Ervaringen met Ciprofloxacine

ciprofloxacine

artritis van de gewrichten van handen en voeten bloeden in de ogen krachtverlies in armen en handen misselijkheid Overal pijn peesontsteking zwelling van de hand

Blaasontsteking (152 meningen)
Nierbekkenontsteking (26 meningen)
Prostaatontsteking (22 meningen)
Bacteriële infectie (16 meningen)
Longontsteking (8 meningen)
Bijbalontsteking (6 meningen)
Infectie (wond) (5 meningen)
Oorontsteking (4 meningen)
Middenoorontsteking (2 meningen)
Luchtweginfectie (2 meningen)
Keelontsteking (0 meningen)
Tandvleesontsteking (0 meningen)
Amandelontsteking (0 meningen)
Pancreatitis (0 meningen)

Bij gebruik fluorochinolonen verhoogd risico op schade aan spieren en zenuwstelsel

Fluorochinolonen zijn antibiotica die gebruikt worden voor de behandeling van verschillende bacteriële (levensbedreigende) infecties. Het verhoogde risico bestaat bij gebruik via de mond, longen (inhalatie) en injecties. In Nederland betreft het ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine en norfloxacine.

Gebruikt u ciprofloxacine, levofloxacine, moxifloxacine, ofloxacine of norfloxacine? Neem contact op met uw arts. Verander uw dosis niet en stop niet met het gebruik van het medicijn zonder dit met uw arts te bespreken.

CBG (02-11-2020)

25-07-2020 | Vrouw | 41
Urineweginfectie
Ik had hieronder van de week mijn ervaringen al gedeeld omdat ik best wat bijwerkingen had zoals maagpijn, hoofdpijn en dubbel zien. Op dag 5 kwam er 's avonds erge pijn bij in mijn kuit. Dag 6 kon ik bijna niet meer lopen, want elke stap deed zo pijn. Op de site van het Nederlandse Genootschap van Huisartsen las ik over het gevaar van dit soort antibiotica, omdat het p[lees meer...]eesontstekingen en scheuringen van de achillespees kan geven en dat je dus bij klachten DIRECT de huisarts moet contacteren. Nu was het weekend, dus de huisartsenpost gebeld en daar had onze eigen huisarts dienst. Die kende de bijwerking niet eens en deed het af als "toeval". Hij zei letterlijk: Je hebt de antibiotica in je hele lichaam en de pijn alleen in je rechterkuit en niet ook in je linker, dus dat is toeval. Ik zou wel mogen stoppen (minstens 5 dagen slikken), maar hij raadde me aan om de laatste 3 pillen toch maar op te maken. Nu zat het me vanmiddag toch niet lekker, want het laatste waar ik zin in heb is een spontane scheuring van mijn achillespees, dus ik heb mijn pil om 19u overgeslagen. Rond die tijd merkte ik dat de pijn wegtrok en ik mijn been weer wat normaler kon gebruiken. Ook lopen ging beter en ik kon zelfs weer druk uitoefenen op dat been. Inmiddels 2 uur nadat ik de pil in had moeten nemen en ik ben zo goed als van de pijn af!!!!! Mensen, lees je goed in, want dit is een antibiotica dat vrijwel NOOIT als 1e gegeven mag worden, vanwege de bijwerkingen. De NGH waarschuwt er zelf voor. Dus als het enigszins kan, laat je adviseren en neem een veiliger alternatief!

03-03-2019 | Man | 28
ciprofloxacine (750mg)
Urineweginfectie
Beste mensen Wees gewaarschuwd en gebruik dit middel niet en vraag om een alternatief. Ik moest dit middel van mijn huisarts gebruiken omdat hij dacht dat ik urineweginfectie had(was niet het geval). Na 1e inname voelde ik mij al heel erg raar en had ik overal pijn ik dacht dat het normaal was en ging dus verder met her gebruik van dit middel. na 3 dagen gebruik kreeg ik 2[lees meer...]x hyperventilatie aanval en voelde ik mijn hart bijna niet meer en had ik overal pijn hierdoor moest ik naar spoedeisendehulp. Ik moest direct stoppen met dit middel en dus deed ik dat ook na 3 4 maanden gestopt te zijn met dit middel heb ik nog steeds pijn aan mijn linker en rechterkant van mijn lichaam. Mijn gezondheid is door deze medicijn volledig achteruit gegaan en beïnvloed het mij in mijn dagelijkse leven. Gebruik het Aub niet mensen ik wil dat niemand het zelfde gaat meemaken als mij en hoop ik met mijn verhaal jullie voldoende ingelicht te hebben.

11-08-2017 | Man | 64
Urineweginfectie
twee keer (met week ertussen) zeven dagen tweemaal 500 mg per dag, moest per se doorgaan van de uroloog en de huisarts. Net geprobeerd te douchen, kan ik niet meer, de gevolgen van de bijwerkingen (nu ruim twee weken na einde tweede kuur) houden aan, lijken wel erger te worden (achillespezen, rugpezen) (ik heb eerder al gemeld 'verschrikkelijk', dit is een update). Heb ove[lees meer...]rigens nog steeds urineweginfectie. Na die twee kuren eindelijk onderzocht, blaasstenen. Moet geopereerd worden, het was zinloos om mij zo volledig kapot te maken met ciprofloxacine, was eind mei al bij de huisarts, uroloog had meteen cytoscopie kunnen doen.

12-11-2016 | Man | 36
Urineweginfectie
Hallo, Begin oktober had ik een urineweginfectie en ging naar de dokter, werd gevraagd urineonderzoek. De dokter zei dat het een blaasontsteking was en schreef me ciprofloxacine voor 2 x voor 10 dagen. In de dagen dat ik de medicatie nam, voelde ik pijn in de Achillespees, hoofdpijn, branden in de maag en pijn in verschillende delen van het lichaam. Ik lees het etiket en[lees meer...] zag dat dit de bijwerkingen waren. Op de laatste dag alleen de laatste pil nadat ik me echt slecht voelde, ik voelde alsof mijn aderen van de benen waren verwijden, kon niet slapen en ik was de hele nacht wakker van de pijn. In de volgende dagen voelde ik ernstige pijn in de benen onder de dij, duizeligheid, misselijkheid en druk in het hoofd. Ik stuurde een e-mail naar mijn dokter om te vragen of dit een neveneffect was van de drug en die zei dat ik ibuprofen kon nemen voor de pijn. De laatste dag van de medicatie die ik op 2016/10/29 begon, vanaf die dag begon ik alle symptomen die ik beschreef te voelen. Ik kan nu al zeggen dat ik een enorm verschil voel na het nemen van deze medicatie.

21-08-2016 | Vrouw | 64
ciprofloxacine (250mg)
Urineweginfectie
Na de zoveelste antibiotica kuur voor de blaasontsteking is ook deze voor mij niet geschikt, te veel bijwerkingen.

23-09-2015 | Vrouw | 54
Urineweginfectie
Constipatie, nog meer koorts, geen energie meer, duizeligheid, geen eetlust meer, trillen, voel me nog slechter erdoor

29-08-2015 | Vrouw | 52
Urineweginfectie
heel veel bijwerkingen, ik werd nog zieker dan voordien. Lusteloosheid, grieperig gevoel, bonkende hoofdpijn, stramme gewrichten, pijn aan de achillespezen, en dit laatste was DE waarschuwing om ermee te stoppen!

06-03-2015 | Vrouw | 65
ciprofloxacine (250mg)
Urineweginfectie
Na eerst 24/2 Ivm urineweginfectie monurol 1 zakje voorgeschreven kreeg, leek iets meer te kunnen plassen. Begon de ellende op 3/3 opnieuw, arts urine gebracht en meteen andere kuur gekregen. Ciprofloxacine 2 x dgs 1 tablet. Eerste nacht kramp in kuit en voet. Tweede nacht rollen van de pijn in de zij, en ribbenkast, kramp in beide benen. Benauwd hoesten. Voelde me erg be[lees meer...]roerd, dat vlak voor weekend, dan weer arts gebeld dat ik wilde stoppen, wat ie geen goed plan vond. En dus weer 1 zakje monurol kreeg. Vanavond proberen dan maar. hopen dat mn pijn in ribben en zij weg wil trekken, en benauwdheid. Wat is dit voor een vreemd middel toch? Lees hier dat er veel mensen zijn met bijwerkingen. En er nog mee tobben