Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

04-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Heb de implanon iets voor twee jaar eruit laten halen. Na het plaatsen één keer twee weken ongesteld geweest, daarna nooit meer. Hoefde nergens over na te denken, dus dat is een pluspunt. Twee minpunten zijn vooral dat ik flink aangekomen ben, ik kon sporten en diëten wat ik wilde, maar er veranderde niks. Ander minpunt is dat ik heel somber werd, alleen zelf had ik het ni[lees meer...]et zo door. Vorige week maandag de implanon laten verwijderen, gelijk een vrolijkere ik en ik verlies gelijk ontzettend veel vocht. Voor mij geen implanon meer.
03-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vriendin raadde mij dit aan om het te plaatsen. In het begin heb ik een klein beetje bloedverlies gehad en uiteindelijk ben ik helemaal niet meer ongesteld geworden. Nou merkte ik wel dat ik een hele lage libido had en nergens eigenlijk meer zin in had. Wordt snel moe en krijg enorm veel mee eters en puistjes op mijn gezicht. Soms gaat het wel weer weg en kan soms flink te[lees meer...]rugkomen. Nou verschilt het per persoon hoe zoiets valt, maar voor mij is dit de laatste keer.
28-08-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik was 3 jaar lang non stop ongesteld, meerdere keren naar huisarts geweest maar het was heel normaal werd gezegd. ik werd steeds meer depressed, hele erge stemmingswisselingen, ook ging naarmate de tijd mijn intitmiteit weg ik kon niet meer goed opgewonden worden... ook hele grote nadeel is dat ik 16 kilo ben aangekomen! enigste voordeel is dat het me heeft beschermt t[lees meer...]egen zwangerschap. heb hem er nu pas sinds kort eruit gehaald benieuwd hoe me lichaam herstelt
03-06-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben in december 2018 begonnen met het gebruik van het staafje. Ik ben toen maarliefst 4 maanden ongesteld geweest en maart 2019 stopte dit eindelijk. Sinds dien ben ik nog 4 keer kort ongesteld geweest. Ik vind die onregelmatige menstruatie wel echt vreselijk. ik wordt er super chagrijnig van.
14-04-2019

ADHD

Na de geboorte van mijn zoontje in 2016 heb ik het advies van mijn huisarts gekregen om de implanon te nemen.... Ik ben zelf jaren lang, (vanaf 16 jaar) aan de prikpil geweest. Maar op mijn 27ste begon ik me zorgen te maken of dat niet schadelijk zou zijn voor mijn vruchtbaarheid. Toen huisarts ingelicht en die zei dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat ik zo een l[lees meer...]ange periode aan de prikpil zou blijven zonder tussenstop om weer natuurlijk te vloeien. Vooral vanaf zo een jonge leeftijd. Kort verhaal, cyclus terug gekomen en zwanger geraakt (bewuste keuze) en om geen stemmingswisselingen weer te krijgen zoals bij de prikpil en ook niets in me vagina te plaatsen, leek ne huisarts implanon het beste ivm dat ik vergeetachtig kan zijn omdat ik ADHD heb en dus mezelf niet vertrouw met een pil te slikken. Goed, lucifer in me arm... maar een bijwerken kan wel komen en dat is dat ik minder zin kan gaan hebben in sex... niet zo heel erg dacht ik want ik ben soms net een kerel en heel sexueel actief en gevoelig. Dus dat kan mooi een beetje dimmen dan...! Hihi... Nou, ik herken mezelf totaal niet meer terug hierin.... Soms voelde ik me net een oversekste puber voorheen maar nu voel ik me een saaie troela dat geen interesse toont in haar partner. Is het niet dat ik soms bijna 2 weken super ongesteld ben achter elkaar dan is het wel dat ik een hele negatieve depressie achtig gevoel krijg soms bij de gedachte om te gaan vrijen... Heb weinig gevoel nog voor fantasie op seksueel gebied en minder prikkel gevoelig voor intimiteit... Ik ga me implanon er binnenkort uithalen want het zit er nu over de 2 jaar in me arm. (In het begin was ik 125 kilo en nu 77 ivm maagverkleining) en als je zwaarlijvige bent is hij minder lang betrouwbaar. Dus ben benieuwd of mijn cyclus weer normaal gaat worden en mijn sexuele gevoelens weer terug gaat komen. Vooral het laatste hoop ik graag, want ik vind intimiteit wel heel erg belangrijk in een levenslange (langdurige) relatie... En kan dat zelf nu niet waarmaken na tevredenheid. Als er interesse is, dan geef ik een update!
01-03-2019

Acne/puistjes

Nou, ik heb hem 24 december er in laten zetten wat opzich wel goed ging. De verdoving werkte eerste niet goed waardoor er meerdere keren een enorme naald in mijn huid werdt gestoken. Heb hierdoor ook veel paarse/blauwe plekken eromheen gehad. De eerste paar weken werdt ik niet ongesteld. Ik dacht YES ik hoef niet maandelijks chagie te zijn. Maar helaas heb ik nu al ongevee[lees meer...]r 4 weken last van "spotting" Ik heb hierbij ook een beetje last van rugpijn maar niet elke dag. Ik weet dat er gezegd wordt dat je er 4 tot 5 maanden aan moet wennen maar als dit zo door gaat zit ik er over na te denken om het er uit te laten halen. Heeft iemand tips of heeft iemand dit ook gehad? laat het mij alsjeblieft weten.
17-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Super gemakkelijk. 3 jaar lang niet meer hoeven denken aan de pil. Ik wordt echt te gemakkelijk zwanger. 1 x zwanger geraakt na de buikgriep en gebruik van de pil. 1 keer na 1 x pil vergeten, gemeenschap gehad.... volgende dag een morning-afterpil gehaald.... en toch zwanger! Dus vond dit een ideaale oplossing. Werkt goed tegen zwangerschap. Maar..... ik was altijd super g[lees meer...]oed gereguleerd ongesteld.... gewoon natuurlijk.... maar sinds ik de implanon heb ben ik onregelmatig, soms ben ik 2 maanden niet ongesteld, dan 2 weken achter elkaar... dan 3 maanden niet, dan wat spotting, of ik ben gewoon 5 weken achter elkaar ongesteld.... alles kan. Toch weegt het gebruiksgemak voor de ongemakken. Tuurlijk, als je continu ongesteld bent dan werkt dat inderdaad ontzettend goed tegen het voorkomen van een zwangerschap, je sexleven is totaal dood dan.....
15-11-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op 8/5/18 heb ik een implanon laten inbrengen. Nadat het spiraal twee keer bij mij is mislukt( verschoven). Eerste maand na het inbrengen van het implanon had ik geen menstruatie. In juni begon ik elke veel bloedverlies te krijgen. Ik dacht het zou ophouden maar het hield niet op. Elke dag was in ongesteld. Toen de gyneacoloog gebeld en die gaf aan dat het normaal is. En [lees meer...]dat als het niet over is in 5 maanden dat ik terug moet komen. Dus vandaag ga ik het verwijderen. Want 6 maanden ongesteld is wel heel erg
29-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Op maandag 14 mei 2018 is bij mij de Implanon geplaatst. Ingreepje van niks maar naderhand toch wel wat last gehad. Enorm blauwe plek en ik voel het staafje nog steeds redelijk goed zitten. De eerste weken na plaatsing niet ongesteld geworden, heb zelfs een overweging gemaakt om een zwangerschapstest te doen. Dit omdat ik pijnlijke borsten had en ze groeiden ineens weer. [lees meer...]Maar na een tijdje werd ik toch ongesteld, gelukkig. Helaas spreek ik nu niet meer van gelukkig zijn met mijn menstruatie. Ik werd het 2 oktober j.l. en dat heeft 21 dagen geduurd. Ik kijk het nog een aantal maanden aan maar als het niet beter wordt (dat wil zeggen dat ik minder menstrueer) dan laat ik de Implanon eruit halen. Ik lees ook veel over gewichtstoename, daar heb ik geen last van gehad. Wel heb ik maandelijks, meestal vlak voor de menstruatie los barst, een paar enorme pukkels...
25-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het gemak van het implanon is de beste reden tot gebruik. Daar ben ik dan ook erg over te spreken. Het leidt in mijn ervaring alleen wel tot een onregelmatige cyclus, waarbij menstruatie soms uitblijft en soms doorbraakbloedingen zijn. De eerste 2 jaar was ik erg onregelmatig en had geen erg in de doorbraakbloedingen eens in de 3 maanden. Vaak kreeg ik wel doorbraakbloedin[lees meer...]gen na seks. Inmiddels zit ik op 2,5 jaar en heb het gevoel dat ik vaker dan eens per 4 weken ongesteld ben. Dat is wel echt heel irritant. Het is me gesuggereerd dat dit een artefact zou kunnen zijn van een nu regelmatig maar eerder bijna volledig absent seksleven, maar ik denk ook dat de effectiviteit vermindert kan zijn. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
08-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Eerste 2 jaar was perfect! Geen klachten niet ongesteld, na 2 jaar kwam de acne in het gezicht, en regelmatig bruine afscheiding en vaak ongesteld. Het is wel enorm fijn dat ik niet meer aan de pil hoef te denken en de hormonale klachten zijn minder als met de pil
30-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

In het begin wisselde me stemming heel erg. Ik huilde normaal niet zo snel en op eens huilde ik om kleine dingen. Ik werd ook sneller boos. Na een maand of 3 minderde de effecten. Ik ben nog steeds gevoelig maar het valt mee. Afentoe een wordt ik heel boos, maar ook dit valt mee. Eens in de maand heb ik een vreetbui .Een groot pluspunt is het wegblijven van me ongesteldhei[lees meer...]d. Ik had er vroeger veel last van. Het deed zo veel pijn. Nu niet meer. Me libido is aanzienlijk toegenomen. Ik denk dat ik in de verre toekomst er weer een neem
16-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Het is een perfect middel als je wel eens je pil vergeet en nog geen kinderen wilt. Dit is inmiddels als mijn tweede implanon. Mijn eerst heb ik 3 jaar erin gehad. De tweede implanon heb ik nu inmiddels 1 jaar. De bijwerkingen bij mij zijn goed te merken. Vooral ernstige buikkrampen die ik heb. Deze buikkrampen houden 1 week aan en gaan daarna wel tijdje weg, bij mij voor [lees meer...]ongeveer 2 maand. Wat ik verder merk is dat ik erg ben aangekomen terwijl ik precies zelfde hoeveelheden eten en net zo veel sport als eerst. Ben in afgelopen jaar weer 5 kg aangekomen. Totaal zeker wel 10’kg... verder merk ik dat mijn humeur erg wisselt, maar dat is wellicht bij elke anticonceptie. Al met al is het een goed middel wat super werkt als je voorkomt wilt dat je ongewenst zwanger wordt, maar houd er wel rekening mee dat je wat kilo’s aan gaat komen en misschien net als ik te maken krijgt met ernstige krampen. P.s. Mocht het niet bevallen kun je hem makkelijk laten verwijderen door je huisarts.
13-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

sinds 2 jaar in het bezit van dit staafje in mijn arm. Het gebruiksgemak staat voorop. Nooit meer na hoeven denken om de pil te nemen. Maar sinds het implantaat heb ik al 2 jaar lang doorbraakbloedingen. Ook ben ik sinds het gebruik een aantal kilo aangekomen. Het libido is ook erg laag geworden (dus in deze gevallen werkt de anticonceptie zeker ook! ;) ) funest voor je se[lees meer...]ksleven! continu ongesteld en absoluut geen zin meer in seks.
12-04-2018

Uitstellen van menstruatie

Vandaag de implanon laten verwijderen. Juni 2017 is hij geplaatst, dus ik heb hem ongeveer 10 maanden gehad. De eerste twee maanden had ik continu wat bruinvrlies, maar na die maanden ben ik niet meer ongesteld geweest. Dat was dan ook meteen het enige voordeel aan de implanon. Ik ben ruim 15 kg aangekomen terwijl ik juist enorm veel op mijn eten let en veel beweeg. En w[lees meer...]at ik ook deed; er ging geen grammetje van af! Ik pas mijn kleren niet meer en het brengt zelfs wel een gevoel van schaamte met zich mee omdat alles zo snel is gegaan. Ik ben van maat 36 naar maat 40/42 gegaan!!!! Ook heb ik het gevoel dat ik vaker ziek ben en voel ik mij eigenlijk nooit fit. Veel migraine en extreme vermoeidheid. Ook heb ik continu verhoging/koorts na inspanning. Eerst natuurlijk mijn bloed laten testen, maar daar kwam (gelukkig) niets uit. Toen schoot mij te binnen dat dit met de implanon te maken kon hebben. Ik kan mij namelijk nog wel herinneren hoe goed ik mij voelde toen ik even niet aan de pil zat. Voor mij dus geen anticonceptie op basis van hormonen meer!!
23-02-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik ben de implanon gaan gebuiken omdat ik de pil niet met regelmaat nam en hem na een tijdje steeds vergeete. na verschillende mogelijkheden onderzocht te hebben leek deze me het makkelijkste. het plaatsen was niet dat je zegt heel pijnlijk. was wel de eerste tijd wennen dat er wat in mn arm zat maar nooit storend als in pijn of iets dergelijks. gelijk vanaf het begin is [lees meer...]mijn periode totaal onregelmatig geworden en geen pijl meer op te trekken. vaak ook meer dan een week aan het vloeien. na twee keer een hormoon boost die dan weer voor een maand of twee drie hielp begon het weer van voor af aan. nu in overleg met de huisarts aan het kijken voor een alternatief. dat wat hij moet doen, zorgen dat je niet zwanger raakt doet hij voor mij. de rest ben ik niet over te spreken.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum