Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

Urineweginfectie (32 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

12-07-2023 | Man | 50
Blaasontsteking
Blaasontsteking ging er mee over. Geen bijwerkingen. Je mag alleen tijdens kuur niet in de zon. Apotheek raadde extra pro-biotica aan om darmflora te behouden en dat heb ik gedaan.

20-10-2022 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Toen ik de bijsluiter las dacht ik ga ik dit spul wel innemen. Ik schrok ervan. Ben allergisch voor veel antibiotica’s enz. Maar de buikpijn was zodanig dat ik dacht ik moet wel. Tot mijn verbazing eigenlijk bijna geen bijwerkingen gehad . Wel moe en geen zin in koffie😂. Wel heb ik een goede probiotica kuur erbij genomen en de dagen dat ik de pillen moest innemen echt g[lees meer...]een melkproducten genomen.

04-11-2021 | Vrouw | 27
Blaasontsteking
Het middel hielp vrijwel direct tegen de klachten!

10-09-2023 | Vrouw | 55
Blaasontsteking
Na 5 dagen deed de kuur zijn werk. Helaas ook met heftige bijwerkingen. Vooral de heftige spierpijn-en gewrichtspijn in hielen en duimen, benen en armen. Ook ervaarde ik emotionele disbalans wat erg vervelend was,tegelijkertijd met vermoeide ogen, buikpijn en pijnlijke steken in mijn longen. Na de laatste pil verdwenen de klachten. Als ik andere review lees mag er meer aa[lees meer...]ndacht worden besteed aan de heftige bijwerkingen.

20-01-2022 | Vrouw | 29
Blaasontsteking
Ik kreeg dit middel voorgeschreven omdat ik een fikse blaasontsteking heb. 2 dagen later werd ik positief getest op Corona. Natuurlijk heb ik de bijwerkingen opgezocht, en las allemaal horror verhalen. Omdat Corona natuurlijk ook klachten met zich mee geeft durfde ik dit al helemaal niet meer te slikken, uiteindelijk toch gedaan om van die blaasontsteking af te komen(in o[lees meer...]verleg met de arts) Ik zit nu op dag 6 maar heb bijna nergens last van. Lichte hoofdpijn(kan ook door Corona komen) Daarnaast gebruik ik al een tijdje colon clean voor m’n darmen, dit ben ik erbij blijven gebruiken. Werkte super. Wel 2u tijd tussen laten zitten omdat het de opname kan beïnvloeden. Ook had ik weinig last van Corona klachten, omdat ik toch benieuwd was of deze AB kuur onder drukkend kan zijn even gebeld met de GGD. GGD heeft een lijst met medicatie wat Corona klachten kan onder drukken. Dat is met ciprofloxanine niet zo. Ik was trouwens na dag 1 al van de klachten af, maar moest de kuur afmaken

17-09-2023 | Vrouw | 30
Blaasontsteking
Ik kreeg op woensdag de kuur voor 2 maal daags 1 tablet. Erna kreeg ik hoofdpijn, voelde mij moe en werd misselijk. Veel maagzuur wat omhoog kwam en mijn darmen werden er flink van slag door. Op dag 3 kreeg ik erge rugpijn (vooral bovenin) en maakte me alleen maar meer zorgen. Nu op dag 5 en merk geen verschil met de blaasonsteking. Ben zelfs nog naar de huisartsenpost gew[lees meer...]eest ivm de heftige pijnen in mijn lijf. Kreeg te horen: het is een zware kuur dus het zullen bijwerkingen zijn. maak hem af en dan kijken of het wegtrekt.

27-08-2023 | Vrouw | 63
Blaasontsteking
Niettegenstaande de arts weet dat ik heel gevoelig ben voor bijwerkingen, toch voorgeschreven. Vanaf 2e pil heel opgejaagd, bonzend hart, vreselijke nachtmerries Gestopt!

27-06-2023 | Vrouw | 46
Blaasontsteking
Ik kreeg trimethoprim voorgeschreven, maar ik blijk resistent tegen dit antibioticum. Daarna schreef de huis een 7-daagse kuur Ciprofloxacine voor. Ik ben een paar dagen extreem misselijk geweest. Dat was ook nummer 1 bijwerking. De apotheker zei dat ik 1 uur en 1 uur na inname geen zuivelproducten mocht gebruiken. Dat heb ik aangehouden, maar heb daarnaast wel gewoon geb[lees meer...]ruikt. De constante onderbuikpijn en druk is minimaal verminderd. Bij lichaamsbeweging neemt de pijn toe. Dus het medicijn heeft voor mij onvoldoende effect. Echter vanmorgen geen bacteriën in de ochtendurine aangetroffen, dus huisarts wil dat ik nog een paar dagen afwacht... Ik hoop maar dat ik er niet mee hoef te blijven lopen :-(

23-06-2023 | Vrouw | 56
Blaasontsteking
Ik moest deze antibiotica gebruiken nadat ik 4 dagen een andere had gebruikt en me nog zieker voelde. Dus huisarts stelde voor andere antibiotica en urine op kweek. De volgende dag voelde ik me nog beroerder en misselijk en erg moe. Uit de uitslag van de kweek bleek dat er geen bacterie meer in mijn urine zat. Dus de vorige antibiotica heeft dus wel gewerkt. Ik stop nu o[lees meer...]ok met dit middel want blaasontsteking is over maar voel me nog steeds moe en misselijk. Had ik maar eerder deze review gelezen

14-10-2021 | Vrouw | 40
Blaasontsteking
De eerste 2 kuurtjes sloegen niet aan bij m’n blaasontsteking. Daarom nu 7 dagen cyprofloxacine gekregen. Heb 2 dagen om maar ik merk nog niks aan pijn vermindering. Wel zit er niet meer zo veel bloed in m’n urine. Had echter graag gezien dat het wat aan die afgrijselijke pijn zou doen.

29-04-2021 | Man | 70

05-02-2024 | Vrouw | 64
ciprofloxacine (750mg)
Blaasontsteking
Pijn diep in de flank, komt van onderste deel maag/ duodenum. Onstoken slijmvlies in de mond. Misselijk, geen zin in eten en gewichtsverlies, moe, hoofdpijn, slaapproblemen en onrust.

12-05-2023 | Vrouw | 89
Blaasontsteking
Mijn grootmoeder kreeg dit medicijn voorgeschreven van huisarts voor een eventuele blaasontsteking. Ze moest dit 2 x per dag nemen. Vanaf dag 2 ging het moeilijker om te eten. In totaal maar 5 pillen genomen. Na dag 3 , diarree, overgeven, niet kunnen slapen, heel moe, niet eten, algemene verzwakking, waanbeelden. We gingen voor een opname gaan maar huisarts wou afwachte[lees meer...]n tot bloedonderzoek. Ganse dag en en nacht in bed gelegen. Ze zat helemaal in een andere wereld. Uit bloedonderzoek bleek geen infectie. Was een volledige bijwerkingen van de medicatie. Verschrikkelijk product. Na 2 dagen stop ging het de betere kant op. Maar nog steeds niet 100%

20-03-2023 | Vrouw | 52
Blaasontsteking
Een vreselijk medicijn . Ik snap niet dat dit op de markt is . Blaasontsteking was erger geworden en ik was nog erger ziek . Misselijk, hoofdpijn . Duizelig echt vreselijk. Nu ben ik overgegaan naar amoxicilline

26-01-2023 | Vrouw | 21
Blaasontsteking
Na Furabid en Monuril maar dit gekregen aangezien blaasontsteking niet weg ging. 2 dagen geslikt en per direct gestopt. Ik had elk uur vreselijke nachtmerries, paniek om weer te slapen en weer in een nachtmerrie te komen. Ook mega last van tintelende handen en voeten! Nee nog liever een blaasontsteking dan deze bijwerkingen

10-05-2022 | Man | 64
Blaasontsteking
Eerste 3 dagen hoofdpijn.vanaf 5de dag kon ik amper gaan van brandende stekende pijn in kuiten en voetzolen. Ben naar spoed geweest. Die zei dat een huisarts raar of zelden begint met dit soort antibiotica. Dag nadien andere antibiotica gehad van huisarts kuiten doen nog steeds pijn. Pijn is minder maar kan niet doorstappen. Hopelijk gaat dit over.