flucloxacilline

Bij  WondroosX

Infectie (wond) (26 meningen)
Bacteriƫle infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

21-07-2016 | Vrouw | 20
Wondroos
Slik de capsules 4 keer per dag 10 dagen lang en dit al voor de 2e keer aangezien ik binnen een korte periode 2 keer wondroos heb gekregen. Heb totaal geen last van alle bijwerkingen zoals vele zeggen te hebben. Alleen heel soms wat misselijk, maar dat is ook zo weer over. De antibiotica werkt heel goed en al heel snel.

21-03-2021 | Man | 21
Wondroos
Ik had een serieuze infectie achter op mijn kuit, maar door dit medicijn is alles verholpen. 4 x een pil van 500mg per dag hielp mij enorm, en na 48 uur werd de pijn, roodheid, en zwelling een stuk minder dik. Nu 5 dagen later is het bijna helemaal opgelost. top middel

20-10-2018 | Vrouw | 25
Wondroos
Meteen de eerste dag al misselijk erdoor. Vooral na inname en paar uur daarna met eten last. Na paar happen eten kotsneiging. Werkt voor de wondroos goed maar zou het niet nog is willen hebben. Ook gevoelig voor een migraine aanval.

14-01-2019 | Vrouw | 29
Wondroos
Na 4 dagen ziekenhuis(kreeg daar antibiotica via infuus) ivm wondroos in het gezicht, thuis verder gegaan met de flucloxacilline. 4x daags 500mg. De wondroos nam snel af. Enige minpunt, soms misselijk.

13-07-2018 | Man | 32

16-10-2016 | Man | 38
Wondroos
Ik heb deze kuur gekregen omdat in wondroos in mijn arm had. Na vier dagen duidelijk effect en verbetering. Helaas na 10 dagen niet alles over en een verlenging van 10 dagen was nodig. Totaal geen last van bijwerkingen gehad.

29-11-2020 | Vrouw | 40
Wondroos
Deze kuur gekregen tegen wondroos op mijn bovenbeen. Het middel deed goed zijn werk en de plek begon binnen twee dagen al te verminderen. Wel kwamen er op meerdere plaatsen nieuwe plekken tot uiting die ook snel weer weg waren. Het innemen is wel een dingetje en ik probeer me er wel aan te houden wat prima gaat mbt niet eten, maar de tijden willen wel eens wisselen. Ik b[lees meer...]en wat vermoeider dan normaal, bij te vroeg na het eten innemen ontstaat er het gevoel alsof er iets scherps weer omhoog klimt via je slokdarm, een kop thee en een maalox doet wonderen. Verder is de urine en ontlasting wat donkerder dan normaal, en heb ik nu (drie dagen voor einde kuur van 10 dgn) vaginale schimmelinfectie en onder mijn borsten maar dat is ook wel veel voorkomend bij AB. Verder werkt dit heel goed!

29-09-2020 | Vrouw | 47
Wondroos
Na inname moet men rechtop blijven zitten voor 30 min, anders is het net of de capsule blijft hangen in de slokdarm wat pijn doet en daar open gaat wat heel vies smaakt, branderig gevoel en misselijkheid veroorzaakt. Meteen na dat uur eten lijkt te verlichten. 10 dgn 4x per dag om 7.00 , 12.00, 17.00, 22.00. Je mag dan eten en drinken tussen 8.00 en 10.00, 13.00 en 15.00[lees meer...], 18.00 en 20.00, 23.00 en 1.00, maar zo laat eet ik niet meer. Je mag tussendoor wel thee en water maar niet in grote hoeveelheden.

05-09-2020 | Vrouw | 48
Wondroos
Door een blaar op mijn hiel en dan op slippers lopen, wondroos gekregen. Koorts, dikke pijnlijke voet. Medicijnen zorgen wel dat het afneemt, maar we zijn op dag 6 van de 10. Het innemen is echt wel een ding. Ik heb normaal nooit problemen met het inslikken van medicijnen, maar deze wel! Ze lijken regelmatig te blijven steken in mijn keel slokdarm, proef soms ook de m[lees meer...]edicijnen. Misselijk, vol gevoel. Nog 4 dagen...!! šŸ¤® Schema van op lege maag innemen is ook wel even nadenken, maar dat moet je er voor over hebben. Hopelijk wondroos dan helemaal weg.

20-08-2020 | Vrouw | 49
Wondroos
De effectiviteit is prima. Maar de extreme vermoeidheid is vreselijk. En het gevoel dat de pillen ergens blijven hangen. Zoals bij elke antibiotica aan het eind van de kuur een vaginale schimmelinfectie.

19-02-2018 | Man | 52
Wondroos
nadat broxil volstrekt geen effect had op de wondroos en de wondroos zich uitbreidde en grote open wonden veroorzaakte, kreeg ik flucloxacilline voorgeschreven. De eerde dagen in een hogere dosering, daarna terug naar 4x 500 mg per dag. Binnen een dag zakte de koorts. Binnen 3 dagen werden de plekken rustiger. Kortom: prima

20-09-2018 | Man | 54

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

22-07-2018 | Man | 58
flucloxacilline (250mg)
Wondroos
Preventief begonnen met het slikken van Flucloxacilline. Ik voelde een wondroos in mijn rechteronderbeen opzetten. Onderbeen werd warm en in voelde een algehele malaise opkomen. Meteen gestart met de kuur. Na drie dagen was het effect van de Flucloxacilline al merkbaar. Zwelling nam af. Na vijf dagen (20 capsules) kreeg ik enorme huiduitslag op schouders, rug en armen. Jeu[lees meer...]k is niet te harden. Koude douches helpen voor even. Straks maar weer langs de huisarts.

12-08-2019 | Man | 59
Wondroos
Ik moet 4 x per dag 2 x 500 mg slikken, Ć³f 1 uur voor, Ć³f 2 uur na de maaltijd. Ik vind het handiger om 1 uur voor de maaltijd de capsules in te nemen op de lege maag. Mijn schema voor de medicijniname is: 08:00, 13:00, 17:00 en 23:00 Mijn maaltijden zijn dan om: 09:00, 14:00, 18:00 In de ochtend eet ik 2 boterhammen, de middagmaaltijd sla ik vaak over en [lees meer...]om 18:00 eet ik eventueel wat brood met als hoofdmaaltijd veel fruit (banaan, mandarijnen en appel) Tussen de maaltijden door drink ik witte thee. In het begin had ik last van diaree, maar later werd het vaste ontlasting. Ik heb vooral last van verminderde concentratie.

18-03-2021 | Vrouw | 61
Wondroos
Wondroos aan re voet, begon met een ontstoken teen waarschijnlijk door een schimmelinfectie. De zwelling van de teen en de voet was binnen 3 dagen flink afgenomen dus de jeuk over mijn hele lijf wilde ik voor lief nemen. Maar de jeuk werd steeds erger/ slapeloze nachten en desloratadine tegen de jeuk hielp niet. Nu overgestapt naar argumenten. Afwachten wat dat gaat doen.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (422) - Antibiotica - penicillines breedspectrum