Ervaringen met Flucloxacilline

flucloxacilline

vermoeidheid

Wondroos (49 meningen)
Infectie (wond) (38 meningen)
Bacteriële infectie (33 meningen)
Ontsteking in de borst (12 meningen)
Krentenbaard (10 meningen)
Oorontsteking (9 meningen)
Keelontsteking (3 meningen)

22-07-2023 | Vrouw | 38
Infectie (wond)
Helaas heb ik heel veel last van maagzuur. Het was op een zeker moment zo erg dat ik ze niet meer kon nemen. En kon mijn eigen vaste medicatie door de pijn ook niet innemen. Pantazol hielp me niet maar in combinatie met esomeprazol 40mg kon ik de kuur eindelijk doorzetten. Helaas was een andere kuur geen optie voor mij maar heb goede hoop dat het nu gaat lukken. Wel merk i[lees meer...]k nu ik de kuur 3 dagen volledig neem dat ik veel jeuk krijg. Maar goed ook daar is een oplossing voor als het nodig zou zijn. Ik neem echt veel water in bij de pil en probeer me echt te houden dat ik niet eet in de 2 uur ervoor en het uur erna.

22-04-2023 | Man | 76
flucloxacilline (500mg)
Inname om na val mogelijke trombose in been te voorkomen: onderhuidse bloeding en flinke zwelling op scheenbeen, plaatselijk rode glans op de huid. Inname vereiste goede planning, verder geen probleem. Geen bijwerkingen ondervonden, d.w.z. de steeds terugkerende neusklachten (verstopt, snot) zijn ook bijna 4 maanden lang verdwenen. 🙂

23-02-2023 | Man | 51
Wondroos
Ik kreeg plots zeer hoge koorts en de volgende morgen was mijn onderbeen en enkel dik en rood. Gelukkig kon ik dezelfde ochtend bij de huisarts terecht, diagnose: wondroos. Ik kreeg meteen deze antibiotica, 4 maal daags in te nemen. Onhandig omdat dit tussen maaltijden moet, dus even puzzelen. Ik vond de capsules ook erg groot en de geur en smaak is inderdaad metalig zoals[lees meer...] hier als werd genoemd. Toch ben ik zeer tevreden want dit medicijn doet wat het moet doen, na 2 dagen merkte ik al het verschil en nu is nog niet eens de hele kuur van 10 dagen klaar en de wondroos is (of lijkt) al helemaal weg. Natuurlijk wel wat bijwerkingen (beetje wazig), maar wondroos is enorm ernstig en voor de snelle genezig heb ik dat er graag voor over. Ik wil gebruikers van dit medicijn dan ook gerust stellen. Je neemt het niet voor de lol, maar de kwaal die dit medicijn oplost is vele malen erger dan de bijwerkingen die er optreden. Tip: ik neem wel per dag een Jakult erbij omdat darmflora beschadigd kan raken door antibiotica.

05-08-2022 | Vrouw | 47
Ontsteking in de borst
Ondanks zeer gevoelig maag-darmstelsel geen last gehad van braken of diarree. In het geheel geen last gehad van andere bijwerkingen. Na 3 dagen merkte ik dat de ontsteking zelf en infiltraten minder rood waren, zwelling werd ook minder. Beste ervaring ooit met antibiotica.

26-06-2022 | Man | 45
Bacteriële infectie
Infectie teen, lijkt vanaf pil 1 te helpen. Enorme vooruitgang, dag 3 infectie zo goed als weg. Bijwerking, langdurige keelpijn verdwijnt voor de zon. Pijnlijke 💪 bicep lijkt ook goed te gedijen met deze penicilline. Al met al voor mij een wonder middel. Geen negatieve bijwerken so far.

25-05-2022 | Vrouw | 34
Infectie (wond)
Ontstoken abces bij stuitje, hieraan geopereerd. Open wond gelaten moet van binnenuit genezen. Hierbij voor 10 dagen de flucloxacilline gekregen, 4x per dag 500 mg. Kan wel merken dat het aan zware antibiotica is, word er erg moe van(kan ook van de infectie zijn. en heb amper honger. Grote nadeel is dat je pas 2 uur na het eten 1 capsule mag innemen en na inname pas een [lees meer...]uur later mag eten. Gebruiksgemak is dus niet zo vriendelijk, maar het moet maar voor de infectie. Misselijkheid heb ik enkel als ik te vroeg na inname eet of andersom. Als je hier goed op let valt het heel erg mee

11-10-2021 | Man | 64
Infectie (wond)
Ik ben een 64-jarige man en hebt 10 dagen lang 4 x daags 500 mg Flucloxacilline moeten innemen (t/m zaterdag 2/10) i.v.m. een flinke ontsteking onder aan mijn voet. Geen enkele bijwerking gehad. Zelfs geen maag/darmklachten. De ontsteking was na 4 dagen geheel verdwenen en de 10-daagse kuur helemaal afgemaakt. Geweldig middel wat tevens bekend staat dag het vrijwel nooit [lees meer...](minder dan 1 op de 10000 mensen) geen enkele bijwerking geeft. Ook de inname van de capsules gaat (ondanks de grootte) prima als je maar een groot glas water neemt dan heb je totaal geen last. En je krijgt echt niet het gevoel dat de capsule in je keel blijft "hangen". Topmiddel in alle opzichten en kan het een ieder van harte aanbevelen.

30-09-2021 | Man | 64
Bacteriële infectie
Top Antibiotica. Ik heb dit middel 10 dagen 4 x daags 500 mg gebruikt i.v.m. een ontstoken voet door een bacterie. Na 4 dagen voet al niet meer dik en rood meer en klachten verdwenen. Kuur geheel afgemaakt. Totaal geen bijwerkingen gehad (zelfs geen maag/darmklachten). En ook inname ging prima zonder dat (broodje aap verhaal) ik het gevoel had dat de capsule in mijn keel [lees meer...]bleef hangen. Waar halen ze deze onzin vandaan. Gewoon een Topmiddel wat bekend staat dat het geen bijwerkingen heeft (minder dan 1 op 10000 mensen op alle gebieden). Dus ik moet wel lachen om al die "Indianenverhalen" hier. Wat een onzin. Gewoon een Wereldmiddel.

07-08-2021 | Man | 56
Bacteriële infectie
Ik heb veel gelezen over dit medicijn hier en had ook last van schorre, pijnlijke keel, net of het bleef hangen. De oplossing die ik heb ontdekt is dat er misschien bij de makers aan de buitenkant nog resten van de binnenkant kunnen zitten. ik heb met een zakdoek, tissue de buitenkant van de capsule schoon gemaakt en voor de inname een flink slok water genomen en water in [lees meer...]de mond en toen ermee de capsule doorgeslikt en flink wat water na gedronken. Ik heb op deze manier geen last meer gehad van schorre of pijnlijke keel of het gevoel dat het ergens bleef hangen.

02-07-2021 | Vrouw | 56
Wondroos
Ik ben zeer tevreden over dit medicijn. Het werkte al op de tweede dag (ik had een kuur voor 10 dagen) en ik had totaal geen bijwerkingen.

02-04-2021 | Man | 46
Ontsteking van de lippen
Na een vermoedelijke infectie van mijn bovenlipwaar ik ook aan behandeld ben, dit medicijn gekregen. Ik weet uit een verleden dat mijn maag en darmen hier niet prettig op reageren. Echter dit keer veroorzaakt het niet één bijwerking. Na eerst niet echt dit medicijn te willen gezien de ervaringen uit het verleden, nu dik tevreden.

21-03-2021 | Man | 21
Wondroos
Ik had een serieuze infectie achter op mijn kuit, maar door dit medicijn is alles verholpen. 4 x een pil van 500mg per dag hielp mij enorm, en na 48 uur werd de pijn, roodheid, en zwelling een stuk minder dik. Nu 5 dagen later is het bijna helemaal opgelost. top middel

13-01-2021 | Vrouw | 82
Wondroos
Mijn moeder is 82 en heeft 2x per jaar wondroos, voeten of benen en ook af en toe gezicht helemaal. Dit is een geweldige kuur(10dg 3x 500mg), meestal na 3-4 dagen resultaat. Enigste nadeel dat je goed aan de tijden moet houden, 1 uur voor of 2 na eten. Soms lastig bij ouderen mensen.

13-04-2020 | Vrouw | 69
Wondroos
Dolblij met het medicijn. Wondroos aan oor al na twee dagen duidelijk minder. Vooral in coronatijd heel blij dat ik er zo snel vanaf was. Ik ben gevoelig voor wondroos, was al de derde keer, ik weet hoe ernstig het kan worden.

04-04-2020 | Man | 52
Speekselklierinfectie
Op een zaterdag ontdekte ik een verdikking onder mijn oor. Dag er op werd deze nog groter. Met eten was het ook zeer pijnlijk. Dacht zelf aan een speekselklier ontsteking of steentje. Ivm Covid-19 niet zo happig om naar de huisartsenpost te gaan. Toch maar op maandag gebeld om afspraak te maken. Huisarts gaf na overleg met KNO arts een hoge dosis antibioticum. De volgende[lees meer...] zaterdag is de zwelling geslonken en geen pijn meer met eten. Nog twee dagen om de kuur af te maken, hoop dat alles dan weg is.

04-05-2019 | Vrouw | 61
Wondroos
Ik had een pijnlijke neus na een verkoudheid, ik dacht hooikoorts. Maar na een bezoek aan de huisarts bleek ik wondroos te hebben. Na 2 dagen medicijnen werd mijn gezicht roder en dikker. Daarna zijn de klachten snel afgenomen en na een week bijna geheel verdwenen. In combinatie met paracetemol was de pijn goed te onderdrukken.