Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn buikpijn duizeligheid Achillespees ontstekingen bloeden in de ogen artritis van de gewrichten van handen en voeten artritis in veel gewrichten die beweegt paniek aanval verstoorde leverwaarden

Blaasontsteking (152 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

28-08-2021 | Man | 57
Prostaatontsteking
Mijn mening na 2 dagen bij blaasontsteking zou wegkunnen. Ben doorgegaan met ciproflaxine. Bijwerkingen vond ik op zich wel meevallen. Wat wel lang duurde voordat het iets deed en minder over te spreken ben is de werking ervan. Na een dag of drie vier begon de ontsteking iets te verminderen en na bijna 2 weken (maak de 15 daagse kuur wel af) is het nu bijna weg. Of ik nog[lees meer...] klachten na gebruik krijg zoals anderen weet ik nog niet. Ik twijfel of dit wel aan te raden is bij prostaatontsteking. De werking duurt te lang en krijt de ontsteking maar moeizaam weg.

28-08-2021 | Man | 71
Blaasontsteking
blaasonsteking is niet leuk. kom thuis van een dagje golf . savonds plotseling rillerig .beetje rooie urine.Pijn met plassen .apart was kopje van de penis was het pijnlijkste. snachts om het half eruit om te plassen.smorgens daarop pilletje van mijn vriedin gepakt furabid 100 . huisarts gebeld en urine gebracht. bleek bacterie in zitten.telefonisch krijg ik ciprofloacine [lees meer...]500 toegewezen. opgehaald en geslikt .hierna bovenstaande klachten.Vrijdag assitenet gebeld ,alles gaat stroef ,reden is de huisarts heeft nu de macht.Door hartklachten mocht ik komen.Na een half uur praten andere medicatie gekregen ingenomen co trimoxazol 960 .Na een halve dag heb ik weer zicht geen ritmestoornis minder pijn aan mijn botten en pezen .Dit is te doen

17-08-2021 | Man | 57
Blaasontsteking
Ik heb deze antibiotica gekregen voor blaasontsteking met mogelijk prostaatontsteking daarnaast. Had gehoopt dat de klachten na 1 of 2 dagen al wat zouden verminderen, maar helaas merk ik nog geen verbetering. Heb gelukkig niet zoveel last van bijwerkingen (op sufheid net na innemen van pil en stoelgang is wat dunner). Ik verwacht niet dat het met dit medicijn beter gaat, [lees meer...]heb eerder het idee dat de plasklachten erger zijn geworden. Pijnlijk en moeizaam na de 2e dag. Met 2 paracetamol lukt het nog iets om wat te plassen. Morgen weer naar de dokter voor een ander medicijn, dit is hopeloos.

08-08-2021 | Man | 70
ciprofloxacine (50mg/ml)
Blaasontsteking
Heftige bijwerking, spierpijn overal, slechte conditie en ik verdenk het medicijn hart overslag (systolen) te bevorderen. Bij inspanning heb ik er 1-3 per 10 hartslagen. Ik heb braaf de kuur van 10 dagen afgemaakt en hoop dat dit middel niet erger is dan de kwaal. Zie onderstaande waarschuwing. Waarschuwing van College ter beoordeling geneesmiddelen het CBG: van 2-11-2[lees meer...]020 Bij gebruik van fluorochineolonen (o.a. Cipro....) verhoogd risico op lekkende hartkleppen. ( Op internet te vinden)

29-04-2021 | Man | 70

25-04-2021 | Man | 64
Blaasontsteking
Ik ben een 64-jarige man die voor de 2de keer in mijn leven (na 10 jaar) een blaasontsteking kreeg en kreeg dit middel (2 x daags 500 mg) voorgegeven voor 10 dagen omdat mijn urine op kweek werd gezet om te kijken of het niet in mijn weefsel aan het groeien was en dit een breed gedragen middel schijnt te zijn (10 jaar geleden kreeg ik 7 dagen anti biotica voor een blaaso[lees meer...]ntsteking, ben de naam kwijt, maar had daar totaal geen bijwerkingen van). Na 1 pil binnen 2 uur hevige hartkloppingen, benauwd, duizelig en laag hartritme. Direct mee gestopt na 1 pil. De genoemde klachten verdwenen in de loop van de nacht en de volgende dag waren ze helemaal weg en voelde ik mij weer prima. Puur vergif is het, neem dit niet. Zijn alternatieven genoeg. Gelukkig bleek uit de kweek dan ik geen infectie had die niet groeide en ik helemaal geen anti biotica hoefde te slikken aleen veel drinken. Nu inmiddels een week verder en al dagen klachtenvrij. Nooit meer deze Troep.

26-11-2020 | Man | 25
Prostaatontsteking
Kreeg deze medicijnen in de hoop dat het de klachten zou verminderen. Helaas heeft het niet geholpen en heb ik nu een constante piep in mijn oren die niet meer weggaat.

17-10-2020 | Man | 47
Blaasontsteking
In het begin wat bijwerkingen gehad (1e dagen van een kuur van 2 weken) maar dat had ik er wel voor over. Dit is namelijk een zeer krachtig en effectieve antibiotica. Het heeft ook een andere bacterie weggehaald waar ik al jaren last van had. (in mijn neus). Ik had voornamelijk hoofdpijn en hartkloppingen in het begin.

15-07-2020 | Man | 74
ciprofloxacine (500mg)
Door corona crises weken gewacht op huisdokter, dan maand afspraak ziekenhuis voor foto botten, daarna weken wachten op echo, soa test en alles ok. Na 3 maanden de uroloog die bekkenbodem fysio terapie voorstelde maar eerst een cyprofloxacine kuur gaf want heb 3 maanden flinke pijn aan mn rechter bijbal gehad. Eerste pil werkte direct en nam helft kramp en pijn weg. Wat e[lees meer...]en opluchting. Na 4 dagen nu nog 30% kramp en pijn. Wel herken ik de hier genoemde bijwerkingen jeuk op de rug en kramp in de kuiten maar dat word al minder. Blijft rara wat oorzaak was (te lang in de zon gelegen begin dit jaar?) maar belangrijker is de kuur die helpt.

02-07-2020 | Man | 80
Blaasontsteking
Na de eerste dag voelde ik de ontsteking afnemen en had minder pijn . Tot nu toe weinig bijwerkingen behalve moe en suf op de tweede dag .

12-06-2020 | Man | 51
ciprofloxacine (750mg)
Urineweginfectie
Dit middel voorgeschreven gekregen na een heftige urineweginfectie. Als je de horrorverhalen in dit forum leest slik je nooit geen antibiotica meer. Echter....ondanks de bijwerkingen mogen we ook erg dankbaar zijn dat dergelijke middelen bestaan. Even een week op gezette tijden de medicijnen innemen en weg is de ontsteking/infectie. In bijna 95 % van alle gevallen werken d[lees meer...]eze medicijnen gewoon goed. Een klein percentage spuwt zijn gal op dergelijke forums. Zorg er voor dat je tijdens de kuur en vooral na de kuur probiotica neemt in de hoogste vorm (scheelt je enorm veel maag en darmklachten vooral na de tijd) en neem extra vitamine C (minimaal 1000 mg per dag) Als je toch misselijk word na de inname helpt het om de tabletten NA het eten te nemen. Succes!

28-05-2020 | Man | 71

25-10-2019 | Man | 70
Blaasontsteking
huidallergie overgaand langzaam uitbreidend over gehele huid, daarnaast zwelling armen benen, na enkele weken overgaand in aanhoudend eczeem op onderbenen. Met cutivatezalf 0.05mg/100g net houdbaar.

08-10-2019 | Man | 68
Prostaatontsteking
middel heeft niet zo veel gedaan, klachten verminderden wel, kreeg veel steviger ontlasting

29-09-2019 | Man | 33
Prostaatontsteking
Even een kanttekening bij alle negatieve verhalen: uiteraard zijn het vooral de mensen met een slechte ervaring die de moeite nemen om hier een review te schrijven. Dit gezegd is dit een antibioticum met een aantal mogelijk gevaarlijke bijwerking die permanente schade kunnen toebrengen. Ik sta er versteld van hoeveel mensen horrorverhalen schrijven, maar dan ondertussen ge[lees meer...]woon door zijn gegaan met hun kuur of pas op dag 10 aan de bel trekken. Ik raad aan dat je als je dit medicijn echt moet gebruiken (en het wordt veel voorgeschreven en gaat vaak goed), dat je extra alert bent op beginnende symptomen van de ernstigste bijwerkingen. Zelf ben ik na 3 van de 28 pillen overgestapt op een ander antibioticum nadat ik zo’n zes verschillende bijwerkingen kreeg (die echter nog niet de kans hadden heel erg te worden).

11-08-2019 | Man | 37
Bijbalontsteking
Ik had een ontsteking aan mijn bijballen en deze antibiotica werd voorgeschreven. Na de eerste pil voelde ik mezelf misselijk en kreeg ik gelijk al lichte krampen in mijn kuiten. Na de 2de pil 2 uur voor het slapen gaan kreeg pijn in al mijn spieren, werd ik misselijk en kreeg ik zenuwprikkelingen door mijn lichaam. Eenmaal in bed kon ik moeilijk slapen. Na 2 uur viel ik e[lees meer...]en uur in slaap en werd ik zwaar verkrampt en heel angstig wakker. De rest van de nacht wakker gelegen. Was de gehele nacht en volgende dag ziek, een soort van kater en griep tegelijk. Direct mee gestopt. 2 dagen nog hoofdpijn gehad, daarna ging het weer. Erg geschrokken van de bijwerkingen en ik raad dit medicijn (Die ooit is ontworpen als chemo) ook erg af! In sommige landen is dit type antibiotica ook verboden en ook zijn er diverse Europese onderzoeken die kritische kanttekeningen hebben over werking in verhouding tot de vele bijwerkingen.