Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

19-09-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een hel. Constant ongesteld geweest die 3 jaar. Ontzettend veel pijn dat ik bijna niet kon lopen. Voorgeschreven gekregen omdat ik al veel pijn had en meer ongesteld was dan niet. Nou dit werd alleen maar erger.
10-09-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Wat een hel. Ik begon aan de implanon na 4 jaar Modena spiraal. Inbrengen ging prima bij de huisarts. Maar meteen na inbrengen kwam ik gemiddeld 3 kilo per week aan. Heel veel nare bijwerkingen gehad. Verwijderen is gedaan door de gynaecoloog. Ze gaf aan dat de implanon vaak veel bijwerkingen heeft wegens hoeveelheid hormonen. Verwijderen ging bijna niet, hij zat veel te d[lees meer...]iep. Tijdens verwijdering is een zenuw beschadigd geraakt. Heb hier nu nog steeds last van, misschien gaat dit nooit meer over.
11-08-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

In augustus 2016 heb ik een implanon laten zetten, dit was vrijwel pijnloos. Één jaar later laten verwijderen bij de huisarts wat echt geen pretje was, ondanks de verdoving. De huisarts heeft een uur in mijn arm lopen peuren om het staafje eruit te krijgen... de reden van verwijdering is dat ik een jaar lang aan een stuk ongesteld was 🙄 in deze periode wel 10 kilo afgeval[lees meer...]len wat er nu inmiddels weer aan zit doordat ik de pil weer ben gaan gebruiken. Nu weer hard opzoek naar een ander alternatief.
30-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het plaatsten is zo gedaan, en het staafje doet wat hij moet doen. Het voorkomen van zwangerschap. Ten eerste schrijf ik dit niet voor iedereen af. Voor een heleboel vrouwen werkt het wel. Toch wil ik mijn verhaal doen en vertel ik waarvan ik ik zoveel last heb gehad. Bijwerking 1: continu ongesteld - in het begin dacht ik dat ik geluk had. Het staafje ging er met okto[lees meer...]ber in en de eerste keer dat ik ongesteld werd was rond 15 december. Ik schrok hier niet van want als het 1 keer in de 3 maanden kwam kon ik daar zeker wel mee leven. Na een week was het ook over. Maar toen ineens rond 31 december werd ik het weer. Daar baalde ik flink van want ik was net op vakantie. Maar goed ik vond het niet een drama en naar een week was het weer over. Toen ongeveer een maand niet meer ongesteld geweest en ik dacht dat het over was. Maar toen ik daarna weer ongesteld werd, werd het ook meteen vaker en erger. Op een gegeven moment was ik het 2 weken lang per maand. En eindigde zelfs met 2 maand lang ongesteld. Bijwerking 2: negatieve gedachtes en paniekaanvallen - ik moet toegeven ik ben altijd wel last gehad van negatieve gedachtes en depressieve gevoelens. Maar die waren eens in de zoveel tijd en ik kon ze ook makkelijk onderdrukken. In juni 2017 zijn er heftige dingen in mijn leven gebeurd, en daar had ik wel is last van maar kon er goed mee leven. Sinds het staafje in mijn arm kwam werd juist die gebeurtenis ondraagbaar van paniekaanvallen tot huilbuien. Ook begon ik over veel meer dingen te twijfelen en kon moeilijk in slaap komen door de gedachtes. Nu wil ik niet zeggen dat het door het staafje komt maar ik denk wel dat het er erger door is geworden. Bijwerking 3: pijnlijke borsten - zeurende pijn in mijn borsten gehad. Daarmee naar de huisarts geweest en meende knobbeltjes te voelen. Daarom doorgestuurd naar het ziekenhuis. Om de knobbeltjes te onderzoeken. Conclusie: het kwam door mijn cyclus wat weer terug slaat op het staafje. Bijwerking 4: gewichtstoename - ook deze wil ik niet helemaal gooien op het staafje want dit heb je ook zelf in de hand. Maar sinds het staafje in mijn arm zit zijn de kilos eraangevlogen. Ik was in oktober ongeveer 10 kilo lichter. Hopelijk gaat dit er weer af. Bijwerking 5: moeite met verwijderen - met al die bijwerkingen kun je je vast wel voorstellen dat deze anticonceptie niet geschikt is voor mij en ik er zo snel mogelijk vanaf wil. Nadat ik na 2 weken niet meer stopte met bloeden heb ik de knoop doorgehakt. Ik wil hem er zo snel mogelijk uit hebben. Helaas kon ik pas 3 weken later terecht. Toen ik bij de dokter kwam kon hij het staafje niet goed voelen en moest ik naar de chirurg. Weer een week verder. De chirurg voelde hem wel en weer een week later kon het staafje er pas uit. En vandaag is dus eindelijk de dag. Over een uurtje gaat hij eruit ik kan niet wachten. Hopelijk ben ik dan eindelijk van al deze nare bijwerkingen af en ben ik na 8 weken niet meer ongesteld.
28-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Allereerst het inbrengen, geen verdoving en door hork van een specialist (ziekenhuis Hilversum. Daarna zoveel last van bijwerkingen dat mijn huisarts hen er gelijk uit wilde halen. Hij maakt een snee maar kon hem niet vinden. Snee profisorisch dicht gemaakt en verwezen naar specialist in ander ziekenhuis. Die heeft hem wel gevonden en verwijderd. Nu groot lelijk litteken[lees meer...] ter grootte van euromunt op binnenzijde bovenarm. Vreselijk en verschrikkelijke ervaring.
25-06-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb sinds 5 december 2017 een implanon laten plaatsen. Ik had gehoopt dat mn ongesteldheid weg zou blijven of ieder geval gewoon zoals gebruikelijk 1x per maand. Maar helaas is het bij mij het geval dat ik het haast altijd ben. Eerste keer toen ik ongesteld werd was ik het pas na 6 weken. Gelijk de schrik dat ik zwanger zou zijn. Gelukkig niet het geval. Maar daarna b[lees meer...]egon de ellende. Om de 2 weken ongesteld en niet zo’n klein beetje ook🤦🏻‍♀️ En nu afgelopen maand zat er maar een week tussen☹️ Ik ga het staafje sowieso na de zomervakantie laten verwijderen. En waarom pas na de vakantie, dat komt omdat ik dan overstap op de prikpil en je dan voorlopig de eerste 2 maanden lichtelijk ongesteld kan zijn. Ps Ik hoorde zoveel positieve verhalen over de implanon dat je niet meer ongesteld word enz.. maar helaas
09-04-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na veel research te hebben gedaan en met de huisarts gesproken te hebben, heb ik gekozen voor de implanon. Het inbrengen in de arm was gemakkelijk en pijnloos. Helaas heb ik wel erg veel last van bijwerkingen. Naast de vele bijwerkingen kon helaas geen enkele specialist mij goed informatie geven betreft de implanon wat ik echter zeer vervelend ervaarden. Ik kreeg naast da[lees meer...]t ook nog eens tegenstrijdige antwoorden van de verloskundige. Waar er in de bijschrift duidelijk de bijwerkingen staan geven hun echter aan dat het niet eens bij de implanon voorkwam. Zeer vervelend. Ik ga het nu gelukkig binnenkort eruit laten halen en implanon is voor mij helaas niet de juiste keuze.
24-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb ander half jaar geleden een implanon laten zetten. Sinds ik de implanon heb ben ik iedere dag ongesteld. ik heb heel veel last van de bijwerkingen en hormonen ook heb ik veel pijn tijdens het ongesteld zijn en dat had ik daarvoor niet ook heb ik veel last van stemmingswisselingen. Dus snel een afspraak maken bij de dokter om hem te verwijderen. Het valt mij i[lees meer...]edereen anders dit is mijn ervarinf
18-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Per ongeluk zijn er twee implanons geplaatst. De volgende dag is 1 van de 2 verwijdert. Binnen een week begonnen de bijwerkingen en viel ik vrij snel in een depressie. Na een maand gepaard met hevige paniekaanvallen en de drang om zelfmoord te plegen. Vanwege de lichamelijke en psychische veranderingen vrij snel besloten de overblijvende implanon te verwijderen. Een paar m[lees meer...]aanden hormoonloos en nog steeds moeite met psychische klachten, in december opnieuw gestart met de pil en de klachten nemen nu ook af. Sinds mijn 12de aan de pil geweest, dus nooit echt een eigen hormoonbalans gehad.
02-01-2018

Bloedarmoede

Mijn ervaring met de implanon: De dokter raadde me dit aan voor mijn regels wat te verminderen aangezien ik veel bloedarmoede had/heb. Begin mei geplaatst en had er 1 maand geen last van. Geen maandstonden, geen bijwerkingen... begin juni kreeg ik mijn maandstonden terug en dacht dat dit misschien normaal kon zijn, maar de bloeding was evenveel als voor de implanon, w[lees meer...]at niet de bedoeling was. Ik heb sindsdien een halfjaar mijn maandstonden elke dag aan een stuk gehad. De ene dag wat feller als de andere, maar dit was ongelofelijk vervelend. Ik ben na 3 maanden van mijn bloedingen naar de huisarts gegaan die me vertelde dat het normaal was om de eerste 3 maanden bloedingen te hebben. We zijn meer als een halfjaar verder en heb er nog steeds last van. Buiten bloedingen heb ik extreem last gehad van gedragsveranderingen. Mijn vrienden, familie etc herkende me niet meer omdat ik een heel ander persoon werd, en niet positief bedoelt. Ben vrijwel zeker dat dit ook te maken heeft met de implanon. Ten slofte krijg je er nog eens een mooi(!) litteken bovenop! Geen goede ervaring dus, en ik raad het zeker niet aan want je weet niet hoe je lichaam hierop zal reageren. Morgen ben ik er eindelijk van verlost, dan kan mijn jaar wat mooier beginnen.
15-11-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Mijn zin in sex, fysieke betrekingen (de reden van het gebtuik van dit product zeg maar) ging naar frosty -2. Als ik erover sprak met vriendinen dan bleken die hetzelfde probleem. Dus geen zin meer in betrekkingen, zeer snel na inplanting en ik kwam van een vrij hoog libido eigenlijk. Heb moeten operatief laten verwijderen, was te diep gezet en was niet meer te vinden toen[lees meer...] het eruit mocht.
18-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb in februari 2017 een Implanon laten zetten. Ik ben tot nu toe 1 keer ongesteld geweest dus dat is wel heel fijn. Verder heb ik wel veel last van puistjes en slaap ik slecht. Ik ben de hele dagen zo moe dat ik soms wel 12 uur lang slaap, maar wel heel vaak wakker word. Ook heb ik het idee dat ik weer paniekaanvallen en hyperventilatie krijg wat ik hiervoor nooit mee[lees meer...]r heb gehad maar sinds de Implanon heb ik ze weer. Ook ben ik 7 kilo aangekomen ondanks dat ik een zwaar beroep heb (verpleeghuis) en 2 x per week sport. Het enige voordeel is dus dat ik helemaal niet meer ongesteld word, maar ik weet niet of ik de inplanon wel wil houden ivm de andere bijwerkingen.
13-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Gekozen voor implanon omdat een spiraal tot twee keer toe niet bleef zitten en ik de pil wel eens vergeet. Het liefst zou ik zonder hormonen willen, maar koperspiraal werkte niet (viel uit na twee weken) en plaatsen van Mirena ging niet goed. Plaatsen van implanon ging prima, had wel extra verdoving nodig en wat blauwe plekken, maar verder geen last van. Heb eerst twee maa[lees meer...]nden de werkzame stof in pilvorm gebruikt om te kijken hoe het beviel. Die periode niet ongesteld geweest. Voelde me sterk en goed! Geen last van bijwerkingen. Daarna laten plaatsen en de eerste drie maanden waren heerlijk. Nauwelijks ongesteld geweest. Daarna begon de ellende. Soms tot 14 dagen aaneengesloten hevig bloeden, de paar dagen daarvoor echt zeer pijnlijke borsten en buikpijn. Als ik niet bloedde dan had ik wel last van veel en ruikende afscheiding, echt niet prettig wanneer je net een nieuwe relatie hebt. Daarnaast heel veel last van stemmingswisselingen. Soms nergens zin in, zelfs niet in sex. Ik laat hem binnenkort verwijderen, ben er helemaal klaar mee.
11-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na inbrengen van de het implantaat (de eerste dag rondgelopen met 2 implantaten) binnen 1 week last gekregen van bijwerkingen. De bijwerkingen zijn: haarverlies; neerslachtigheid; depressie; suïcidale gedachten; emotionele labiliteit; puistjes; acne; gewichtsverlies; geïrriteerdheid; gewrichtspijn; rugpijn; gevoelige en pijnlijke borsten; duizeligheid; zenuwachtigheid; min[lees meer...]der eetlust; griepachtige verschijnselen; vermoeidheid; pijn op de inbrengplaats; huidreactie op de inbrengplaats; jeuk; huiduitslag; slapeloosheid; slaperigheid; diarree; koorts; keelpijn/keelontsteking. Na het lezen van de bijwerkingen viel alles een beetje op zijn plaats. Ik had al jaren last van paniekaanvallen, maar had hier al een lange tijd geen last meer van. Door de verstoring in mijn hormonen kwamen de angstgevoelens en de paniek terug in ongekende proportie. Zo erg dat ik er suïcidale gedachten van kreeg, welke ik nooit eerder heb gehad. Ik ben genetisch belast met depressieve stoornissen, en heb reeds eerder (bij andere medicatie) de psychische bijwerkingen gehad. Voor mensen die hier gevoelig voor zijn adviseer ik het sowieso niet om staafje te laten plaatsen, maar ik zou het risico op die psychische klachten niet willen lopen.
18-08-2017

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Na jaren de pil gebruikt te hebben kreeg ik doorbraakbloedingen. Omdat andere pillen niet hielpen ben ik geadviseerd om de implanon te proberen. Ik heb de implanon een half jaar gehad en vanaf het begin tot eind ongesteld geweest, met hooguit 3 dagen geen bloed verlies en dan begon het weer. Na 2/3 maanden kreeg ik grote ontstekingen op mijn gezicht en rug, zo dik als een [lees meer...]knikker onder de huid. Deze waren erg pijnlijk en het duurde minimaal 2 weken voordat ze weg waren. Helaas kwamen er dan weer nieuwe voor in de plaats. Ik heb altijd een egale huid gehad en nooit last van puistjes of ontstekingen en ben daarvoor doorgestuurd naar de dermatoloog. Deze heeft helaas ook bevestigd dat dit door de implanon komt. Ik zit nu met blijvende littekens op mijn gezicht en rug. Zou de implanon iedereen afraden!!
06-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Goede ervaring met mirena spiraal gehad, maar contactbloedingen bij nieuwe relatie. Overgestapt op Implanon. Langzaam maar zeker bouwden verschijnselen op en resulteerden in een levensontwrichtende situatie (hoofdpijn, pijnlijke borsten, fibroadenoom borst, neerslachtigheid, gewichtstoename, woede uitbarstingen, paniekaanval, labiliteit, opvliegers, acne, verminderd libido[lees meer...], vaginale droogheid, vaginale schimmelinfecties, blaasontstekingen). Implanon met klem laten verwijderen, klachten namen binnen enkele dagen substantieel af en afname heeft daarna doorgezet.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum