Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (213 meningen)
Yasmin (193 meningen)
YAZ 24+4 (133 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

18-12-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb een tijd deze pil geslikt en ik voelde me ge stress depri zag dubbel erge hooft pijn ik was totaal me zelf niet Wis niet waar van het kwam ik dach ik ben gewoon te druk ik ben nu gestopt met deze pil ik voel me elke dag iets beter ik ben er erg van geschoken wat een troep Ik heb vroeger merverlon geslikt nooit ergens last van Deze pil niet gebruiken heb veel [lees meer...]invloed op je leven
07-12-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Doordat de vorige pil niet meer voorhanden was kreeg ik deze pil. Nu naar maanden deze pil geslikt te hebben moet ik toch mijn conclusie kwijt. Neem een andere pil. Veel kilo’s bijgekomen met hetzelfde eetpatroon als van te voren. Stemmingswisselingen zijn dagelijks erger aan het worden. Te veel hormonen in deze pil. Ik ben zelfs midden in de maand gestopt omdat ik er geno[lees meer...]eg van had en het gaat me nu stukken beter. Denk goed na voordat je aan deze variant van pil begint
23-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wát een troep! Ik zit nu meer dan een jaar in therapie voor een angst- en paniekstoornis na een trauma, maar ik had het idee dat ik allang over dat trauma heen was. In die tijd ook van pil geswitched. Ik de afgelopen jaren ontzettend angstig geweest. Heftige paniek- en angstaanvallen. Durfde niet meer op drukke plekken te komen, alles was me te veel en durfde niet goed om [lees meer...]mij heen te kijen. Ontzettend down, depressief en in mijzelf gekeerd. Ik had geen humor weer en was ontzettend vlak in mijn emoties. Terwijl ik van mijzelf een heel vrolijk, nuchter mens ben die lekker sarcastisch kan zijn. Ik was mezelf helemaal kwijt. Prikkels kon ik niet handelen en daarnaast ook veel lichamelijke klachten zoals duizelig, mega licht in mn hoofd, gevoel dat ik flauwviel en vaak kortademig. Ik dacht echt dat ik gek werd en dat dit nooit meer goed zou komen. Nu ben ik 1,5 week uit nood geswichted van pil omdat mijne niet meer leverbaar was. En wat denk je? Ik voel me duizend keer beter! Kwam het dus allemaal door die klote pil. Mijn psycholoog had me al meerdere malen voorgesteld om anti depressiva te gaan slikken tegen de angst, maar ik had al niet het idee dat dat de oplossing was. Bleek de pil de oorzaak te zijn. Wat een troep is dit.
08-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Hoi iedereen, ik schrijf normaal nooit zoiets maar ik wil mensen waarschuwen voor de conceptiepil van het merk AUROBINDO, jaren lang heb ik de anticonceptiepil van het merk mylan gebruikt en nooit problemen gehad, nu moest ik vanwege leveringsproblemen overstappen naar het merk aurobindo. Er zitten zogenaamd precies dezelfde stoffen in maar ik kreeg enorm bijwerkingen, bui[lees meer...]kpijn/hoofdpijn/neerslachtig ik kon niet slapen en als allerergste ik kreeg grote rode jeukende bulten zo groot als 2 euro munten over mijn lichaam. Als je mylan met aurobindo vergelijkt staat bij aurobindo in de bijsluiter dat het netelroos/galbulten kan veroorzaken terwijl dit bij mylan nergens bij de bijwerkingen staat. Ik naar de apotheek en huisarts gebeld en ben gister gestopt met deze pil. Je raad het: alle bijwerrking zijn weg/ voor 80 procent weg. Nu maar over op de prikpil. Helaas maar deze pil werkt dus echt niet. Wat een ellende. Ik ben 19 jaar en slikte de pil voor mijn hevige menstruatie, implanon kost honderden euro’s en spiraaltje wil ik niet. Hopen dat de prikpil mij wel helpt. Volg je onderbuikgevoel dames als deze nieuwe pil niet fijn voelt!
13-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Kreeg deze pil van de apotheker daar mijn eigen pil niet meer voorradig is en ook niet meer verkrijgbaar is. Tijdens die 3 weken van inname ben ik steeds lichtelijk ongesteld geweest, het rommelde steeds en vervelende buikpijn onderin de buik, heel onrustig slapen, lusteloos, niet lekker in mijn vel.
07-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben al paar maanden niet mezelf, ik zeg ook iedere keer ik voel me gewoon zo anders, depri gevoelens, angst gedachtes, hoofdpijn gewoon echt een ander mens. Ik ben het dus gaan zoeken achter de pil die ik sinds juli slik ik kreeg ineens een ander van de apotheek, en nu ik iedereen ze verhaal lees durf ik te wedden dat het door de pil komt ik ben nooooit zo geweest. Ik d[lees meer...]acht dat ik gek werd echt...
03-10-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

mentale bijwerkingen zoals: stemmingswisselingen, depressie, gevoel van eenzaamheid, snel emotioneel.
25-09-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Dochter van toen 12 op advies van huisarts begonnen met deze pil vanwege heftige menstruatie. In de maanden erna ging het steeds slechter met dochter. Depressief, moe, niet naar school willen, suïcidaal etc. Diverse ggz instellingen al geweest en sinds augustus 2017 niet meer naar school. Antidepressiva sinds dec 2017 . Deze onderdrukt wel de ergste paniekaanvallen maar[lees meer...] het rotgevoel bleef. Zelfs begonnen met Bach therapie. Totdat ik 2 maanden geleden deze berichten over deze pil las. Per direct en zonder overleg met huisarts gestopt met de pil. En nu ..6 weken later... ik zie weer mijn oude vrolijke gezellige dochter langzaam terugkomen. Ze ziet weer toekomst. Ze wil weer sporten. Ze begint met thuisonderwijs. Ze wil weer met vriendinnen afspreken. Kan het dan al die rottijd aan die verdomde pil hebben gelegen? Heeft die de pubertijd van mijn dochter kapot gemaakt? Ik ga het echt geloven. Dus bij deze een waarschuwing voor ander tienermeiden. Pas op met deze pil.
18-09-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben 18 jaar oud en begon deze pil vorig jaar te slikken als vorm van anticonceptie. Het hele jaar voelde ik me niet gelukkig. Ik was net begonnen aan mijn nieuwe studie, die ik overigens heel leuk vind, en toch voelde ik me zo. Na een leuke dag kon ik in de avond in huilen uitbarsten, ookal was daar totaal geen reden voor. Ik kon soms ontzettend boos op mijn vriend word[lees meer...]en, en ook daar zat dan geen reden achter. Ik voelde mij vaak eenzaam en heb ontzettend last van anxiety. Ik voel me over vrijwel alles heel onzeker. Vandaag ben ik deze pil gaan Googlen en ik schrok enorm van wat ik zojuist heb gelezen. Ik herken mij in alles! Morgen ga ik een afspraak met de huisarts maken om van deze afschuwelijke pil af te komen.
28-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

I'm not Dutch, so I'll share my experience in English. I've taken this brand for a year. There have been no serious physical side effects for me, however, I've become very moody and had my downs very often (and they're getting worse as the time passing). I didn't have an obvious PMS before taking the pill and now I have it for sure, a pretty serious one as well. Now I'm [lees meer...]about to finish my last round and changing into another one.
25-08-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Moest 3 maanden deze pil slikken ivm mogelijke cystes. Ben nu na anderhalf strip per direct gestopt, nadat ik al deze verhalen las en spontaan in huilen uitbarstte. Ik voel me zo vreselijk somber de laatste weken, emotioneel afgevlakt, heb nergens zin en geen gekke bui meer gehad. Mijn libido is volledig weg en heb last van zweetaanvallen. Voel me continu moe en lusteloos.[lees meer...] Ik ben nu 38, heb eerder microgynon30 geslikt vanaf mijn 16e tot en met 25 en na 2 bevallingen nog een poosje. Na mijn 30e gestopt en voelde me toen ineens weer 'gewoon' worden, mijn libido kwam weer terug. Maar het effect van deze pil is vele malen erger, heb me nog nooit zo gevoeld!! Wat een vreselijke pil is dit. Grote afraden.
12-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op advies van specialist kreeg ik Levonorgestrel/ethinylestradiol. Er was geen merk bij genoemd. In de apotheek kreeg ik Sandoz. Vanaf dag 1 heel veel bijwerkingen: missselijk, overgeven, buikkrampen, duizelig, zweet aanvallen, wakker worden van de misselijkheid en pijn. zweet aanvallen. Omdat ik er zo ziek van werd, terug naar de huisarts gegaan, die behandelin[lees meer...]g van specialist over nam. Ze zeid dat ik het wel moest blijven gebruiken en nog een tablet proberen. Helaas wordt het alleen maar erger. Zelf vermoed ik nu dat het komt door de hulpstoffen die in het medicijn zitten. Ik heb gevraagd of ik wat anders kon krijgen. Dat kon niet omdat dit het medicijn is wat wordt geleverd, omdat het het goedkoopste is. Nu is goedkoop in mijn geval duurkoop. En ik moest het nog zelf betalen ook. Dus wat is nu dat het goedkoop is, de verzekering betaald het niet eens. Je bent ook verplicht om meteen een heel doosje van 3-strips af te nemen. Terwijl bij andere medicijnen je vaak ook gewoon de eerste keer 1 strip of enkele stuks kan krijgen. Medicatie verspilling als dus blijkt dat het niet geschikt voor je is.
10-07-2018

Lage rugpijn

Wel 70% minder rugpijn de 1e keer bij eisprong en menstruatie. Maar n bezig met 2e menstruatie en alles wat slecht kan gaat slecht.... zie symptomen
25-06-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door de huisarts is mij Mircrogynon 30 voorgeschreven, maar helaas kreeg ik deze anticonceptie. De nacht na inname werd ik wakker van de hartkloppingen en slapeloosheid. Ik dacht dat het hoorde bij het wennen aan anticonceptie door mijn lichaam, maar helaas gingen deze klachten niet weg. De nachten hierna heb ik steeds maar enkele uren geslapen en werd ik midden in de nach[lees meer...]t wakker van rusteloosheid en hartkloppingen. Overdag was het niet veel beter; ik was niet vooruit te branden, ik doseerde mijn energie (na het oplopen van een trap was ik kapot en had ik een verhoogde hartslag), daarnaast was ik enorm emotioneel en kon ik constant blijven huilen zonder reden. Aangezien deze bijwerkingen te overheersend waren heb ik in overleg met mijn huisarts besloten om over te stappen op originele Microgynon 20 (hierbij is dus ook de hoeveelheid werkzame stoffen verlaagd). De hartkloppingen het 's nachts waren meteen na inname van het eerste tablet weg. Normaal ben ik een stabiele, vrolijke, energieke jonge meid, maar ik bleef enorm emotioneel en moe, ik had het gevoel dat ik oververmoeid was en dat ik dagen achter elkaar kon slapen. Na 4 dagen gebruik veranderde er niks aan deze bijwerkingen, en heb ik na overleg met mijn huisarts besloten om per direct te stoppen. Vanaf de dag erna voelde ik me langzaam weer mezelf worden, en na een week ben ik weer helemaal de oude en heb ik weer zin én energie om dingen te ondernemen. Dat ik nu mega onregelmatige ongesteld blijf, is dan maar zo. Maar de bijwerkingen wogen niet op tegen regelmatig ongesteld zijn.
24-05-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na een pauze van 6 jaar wee aan pil begonnen. Ik wilde de originele Microgynon 30, maar ik kreeg helaas deze pil. Na 1 maand begonnen de klachten. Tweemaal blaasontsteking, ernstige maag- en darmklachten, kramp in spieren en veel misselijk zijn. Ben door de mallemolen gegaan in het ziekenhuis (ik verdacht de pil destijds nog niet), maar men vond niks. Nu 5 maanden later he[lees meer...]b ik besloten deze pil niet meer te nemen. Ik ben gemiddeld twee weken in de maand geveld door ernstige buik/rugpijn en mijn priveleven lijst hier hevig onder. Bijkomend nadeel: deze pil is een slag groter dan de Microgynon en is ruw, ik kon hem amper doorslikken.. Na alle gruwelverhalen die ik heb gelezen is het even klaar voor mij. Ik duim dat mijn natuurlijke menstruatie weer op gang komt en hopelijk minder heftig zal zijn.
05-05-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ben 5 jaar geleden overgestapt van Mersilon naar deze pil. Sins ik deze pil gebruik was ik niet meer dezelfde, van vrolijk en positieve springen in het veld, een saaie chagrijn. Ik ben een vrouw van 45 jaar en heb geen relatie meer, dus op een gegeven moment zag ik het nut van de pil innemen ook niet meer in omdat ik ook geen gemeenschap meer heb. Ben dus een maand ges[lees meer...]topt ermee, vond het wel een beetje eng omdat ik een leeftijd heb waar de overgang ook op de loer ligt. Ik heb me in die maand nog nooit zo gelukkig gevoelt nergens last van en ik was weer de vrolijke mafketel die ik vroeger was. Anyway de maand daarna toch weer begonnen ermee omdat mijn vriend en ik weer contact hadden met elkaar, zekere voor het onzekere, en ja hoor daar was de chagrijnige heks weer. Om een heel lang verhaal kort te maken, ABC IK KAP ERMEE, wat een ellendig spul is dit zeg het beïnvloed gewoon mijn leven. Geen aanrader dus. Vanaf nu lekker ontpillen en die troep hoef ik niet meer in mijn lijf zeker deze pil niet. Ik ben wel geschrokken van alle reviews, maar heel veel puzzel stukken vallen op zijn plaats in mijn beslissing. dank daarvoor dames.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum