ciprofloxacine

Blaasontsteking (137 meningen)
Urineweginfectie (25 meningen)
Nierbekkenontsteking (25 meningen)
Prostaatontsteking (20 meningen)
Bacteriële infectie (10 meningen)
Longontsteking (6 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (29-05-2019)

27-10-2019 | Vrouw | 32
Urineweginfectie
Sinds eind augustus blaasontsteking die al een paar keer omhoog kroop richting nieren. Voorheen eigenlijk nooit infecties. Steeds net geen nierbekken ontsteking vanwege de kuren. Trekkend gevoel buik en druk buik urine met pus. Heb eerst een hele korte kuur fosfomycine gehad in september voor 1 nacht infectie was na 3 dagen weer terug. Vier weken geleden amoxicilline gehad[lees meer...] tijdens kuur namen klachten volledig af maar na stoppen direct kwamen klachten langzaam terug. Helaas bij de ciprofloxacine hetzelfde. Deze kuur lijk tov de andere kuren helemaal niet aan te slaan al zou dat volgens een kweek die ik heb gehad wel moeten omdat ik gewoon de e coli heb die de ontsteking veroorzaakt. Tijdens gebruik nog steeds last van rug, nieren, drukkend gevoel in buik etc. Laatste dag van de kuur namen klachten nog sterker toe. Heeft niet geholpen. Urine test op lyctocieten bleef positief. Bijwerkingen minimaal had teveel last van infectie zelf. Nu aan vierde kuur furabid en hopen dat deze wel aanslaat!

23-10-2019 | Vrouw | 37
Bacteriële infectie
Ik had een bacterie in mijn maag (helicobacter pylori). Daarom moest ik deze kuur nemen voor 10 dagen. Na de 6 dag, veel pijn in nek uitstralend naar achterhoofd.

27-09-2019 | Vrouw | 28
Blaasontsteking
Furabid 100 mg 2x daags voor 5 dagen werkte niet bij een blaasontsteking. Om die reden begon ik met Ciprofloxacine 500 mg 2 x daags voor 7 dagen. Na 48 uur werkte het medicijn nog steeds niet. Ik heb het 6 dagen aangekeken en heb daarna weer mijn urine laten controleren door de HA. De test was positief. Uiteindelijk heb ik de kuur niet afgemaakt en ben ik overgestapt na[lees meer...]ar een andere kuur die na 2 pillen wel werkt. Bijweringen van Ciprofloxacine was minimaal. 1e nacht onrustig geslapen. Klein beetje misselijk. Niks onprettigs ervaren dus laat je hoofd niet gek maken door de ervaringen van anderen. Houd je lichaam goed in de gaten en bij twijfel: bel je huisarts.

29-08-2019 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Gebruik deze medicijnen met regelmaat. Behalve wat rommelde darmen en lichte maagpijn heb ik nergens last van. Ik neem ze wel in op een volle maag, misschien scheelt dat iets.

27-08-2019 | Vrouw | 90
ciprofloxacine (100mg/ml)
Blaasontsteking
ik had dit medicijn vorig jaar voor een blaasontsteking. Dot jaar weer een blaasontsteking maar nu wilde de huisarts mij dit middel niet geven omdat hij het te zwaar vond.

18-08-2019 | Vrouw | 62
Oogontsteking
Na 2 dagen moeilijk lopen en pijn knie en onderbeen due dagelijks toenam. Na dag 6 las ik de bijwerkingen pas in de bijsluiter. Pijnlijk en zwelling en leek wel of er uitval was van mijn voet. Zenuwpijn. Kon been nauwelijks nog optillen. Loop nu nog met krukken omdat ik niet kan belast kan lopen. ( 18 dagen geleden gestopt met kuur) Oedeem in li knie en been. Meniscus is g[lees meer...]escheurd zonder trauma! Dat het medicijn nog op de markt is en dat artsen het voorschrijven . De 3 huisartsen die ik gezien waren niet op de hoogte van deze bijwerkingen. De fysiotherapeut wel.

08-08-2019 | Vrouw | 66
Nierbekkenontsteking
Ik heb dit medicijn gehad,en kon na 2 dagen niet meer eten of drinken,na 14 dagen werd ik 5 dagen opgenomen, omdat ik uitgedroogd was 9 kg afgevallen kan nu nog alleen kleine beetjes eten. Ik heb longkanker.

02-08-2019 | Vrouw | 74
Blaasontsteking
Het lezen van veel gebruikers heeft mij echt angstig gemaakt, na het slikken van furabid en monocil welke niet hebben geholpen kreeg ik Ciprofloxacine, na 1 pil was de pijn al verdwenen, de pijnen waar ik een maand mee heb moeten lopen tobben voordat men het goeie medicijn ontdekt heeft voor mij. Het zal dan wel een bom zijn deze pil maar tot nu toe na 3 pillen nog geen[lees meer...] bijwerking en hoop dat het zo blijft. Mocht er verandering intreden dan meld ik dit zeker op deze website. Conclusie ik hoop dat al deze horror verhalen niet bij mij van toepassing zijn.

16-07-2019 | Vrouw | 49
Blaasontsteking
Na 5 dagen furabid zonder effect(klachten werden juist heftiger met rugpijn erbij) kreeg ik dit voorgeschreven omdat ik volgende week 3 weken op reis ga naar Azie. Heftig medicijn maar ik heb het er voor over omdat het helpt.

27-04-2019 | Vrouw | 46
Ontsteking in de borst
In combinatie met clindamycine moest ik deze medicijn innemen. Ben naar paar dagen acuut mee gestopt nadat ik vreselijke bijwerkingen kreeg. Nu 2wk verder nog steeds pijnlijke spieren en gezwollen enkels. Kan ook niet goed tillen door de pijn in mijn armen. Zou bijna zeggen voel me lichamelijk qua bewegen oud!! Vind het een erg slechte medicatie!

13-04-2019 | Vrouw | 73
Blaasontsteking
Vaak blaasontsteking, kuren hadden geen effect. Uiteindelijk na bezoek uroloog bleek het de klebsiellabacterie te zijn die resistent is voor veel antibiotica. Specialist schreef ciprofloxacine voor. Na eerste tabl. pijn in spieren en gewrichten, ‘s avonds 2e tabl. pijn werd heviger en gevoel alsof ik in brand stond. Onrustige nacht, en de volgende ochtend hoge koorts. Bijs[lees meer...]luiter gelezen, en heb onmiddellijk contact met specialist genomen, die mij met spoed wilde zien. Bleek een allergische reactie te zijn. Nieuwe medicatie voor 5 dgn daarna de lagere dosering voor 5 weken van het eerste middel, ciprofloxacine. Na 2 weken gebruik pijn in pols, huisarts constateerde peesontsteking na röntgenfoto. Bijsluiter gaf ook nu weer deze complicatie aan. Uroloog ontkende deze peesontsteking, nog niet bij zijn patienten voorgekomen, wel achillespeesontsteking bij hem bekend. Apotheek zag direct na lezen bijwerkingen dat peesontsteking voor kan komen. Nu heb ik last van De Quervain, dat is pees-peesschedeontsteking, kan maanden duren, zeer pijnlijk en loop nu met brace, pijnstilling en fysiotherapeut. Tot nu geen verbetering. Zelfs na maanden gestopt te zijn van dit medicijn kan er ontstekingen optreden van de pezen.

27-03-2019 | Vrouw | 38
Blaasontsteking
Voor blaasontsteking voorgeschreven gekregen. İk merkte 2-3 dagen niets van de de bijwerkingen. Vierde dag kampte ik met hartkloppingen, misselijkheid, tintelingen in het gezicht en een enorme vermoeidheid. Amper kracht om bijwijze van mijn sokken aan te trekken. İk ben nu een maand verder en de misselijk-en vermoeidheid is nog niet over. İk raad iedereen af dit te gebruik[lees meer...]en! Niet doen! Artsen schrijven klakkeloos dingen voor zonder rekening te houden met!

22-03-2019 | Vrouw | 37
Blaasontsteking
Ik moest wegens een blaasontsteking deze nemen omdat de veroorzaker bacterie serratia marcescens. Resistent is voor furabid. Nou twee keer daags 1 tablet. Eerste dag ging nog maar tweede dag ellendig. Ik was snachts om de twee uur weer wakker. Het voelde alsof ik bijna in slaap viel en dan weer wakker schrok ofzo. Ook steeds een soort whoop gevoel in hoofd. Op derde dag h[lees meer...]ele nacht niet geslapen en op vierde dag slaaptabletten erbij gekregen. Sliep daarop vier uurtjes en lag daarna weer wakker. Terwijl ik zoooo moe ben. Vijfde dag anderhalf uur op de slaaptablet. Overdag ben ik onrustig, verschrikkelijk moe, angstig, paniekaanvallen. Krijg geen hap door mijn keel. Knallende koppijn kreeg ik op tweede dag van het gebruik van dit medicijn. Ik moet nog twee dagen voor de kuur klaar is maar ik trek het niet zo. Elke dag is een worsteling. ik hoop dat mijn slaapproblemen direct over zijn als ik de Cyprofloxacine niet meer gebruik. Het is alsof hoe moe ik ook ben ik niet in slaap kan komen.

23-02-2019 | Vrouw | 69
Blaasontsteking
op 4-2-19 eerst zakje monuril hielp niet toen op 11-2-19 ciprofloxacine aurobindo gebruik t/m 18-2-19 kreeg naar een paar dagen last van schimmel infecie

21-02-2019 | Vrouw | 31
Blaasontsteking
Gister begonnen met dit medicijn. Misselijk geworden bij de 2e pil.. Erna op bed gaan liggen omdat ik me niet goed voelde, in slaap gevallen en wakker geworden uit een hele heftige nachtmerrie. ( ik droom nooit) erna voelde ik me heel neerslachtig en geestelijk minder stabiel. Ik gebruik anafranil 75 mg retard tegen paniekaanvallen en het leek erop dat ik terug bij af wa[lees meer...]s. Doemdenken, angst, paniek.. Toch geprobeerd vol te houden maar vanmorgen bij het innemen weer heel erg misselijk en verhoogd gevoel van angst. Heb toen gegoogeld naar het medicijn en mijn gevoel werd inderdaad bevestigd! Dit was de druppel voor mij. Heb de dokter terug opgebeld en mocht gelukkig stoppen. Ik had een blaasontsteking met een flinke ontsteking van mijn plasbuis die daardoor ook zeer opgezwollen was. Dit was na 5 pillen helemaal weg dus effectief is dit medicijn wel. Maar de bijwerkingen zijn vre-se-lijk !! Zou alleen voorgeschreven moeten worden als het echt niet anders kan!!

12-02-2019 | Vrouw | 56
ciprofloxacine (250mg)
Loop al meer dan een half jaar met allerlei klachten en was in 1 1/2 week 9 kilo afgevallen. De laatste weken had ik erge pijn onder mijn onderribben en ben weer naar de huisarts gegaan. Uiteindelijk is eruit gekomen dat ik een blaasontsteking had en ,dat dat door naar mijn nieren was gegaan. Medicatie ciprofloxacine voorgeschreven, 2x daags. Bij de eerste tablet werd ik[lees meer...] al duizelig en vreselijk misselijk. Dat heeft de hele kuur zo standgehouden. Had de huisarts nog even gebeld dat ik zo beroerd was van het middel, maar zij zei dat ik moest proberen het binnen te houden. Heb niet kunnen werken, omdat ik me echt doodziek voelde.' De kuur liep tot vanmorgen, maar heb hem vanmorgen niet meer ingenomen, ik voelde me te ziek. Gisteren urine na laten kijken en dat was schoon. Ben wel naar het ziekenhuis doorverwezen voor een organen onderzoek.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum