Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

misselijkheid acute hoofdpijn wazig in het hoofd buikpijn duizeligheid artritis van de gewrichten van handen en voeten artritis in veel gewrichten die beweegt paniek aanval Achillespees ontstekingen bloeden in de ogen

Blaasontsteking (153 meningen)
Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

11-04-2024 | Man | 62
Blaasontsteking

diarree na de maaltijd koud zweet nachtmerries acute hoofdpijn

na 2 a 3 dagen werkt die wel, maar gaat lanzaam beter, merk wel merdere bijwerkingen zoals omschreven in bijsluiter...

20-03-2024 | Man | 68
ciprofloxacine (750mg)
Bacteriële infectie

slijmvlies braaksel

Ik heb mijn kuur volledig afgemaakt , maar de bijwerkingen heb ik na 6 dagen nog steeds , ik word totaal radeloos

17-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

buikpijn duizeligheid acute hoofdpijn misselijkheid verlies van eetlust

Ik nam dit product(2 tab/dag) gedurende een paar dagen, maar na die twee dagen kwamen de plansbuien weer en een branderig gevoel tijdens en na het plassen.Ik vind het product niet aangewezen voor de aandoening(werkt niet snel genoeg)Nu moet ik een 1 tablet per dag van nemen en afwachten.

13-02-2024 | Man | 68
Prostaatontsteking

duizeligheid buikpijn misselijkheid wazig in het hoofd

Ik heb de medicatie nu een week genomen en krijg weer last van veel plassen . Ik moet nu van de huisarts nog 1 tablet per dag nemen en afwachten. De eerste weet ging het prima met plassen!

09-02-2024 | Man | 62
Urineweginfectie
Na twee dagen enorme pijn bij Achillespees. Meteen gestopt met ciprofloxacine. Ik kon vervolgens drie maanden niet lopen en heb na twee jaar nog steeds last soms. Halsspieren/pezen hetzelfde verhaal, die voel ik na twee jaar nog dagelijks trekken.

17-09-2023 | Man | 50
Urineweginfectie
De dokter schreef het tegen de urineweginfectie. Waarschuwde wel over de achillespees. Maar de andere bijwerkingen niet. Na al 1e pil, had ik geen geur meer in mijn urine wat mij beter gevoel gaf, MAAR, ik werd volledig overgenomen door dit medicijn. Na de 2e pil werd het duidelijk dat de pil alles ging kapotmaken dat hij tegenkwam. Bacterie of niet. Organen, spieren, hers[lees meer...]enen zelfs de harde botten kregen een dreun. Toen ik mijn vrouw vertelde dat ik mijn hart niet meer voelde, lachte ze mij uit. En zei: je leeft toch? Dan klopt je hart gewoon. Ik pakte mijn online gekochte stetescoop en luisterde naar mijn hart! Ik kon met mijn blote hand namelijk niet voelen. Ik kreeg bijna alle bijwerkingen wat in de bijsluiter stond. Ik ben gestopt toen ik na mijn 5e pil bloed kreeg in mijn ontlasting. Heftigste bijwerkingen waren bij mij: verslapping van spieren en pijn overal. Ook in mijn hoofd alsof er een tumor in zat. Nu astmatische aanvallen ma 1 dag stoppen en hevige pijn in beixe achillespezen. Ik kan bijna niet meer lopen. Ik ben een docent van 50 en loop graag in de klas. Ik hoop voor de maker dat ik niet invalide wordt!

25-07-2023 | Man | 39
Longontsteking
Dit middel is mij voorgeschreven vanwege een longonsteking. Nadat ik begonnen ben met het innemen van dit middel merkte ik dat mijn eetlust afnam en dingen anders smaakten dan ik gewend ben. Daarnaast merkte ik dat ik sneller erg emotioneel word terwijl ik normaal nogal stoicijns ben. Maar het ergste kwam op dag 3, toen ben ik midden in nacht naar de eerste hulp gegaan va[lees meer...]nwege ondraaglijke maag en rugpijn. Uiteindelijk met hulp van een morfineprik dit doorstaan en sindsdien aan de maagbeschermers. Helaas zijn na een week mijn klachten van de longontsteking nog steeds niet weg. Dus morgen maar weer naar de huisarts.

12-07-2023 | Man | 50
Blaasontsteking
Blaasontsteking ging er mee over. Geen bijwerkingen. Je mag alleen tijdens kuur niet in de zon. Apotheek raadde extra pro-biotica aan om darmflora te behouden en dat heb ik gedaan.

18-04-2023 | Man | 57
ciprofloxacine (750mg)
Bacteriële infectie
medicijn gekregen voor een bacteriële infectie voet,bijwerking misselijk en veel spierpijnen in kuit enkel en bovenbenen.spierpijn is het ergste nog twee dagen en dan kan ik er mee stoppen hoop dat de spierpijn dan ook voorbij gaat.het middel helpt wel tegen de klachten

10-05-2022 | Man | 64
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.

03-05-2022 | Man | 44
Blaasontsteking
Ik ben na 2 dagen gestopt met dit middel want ik kreeg ernstige bijwerkingen. Nacht wakker, Nare dromen. Brain fog / Hersenmist Angstaanvallen Rillingen.

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Ten eerste en info bijsluiter. Er staat niet met melk of melkproducten innemen. Dit koploper gedeeltelijk. Je mag 2 uur voor en 2 uur nat het innemen van een tablet geen melk of melkproducten gebruiken. Leverancier gebeld en bevestigd dat. Als er nieuwe bijsluiters worden gemaakt passen ze aan. De apotheker wist dit ook niet een aardige fout. In de nacht slecht slapen e[lees meer...]n erg verward. Geen kracht in de armen en vaak duizelig. Concentratie is stuk minder merkte ik met auto rijden dus mee gestopt. Eerst in de nacht wat branderig gevoel van de huid wat in de volgende nacht heel erg werd en geen koorts. Overdag erg beroerd met gevoel van weg raken. Uroloog gebeld en moest meteen stoppen. Werkt dus te sterk voor mij hoop dat het wel werkte tegen de bacterie.

15-01-2022 | Man | 74
Blaasontsteking
Eerst 2 dagen geen problemen. Daarna duizeligheid bij opstaan. Nacht slapeloosheid als ik mijn ogen gedicht deed erg in de war waanbeelden. Ligt branderige huid. De volgende nacht heel erg branderig gevoel van de huid , het leek of ik de heledag in de zon had gelegen. Voelde me erg beroert met het gevoel van wegraken. Moest van de uroloog meteen stoppen. Hiervoor ha[lees meer...]d ik al een kuur met amoxicilline clavulaanzuur 500/125 gehad die ik door de bijwerkingen ook niet kon afmaken. Ik heb had de eerste nacht dat mijn huid branderig aanvoelde meteen moeten bellen en stoppen. Ben te lang doorgegaan. Na stoppen 2 dagen nog last gehad van branderige huid, bij snel opstaan duizeligheid en soms erg beroerd met gevoel van geraken. Dus al met al niet erg fijn deze kuur.

23-11-2021 | Man | 67
Urineweginfectie
Doordat een niersteen mijn urineleider blokkeerde is als gevolg van stuwing een klein scheurtje in mijn linkernier ontstaan. (z.g. Blow out) Enorm veel pijn en urine in de buikholte, scrotum en penis. Hiervoor een tijdelijke nierdrain gekregen om de druk er af te halen. (in afwachting van een operatie) Uit voorzorg dit antibioticum gekregen. Ik slik het nu bijna een week[lees meer...] maar de bijwerkingen zijn ondragelijk, met name de constante misselijkheid en de angst, depressie en paniek. Morgen moet ik weer naar de uroloog en ik ga vragen om een alternatief.

29-09-2021 | Man | 38
Prostaatontsteking
hallo ik heb dit medicijn voorgeschreven gekregen voor een prostaat/urineweg infectie. De eerste dagen ging het goed maar hoelanger ik het inneem hoe vermoeider ik me voel heb ook spierpijn vooral in mijn benen nu het is niet zeker dat dit door het medicijn komt of door de infectie die ik door maak maar het wijst richting het medicijn omdat ik daarvoor geen last ha[lees meer...]d. Ben nu op dag 10 en moet het nog 10dagen innemen omdat het licht branderig gevoel bij het plassen er nog steeds is en de verkleuring van mijn prostaatvocht nog gedeeltelijk aanwezig is. Maar dit zou normaal zijn voor prostaat ontstekingen dat de medicatie langer genomen moet worden. Verder heb ik ook nog steeds de doffe pijn in mijn onderbuik.

23-09-2021 | Man | 76
Prostaatontsteking
Ik heb prostatitis, aangezien ik een intolerantie heb opgebouwd met veel gebruik van Amoxilline helpt deze antibiotoca niet meer evenals Amoxilline/clavulaanzuur, om deze reden kreeg ik de Ciprofloxacine 500 mg, wat ik kreeg voor bijwerkingen was verschrikkelijk, buiten dat ik hartpatient ben en het hart nog maar matig pompt door hartritme stoornissen na een hart infarct[lees meer...] kreeg ik last van een enorm geluid in mijn hoofd en kon ook niet meer slapen, de pijn van de ontsteking waar ik dit medicijn voor kreeg veranderde niet daarbij kreeg ik hevige kramp in beide benen. ik ben inmiddels gestaakt met dit medicijn, de arts van de spoedeisende hulp vond het maar vreemd en reageerde niet op mijn klacht, dus morgen maar mijn huisarts bellen want ik ga hier niet mee verder.