Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

chronische vermoeidheid depressief borst voelt zwaar aan pijnlijke borsten haaruitval vaginale droogheid puistjes gewichtstoename borst doet pijn

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

20-11-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (0,03/0,15)
Menstruatiepijn
Eerst had ik een deze pil van Wecare daar kreeg ik langzamerhand ook meer last van volgensmij toen kreeg ik die van Focus en Laatste tijd last van paniekaanvallen angst gedachtes moeite met ademen zelfs in huis trillen en angstig voelen ik ben gestopt met deze pil en het is al heel erg verminderd zijn er mensen die hetzelfde hebben met deze pil?

12-11-2019 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Acne/puistjes
Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.

05-11-2019 | Vrouw | 47
Onregelmatige menstruatiecyclus
Sinds september pil van het merk Actavis gekregen omdat het andere merk niet leverbaar was. Heb nu al 2 weken last van gigantische hoofdpijn, duizeligheid. Nooit last van doorbraakbloedingen gehad als ik de pil een keer door slikte. En dan niet gewoon een paar dagen, nee gewoon 2 weken lang tijdens mijn vakantie. Laatste keer heeft mijn menstruatie maar 1 dag geduurd. Onr[lees meer...]ustig gevoel in mijn lichaam, over emotioneel. Wordt er gek van. Ga straks gelijk contact opnemen met apotheek en vragen of het andere merk weer leverbaar is.

19-10-2019 | Vrouw | 46
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Heb lang de pil niet gebruikt, maar ik heb regelmatig echt last van de eisprong, dus ik ben beginnen met deze pil. Vrij snel na het eerste gebruik kreeg ik al last van me borsten. Pijnlijk, gepannen, niet fijn. Kreeg ook ineens last van soort zweet aanvallen, constant trek hebben in eten, steeds meer aankomen, en ook nog dat ik hier en daar wat meer vergeetachtig ben? Rom[lees meer...]mel dus. Voel me algeheel niet meer de persoon die ik niet zijn, huil heel snel momenteel, dus na anderhalve maand deze pil gebruikt te hebben, ben ik eergisteren gestopt en ga ook niet meer aan de pil.. Het blijft rommel al die hormonen.

05-10-2019 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/50ug)
Ik ben nu al een tijdje bezig met deze pil. Soms ook tussen door gestopt om dat ik dacht dat het aan de pil lag dat ik zoveel lichamelijke klachten heb. Nu weer een week begonnen. En weer verschillende klachten.. enorm veel afscheiding (schimmelinfectie) hormonaal veel pukkels. Buikpijn hoofdpijn.. vind het echt een flut pil..

14-01-2024 | Vrouw | 36

11-05-2023 | Vrouw | 32
Uitstellen van menstruatie
9 jaar geen pil gebruikt,die jaren ervoor wel had last van stemmingswisselingen en depressief gevoel. Na 2 kinderen en veel menstruatiepijn weer poging gedaan om te starten,heb nu bijna de 1e strip op en depressief gevoel en stemmingswisselingen zijn weer aanwezig. Stop gelijk weer als de strip leeg is omdat ik ij mijn pil vrije jaren verder nergens last meer van had en n[lees meer...]u na 1 strip begint alles weer ik vind deze pil zeker geen aanrader en kan meer kapot maken dan je lief is.

01-12-2022 | Vrouw | 29
Premenstrueel syndroom (PMS)
Ik ben 29 jaar oud en heb deze pil voorgeschreven gekregen omdat ik last heb van PMS. Ik voelde me vanaf het moment van de ovulatie tot aan de eerste dag van de ongesteldheid niet stabiel (chagrijnig, negatief en down) met daarbij krampen en extreem pijnlijke borsten. Zodra ik ongesteld werd voelde ik me weer mezelf en zo licht als een veertje. Ik dacht dat deze pil de op[lees meer...]lossing kon zijn, wat het enigszins ook misschien is maar toch ben ik niet tevreden. Hiervoor had ik een koperspiraal maar eruit laten halen omdat ik dacht dat de krampen hier aan verbonden zaten. Ik ben nu sinds twee maanden bezig met deze pil. Het enige positieve eraan is dat mijn krampen helemaal weg zijn en de pijnlijke borsten zijn verplaatst naar de eerste week of twee weken van de nieuwe cyclus. Wellicht zijn de krampen weg door het eruit halen van de spiraal. Qua invloed op mijn psyche doet deze pil niet veel goeds. Ik voel me veel down, paniekerig en op veel dagen heb ik nergens zin in en kan ik mijn emoties niet onder controle houden. Iedereen voelt zich wel eens down maar ik ben meer down en lusteloos dan ooit met deze pil. Verder heb ik last van extreme misselijkheid die echt uren aanhoud of soms bijna de hele dag en last van hoge ademhaling die dan gelukkig niet uitbreekt in hyperventilatie of een paniekaanval. In de bijsluiter staat dat deze symptomen normaal zijn in de eerste maanden maar als dit nog een maand zo blijft (3e maand) dan stop ik ermee. Qua huid/haar merk ik geen verschil.

