Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

chronische vermoeidheid depressief borst voelt zwaar aan pijnlijke borsten haaruitval vaginale droogheid puistjes gewichtstoename borst doet pijn

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

14-07-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Acne/puistjes
Ik heb precies het zelfde. Ik ben nu een halfjaar gestopt met de pil . En zit veel beter in m’n vel! Maar nog steeds wel een beetje last van puisten. En pigmentvlekken werden ook niet minder. Ik ga nu naar een huidspecialist en heb daar nu een hele zware behandeling onder begaan. Mijn huid is heel mooi nu, af en toe ook nog een puistjes, maar dat zal er wel bij horen! Ik b[lees meer...]en nog steeds bezig met mijn behandeling. Mijn pigmentvlekken zijn ook een stuk minder. Maar ik blijf voor altijd gevoelig voor de zon, en daar baal ik van. Want ik hou van zonnen! Ik vond het ook zo raar dat ik opeens acne en pigmentvlekken kreeg, waarom moet ik dit nu weer hebben? En ook gewoon dubbelop. Nu heb ik gisteren een hormoon spiraaltje laten zetten en lees op internet hele slechte recensies. Maar ik moet toch wat proberen, want kan ook niet onbeschermd blijven. Ik ben heel benieuwd hoe dit zich gaat ontwikkelen. Want toen ik ben gestopt met de pil is de acne of pigmentatie niet minder geworden, ik zat alleen een stuk beter in m’n vel en dat de reden waarom ik niet meer aan de pil wil. Een hormoon spiraal moet minder hormonen afstoten, en de meeste hormonen worden in de buik afgestoten. Ik ben benieuwd, of ik meer last van puisten ga krijgen. Ik heb wel van overtuigd dat ik acne en pigmentatie van de pil heb gekregen waardoor ik er nu nog mee zit. Pigmentatie gaat namelijk nooit meer weg. Voor advies zou ik je echt een huidspecialist aanraden, geeft je echt een goed gevoel en advies! Succes !

20-01-2020 | Vrouw | 24
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
De ethinyleststradiol levenorgestrel Mylan Was voor mij een ramp en een grote zorg Ik had eerst geen mylan maar toe ik hem kreeg Vaak zeurige pijn, en schimmel infecties Spotting op vakantie erg vervelend Ik heb gelijk een ander gehaald bij de apotheek en voelde me 3x beter, maar nu ga ik overstappen naar een koperspiraal, genoeg hormonen gehad. Heb zelfs nu weer[lees meer...] een andere merk pil van de apotheek andere fabrikant weer dat is dus om de zoveel tijd dat ze een andere aanbieden met dezelfde stof Mijn libido is gewoon weg, klaar ermee Pil was wel erg effectief geweest voor me en beschermde me goed ik slike hem ook erg goed. Maar ik wil mijn eigen natuurlijke cyclus weer terug. En mijn gevoel

11-03-2024 | Vrouw | 25

borst doet pijn gewichtstoename

Ik heb na een abortus deze pil gekregen. Slik hem nu een paar maand. Eerder gebruikte ik jaren de prikpil (10 jaar). Ik merkte dat mijn borsten groter worden door deze pil en af en toe ook pijn in mijn linkerborst. Pms klachten heb ik minder door deze pil, had daar extreem last van. Depressie, angst etc. Dat is nu minder. Wel ben ik een hoop aangekomen door deze pil. Hopel[lees meer...]ijk trekt dat nog bij. En misschien stap ik weer over op de prikpil.

03-04-2022 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Nooit meer deze pil. Geslikt vanaf mijn 12e tot 25e. Ik heb een adenoom ontwikkeld op mijn lever door deze pil zo groot als een pasgeboren babyhoofd. Deze is 4 weken geleden verwijderd. Ik merkte er niks van en kwam er toevallig achter omdat ik nierstenen had. Laat je aub controleren als je langdurig de pil slikt.

13-09-2021 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Altijd de Yazz gehad, daarna over gegaan naar een prikpil (depo-provera) heel fijn, geen menstruatie e.d. meer gehad. Maar omdat er toch een kinderwens in de toekomst is, gewisseld naar deze pil, omdat deze "sneller" uit je systeem is. Weinig bijwerkingen eigenlijk, alleen minder eetlust maar dat is juist goed. Verder nog niet ongesteld geweest, maar dit kan komen [lees meer...]doordat de prikpil nog doorwerkt. Dus lang niet alle ervaringen zijn negatief. :)

17-02-2020 | Vrouw | 25
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Ik werd vrijwel direct depressief. Kwam m'n bed nouwelijks uit. Zin in seks was compleet verdwenen. In de stopweek was het er weer. Duurde een paar weken tot ik het verband legde. Kreeg paniek aanvallen om niets. Ben op werk naar huis gestuurd omdat ik totaal labiel was. Toen ik stopte was ik naa een week weer helemaal de oude. Het was een verschil als Dag en nacht.

06-03-2022 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Onregelmatige menstruatiecyclus
Ik zit sinds mijn 15e, aan depro provera wegens heftige menstruatie ... op mijn 24e ben ik eindelijk gestopt want ik woog inmiddels 118 kg...puur omdat ik me bagger voelde, emotioneel helemaal padje af , huilen om geen redens, en ook best agressief/geirriteerd gedrag vertonen, ik was zo moe... libido ook helemaal weg... dus dokter, echo gedaan en jahoor PCOS.. 1x menstruat[lees meer...]ie gehad in een jaar, dus nu de versie van deze pil slikken... man man wat een bijwerkingen... eerste dag enorm lopen huilen in bed met hoofdpijn.. ik zag zwarte vlekjes .. ik was heel angstig van deze pil, volgends dokter toch de lichtste variant 😅 jaartje gebruikt.. en puistjes, en ineens rosacea (?) Nooit gehad. Toen gestopt met de pil slikken, mij was verteld door apotheker dat het soms ook goed is met pcos om een weekje door te slikken... so i did that, en sindsdien zelfs in stopweek geen ontrekkingsbloed meer... ben toen pas 1 maand gestopt en boem , ik kreeg super veel acné op me wangen... ipl laser gedaan omdat se zijden dat het rosacea was, maar somehow werkt de ipl laser niet bij mij😅 Mensen... als je pcos heb, hit the gym... eet vezelrijk, avocado's, magnesium , zink, 1 handje noten per dag en zoveel mogelijk granen... ik ben er mee bezig, ik heb geen zin meer in die pil troep ik ga er zelf goed mee aan de slag, waar een wil is, is een weg.

31-12-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
3 jaar aan deze pil geweest nadat ik hiervoor bijna elk jaar wisselde van pil. Ik kon maar niet de juiste pil voor mij vinden, had bij elke pil wel een bijwerking, van de 1 teveel hoofdpijn, de ander teveel buikpijn, de ander weer doorbraakbloedingen. Maar toen ik aan deze pil ging was ik het zo zat en bleef ik deze slikken uit gemakzucht. In het begin nergens last van geh[lees meer...]ad, alleen ook deze pil kon ik niet doorslikken, als ik de pil doorslikte voelde ik gewoon aan mijn lichaam dat ik ongesteld moest worden, werd ik echt vreselijk chagrijnig en niet te houden. Na ongeveer 2 jaar slikken van deze pil kreeg ik opeens paniekaanvallen, met angst en depressieve gevoelens. Nou had ik ook wat trauma’s te verwerken, na een behandeling bij de psycholoog bleef ik maar in de depressieve stemming hangen en kreeg ik steeds vaker het gevoel of de pil er niet mee te maken had, maar dit schoof ik steeds weg. In augustus dit jaar toch besloten te stoppen met de pil om te kijken wat het doet, nadat ik al 1 jaar psychische klachten had. Ik merk dat ik minder stemmingswisselingen heb, ik kan sneller omdenken naar het positieve en voel me weer meer mijzelf. Ik weet niet zeker of de pil te maken had met mijn klachten maar ik denk zeker wel dat het hierdoor erger is geworden. Ik voel me echt een stuk beter zonder pil. Vandaag een koperspiraal laten zetten, voor mij geen hormonen meer. Voor iedereen die klachten heeft en denkt dat het door de pil komt, luister naar je gevoel!! Ook al zegt de dokter van niet (zei die van mij ook) je kent je eigen lichaam het beste. Ik kan gewoon niet tegen de pil is wel gebleken, ik heb ze bijna allemaal gehad.

10-06-2021 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Heb altijd Mylan gehad, perfect was die. Ineens geeft de apotheek mij de pil van het merk Focus. Heb dit 1 week gebruikt en super slechte ervaring: hoofdpijn, misselijk. De pil is viezer bij het doorslikken. Daarnaast heel prikkelbaar en neerslachtig. Depressieve gevoelens terwijl ik normaal zeer positief en vrolijk ben. Op gebied van libido is gelukkig niets veranderd.

25-05-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
De pil 'focus' gekregen en sindsdien huidproblemen in mijn gezicht (rode plekken) én mijn emoties werden vlak, snel geïrriteerd en ik kwam aan. Direct gestopt. Ik word er gek van dat ze merken blijven wisselen en daarbij aangeven dat het geen effect heeft. De pil 'Focus' voor mij nooit meer.

06-02-2020 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik gebruik al sinds mijn 14e de pil, dus al 12 jaar, altijd de stediril 30 gehad tot een jaar of 5 geleden. Met de stediril ging het altijd prima. Daarna een wirwar aan merken gekregen, had het idee dat mijn huid iets beter op de ene dan op de andere reageerde en ook wel eens wat andere "vage" klachten gehad, maar omdat ik de pil al zo lang gebruik kan ik het er niet direc[lees meer...]t aan linken. Inmiddels ben ik sinds 2 maanden overgestapt op het merk "focus", maar daar krijg ik, en dit heb ik in al die jaren nog nooit gehad, vroegtijdige bloedinkjes van. Als ik stop met de pil, weet ik precies dat er een X aantal dagen tussen het stoppen en de menstruatie zit. Nu krijg ik 1 of 2 dagen na het stoppen al kleine bloedinkjes. Erg vervelend vooral. Daarnaast doet mijn huid het er ook nietl ekker op, veel oneffenheden.

04-02-2020 | Vrouw | 26
Abnormaal vaginaal bloedverlies

18-12-2019 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds 3 weken gebruik ik deze pil na verwijdering van de spiraal. Ik moet zeggen dat ik nu al een aantal vage klachten ervaar: 1. Hoofdpijn: enorm! 2. Misselijk: gedurende de hele strip 3. Acne: mijn gezicht, en met name de kin lijkt wel een maanlandschap. Daarnaast heb ik opgemerkt dat mijn bloeddruk aanzienlijk is gestegen. Ik wacht het nog even een paar weken[lees meer...] af om het echte resultaat te zien, wellicht dat mijn lichaam nog moet wennen aan deze nieuwe vorm van anticonceptie.

08-03-2023 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik ben ermee gestopt na 14 jaar slikken. Nagenoeg geen bijwerkingen gehad tot ik 4 longembolieën kreeg. Trombose is een van de bijwerkingen, hierom gevaarlijk voor mij om mee door te gaan. Ik krijg nu een implanon waarbij de kans op trombose minder aanwezig is. Verder was ik altijd zeer tevreden over dit medicijn

08-01-2022 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Op mijn 15e begonnen met deze pil te slikken, toen merkte ik wat gewichtstoename en kreeg ik migraine aanvallen rondom mijn menstruatie/stopweek. Ik ben sinds kort, na bijna 12 jaar, met deze pil gestopt. Ik kan nog weinig verschil merken sinds ik ben gestopt, behalve wat misselijkheid en hoofdpijn. Ik ben nog niet ongesteld geworden, dus ik vermoed dat de hormonen van de [lees meer...]pil nog niet uit mijn systeem zijn. Al met al heeft de pil zijn werk gedaan (anticonceptie) en kon ik mijn menstruatie overslaan. Alleen na 2 a 3 maanden doorslikken kreeg ik altijd doorbraakbloedingen. Het grootste nadeel van deze pil is voor mij migraine en een sombere stemming.

16-07-2021 | Vrouw | 27
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Sinds gebruik deze pil last van zware depressies, enorme bulten als puisten, contactbloedingen en overbeharing. Met het merk WEC had ik hier veel minder last van maar deze bestaat helaas niet meer. Ik raad deze pil sterk af.