Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (213 meningen)
Yasmin (193 meningen)
YAZ 24+4 (133 meningen)
Marvelon (51 meningen)
Microgynon '20' (40 meningen)

Anticonceptie-pil heeft effect op emotie, maar hoe?

Estrella Montoya, biopsycholoog (23-01-2020)

23-05-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Prima pil, mee begonnen door onregelmatige menstruatie maar toen de tijd een beginnende relatie dus kwam het steeds beter uit, nu 2,5 jaar later nog steeds tevreden. Vaak last van de bijwerkingen misselijkheid en hoofdpijn en ook helaas erg veel gewichtstoename gekregen.
04-05-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik was blij met de pil, weinig bijwerkingen, maar vergat hem vaak. Daarom ben ik overgestapt naar de kyleena spiraal.
28-04-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik slik deze pil al een aantal jaar , ik was wel altijd gevoelig voor spanning maar dat trok weer weg, nu ben ik al ruim 5 weken erg gespannen, vooral als ik weg moet en durf amper meer uit huis te gaan om wat te doen met vrienden. Heeft iemand dezelfde ervaringen als ik? Ik ben nu paar dagen gestopt met de pil en ik hoop dat ik me er beter door voel
23-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Wát een troep! Ik zit nu meer dan een jaar in therapie voor een angst- en paniekstoornis na een trauma, maar ik had het idee dat ik allang over dat trauma heen was. In die tijd ook van pil geswitched. Ik de afgelopen jaren ontzettend angstig geweest. Heftige paniek- en angstaanvallen. Durfde niet meer op drukke plekken te komen, alles was me te veel en durfde niet goed om [lees meer...]mij heen te kijen. Ontzettend down, depressief en in mijzelf gekeerd. Ik had geen humor weer en was ontzettend vlak in mijn emoties. Terwijl ik van mijzelf een heel vrolijk, nuchter mens ben die lekker sarcastisch kan zijn. Ik was mezelf helemaal kwijt. Prikkels kon ik niet handelen en daarnaast ook veel lichamelijke klachten zoals duizelig, mega licht in mn hoofd, gevoel dat ik flauwviel en vaak kortademig. Ik dacht echt dat ik gek werd en dat dit nooit meer goed zou komen. Nu ben ik 1,5 week uit nood geswichted van pil omdat mijne niet meer leverbaar was. En wat denk je? Ik voel me duizend keer beter! Kwam het dus allemaal door die klote pil. Mijn psycholoog had me al meerdere malen voorgesteld om anti depressiva te gaan slikken tegen de angst, maar ik had al niet het idee dat dat de oplossing was. Bleek de pil de oorzaak te zijn. Wat een troep is dit.
01-11-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Totaal geen bijwerkingen, en een van de goedkoopste pillen. Ik ben 21 jaar. Zorgen maken over slechte reviews was totaal onnodig! Eerste maand wel 2 weken lang bloedingen gehad, en na de stop week is dat helemaal over gegaan :)
17-02-2018

Acne/puistjes

01-05-2020

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Na een abortus toch besloten om aan de pil te gaan. Ik lees hier alleen maar negatieve verhalen. Deze pil is makkelijk om in te nemen alleen heb ik het idee dat mijn piekergedrag en neerslachtigheid te linken is aan deze pil. Ik durf geen spiraal omdat ik de plaatsing en horror verhalen te eng vind. Iemand anders nog positieve ervaringen met deze pil ?
29-07-2019

(..)
05-05-2018

prima lichte pil
02-03-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik heb m'n dochter na start van pilgebruik in half jaar tijd zien veranderen van positief en vrolijk naar een neerslachtige en onzekere dame. Na ca. half jaar pil gebruik kwamen de problemen pas echt: veelvuldig en zeer plotseling wegraken (flauwvallen). Uitgebreid cardiologisch en neurologisch onderzoek bracht niets aan het licht. Situatie had veel impact op dagelijks l[lees meer...]even: niet meer autorijden o.a., angst en onzekerheid. Na aantal maanden zelf besloten te stoppen met pil gebruik en te ervaren wat het effect zou zijn. Sindsdien niet meer flauwgevallen en ook mentaal knapte ze weer snel op en zit ze weer veel beter in haar vel. Onze conclusie: deze pil is levensgevaarlijk en zou verboden moeten worden !
20-11-2019