12-07-2022 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik gebruik deze pil circa 2 jaar en ik heb nog nooit zulke vermoeidheid ervaren. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest met vermoeidheidsklachten, maar telkens was alles goed (op een erg hoge hartslag na). Ik ben nu 18 jaar en ik vind het level van de vermoeidheid op mijn jonge leeftijd niet normaal. Na een wandeling ben ik al kapot. Het gaat wel met pieken en dale[lees meer...]n, maar ik ben er gewoon klaar mee. Ik wil mijn gewone leven weer kunnen leven.

25-05-2022 | Vrouw | 41
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Premenstrueel syndroom (PMS)

31-12-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
3 jaar aan deze pil geweest nadat ik hiervoor bijna elk jaar wisselde van pil. Ik kon maar niet de juiste pil voor mij vinden, had bij elke pil wel een bijwerking, van de 1 teveel hoofdpijn, de ander teveel buikpijn, de ander weer doorbraakbloedingen. Maar toen ik aan deze pil ging was ik het zo zat en bleef ik deze slikken uit gemakzucht. In het begin nergens last van geh[lees meer...]ad, alleen ook deze pil kon ik niet doorslikken, als ik de pil doorslikte voelde ik gewoon aan mijn lichaam dat ik ongesteld moest worden, werd ik echt vreselijk chagrijnig en niet te houden. Na ongeveer 2 jaar slikken van deze pil kreeg ik opeens paniekaanvallen, met angst en depressieve gevoelens. Nou had ik ook wat trauma’s te verwerken, na een behandeling bij de psycholoog bleef ik maar in de depressieve stemming hangen en kreeg ik steeds vaker het gevoel of de pil er niet mee te maken had, maar dit schoof ik steeds weg. In augustus dit jaar toch besloten te stoppen met de pil om te kijken wat het doet, nadat ik al 1 jaar psychische klachten had. Ik merk dat ik minder stemmingswisselingen heb, ik kan sneller omdenken naar het positieve en voel me weer meer mijzelf. Ik weet niet zeker of de pil te maken had met mijn klachten maar ik denk zeker wel dat het hierdoor erger is geworden. Ik voel me echt een stuk beter zonder pil. Vandaag een koperspiraal laten zetten, voor mij geen hormonen meer. Voor iedereen die klachten heeft en denkt dat het door de pil komt, luister naar je gevoel!! Ook al zegt de dokter van niet (zei die van mij ook) je kent je eigen lichaam het beste. Ik kan gewoon niet tegen de pil is wel gebleken, ik heb ze bijna allemaal gehad.

25-10-2021 | Vrouw | 29
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Na jaren van pilgebruik heb ik een trombose gekregen in mijn arm. Artsen wijtten het aan de pil. Ik moest ermee stoppen en ik voelde me daarna vrolijker en emotioneel stabieler. Alsof er een negatieve sluier van me gelicht werd.

12-05-2021 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
ik ben begonnen met de pil omdat mijn eigen menstruaties heftig waren, ik bloedde veel en wilde dit verminderen. met de dokter heb ik samen besloten dat ik aan de pil zou gaan. In het begin had ik nergens last van. Na een aantal maanden merkte ik dat ik veel meer eetlust kreeg en ik was ook een aantal kilo's aangekomen. Ook merkte ik dat ik me niet goed voelde, ik had nerg[lees meer...]ens zin in en voelde me heel somber. dit heeft nog een lange tijd aangehouden en aan het einde van 2019 heb ik besloten om te stoppen met de pil. Er is geconstateerd bij mij (door een psycholoog) dat ik een depressie heb. De oorzaak is zeker niet alleen de pil, maar het heeft wel een rol gespeeld.

29-03-2021 | Vrouw | 30
ethinylestradiol/levonorgestrel (0.15/0.03mg)
Ik slik deze pil nu bin a 3 weken. Heb hem omdat ik nu sinds kort een vriend heb en nog niet zwanger wil worden. Maar ik ben nu al een paar dagen duizelig misselijk en snauw iedereen af gisteren was me vriend hier en die maakte zich druk om me omdat ik al 3 dagen slecht eet omdat ik misselijk ben. Ik snauwde hem zo af en zei woorden die ik normaal nooit zeg. Huil ook v[lees meer...]eel meer dan ik ervoor deed en ik word er gek van. Als dit zo doorgaat stop ik ermee want het maakt alles kapot

07-09-2020 | Vrouw | 28
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik heb een leveradenoom van 5 bij 5 cm gekregen door het gebruik van deze pil. Gestopt en 6 maanden later is het gelukkig kleiner geworden en nu nog 2 bij 2 cm. Mag dit nooit weer gebruiken van mijn arts.

23-07-2020 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Tijdje terug kreeg ik de focus. Nu heb ik erg veel last van haaruitval.. met als gevolg erg dun haar. (Dit had ik nooit). Ik vraag mij af of meerdere dit hebben bij deze pil????