Ervaringen met Ethinylestradiol / Levonorgestrel

Ethinylestradiol / Levono...

ethinylestradiol/levonorgestrel

Microgynon '30' (229 meningen)
Yasmin (219 meningen)
YAZ 24+4 (148 meningen)
Zoely (83 meningen)
Marvelon (53 meningen)

19-03-2017 | Vrouw | 18
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Menstruatiepijn
Begonnen met de pil vanwege zeer erge menstruatieklachten (buikkrampen, hoofdpijn/migraine, futloos) en als bescherming tegen zwanger worden. Voor het eerst begonnen afgelopen woensdag en vanaf de aller eerste inname al last van misselijkheid, terwijl ik normaliter zelden misselijk ben. Naast de misselijkheid kreeg ik ook last van hoofdpijn. Gelijk contact opgenomen met de[lees meer...] huisarts en besloten de pil niet op de nuchtere maag in te nemen maar pas in de avond. Dit ook een tijdje volgehouden naar wederom weer hele dagen misselijk. Weer contact opgenomen met de huisarts en besloten te stoppen met deze pil en zsm een afspraak maken voor een ander middel. Geen goede ervaringen mee dus!

24-11-2016 | Vrouw | 23
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/150ug)
Menstruatiepijn
Ik ben rond mijn 16e begonnen met deze pil (ongeveer 7 jaar terug). Ik ben hiermee begonnen omdat ik zeer veel last had van de menstruatie en ik telkens als ik ongesteld werd, flink ziek werd. Sinds ik deze pil neem heb ik nog amper last van de menstruatie. Ik sla hem wel regelmatig over, en het valt me ook op dat ik amper last heb van doorbloedingen. Daarbij voel ik me[lees meer...] niet alleen niet meer ziek als ik ongesteld ben, maar is de menstruatie ook minder hevig. Zelf heb ik ook totaal geen last van bijwerkingen. Ja, ben een paar kilo aangekomen, maar ik was altijd al aan de dunne kant dus dat maakt niet zo veel uit. Daarbij kom je volgens mij van iedere pil aan.

01-08-2016 | Vrouw | 22
ethinylestradiol/levonorgestrel (30/125ug)

07-07-2015 | Vrouw | 16
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)
Menstruatiepijn
Ben aan de pil gegaan om menstruatiepijn te voorkomen. Nu is het ook van belang om ongewensde zwangerschappen te voorkomen. Soms twijfel ik om over te stappen naar andere anticonceptie. Soms vergeet ik de pil nog wel eens. Als u erg vergeetachtig bent raad ik deze anticonceptie af.

27-02-2015 | Vrouw | 26
ethinylestradiol/levonorgestrel (20/100ug)

01-10-2014 | Vrouw | 33
ethinylestradiol/levonorgestrel (0.03)
Menstruatiepijn
Slik deze pil nu bijna een maand en sinds ik deze slik ben ik qua gedrag veel veranderd volgens familie. Ook ben ik ben ik vaker misselijk, heb ik het benauwd (hyperventilatie) en voel ik me slap, ook krijg ik meer puistjes en is m'n huid vetter. Ik voel me absoluut niet prettig. Als ik klaar ben met deze strip ga ik terug naar de huisarts. Jammer dat ik voor deze strip no[lees meer...]g een rekening voor eigen risico ga krijgen.

07-08-2013 | Vrouw | 19
Menstruatiepijn
Ik ben met de pil begonnen, omdat mijn menstruatie gewoon een regelrechte hel was. Ik leefde elke maand lang een paar dagen op hele ladingen ibuprofen, waarmee ik mijn bed uit kon en een paar meter kon lopen. Ik was elke maand doodziek, buikpijn die heel erg was, misselijk en koorts. Het heeft zelfs een keer tot een bezoek aan het ziekenhuis geleid. Sinds de pil had en doo[lees meer...]rslikte verdween alles langzaam. De pijn en de angsten voor de pijn, want die waren er elke maand weer. Een keer moest ik stoppen van mijn huisarts, die mij niet begreep, maar toen was de pijn weer zo erg dat ik toch weer ben gaan doorslikken. Ik stop wel eens een dag, zodat ik niet ongesteld word maar wel een dag geen hormonen binnenkrijg, en ik voel me beter dan ooit tevoren.

29-06-2013 | Vrouw | 34
Menstruatiepijn
Sinds kort ben ik i.o.m de gynaecoloog toch weer begonnen met het slikken van deze pil. Ik zal hem drie maanden zonder stopweek slikken om te kijken of ik daardoor minder last krijg van pms klachten als buikpijn, stemmingswisselingen etc. Omdat ik nog maar net begonnen ben kan ik nog niet alles beoordelen, maar ik hoop natuurlijk dat het gaat werken.