Menstruatiepijn

Eerst had ik een deze pil van Wecare daar kreeg ik langzamerhand ook meer last van volgensmij toen kreeg ik die van Focus en Laatste tijd last van paniekaanvallen angst gedachtes moeite met ademen zelfs in huis trillen en angstig voelen ik ben gestopt met deze pil en het is al heel erg verminderd zijn er mensen die hetzelfde hebben met deze pil?
12-11-2019

Acne/puistjes

Ik ben op mijn op 16de begonnen aan deze pil (inmiddels ben ik 23). En ik kreeg op 17/18 de enorm last van allemaal bultjes (puistjes) op mijn voorhoofd en rug. In de zomer durfde ik niet eens hemdjes te dragen. En ben ik hier natuurlijk mee naar de dokter gegaan toen heb ik een crème gekregen, dat hielp wel even. Toen heb ik zware tabelletjes gekregen voor acne daar bleef[lees meer...] het een poos van weg. Maar kwam ook weer terug. Ik vergat vaak de pil dus ben overgestapt naar een hormoonstaafje. Toen had ik nergens geen last meer van in het begin. Ik heb het staafje 1,5 jaar gehad, ik was soms 4 weken ongesteld. Nou daar zit niemand op te wachten. Dus het staafje er uit en weer aan de pil. Maar nu heb weer last van puisten. Ik had vroeger nooit geen last van puistjes en nu? Dus ik weer naar de huisarts weer aan een zware kuur en ondertussen naar een huidspecialist, want ik kan niet van de puistjes afblijven waardoor ik littekens en pigmentvlekken kreeg. Ze adviseerde mij onmiddellijk te stoppen met deze zware kuur. En ze zei tegen mij; dat ik eens moest kijken naar de bijwerkingen van mij pil. En daar stond idd - acne en ook licht gele vlekken. Ik ben direct gestopt met de kuur. En ben nu 2 weken gestopt met de pil. En wil kijken hoe het dan gaat. Ik was benieuwd of iemand anders ook acne heeft gekregen door deze pil? Ik had er vroeger nooit geen last van en toen besefte ik mij, toen ik aan de pil begon dat ik er toen last van begon te krijgen. Ik heb hier heel erg mee gezeten namelijk. En gevraagd aan de dokter of het aan mijn pil kon liggen? Maar zijn reactie was nee.
12-09-2019

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Door het gebruik van de pil kreeg ik een soort gezwel in mijn lever. Ik moest onmiddellijk stoppen. Het heeft erna een half jaar geduurt voor mijn menstruatie weer regelmatig werd, terwijl die ervoor heel betrouwbaar was. Met mijn lever ben ik nu na 2,5 jaar nog steeds bezig.
23-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Ik ben nu iets meer dan een maand aan de pil en ik ben al vijf kilo aangekomen. Ik denk dat ik vocht vasthoud want mijn voeten, enkels en borsten zijn dikker geworden. Mijn borsten doen erg veel pijn. Ik hoop dat mijn klachten nog zullen wegtrekken; ik heb gelezen dat de bijwerkingen in de eerste drie maanden het ergste zijn.
03-07-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Alleen in het begin had ik last van bijwerkingen (hele erge misselijkheid en hoofdpijn). Ik slik het nu een tijdje en heb nergens last van. Geen gewichtstoename, geen sombere gevoelens, geen hoofdpijn etc. Na de stopweek ben ik wel ongeveer 2 dagen misselijk, maar verder nergens last van.
03-04-2018

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (ethinylestradiol/levonorgestrel)

Op mijn 17e begonnen met de pil en ik bleek erg gevoelig voor de hormonen. Elke pil leidde tot braken, totdat ik op deze pil van fabrikant Wecare ben overgestapt. Eerste pil waarvan ik niet hoefde te braken. Tot mijn 22e gebruikt en al die jaren last gehad van vage klachten als duizeligheid, misselijkheid en vermoeidheid. Uiteindelijk op mijn 22e besloten te stoppen al[lees meer...]s 'test'. Ik voelde me zonder pil meteen stukken beter, maar kreeg last van ernstige acné. Ondanks het feit dat deze pil niet werkzaam schijnt te zijn tegen acné, heb ik tijdens het gebruik nooit last gehad van acné en begon dit pas toen ik met de pil stopte. Ik neig er dus naar opnieuw te starten met deze pil, om te testen of de acné weer verdwijnt.

Thyrax Duotab (848) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (540) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (497) - Antibiotica - penicillines breedspectrum