ciprofloxacine

Blaasontsteking (139 meningen)
Urineweginfectie (25 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

25-07-2020 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Ik had hieronder van de week mijn ervaringen al gedeeld omdat ik best wat bijwerkingen had zoals maagpijn, hoofdpijn en dubbel zien. Op dag 5 kwam er 's avonds erge pijn bij in mijn kuit. Dag 6 kon ik bijna niet meer lopen, want elke stap deed zo pijn. Op de site van het Nederlandse Genootschap van Huisartsen las ik over het gevaar van dit soort antibiotica, omdat het p[lees meer...]eesontstekingen en scheuringen van de achillespees kan geven en dat je dus bij klachten DIRECT de huisarts moet contacteren. Nu was het weekend, dus de huisartsenpost gebeld en daar had onze eigen huisarts dienst. Die kende de bijwerking niet eens en deed het af als "toeval". Hij zei letterlijk: Je hebt de antibiotica in je hele lichaam en de pijn alleen in je rechterkuit en niet ook in je linker, dus dat is toeval. Ik zou wel mogen stoppen (minstens 5 dagen slikken), maar hij raadde me aan om de laatste 3 pillen toch maar op te maken. Nu zat het me vanmiddag toch niet lekker, want het laatste waar ik zin in heb is een spontane scheuring van mijn achillespees, dus ik heb mijn pil om 19u overgeslagen. Rond die tijd merkte ik dat de pijn wegtrok en ik mijn been weer wat normaler kon gebruiken. Ook lopen ging beter en ik kon zelfs weer druk uitoefenen op dat been. Inmiddels 2 uur nadat ik de pil in had moeten nemen en ik ben zo goed als van de pijn af!!!!! Mensen, lees je goed in, want dit is een antibiotica dat vrijwel NOOIT als 1e gegeven mag worden, vanwege de bijwerkingen. De NGH waarschuwt er zelf voor. Dus als het enigszins kan, laat je adviseren en neem een veiliger alternatief!

24-07-2020 | Vrouw | 41
Blaasontsteking
Heel erge maagpijn. Soms helemaal niet, soms komt het ineens op. Is begonnen nadat ik een paar dagen met dit middel bezig was. Toen ik 4 dagen ermee bezig was, zag ik op een gegeven moment alles dubbel. Ik heb toen mijn ogen dichtgedaan en toen ik ze weer open deed, was mijn beeld normaal. Maar eng was het wel. Daarnaast ook af en toe flink hoofdpijn en spierkrampen in [lees meer...]mijn kuiten en voeten. Allemaal geen heel ernstige dingen, maar vervelend is het wel. Zeker de maagpijn!

23-07-2020 | Vrouw | 69
Bacteriële infectie
Zowel geestelijk als lichamelijk gesloopt.

24-06-2020 | Vrouw | 19
Blaasontsteking
Na steeds terugkerende blaasontstekingen en verschillende soorten antibiotica geprobeerd te hebben, is mij Ciproxine 500mg voorgeschreven gedurende 10 dagen. De pijn is verminderd na 2 dagen, maar ik zit nu aan mijn 9de dag en heb nog steeds klachten. Bovendien ook heel erge bijwerkingen gehad van de antibiotica. Zit met de handen in het haar.

11-06-2020 | Vrouw | 46
ciprofloxacine (500mg)
Ik kreeg een week na gebruik ernstige uitslag. Rode bulten en kon nier meer op mijn benen staan. Dacht dat het een bijwerking was van dit medicijn. Hier gekeken maar kon niet echt gelijkgestemde ervaringen vinden. Achteraf was het een giga uitbraak van Crohn. Dus lag het niet aan het mediciijn! Gebruik het nu nog en heb er behalve wat aften in de mond niet heel veel last v[lees meer...]an. Ik moet nog een hele tijd dit middel gebruiken.

14-04-2020 | Vrouw | 52
Nierbekkenontsteking
Wat een HEL wat een NACHTMERRIE! Begin er NOOIT aan mensen. Eerst kreeg ik Amoxycilline voorgeschreven. Ivm jeuk en diarree gestopt. De HAP gaf in het weekend een nieuwe kuur. Ciprofloxacine. Eerste dag had ik al zoveel bijwerkingen dat ik de hap weer gebeld heb. Ik moest de kuur afmaken. Had ik maar naar mezelf geluisterd. De 3e dag kreeg ik naast alle andere bijwerkinge[lees meer...]n die ik al had pijn op mijn borst en ineens ondragelijk maagpijn. Wist niet waar ik het zoeken moest. Ik werd benauwd en kreeg schuim in mijn mond. Snel anti histamine ingenomen. 8 uur lang ondragelijke maagpijn ,spierpijn en overgeven wat een hel. Hopelijk herstel ik vandaag een beetje,maar dat wordt afwachten hoe lang dit gaat duren. Ik kan iedereen afraden om deze antibiotica te gaan gebruiken.

30-03-2020 | Vrouw | 35
Blaasontsteking
2de dag last van mijn gewrichten en pijnlijke benen. 3 de dag behoorlijke drukkende pijn op het borst, kortademig, maagzuur, zweten, keelpijn en spierpijn. HA gebeld en moest gelijk met de kuur stoppen. Krijg nu Trimethoprim 300mg.

26-03-2020 | Vrouw | 38
Nierbekkenontsteking
Ik verdrag de medicijnen goed maar deze echt niet. Pas de laatste dag de bijsluiter gaan lezen. Nooit meer deze medicijn aub.

18-03-2020 | Vrouw | 24
Nierbekkenontsteking
Ik kwam bij de huisartsenpost met extreem veel pijn bij mijn blaas en flank. Daarbij had ik flinke koorts en voelde ik me vreselijk. Ik wist eigenlijk al hoe laat het was, want ik merkte al ruim 6 weken dat ik last had van een blaasontsteking, maar ik wilde dit zelf proberen weg te drinken. Het bleek een flinke nierbekkenontsteking te zijn. Van de huisartsenpost kreeg ik d[lees meer...]eze kuur 2x daags 1 tablet van 500mg en een week lang. Na 2 dagen was de pijn en het blaasontsteking gevoel helemaal weg, maar was ik wel extreem moe. Ik kon de hele dag wel slapen. Na het lezen van alle horror recensies, vond ik het toch belangrijk om te vermelden, dat het ook een kuur kan zijn die wel goed zijn werk doet zonder allemaal enge bijwerkingen.

13-02-2020 | Vrouw | 72
Blaasontsteking
Ik heb een blaasonsteking kreeg een kuur van het merk sandoz waat ik niet tegen kon verwardheid duizelig buikpijn ,gestopt een ander medicijn gekregen dat was deze , na 2 pillen voelde ik al klachten zoals duizelig pijn op de borst spieren die samen trekken rare smaak in mijn mond vreemde trilling op mijn lippen ben nu gestopt hoop dat het gauw uit mijn lijf is wat een t[lees meer...]roep Gebruik het niet meer bijwerkingen dan effectief

02-02-2020 | Vrouw | 18
Blaasontsteking
Na alle horrorverhalen dit medicijn met angst ingenomen. Ik heb dit medicijn gekregen voor een verwaarloosde blaasontsteking met koorts mogelijk ook een nierbekontsteking Nu mijn 4e pil eropzitten en ik merk dat ik wat maagpijn heb en wat verminderde eetlust. Dit is vervelend maar ik probeer juist wel wat te eten zodat mijn maag wat neutraliseert. Ik neem de pillen NIE[lees meer...]T op een nuchtere maag. Misschien een tip! Geen diarree of braken en ook geen spierpijn tot nu toe.

26-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Blaasontsteking eerste behandeld met furabid maar koorts komt erbij en loopt op naar 40 dus arts schrijft C voor. Duurt nog in elk geval 10 uur voor de koorts zakt en dan smeek je dat penicilline aanslaat . De misselijkheid was vreselijk daarvoor kreeg ik zetpil (primmer) maar die gaf enigzins verlichting, maar ook hallucinaties en zware nare dromen. Toen mezelf wel gedwon[lees meer...]gen te eten en met eten bleek C dus beter te doen. Primmer gaat terug naar apotheek.

26-01-2020 | Vrouw | 56

24-01-2020 | Vrouw | 46
Nierbekkenontsteking
Acute nierbekkenontsteking en al enkele weken longklachten die doen denken aan aanhoudende astma

22-01-2020 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Geen aanrader!!!! Ik ben er ziek van geworden. Na 2 tabletten gestopt! Wat een troep!

19-01-2020 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Dit medicijn gekregen in curacao voor een blaasontsteking, die was zo weg tot daar een goed medicijn, echter na een week begon mijn mond (tandvlees) te zwellen zodanig dat er een abces ontstond en mijn kies getrokken moest worden. De zwelling heb ik nu al 6 dagen en verbetert niet echt. Hoop dat het nu wel een keer gaat gebeuren. Mag geen antibiotica slikken voor de ontst[lees meer...]eking daar ze bang zijn dat het nog meer kapot maakt. Ik lees dit nergens tot nu toe maar wilde het toch even delen. Kijk uit met deze antibiotica.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum