flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (27 meningen)
Bacteriële infectie (23 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

04-04-2020 | Man | 52
Speekselklierinfectie
Op een zaterdag ontdekte ik een verdikking onder mijn oor. Dag er op werd deze nog groter. Met eten was het ook zeer pijnlijk. Dacht zelf aan een speekselklier ontsteking of steentje. Ivm Covid-19 niet zo happig om naar de huisartsenpost te gaan. Toch maar op maandag gebeld om afspraak te maken. Huisarts gaf na overleg met KNO arts een hoge dosis antibioticum. De volgende[lees meer...] zaterdag is de zwelling geslonken en geen pijn meer met eten. Nog twee dagen om de kuur af te maken, hoop dat alles dan weg is.

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
nadat broxil volstrekt geen effect had op de wondroos en de wondroos zich uitbreidde en grote open wonden veroorzaakte, kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. De eerde dagen in een hogere dosering, daarna terug naar 4x 500 mg per dag. Binnen een dag zakte de koorts. Binnen 3 dagen werden de plekken rustiger. Kortom: prima

05-11-2018 | Man | 53
flucloxacilline (500mg)
Ik slik het omdat er een onsteking zit in mijn penis. In 2016 heb ik een pyronie operatie gehad, en blijkt dat er op de blijvende hechting(en) een bacterie zit. Ik kan nog niet erg veel over de afname vertellen maar wel een bijwerking. Ik had na de eerste inname van de 1e pil, 2 uur later een opgezette buik en maag. Ik weet niet of dat nog verdwijnt, maar misschien iemand [lees meer...]met de zelfde ervaring???

10-01-2018 | Man | 53
Hidradenitis suppurativa
Heb voor de zoveelste keer weer last van hidradenitis in de oksel. Tijdens de Kerstdagen op komen zetten, na 4 dagen is de zwelling opengebarsten. De restanten moeten nog operatief worden verwijderd en de huid schoongemaakt. Het medicijn verlicht de klachten goed. Geen last van bijwerkingen. Wel uitkienen/rekenen wanneer ze in te nemen.

21-12-2016 | Man | 53
flucloxacilline (500mg)
Ik heb een steunhart en heb 3 weken in het lumc gelegen met longontsteking, deze was bijna over maar kwam weer terug, tevens heb ik last van mijn driveline (een stroomdraad die van mijn controller naar de pomp aan mijn hart loopt) pijnlijk en dik, omdat mijn ontstekingswaarden weer stegen waren ze bang voor een bacterie op mijn driveline als dit gebeurd krijgen ze de bacte[lees meer...]rie niet meer weg en moet je je hele leven antibotica slikken. Slik nu 4x 1000mg voor bijna 4 weken, als ik het inneem dan krijg ik een branderig gevoel in mijn slokdarm en slikken doet pijn tevens heb ik jeuk op mijn voeten. het LUMC gebeld maar ik moet de kuur afmaken, mag nu wel 2x per dag pantoprazol slikken en voor dat ik ze inneem een glas melk drinken dit helpt wel

18-05-2016 | Vrouw | 53
Complicatie na operatie
Na een ingreep moest ik preventief dit medicijn 3 x per dag innemen. Gevolg was een allergische reactie op het medicijn. Darmontsteking, hoge koorts en aanhoudende hoofdpijn.

20-09-2018 | Man | 54

05-03-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Het effect van het medicijn kan ik niet beoordelen .Ik ben met dit medicijn gestopt na overleg met de arts. Ik voelde me na dag twee steeds beroerder worden.heftige maagpijn ,misselijk , opgeblazen buik .een leeg gevoel, diarree .maagzuur ,moe, spierpijn. Ik Ben echt niet kleinzerig maar dit was niet vol te houden om nog 4 dagen mee door te gaan. Voor mij nooit meer! [lees meer...]

03-01-2021 | Vrouw | 55
Oorontsteking
Veel last van bijwerking. Erg brandend gevoel keel,slokdarm,maag. Soms toch eerder eten dan de 1 uur om dat gevoel weg te krijgen. Ontsteking wel weg, en dik oor ook weg. Dus hopelijk wel geholpen. Vandaag laatste dag kuur.

10-03-2016 | Man | 55
Bacteriële infectie
Huiduitslag ontstond dag na afronden van de kuur met dit medicijn. Volgens huisarts zou dat toeval zijn.

07-08-2021 | Man | 56
Bacteriële infectie
Ik heb veel gelezen over dit medicijn hier en had ook last van schorre, pijnlijke keel, net of het bleef hangen. De oplossing die ik heb ontdekt is dat er misschien bij de makers aan de buitenkant nog resten van de binnenkant kunnen zitten. ik heb met een zakdoek, tissue de buitenkant van de capsule schoon gemaakt en voor de inname een flink slok water genomen en water in [lees meer...]de mond en toen ermee de capsule doorgeslikt en flink wat water na gedronken. Ik heb op deze manier geen last meer gehad van schorre of pijnlijke keel of het gevoel dat het ergens bleef hangen.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

19-03-2021 | Vrouw | 56
Infectie (wond)
Vanwege een nagelriemontsteking (nijnagel) Flucloxacilline 500 mg gekregen, 4x daags 1 capsule. Na 2 dagen globus gevoel gekregen, het gevoel dat de capsule in de keel blijft steken. Dat gevoel is niet meer weggegaan, het wordt steeds heviger. Door dit gevoel ook misselijkheid en vaak vanuit de keel boeren.

28-06-2020 | Vrouw | 56
flucloxacilline (500mg)
Ontsteking in de lies waar ik nauwelijks last van had maar die moest wel verdwijnen dús deze kuur. Nou voortaan vraag ik gelijk hoe de kuur werkt want deze inname methode al onhandig. Zelfde tijd, drie maal daags om de 8 uur. Twee uur ervóór niet eten, een uur erná niet eten. Nou went dit wel maar wel goed opletten. Het meest vervelend was dat in mijn geval vlák na inname [lees meer...]mijn borstbeen/slokdarm een brandend gevoel gaf, ruim een uur lang. Soms meer soms minder. En het lijkt een beetje alsof de capsule bleef hangen. Brandende gevoel het meest vervelend. Nu nog vandaag en morgen te gaan. Ontsteking zeker flink gekrompen maar niet weg. Nooit meer dit antibioticum voor mij.

21-02-2018 | Vrouw | 57
flucloxacilline (250mg)
Ik kreeg de medicijnen voor een infectie aan mijn vinger. Ik ben erg misselijk geweest van deze medicijnen. Je moet ze geruime tijd voor of na de maaltijd slikken (wat lastig te doen is omdat je ze vier maal zo goed mogelijk over de dag verspreid moet innemen), en hoe beter ik me daar aan hield, hoe misselijker ik werd. Het maagzuurbranden 's nachts was pijnlijk. Het mi[lees meer...]ddel hielp overigens wel goed, na een week was de infectie verdwenen. Bewijs dat het ermee te maken heeft, heb ik natuurlijk niet, maar ik ben sinds de medicijnen drie kilo aangekomen en de gewichtstoename gaat ook twee weken na de laatste pil nog door.

11-01-2021 | Man | 58
Ontsteking in de borst

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum