flucloxacilline

Wondroos (41 meningen)
Infectie (wond) (31 meningen)
Bacteriële infectie (26 meningen)
Ontsteking in de borst (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Krentenbaard (7 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

25-05-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
Ontstoken abces bij stuitje, hieraan geopereerd. Open wond gelaten moet van binnenuit genezen. Hierbij voor 10 dagen de flucloxacilline gekregen, 4x per dag 500 mg. Kan wel merken dat het aan zware antibiotica is, word er erg moe van(kan ook van de infectie zijn. en heb amper honger. Grote nadeel is dat je pas 2 uur na het eten 1 capsule mag innemen en na inname pas een [lees meer...]uur later mag eten. Gebruiksgemak is dus niet zo vriendelijk, maar het moet maar voor de infectie. Misselijkheid heb ik enkel als ik te vroeg na inname eet of andersom. Als je hier goed op let valt het heel erg mee

11-10-2021 | Man | 64
Infectie (wond)
Ik ben een 64-jarige man en hebt 10 dagen lang 4 x daags 500 mg Flucloxacilline moeten innemen (t/m zaterdag 2/10) i.v.m. een flinke ontsteking onder aan mijn voet. Geen enkele bijwerking gehad. Zelfs geen maag/darmklachten. De ontsteking was na 4 dagen geheel verdwenen en de 10-daagse kuur helemaal afgemaakt. Geweldig middel wat tevens bekend staat dag het vrijwel nooit [lees meer...](minder dan 1 op de 10000 mensen) geen enkele bijwerking geeft. Ook de inname van de capsules gaat (ondanks de grootte) prima als je maar een groot glas water neemt dan heb je totaal geen last. En je krijgt echt niet het gevoel dat de capsule in je keel blijft "hangen". Topmiddel in alle opzichten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

07-08-2021 | Man | 56
Bacteriële infectie
Ik heb veel gelezen over dit medicijn hier en had ook last van schorre, pijnlijke keel, net of het bleef hangen. De oplossing die ik heb ontdekt is dat er misschien bij de makers aan de buitenkant nog resten van de binnenkant kunnen zitten. ik heb met een zakdoek, tissue de buitenkant van de capsule schoon gemaakt en voor de inname een flink slok water genomen en water in [lees meer...]de mond en toen ermee de capsule doorgeslikt en flink wat water na gedronken. Ik heb op deze manier geen last meer gehad van schorre of pijnlijke keel of het gevoel dat het ergens bleef hangen.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

02-04-2021 | Man | 46
Ontsteking van de lippen
Na een vermoedelijke infectie van mijn bovenlipwaar ik ook aan behandeld ben, dit medicijn gekregen. Ik weet uit een verleden dat mijn maag en darmen hier niet prettig op reageren. Echter dit keer veroorzaakt het niet één bijwerking. Na eerst niet echt dit medicijn te willen gezien de ervaringen uit het verleden, nu dik tevreden.

21-03-2021 | Man | 21
Wondroos
Ik had een serieuze infectie achter op mijn kuit, maar door dit medicijn is alles verholpen. 4 x een pil van 500mg per dag hielp mij enorm, en na 48 uur werd de pijn, roodheid, en zwelling een stuk minder dik. Nu 5 dagen later is het bijna helemaal opgelost. top middel

13-01-2021 | Vrouw | 82
Wondroos
Mijn moeder is 82 en heeft 2x per jaar wondroos, voeten of benen en ook af en toe gezicht helemaal. Dit is een geweldige kuur(10dg 3x 500mg), meestal na 3-4 dagen resultaat. Enigste nadeel dat je goed aan de tijden moet houden, 1 uur voor of 2 na eten. Soms lastig bij ouderen mensen.

13-04-2020 | Vrouw | 69
Wondroos
Dolblij met het medicijn. Wondroos aan oor al na twee dagen duidelijk minder. Vooral in coronatijd heel blij dat ik er zo snel vanaf was. Ik ben gevoelig voor wondroos, was al de derde keer, ik weet hoe ernstig het kan worden.

04-04-2020 | Man | 52
Speekselklierinfectie
Op een zaterdag ontdekte ik een verdikking onder mijn oor. Dag er op werd deze nog groter. Met eten was het ook zeer pijnlijk. Dacht zelf aan een speekselklier ontsteking of steentje. Ivm Covid-19 niet zo happig om naar de huisartsenpost te gaan. Toch maar op maandag gebeld om afspraak te maken. Huisarts gaf na overleg met KNO arts een hoge dosis antibioticum. De volgende[lees meer...] zaterdag is de zwelling geslonken en geen pijn meer met eten. Nog twee dagen om de kuur af te maken, hoop dat alles dan weg is.

04-05-2019 | Vrouw | 61
Wondroos
Ik had een pijnlijke neus na een verkoudheid, ik dacht hooikoorts. Maar na een bezoek aan de huisarts bleek ik wondroos te hebben. Na 2 dagen medicijnen werd mijn gezicht roder en dikker. Daarna zijn de klachten snel afgenomen en na een week bijna geheel verdwenen. In combinatie met paracetemol was de pijn goed te onderdrukken.

12-06-2018 | Vrouw | 23
flucloxacilline (500mg)
Medicijn is goed en makkelijk in gebruik.. apotheker vertelde mij dat het geen kwaad kan met de anticonceptie. Ik bleek begin januari toch zwanger te zijn. Totaal niet gepland maar we gaan er voor.

03-03-2018 | Vrouw | 59
Ontsteking in de borst
Wondje in tepel is gaan ontsteken. Er kwam ook pus uit. Pijnlijke steken. Klieren vuurrood daardoor. Na 3 dagen vermindering klachten. Minder vurig. Nog wel af en toe steken. Korstvorming op tepel. Geen pus meer. Is nu aan het helen.

10-01-2018 | Man | 53
Hidradenitis suppurativa
Heb voor de zoveelste keer weer last van hidradenitis in de oksel. Tijdens de Kerstdagen op komen zetten, na 4 dagen is de zwelling opengebarsten. De restanten moeten nog operatief worden verwijderd en de huid schoongemaakt. Het medicijn verlicht de klachten goed. Geen last van bijwerkingen. Wel uitkienen/rekenen wanneer ze in te nemen.

09-09-2017 | Vrouw | 39
Oorontsteking
Dit middel stopte gelijk de pijn steken en na al 3 dagen waren mijn oren al opgeklaard en alle zwellingen van mijn speekselklieren afgenomen. Iets moeilijk met gebruik...een uur na eten of anders 2 uur voor het eten innemen en dat 4 keer per dag. Maar het verlichting van de pijn en het resultaat waren het waard.

26-02-2017 | Man | 58
Bacteriële infectie
Ik had een fikse ontsteking aan linkerwijsvinger, waarbij er een groot risico was dat deze zou gaan uitbreiden naar de handpalm. De huisarts heeft om die reden zwaar aangezet met 4 maal daags 500 mg 10 dagen lang om een constante Flow te creëren. Een eventuele ontsteking in de handpalm had chirurgisch behandeld moeten worden. Een fijne bijkomende zaak is dat ik mijn hoof[lees meer...]dholtes met verkoudheid kwijt ben en mijn verstopte buis van Eustachius ontstopt is. Voelt uiteindelijk best lekker al met al ik ben tevreden zonder negatieve bijwerkingen bij mij.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum