Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

07-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik raad de implanon zeker aan! Niet ongesteld en ik viel zelfs af door de implanon. Sinds kort mijn tweede die erin zit. Het enige nadeel is het eruit laten halen, dat is wel pijnlijk.
04-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Drie jaar geleden (ondanks de vele negatieve ervaringen) een Implanon laten plaatsen in mijn rechterarm. 2,5 jaar ben ik nauwelijks ongesteld geweest, het laatste half jaar wat onregelmatige bloedingen gehad, maar dit vond ik zeker die 2,5 jaar waard! Ook geen last gehad van bijwerkingen. Al met al heel positief over de Implanon en zal het zeker anderen aanraden. Nu na 3 [lees meer...]jaar is het tijd om hem er uit te laten en kies ik wel voor de anticonceptiepil, dit zodat ik alles zelf kan “plannen”.
09-04-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Zeer ontevreden over de implanon. Mijn gewicht nam enorm toe, depressieve gevoelens en emotioneel labiel. Geen aanrader. Inzetten deed wel geen pijn.
25-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het gemak van het implanon is de beste reden tot gebruik. Daar ben ik dan ook erg over te spreken. Het leidt in mijn ervaring alleen wel tot een onregelmatige cyclus, waarbij menstruatie soms uitblijft en soms doorbraakbloedingen zijn. De eerste 2 jaar was ik erg onregelmatig en had geen erg in de doorbraakbloedingen eens in de 3 maanden. Vaak kreeg ik wel doorbraakbloedin[lees meer...]gen na seks. Inmiddels zit ik op 2,5 jaar en heb het gevoel dat ik vaker dan eens per 4 weken ongesteld ben. Dat is wel echt heel irritant. Het is me gesuggereerd dat dit een artefact zou kunnen zijn van een nu regelmatig maar eerder bijna volledig absent seksleven, maar ik denk ook dat de effectiviteit vermindert kan zijn. Ik vraag me af of meer mensen hier last van hebben.
23-02-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

ik ben de implanon gaan gebuiken omdat ik de pil niet met regelmaat nam en hem na een tijdje steeds vergeete. na verschillende mogelijkheden onderzocht te hebben leek deze me het makkelijkste. het plaatsen was niet dat je zegt heel pijnlijk. was wel de eerste tijd wennen dat er wat in mn arm zat maar nooit storend als in pijn of iets dergelijks. gelijk vanaf het begin is [lees meer...]mijn periode totaal onregelmatig geworden en geen pijl meer op te trekken. vaak ook meer dan een week aan het vloeien. na twee keer een hormoon boost die dan weer voor een maand of twee drie hielp begon het weer van voor af aan. nu in overleg met de huisarts aan het kijken voor een alternatief. dat wat hij moet doen, zorgen dat je niet zwanger raakt doet hij voor mij. de rest ben ik niet over te spreken.
05-07-2017

Menstruatiepijn

Prima te doen, beter dan de pil. als die er uit is laat ik gelijk weer een nieuwe zetten.
04-03-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Als allereerst lees alle reviews goed door en ga nooit af op één verhaal. Het implanon heeft bij mij helaas heel slecht uitgepakt. Het inbrengen was echter heel makkelijk en heb weinig pijn ervaren. Je voelt het staafje echter wel zitten (kan vervelend zijn). Na drie weken begon ik depressieve gevoelens te krijgen, zo erg dat ik moest stoppen met stage. Ik kon letterlijk o[lees meer...]m helemaal niks in huilen uitbarsten en wilde me echt van kant maken (totaal niet wie ik ben) en ik schrok daar heel erg van. Ik ben na een week met deze depressieve klachten (ik dacht dat het aan stage lag) naar de huisarts gegaan (niet wetende dat het door het implanon kan komen). De huisarts heeft geadviseerd om het eruit te laten halen en na drie dagen stopte mijn depressieve klachten. Ik ben echter die hele maand niet ongesteld geweest, maar dat woog niet op tegen die nare gevoelens. Het eruit laten halen was het beste wat ik ooit had kunnen doen en het lag dus echt aan de hormonen. Ik ben tot op heden nog niet ongesteld geworden en heb ik last van buikkrampen. Als je al van nature soms down ben dan raad ik het je echt af, maar de keuze is aan jou. Ik wil hiermee wel aangeven dat het voor mij echt nooit meer hoeft.
27-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

De implanon inbrengen en vooral verwijderen was behoorlijk pijnlijk. De bloedingen verergerden met de maand.
25-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb sinds 5 december 2017 een implanon laten plaatsen. Ik had gehoopt dat mn ongesteldheid weg zou blijven of ieder geval gewoon zoals gebruikelijk 1x per maand. Maar helaas is het bij mij het geval dat ik het haast altijd ben. Eerste keer toen ik ongesteld werd was ik het pas na 6 weken. Gelijk de schrik dat ik zwanger zou zijn. Gelukkig niet het geval. Maar daarna b[lees meer...]egon de ellende. Om de 2 weken ongesteld en niet zo’n klein beetje ook🤦🏻‍♀️ En nu afgelopen maand zat er maar een week tussen☹️ Ik ga het staafje sowieso na de zomervakantie laten verwijderen. En waarom pas na de vakantie, dat komt omdat ik dan overstap op de prikpil en je dan voorlopig de eerste 2 maanden lichtelijk ongesteld kan zijn. Ps Ik hoorde zoveel positieve verhalen over de implanon dat je niet meer ongesteld word enz.. maar helaas
16-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Het is een perfect middel als je wel eens je pil vergeet en nog geen kinderen wilt. Dit is inmiddels als mijn tweede implanon. Mijn eerst heb ik 3 jaar erin gehad. De tweede implanon heb ik nu inmiddels 1 jaar. De bijwerkingen bij mij zijn goed te merken. Vooral ernstige buikkrampen die ik heb. Deze buikkrampen houden 1 week aan en gaan daarna wel tijdje weg, bij mij voor [lees meer...]ongeveer 2 maand. Wat ik verder merk is dat ik erg ben aangekomen terwijl ik precies zelfde hoeveelheden eten en net zo veel sport als eerst. Ben in afgelopen jaar weer 5 kg aangekomen. Totaal zeker wel 10’kg... verder merk ik dat mijn humeur erg wisselt, maar dat is wellicht bij elke anticonceptie. Al met al is het een goed middel wat super werkt als je voorkomt wilt dat je ongewenst zwanger wordt, maar houd er wel rekening mee dat je wat kilo’s aan gaat komen en misschien net als ik te maken krijgt met ernstige krampen. P.s. Mocht het niet bevallen kun je hem makkelijk laten verwijderen door je huisarts.
25-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb voor de implanon gekozen omdat het zeer gebruiksvriendelijk is. Je kunt het niet vergeten en beschermt heel goed. Het heeft zeker zijn werk gedaan. Ik ben weinig ongesteld geweest, das was fijn. Ik merkte echter steeds meer klachten. Depressie, droge vagina, laag libido, af en toe langere perioden van spotting. Waarschijnlijk ook een drogere huid en eczeem (maar d[lees meer...]at moet de tijd nog uitwijzen). Ik was echt mezelf niet meer; minder sociaal, angstiger, laag zelfbeeld, niet meer opgewonden raken, niet meer enthousiast raken voor dingen. Ik heb het een maand geleden eruit laten halen omdat de nadelen niet meer opwogen tegen de voordelen. We hebben nu ook voldoende geld om evt een kind te krijgen. Nu over op natuurlijke anticonceptie methodes.
27-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vanaf mijn 17e slikte ik de pil. Na jaren de pil te hebben geslikt realiseerde ik me dat ik mij vaak niet 'happy' voelde en kon niet plaatsen waar dit door kwam. Toen ik 22 was ben ik gestopt met de pil en heb ik 2 jaar van de pil afgegaan om te zien wat voor effect dit op mijn algehele gesteldheid had. Na twee jaar ben ik overgestapt op de spiraal. Na een periode van 3 we[lees meer...]ken van menstrueren met een week pauze, heb ik januari dit jaar besloten de spiraal te laten verwijderen. Na overleg met mijn huisarts en gynaecoloog bleek de implanon de enige optie. Nu loop ik inmiddels 1,5 maand rond met de implanon. Ik ben zeer tevreden. Enige bijwerkingen die ik heb is een 2/3 dagen durende bloeding (variërend in zwaarte), gepaard met menstruatiekrampen. Vooral toen de implanon net geplaatst was had ik last van stemmingswisselingen. Dit is inmiddels tot rust gekomen.
19-04-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na veel pijn bij het 2de spiraaltje (eersten nooit klachten gehad) overgegaan op de implanon, ik dacht lekker makkelijk, hoef ik 3 jaar nergens aan te denken. helaas liep dit even anders. veel pijn ervaren na het zetten. nu 2 maanden niet vloeien, een maand lang gevloeid en een hormonen kuur ernaast moeten doen om dit te laten stoppen. het scheen te werken tot ik anderhalv[lees meer...]e maand geleden weer begon met nonstop vloeien. 2 weken geleden heeft de huisarts geprobeerd om het staafje er uit te halen. mislukte poging, van narigheid is die wond ook nog gaan ontsteken. met een echo ontdekt dat het staafje zich in de spier bevond. vandaag operatie gehad om hem te laten verwijderen. blij dat het er uit is, maar ik weet niet wat ik met mezelf aan moet van de pijn. ik was naast het vloeien ook erg emotioneel instabiel. nu even helemaal geen hormonen en het lijf het lijf laten zijn.
30-04-2017

Menstruatiepijn

In verband met mijn extreme menstruatiepijn uiteindelijk op advies van de gynaecoloog een implanon laten zetten. De eerste twee maanden last gehad van bloedverlies. Daarna ongeveer eens per drie maanden ongesteld. Verder geen last van bijwerkingen gehad.
10-05-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben super tevreden met de implanon. Het zetten was zo gebeurd en stelt niks voor. Nou dan is het een paar dagen blauw en gevoelig, maar pijn deed het zeker niet. Ik hoef nergens naar om te kijken en het doet zijn werk gewoon. Ik heb de implanon nu 1 jaar en ben in dat jaar 4 keer kort ongesteld geweest. Het enige nadeel daaraan is dat je niet weet wanneer het gaat gebeu[lees meer...]ren, maar dat vind ik niet zo erg. Bijna alle anticonceptie al geprobeerd, maar de implanon is HET voor mij!
19-09-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Op de 2e dag van menstruatie laten plaatsen, wat erg makkelijk ging. Menstruatie werd direct minder ( was altijd vrij heftig ongesteld )... toen nog 3 dagen matig ongesteld gebleven , zoals gewoonlijk. De keer erop werd ik precies weer ongesteld op de datum dat ik het had verwacht , maar ben toen 7 weken ongesteld gebleven. Ben nu op het punt dat ik me erg neerslachtig vo[lees meer...]el, dit is ook waar ik al bang voor was. Morgen maar eens de huisarts overleggen! Voel me niet meer opgewekt en mijzelf. Heb nergens zin meer in en heb een kort lontje . Ben er 100% zeker van dat dit door dr implanon komt

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum