flucloxacilline

Wondroos (37 meningen)
Infectie (wond) (26 meningen)
Bacteriële infectie (22 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Ontsteking in de borst (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

18-09-2021 | Vrouw | 46
flucloxacilline (25mg/ml)
Bacteriële infectie
Kuur van 10 dagen ivm huidinfectie. Na 2 dagen gestopt ivm klachten. Met helicopter naar ziekenhuis gebracht. Na een week van onderzoeken was de conclusie dat ik kerngezond was en dat de oorzaak van de klachten wel dit medicijn moet zijn geweest. Vreselijk als je CONTINU MOET bewegen, niet even stil kan zitten of liggen, laat staan slapen. Huidinfectie was wel weg.

12-09-2021 | Vrouw | 60
Infectie (wond)
Een wondje op mijn scheenbeen veranderde in een paar dagen in een donkerrood gebied om de wond wat zich uitbreidde tot een half been, met blaren en jeuk. Maar werd gezwachteld dus daar kon ik niet krabben. Het ging van kwaad tot erger toen ik grote vlekken op mijn onderarmen kreeg en jeuk ben ik gestopt met deze kuur. Wat dus een goede beslissing was 4 dagen later was all[lees meer...]e roodheid verdwenen alleen de wond ziet er nog raar uit. Ook had ik het gevoel dat de capsule bleef hangen in mijn keel, drink 2 liter water maar dat gevoel bleef ik houden. Voor mij dus niet weer deze kuur!!

05-09-2021 | Vrouw | 32
Infectie (wond)
Vanwege een infectie in een wond dit middel voorgeschreven gekregen. 4x per dag een capsule op een lege maag. Wat een vreselijk middel is het! Heb al vaker antibiotica gebruikt, maar nog nooit zulke bijwerkingen als dit. Ik heb elke na elke capsule binnen een half uur het gevoel dat mijn hele binnenkant weggebrand wordt en zit continu tegen overgeven aan. Omeprazol neemt m[lees meer...]et moeite de scherpe randjes weg. Het branden houdt aan tot de volgende capsule en ik lig er in de nacht wakker van. Ook ben ik enorm vermoeid en heb ik last van mijn darmen.

18-08-2021 | Vrouw | 33
Infectie (wond)
Na de 2de dag ontzettend misselijk, hoofdpijn en last van maag en darmen. Wat een troep is dit spul zeg. Na 3 dagen gestopt. Niet vol te houden.

03-08-2021 | Vrouw | 27
Oorontsteking
Ik heb een fikse oorontsteking waarbij druppels met antibiotica niet hielpen, dus deze voorgeschreven gekregen. Zit nu op dag 3 en merk geen verbetering. Wel moet ik na bijna alles wat ik eet of drink overgeven, heb ik eigenlijk helemaal geen honger en ben ik constant zo moe dat ik alleen maar in bed lig. Volgens de arts zou ik met deze antibiotica sneller beter worden maa[lees meer...]r op deze manier zit dat er niet in.

31-05-2021 | Vrouw | 44
Bacteriële infectie
Ik heb sinds een week flucloxacilline 500 mg gekregen van de dokter vanwege een flinke wond aan mijn been die ontstoken is. Toe ik een paar maanden geleden de wond opliep heb ik al een antibiotica kuur gekregen maar die was anders en hielp wel, nu heb ik een ontsteking opgelopen en werkt de antibiotica niet. Vandaag de dokter bellen voor een consult en nieuwe antibioti[lees meer...]cum.

17-03-2021 | Man | 30
Bacteriële infectie
Na drie dagen gestopt met dit medicijn. De bijwerkingen op de maag zijn erger dan de kwaal

05-03-2021 | Vrouw | 55
Bacteriële infectie
Het effect van het medicijn kan ik niet beoordelen .Ik ben met dit medicijn gestopt na overleg met de arts. Ik voelde me na dag twee steeds beroerder worden.heftige maagpijn ,misselijk , opgeblazen buik .een leeg gevoel, diarree .maagzuur ,moe, spierpijn. Ik Ben echt niet kleinzerig maar dit was niet vol te houden om nog 4 dagen mee door te gaan. Voor mij nooit meer! [lees meer...]

03-01-2021 | Vrouw | 55
Oorontsteking
Veel last van bijwerking. Erg brandend gevoel keel,slokdarm,maag. Soms toch eerder eten dan de 1 uur om dat gevoel weg te krijgen. Ontsteking wel weg, en dik oor ook weg. Dus hopelijk wel geholpen. Vandaag laatste dag kuur.

07-06-2020 | Vrouw | 65
Slijmbeursontsteking
Begint te helpen na 8 dagen. Moet het 10 dagen nemen.

28-03-2020 | Vrouw | 19
flucloxacilline (500mg)
Ik gebruik dit medicijn voor een ontsteking in mijn lies nadat ik daar een bultje weg heb laten snijden. Deze heelt dus niet goed en het lijkt onstoken. Heb de kuur nog niet volledig afgemaakt, ben nog bezig. Ik weet niet of ik er mee door ga. Het word niks beter en ik heb alleen maar nare bijwerkingen.

05-12-2019 | Vrouw | 81

11-08-2019 | Vrouw | 36
Oogontsteking
Alles begon met een pukkeltje op de rand van mijn ooglid. Ontstoken oog/talgklier met gevolg driedubbel dik oog. Eerst antibioticazalf gekregen voor in oog, maar het was te sterk. 5 dagen nu deze antibiotica en moet er nog 2. Hij slaat goed aan en daar ben ik wel tevreden over. Je moet hem 1 uur voor de maaltijd en 2 uur na de maaltijd innemen. Voor mij is dit echt een d[lees meer...]ingetje. Heb moeten puzzelen en wekkers gezet. Ik merk nu sinds dag 4 zo'n beetje dat ik op sta met een bepaalde zwaarte in mijn lijf en ben daarbij heel duizelig. Wordt er gewoon apathisch van. Weinig kracht. Ik ga wel door, moet wel, maar ik ben er niet helemaal bij. Ook last van maagzuur en heb het idee dat ik verhouden wordt met keelontsteking,wat me sterk lijkt aangezien ik antibiotica slik. Maar goed.

11-05-2019 | Vrouw | 19
flucloxacilline (500mg)
NOOIT MEER! Wat een verschrikkelijke antibiotica. Ik heb een abces bij mijn lies/schaamstreek ze hebben die losgesneden en mij dit voorgeschreven na de eerste tablet al gelijk misselijk braken hoofdpijn duizeligheid en je nog meer ziek voelen, ik ben er mee gestopt dat mocht van de dokter als de klachten aan bleven houden moest ik terug naar het ziekenhuis waarschijnlijk[lees meer...] word ik dan opgenomen. Nooit meer dit medicijn en raad het iedereen af!!

25-03-2018 | Vrouw | 50
Infectie (wond)
Dit middel wil ik nooit meer. Na 2 dagen kreeg ik een onrust in benen en lijf. Vreselijk gevoel. Snachts niet kunnen slapen en naarmate ik slikte voelde ik me al zieker. Dit nooit meer. Geen trek in eten. Zitten liggen en lopen ga maar door! Ook 4 x dus en dan of 2 uur na of 1 uur voor t eten! Maargoed t eten smaakte me al minder dus dat werd wat makkelijker!

18-05-2016 | Vrouw | 53
Complicatie na operatie
Na een ingreep moest ik preventief dit medicijn 3 x per dag innemen. Gevolg was een allergische reactie op het medicijn. Darmontsteking, hoge koorts en aanhoudende hoofdpijn.