) afmaken. Na 2 dagen gingen mijn darmen opspelen, werd erg moe maar de wond werd minder.

06-10-2017 | Man | 26
flucloxacilline (500mg)
Ongeveer 1.5 week met een ontstoken vinger/nagelriem gelopen in de hoop dat het vanzelf wegging. Toch maar naar de dokter gegaan en die schreef mij flucloxaclilline voor 4 maal per dag. Sowieso al een gedoe met rekenen 1 uur voor of 2 uur na het eten. En na 1 dag gestopt met de inname van de capsules want ze vielen erg verkeerd. Ik werd moe, diaree, misselijk en knallen[lees meer...]de koppijn. Ben er gelijk mee gestopt en heb nu wat anders gehad.

03-03-2017 | Man | 20
Bacteriële infectie
De huid rondom een wond begon steeds roder te worden en spreide zich uit. Na een gesprek met de huisarts dit begonnen te slikken voor eerst 10 dagen en verlengd naar 14 dagen. De roodheid begon zich na 4 dagen langzaam terug te trekken, nog wel roze huid er om heen, maar de felroodheid is verdwenen. Ik werd wel erg futloos en vermoeid, wat natuurlijk niet erg leuk is. Daa[lees meer...]rnaast merkte ik wel dat mijn ontlasting ook niet helemaal door had wat het nou met het medicijn aan moest. Verder was het erg lastig om het 4 keer per dag te doen op een nuchtere maag...

26-02-2017 | Man | 58
Bacteriële infectie
Ik had een fikse ontsteking aan linkerwijsvinger, waarbij er een groot risico was dat deze zou gaan uitbreiden naar de handpalm. De huisarts heeft om die reden zwaar aangezet met 4 maal daags 500 mg 10 dagen lang om een constante Flow te creëren. Een eventuele ontsteking in de handpalm had chirurgisch behandeld moeten worden. Een fijne bijkomende zaak is dat ik mijn hoof[lees meer...]dholtes met verkoudheid kwijt ben en mijn verstopte buis van Eustachius ontstopt is. Voelt uiteindelijk best lekker al met al ik ben tevreden zonder negatieve bijwerkingen bij mij.

21-12-2016 | Man | 53
flucloxacilline (500mg)
Ik heb een steunhart en heb 3 weken in het lumc gelegen met longontsteking, deze was bijna over maar kwam weer terug, tevens heb ik last van mijn driveline (een stroomdraad die van mijn controller naar de pomp aan mijn hart loopt) pijnlijk en dik, omdat mijn ontstekingswaarden weer stegen waren ze bang voor een bacterie op mijn driveline als dit gebeurd krijgen ze de bacte[lees meer...]rie niet meer weg en moet je je hele leven antibotica slikken. Slik nu 4x 1000mg voor bijna 4 weken, als ik het inneem dan krijg ik een branderig gevoel in mijn slokdarm en slikken doet pijn tevens heb ik jeuk op mijn voeten. het LUMC gebeld maar ik moet de kuur afmaken, mag nu wel 2x per dag pantoprazol slikken en voor dat ik ze inneem een glas melk drinken dit helpt wel

27-11-2016 | Man | 59
Bacteriële infectie
Ik had last van een bacteriële huidontsteking bij het oor. Kreeg een kuur voorgeschreven 4 x daags 1 capsule voor 10 dagen. Na drie dagen was de huidontsteking verdwenen. Moest natuurlijk de kuur wel afmaken en dat was een behoorlijke opgave. Betekent toch goed plannen met eten en doorgaan tot de 10 dagen voorbij zijn terwijl het euvel al verholpen was. Wel een paar bijwer[lees meer...]kingen zijnde diaree en huiduitslag (bultjes en jeuk). Vandaag de eerste vrije medicijnen-dag dus hoop dat de bijwerkingen snel verdwijnen. Kortom voor mij een goed medicijn met wat ongemakken.

16-10-2016 | Man | 38
Wondroos
Ik heb deze kuur gekregen omdat in wondroos in mijn arm had. Na vier dagen duidelijk effect en verbetering. Helaas na 10 dagen niet alles over en een verlenging van 10 dagen was nodig. Totaal geen last van bijwerkingen gehad.

31-03-2016 | Man | 50
Infectie (wond)
Bijwerkingen: buikpijn, diarree, vochtophoping, pijn aan de wond op mijn voet.

10-03-2016 | Man | 55
Bacteriële infectie
Huiduitslag ontstond dag na afronden van de kuur met dit medicijn. Volgens huisarts zou dat toeval zijn.

04-03-2016 | Man | 24
Ontsteking in de borst
Voorgeschreven gekregen na een huidontsteking op mijn borst na een onderhuids puistje. 4 maal daags 7 dagen. Even plannen qua tijdstippen, met wat dicipline goed te doen. Ik slikte om 7u, 13u, 19u en tussen 24u-1u. Ontsteking verdween na een dag of 3 en ondanks de waarschuwingen absoluut geen last van bijwerkingen. Prima spul.

03-12-2015 | Man | 46
Wondroos
Naar aanleiding van een wondroos aanval dit medicijn gaan slikken. Het is een beetje uitrekenen, wanneer je moet eten en wanneer je daarna je medicijnen pas mag slikken, maar dat was voor mij geen probleem. 10 dagen lang elke dag 2 x 2 capsules ingenomen. Weinig bijwerkingen, tenzij het koorts is, maar dat kan ook ergens anders aan liggen. Al na enkele dagen begon ik het e[lees meer...]ffect te merken en zag ik de dikte van mijn voet afnemen en ook het warme gevoel begon steeds minder te worden. Wel veel afgevallen in die weken, maar ook goed kunnen eten en weinig last van diarree. Vandaag de laatste dag, dus benieuwd hoe het na morgen gaat.

25-10-2015 | Man | 65
Wondroos
Na drie dagen treedt verbetering op. Wel vervelend dat je rekening moet houden dat de medicatie op een nuchtere maag dient te worden ingenomen. Blijf de eerste dagen in de buurt van het toilet!

21-10-2015 | Man | 32
Oorontsteking
Heb al 2 weken een ooronsteking, 1e kuur sloeg niet aan was 2 Ab kuur in 1 ofzo. Nu heb ik dus Flucloxacilline 500 mg. Vanaaf ben ik precies 3 dagen bezig, heb veel last van maag- en darmklachten, rommelt de hele dag door.. Innametijden is ff wennen, maar lukt aardig. Hopelijk is vanaf morgen de verbetering te voelen, das normaal 3 dagen.

12-09-2015 | Man | 48
Eczeem
Ik had voor het eerst van mijn leven last van eczeem. Het verspreidde flink over mijn lichaam en enkele wonden had flink opengekrabd, zodat ze waren gaan infecteren. Ik kreeg van de dermatoloog flucloxaclilline voorgeschreven. Het hielp ontzettend vlug. Ik ben nu 2 a 3 dagen bezig met de kuur en zowel de onstekingen als de eczeem smelten als sneeuw voor de zon. Ik kan nu w[lees meer...]eer jeukloos slapen. Last van bijwerkingen heb ik totaal niet. Het enige nadeel vind ik wel dat ik 4x per dag 1 capsule 1 uur voor of 2 uur na het eten moet innemen, liefst met gelijke tussenpozen. Dat is een flink geplan met eten.

14-08-2015 | Man | 77
Schimmelinfectie van de huid
Goed in te nemen. Geen bijwerkingen. redelijk effectief