flucloxacilline

Wondroos (41 meningen)
Infectie (wond) (31 meningen)
Bacteriële infectie (26 meningen)
Ontsteking in de borst (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

20-09-2018 | Man | 54

22-07-2018 | Man | 58
flucloxacilline (250mg)
Wondroos
Preventief begonnen met het slikken van Flucloxacilline. Ik voelde een wondroos in mijn rechteronderbeen opzetten. Onderbeen werd warm en in voelde een algehele malaise opkomen. Meteen gestart met de kuur. Na drie dagen was het effect van de Flucloxacilline al merkbaar. Zwelling nam af. Na vijf dagen (20 capsules) kreeg ik enorme huiduitslag op schouders, rug en armen. Jeu[lees meer...]k is niet te harden. Koude douches helpen voor even. Straks maar weer langs de huisarts.

13-07-2018 | Man | 32

28-05-2018 | Man | 62

20-05-2018 | Man | 64
Krentenbaard
De krentenbaardklachten waren na drie dagen duidelijk minder. Echter na de derde dag kreeg ik wat problemen op de nuchtere maag van hevige maagzuur en krampen. Onmiddeljk een maagzuurremmer ingenomen waarna de klachten afnamen. Toch voel ik me niet fit en heb af en toe lichte duizelingen en transpireren. Klachten worden minder na veel water te hebben gedronken. Neem bij[lees meer...] gebruik 2 glazen water dat helpt. Ik ga nu de 6e dag in en kijk uit na de 10e dag dan is de kuur voorbij.

10-04-2018 | Man | 68
Blaasontsteking
Ik heb een blaasontsteking veroorzaakt door een staffilococ. In het verleden heb ik een sepsis van de staffilococ gehad.

25-03-2018 | Man | 77
Infectie (wond)
Plotseling hevige maagberoering gevolgd door diare 1 dag na start gebruik van het middel

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
nadat broxil volstrekt geen effect had op de wondroos en de wondroos zich uitbreidde en grote open wonden veroorzaakte, kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. De eerde dagen in een hogere dosering, daarna terug naar 4x 500 mg per dag. Binnen een dag zakte de koorts. Binnen 3 dagen werden de plekken rustiger. Kortom: prima

10-01-2018 | Man | 53
Hidradenitis suppurativa
Heb voor de zoveelste keer weer last van hidradenitis in de oksel. Tijdens de Kerstdagen op komen zetten, na 4 dagen is de zwelling opengebarsten. De restanten moeten nog operatief worden verwijderd en de huid schoongemaakt. Het medicijn verlicht de klachten goed. Geen last van bijwerkingen. Wel uitkienen/rekenen wanneer ze in te nemen.

30-12-2017 | Man | 37
Gewrichtsontsteking
Ik had deze medicijnen voorgeschreven gelegen ivm een ontsteking in mijn knie die overging in mijn scheenbeen. Na het lezen van de verschillende bijwerkingen op deze site voor ik aan de kuur ging beginnen zag ik er toch wel tegen op. Mijn ervaring na het afsluiten van de kuur is echter erg positief. Had de eerste dag lichte hoofdpijn en de rest van de kuur geen enkele las[lees meer...]t van bijwerkingen. Na 4 dagen verdween de rode huid van mijn scheenbeen en op de laatste dag van de kuur is de pijn uit mijn knie en is hij ook niet dik meer. Kortom veel baat bij gehad.

22-10-2017 | Man | 51
Ontsteking in de borst
Ontstoken cyste/talgklier in borst. De ontsteking werd chirurgisch geopend en schoongemaakt. Ik moest dagelijks 2x daags de wond reinigen en de kuur (5 dagen) afmaken. Na 2 dagen gingen mijn darmen opspelen, werd erg moe maar de wond werd minder.

06-10-2017 | Man | 26
flucloxacilline (500mg)
Ongeveer 1.5 week met een ontstoken vinger/nagelriem gelopen in de hoop dat het vanzelf wegging. Toch maar naar de dokter gegaan en die schreef mij flucloxaclilline voor 4 maal per dag. Sowieso al een gedoe met rekenen 1 uur voor of 2 uur na het eten. En na 1 dag gestopt met de inname van de capsules want ze vielen erg verkeerd. Ik werd moe, diaree, misselijk en knallen[lees meer...]de koppijn. Ben er gelijk mee gestopt en heb nu wat anders gehad.

03-03-2017 | Man | 20
Bacteriële infectie
De huid rondom een wond begon steeds roder te worden en spreide zich uit. Na een gesprek met de huisarts dit begonnen te slikken voor eerst 10 dagen en verlengd naar 14 dagen. De roodheid begon zich na 4 dagen langzaam terug te trekken, nog wel roze huid er om heen, maar de felroodheid is verdwenen. Ik werd wel erg futloos en vermoeid, wat natuurlijk niet erg leuk is. Daa[lees meer...]rnaast merkte ik wel dat mijn ontlasting ook niet helemaal door had wat het nou met het medicijn aan moest. Verder was het erg lastig om het 4 keer per dag te doen op een nuchtere maag...

26-02-2017 | Man | 58
Bacteriële infectie
Ik had een fikse ontsteking aan linkerwijsvinger, waarbij er een groot risico was dat deze zou gaan uitbreiden naar de handpalm. De huisarts heeft om die reden zwaar aangezet met 4 maal daags 500 mg 10 dagen lang om een constante Flow te creëren. Een eventuele ontsteking in de handpalm had chirurgisch behandeld moeten worden. Een fijne bijkomende zaak is dat ik mijn hoof[lees meer...]dholtes met verkoudheid kwijt ben en mijn verstopte buis van Eustachius ontstopt is. Voelt uiteindelijk best lekker al met al ik ben tevreden zonder negatieve bijwerkingen bij mij.

21-12-2016 | Man | 53
flucloxacilline (500mg)
Ik heb een steunhart en heb 3 weken in het lumc gelegen met longontsteking, deze was bijna over maar kwam weer terug, tevens heb ik last van mijn driveline (een stroomdraad die van mijn controller naar de pomp aan mijn hart loopt) pijnlijk en dik, omdat mijn ontstekingswaarden weer stegen waren ze bang voor een bacterie op mijn driveline als dit gebeurd krijgen ze de bacte[lees meer...]rie niet meer weg en moet je je hele leven antibotica slikken. Slik nu 4x 1000mg voor bijna 4 weken, als ik het inneem dan krijg ik een branderig gevoel in mijn slokdarm en slikken doet pijn tevens heb ik jeuk op mijn voeten. het LUMC gebeld maar ik moet de kuur afmaken, mag nu wel 2x per dag pantoprazol slikken en voor dat ik ze inneem een glas melk drinken dit helpt wel

27-11-2016 | Man | 59
Bacteriële infectie
Ik had last van een bacteriële huidontsteking bij het oor. Kreeg een kuur voorgeschreven 4 x daags 1 capsule voor 10 dagen. Na drie dagen was de huidontsteking verdwenen. Moest natuurlijk de kuur wel afmaken en dat was een behoorlijke opgave. Betekent toch goed plannen met eten en doorgaan tot de 10 dagen voorbij zijn terwijl het euvel al verholpen was. Wel een paar bijwer[lees meer...]kingen zijnde diaree en huiduitslag (bultjes en jeuk). Vandaag de eerste vrije medicijnen-dag dus hoop dat de bijwerkingen snel verdwijnen. Kortom voor mij een goed medicijn met wat ongemakken.

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum