Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

chronische vermoeidheid depressief borst voelt zwaar aan pijnlijke borsten haaruitval vaginale droogheid puistjes gewichtstoename borst doet pijn

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (84 meningen)
Marvelon (53 meningen)

24-07-2023 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Ik ben met deze pil begonnen op mijn 20ste als anticonceptie. Na ongeveer een week kreeg ik veel last van mijn borsten, ze voelden gezwollen en pijnlijk aan. Aanraken deed veel pijn, maar ook veel last als ik mijn arm ophief of diep inademde. Daarnaast kreeg ik ook steeds vaker last van hoofdpijn toen ik deze pil nam. Zelf voel ik me ook veel beter in mijn vel zonder extra[lees meer...] hormonen. Ik moest vaker wenen toen ik aan deze pil zat en voelde me over het algemeen vrij somber. Ook mijn libido was lager tijdens gebruik van de pil. Na 2 maanden ben ik naar de gynaecoloog gegaan, heb toen een aantal maanden een andere pil geprobeerd, die al iets beter was, maar uiteindelijk toch overgestapt naar een koperspiraaltje, waar ik tevreden van ben.

31-01-2022 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Heb me nog nooit zo slecht gevoeld dan toen ik aan deze pil zat. Heel depressief, heel veel last van angstgevoelens terwijl ik me nog nooit eerder in m’n leven zo heb gevoeld. Ik was altijd heel vrolijk. Emotioneel heel vlak geworden, vind niks meer grappig, nergens zin meer in, kost moeite om met andere mensen te praten. Ben bijna elke dag aan het huilen, oncontroleerbare[lees meer...] huilsessies. Voel me echt verrot en het is extreem moeilijk om iedere dag door te komen. Ga er per direct mee stoppen na deze recensies te hebben gelezen, en hoop me snel weer mezelf te voelen.

19-07-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ongeveer 1.5 jaar de pil gebruikt. Merkte dat ik geleidelijk aan minder goed mijn emoties kon beheersen, wat vervelend was voor mezelf maar ook voor mijn partner. Om die reden gestopt.

17-04-2021 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Sinds het gebruik van deze pil ben ik mezelf niet meer! ik voel me depressief, neerslachtig en emotioneel afgevlakt. Ik word er super prikkelbaar van. daarnaast heb ik ook veel laat van spotting, hoofdpijn moeheid en een laag libido, wat gewoonlijk hoog is! Kortom heel veel bijwerkingen!! En heftig! Heb me lang niet zo verrot gevoeld. Ik stop er per direct mee waardeloz[lees meer...]e troep!! PAS ER MEE OP

23-07-2020 | Vrouw | 21
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)
Tijdje terug kreeg ik de focus. Nu heb ik erg veel last van haaruitval.. met als gevolg erg dun haar. (Dit had ik nooit). Ik vraag mij af of meerdere dit hebben bij deze pil????

07-10-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Deze pil was echt vreselijk voor mij. Ik ben hem gaan slikken omdat ik erg onregelmatig ongesteld was ook wilde ik graag een wat rustiger huid. Eigenlijk na 4 dagen al begon ik puisten te krijgen op mijn kin. Nog niet zo erg dat ik dacht dag het door de pil kwam. Mijn huid was altijd al wat onrustig. De pukkels werden alleen maar erger en erger. De derde strip heb ik n[lees meer...]iet afgemaakt omdat ik mij heel erg depressies voelde en eigenlijk continue stress had. Ik denk dat dit komt door de pukkels die ik kreeg maar de pil heeft deze depressie gedachten sowieozo versterkt. Ik hoorde ook van de mensen om mij heen dat ik erg emotioneel reageerde op dingen. Ook kreeg ik haarvorming op mijn kin en wangen. Ik ben 2 weken gestopt en gisteren begonnen aan de Yasmin pil. Nou werkelijk waar na 1 dag was mijn huid al beter! Ik weet niet of dit mogelijk is maar ik hoor het ook van andere. Mijn gezicht voelt ook minder geïrriteerd. Conclusie voor mij werkt deze pil niet. Dit is natuurlijk voor iedereen anders maar dit is mijn ervaring.

16-08-2021 | Vrouw | 20
Onregelmatige menstruatiecyclus
Werkt goed, maar werd er somber en erg ongelukkig van. Het was het nemen niet waard. Na 4 maand al geswitcht vanwege te erge bijwerkingen.

22-01-2021 | Vrouw | 20
Buikpijn
Zelf had ik altijd zeer heftige menstruaties. Ik verloor niet alleen super veel bloed, maar ik had de eerste paar dagen (vooral de eerste twee dagen) ook vreselijk heftige buikpijn. Het was zo erg dat ik letterlijk niks kon doen en alleen maar in m’n bed aan het creperen was. Verder was ik ook redelijk onregelmatig ongesteld. Nu zit ik +- een jaar aan deze pil, van het mer[lees meer...]k ‘Mylan’. Ik kreeg een keer een ander merk, en dat was een drama. Met dat andere merk (maar zelfde soort pil) was ik gewoon 4 weken ongesteld en kreeg ik bij pas de 2e en 3e week buikpijn. Bij gebruik van deze pil van het merk Mylan was ik eindelijk regelmatig ongesteld. Maar het allerfijnste was, dat ik niet meer zulke heftige buikpijn had en zoveel bloedverlies. Echter was dit bij de eerste 1/2 maand(en) niet het geval. Waarschijnlijk omdat m’n lichaam nog moest wennen. Kortom, deze pil, van het merk Mylan, werkt voor mij ideaal en is voor mij de beste keuze.

28-08-2022 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn

21-05-2022 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Tijd lang deze pil geslikt zonder probleem, toen 1,5jaar gestopt en toen ik weer begon kreeg ik last van puistjes (waar ik nooit last van heb gehad), stemmingswisselingen en gewichtstoename…

14-08-2021 | Vrouw | 19
Acne/puistjes
Ik ben begonnen met het slikken van deze pil in combinatie met tretoine crème. In het begin leken mijn puistjes op mijn rug minder te worden, maar die op mijn gezicht werden alleen maar erger terwijl ik hier de creme niet opsmeerde. Na een paar maanden gebruik van de pil ben ik erachter gekomen dat dit hormonale acne is en dus door de pil komt. Daarnaast ben ik van mezel[lees meer...]f een vrolijk persoon die geniet van sociale activiteiten. Na een tijd gebruiken van de pil merkte ik dat ik erg snel emotioneel werd en erg snel de mensen om me heen afsnauwde. Uiteindelijk is het zover gekomen dat ik uren op bed lag te huilen, geen zin meer had in het leven, geen zin meer had om af te spreken met vrienden en ik dus erg somber was. Ik kende mezelf helemaal niet op deze manier. Ik kon ook geen reden bedenken waarom ik mij zo depri voelde dus dat vond ik extra lastig. Ik ben blij dat ik deze reacties op deze site heb gelezen. Ik ben er eigenlijk zeker van dat mijn depressieve gevoelens door deze pil komen. Ook ben ik 5 kilo aangekomen terwijl ik echt niet meer eet dan gewoonlijks. Ik ga er per direct mee stoppen. Ook helpt het dus niet tegen mijn puistjes maar ook al zou dat wel helpen, zou ik er sowieso mee stoppen. Alleen heb ik wel een vraag aan degene die een soortgelijke ervaring hebben met deze pil wat betreft de depressieve gevoelens: na hoelang gestopt zijn met de pil verminderden deze klachten? Ik hoop dat ik snel weer de oude ben..

27-04-2021 | Vrouw | 19
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
ben eerst bij de ‘normale’ pil begonnen, na een paar maanden overgestapt op een lichtere pil, en dat nog 2 keer daarna tot ik op deze pil uit kwam. Ik had altijd al erg last van stemmingswisselingen en depressie bij elke pil, en een lichtere pil lijkt daar ook niet heel veel verschil in te maken. Maar deze pil slaat echt alles, sinds ik deze neem ben ik ook nog eens super [lees meer...]vlak geworden. Ik herken mezelf nauwelijks meer, hoe ik eerst altijd zin had om dingen te ondernemen kan ik nu nergens energie of motivatie vandaan halen. Ik heb nergens zin in, niets is leuk genoeg meer, ik kan niet meer echt lachen of echt me meer in anderen inleven, terwijl dat m’n sterkste punt juist was. Ik ga binnenkort overstappen op een spiraaltje, want ik vind de pil maar eng wat het met sommige mensen kan doen. Ik ben erg blij voor de mensen die er wel goed tegen kunnen, maar als je deze pil neemt en jezelf niet lijkt te herkennen, neem het serieus! Ook als de huisarts het niet serieus neemt!

08-12-2023 | Vrouw | 18
Menstruatiepijn
Ik ben op mijn 14de op advies van de huisarts gestart met deze anticonceptie pil om te helpen met de hevige pijn die ik ervaar als ik ongesteld ben. Er is bij mij een vermoeden van endometriose. Een tijd lang heeft deze pil zeker geholpen met de pijn, alleen langzamerhand nam de werking waarvoor ik de pil slik af. Toen ik net de pil slikte hoefde ik soms niet eens meer par[lees meer...]acetamol te slikken voor de pijn,. Maar de pijn kwam terug. Ik moest weer aan de paracetamol en uiteindelijk weer ibuprofen. Nu bij de gynaecoloog geweest en ik stap over op Zoely. Ben benieuwd.

12-07-2022 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik gebruik deze pil circa 2 jaar en ik heb nog nooit zulke vermoeidheid ervaren. Ik ben meerdere keren naar de huisarts geweest met vermoeidheidsklachten, maar telkens was alles goed (op een erg hoge hartslag na). Ik ben nu 18 jaar en ik vind het level van de vermoeidheid op mijn jonge leeftijd niet normaal. Na een wandeling ben ik al kapot. Het gaat wel met pieken en dale[lees meer...]n, maar ik ben er gewoon klaar mee. Ik wil mijn gewone leven weer kunnen leven.

12-05-2021 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
ik ben begonnen met de pil omdat mijn eigen menstruaties heftig waren, ik bloedde veel en wilde dit verminderen. met de dokter heb ik samen besloten dat ik aan de pil zou gaan. In het begin had ik nergens last van. Na een aantal maanden merkte ik dat ik veel meer eetlust kreeg en ik was ook een aantal kilo's aangekomen. Ook merkte ik dat ik me niet goed voelde, ik had nerg[lees meer...]ens zin in en voelde me heel somber. dit heeft nog een lange tijd aangehouden en aan het einde van 2019 heb ik besloten om te stoppen met de pil. Er is geconstateerd bij mij (door een psycholoog) dat ik een depressie heb. De oorzaak is zeker niet alleen de pil, maar het heeft wel een rol gespeeld.

02-02-2020 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Ik slik nu Ong een jaar de pil. Eerst slikte ik een zwaardere variant van deze pil maar dat was hopeloos. Ik was een emotionele achtbaan en mijn borsten deden veel zeer. Nu een halfjaar met lichtere variant gestart en dit werkt het best. Nog wel zeker emotionele periodes en ik link dit zeker hieraan. Ik heb geen doorbraak bloedingen en verder geen gezondheidsproblemen h[lees meer...]ier door gehad