Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

07-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Plaatsen was niet pijnlijk. Het moet even helen in je arm. Dat merk je daarna. 3 jaar lang, in mijn geval zelfs 2 keer dus 6 jaar, plezier van gehad. Amper ongesteld. 1 keer in het jaar een beetje. Tegen het einde van de 3 jaar wat vaker. Wat niets zegt over de werkzaamheid. Geen hormoon schommelingen meer. Geen menstruatie klachten. Rust in mijn lijf. Heerlijk. Geen g[lees meer...]ewichtstoename. Uit halen voel je niet. Wordt verdoofd. Even gepruts dat wel. Staafje is glad en wat lastig te pakken voor de arts. Geen pijn of last van gehad. Aanrader!
08-08-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik wilde graag stoppen met de pil omdat ik er naar van werd en veel aankwam. Ik durfde geen spiral te nemen en besloot dus om de implanon te nemen aangezien hier de minste hormomen in zitten (naast de spiraal). Ik ben er super blij mee! Ik ben afgevallen, ik voel me goed! Ik ben niet meer ongesteld geweest sinds ik het gekregen heb.
31-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het plaatsen kon bij mij gewoon door de huisarts gedaan worden, ideaal. De eerste 2 weken dat t staafje zat had ik vrij veel hoofdpijn, maar daarna nooit meer. Inmiddels zo'n 3 keer per jaar een kleine bloeding die 3 tot 5 dagen aanhoudt. Ik raad het iedereen aan, al geef ik toe dat ik op zie tegen t staafje eruit halen volgend jaar... Overigens, indien men vanaf een[lees meer...] vliegveld met body scan vliegt dan is t zeer raadzaam om t bijbehorende pasje in je portemonnee te hebben, men wilde vooral in panisch Amerika heel graag weten wat er in mijn bovenarms verborgen zat..
07-07-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Inmiddels aan staafje nr 3. Heel erg tevreden. Al ruim zes jaar niet meer ongesteld, geen rare buien, niet aangekomen en ja, nog steeds zin in sex. Enige waar ik last van heb na verwijderen en nieuwe plaatsen is een enorme blauwe plek. Maar die is met een week weg en ik word snel bauw. Dus ja, ik ben meer dan blij.
28-05-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Zelf aan m’n derde staafje. Heel tevreden. Geen bijwerkingen en niet meer ongesteld.
19-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Sinds een paar maanden heb ik mijn implanon. Het staafje laten zetten is vrijwel pijnloos. Hij zat er binnen 2 minuten in. Ik ervaar geen bijwerkingen ermee. Het voordeel eraan is dat ik niet meer ongesteld wordt. Ook heb ik geen bijwerkingen meer , zoals die ik bij de anticonceptiepil had.
25-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na jaren dramatische menstruaties (zeer pijnlijk ivm endometriose) heb ik na de bevalling van mijn tweeling in januari 2012 de eerste implanon gekregen. Wat een verademing! Deze week krijg ik mijn derde implanon (2012 de eerste, 2015 de tweede en 2018 de derde). Ik ben na mijn zwangerschap geen een keer meer ongesteld geworden. En dus ook geen pijn meer gehad. Ik zou nooit[lees meer...] meer iets anders willen!
24-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb in november de implanon in mijn arm laten zetten. Dit verliep vrijwel pijnloos. Je krijgt en verdovingsprikjd en binnen 5 minuten zit ie er in. Sindsdien ben ik elke maand maar 1 dag ongesteld en dat valt eigenlijk niet eens ongesteld te noemen ik heb een kleine doorbloeding dan. Ik zit nu een stuk lekkerder in mijn vel. Ik heb veel minder stemmingswisselingen. [lees meer...]Ook mijn vreetbuien zijn afgenomen. Sinds de implanon ben ik 4 kilo kwijt terwijl ik niet per se op mijn eten ben gaan letten of meer ben gaan sporten. Merkte alleen dat mijn eetlust beetje afnam. Ik vind het dus echt een aanrader.
20-01-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

10 jaar lang kampte ik ben zware PMS klachten en heftige menstruatie Het was zo heftig dat ik 3 van de 4 weken bezig was met het fenomeen ongesteld Begon eigenlijk met de eisprong .. Drama kon 2 dagen niet normaal zitten van de pijn Daarna was ik een week klachten vrij .. Na die week begon alle ellende opnieuw .. Een week voor mijn ongesteldheid zware rugpijnen [lees meer...]Vreselijke buikpijnen Migraine Zere ogen was op iedereen boos een emotioneel wrak zo voelde ik me 10 dagen heftig vloeien 4 pakken maandverband gingen er doorheen .. Heeft lang geduurd voordat ik de stap nam om naar de HA te gaan .. Ik had altijd zoiets tja het hoort bij het vrouw zijn .. Na mijn nieuwe baan was ik er zo klaar mee .. Dat ik besloot de gok te wagen .. Heb zelfs overwogen om de binnen boel eruit te laten halen .. Kon niet meer normaal functioneren .. HA adviseerde de Mirena .. Maar zelf wil ik geen gerommel aan de onderkant .. Dus vroeg ik een consult bij de gynaecoloog. Zij adviseerde om de Implanon eens te proberen .. Geen eisprong en ze zei dat het de pms klachten aanpakte .. Tijdens mijn ongesteld ben ik gegaan want dan ben je gelijk veilig .. Het inbrengen stelt niks voor en ik stond ook zo weer buiten .. Nog 2 weekjes een lichte spotten gehad .. Daarna niet meer ongesteld geweest .. Mijn zware pms klachten zijn verdwenen .. Ik weet werkelijk niet wat mij overkwam .. Wat een opluchting .. Heel veel spijt dat ik dit niet eerder gedaan heb .. Ik ben een ander mens .. Bijwerkingen heb ik nauwelijks gehad ..
14-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben nog best jong (15) maar misschien ligt het daar aan hoor. Maar ik wordt dus niet meer ongesteld.. of eigenlijk krijg ik de krampen nog wel maar ik bloed niet meer. Nou las ik dat veel vrouwen helemaal niet meer ongesteld werden. Nu vondt ik het toch wel raar dat ik nog wel de 'echte' menstruatie krampen kreeg.. na het plaatsen van de inplanon heb ik wijnig veranderi[lees meer...]ngen gehad. Vooral was ik de eerste maand heel moe na het einde van de dag en snel geïriteerd en chagerijnig. Nu (3 maanden later) heb ik alleen nog last van het snelle iriteren aan mensen. Maar verder niks eigenlijk. Het werkt wel prima naar wens ;p ik zou het zeker aanraden! Maar niet schrikken als je niet meer ongesteld wordt, dat deed ik namelijk wel. Ik met mn domme kop dacht natuurlijk dat ik zwanger was. Maar voor de rest wel erg blij mee!
02-01-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Overgestapt van de pil naar Implanon omdat ik iedere maand in de stopweek migraine had. Daartussen in vaak hoofdpijn en duizeligheid. Nu 4 mnd al geen migraine en geen hoofdpijn gehad! Ben zo blij! Alleen de eerste week na het zetten ongesteld geweest en verder niet meer. Enige bijwerking is dat het rond het staafje jeukt en ik soms uitslag heb. Maar als dat het ergste is [lees meer...]...
31-10-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Het werkt prima! Ideaal voor mijn lichaam. Een aanrader om te proberen.
27-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Mijn huisarts adviseerde mij de implanon, omdat ik rook. Bij de andere anticonceptie middelen kunnen er sneller bloedpropjes vormen bij roken en anticonceptie. Bij de implanon kan dit niet gebeuren. Ik ben voor de implanon nooit aan een andere anticonceptie geweest. Ik heb mijn implanon nu iets meer dan een jaar en ben er erg tevreden over. Als mijne er uit moet over 2 jaa[lees meer...]r laat ik ook weer een nieuwe zetten. De enige bijwerking die ik verneem is meer prikkelbaar en stemmingswisselingen. Maar aankomen en meer pukkels ect heb ik totaal geen last van. Mijn huisarts vertelde mij dat bij het gebruik van de implanon de ongesteldheidscyclus hetzelfde zou blijven. Gewoon elke maand ongesteld dus. Maar na het zetten van mijn implanon ben ik misschien 4 van de 14 keer ongesteld geweest. Ik twijfelde hier wel aan maar mijn huisarts vertelde mij dat dit kon gebeuren. Ook dit vind ik fijn aan de implanon. Toen ik een relatie kreeg en regelmatig seks had, werd ik wel vaker ongesteld. Maar nu het uit is en ik al een tijd geen seks heb gehad, ben ik niet meer ongesteld geweest. Ik denk dat het te maken heeft met hormoon verandering. De relatie duurde niet erg lang dus ik weet helaas niet of het iets blijvends is. Want het is natuurlijk erg vervelend als je elke week ongesteld bent in een relatie. Ik raad de implanon zeker aan! Ik ben erg blij met mijn keuze om hem te nemen.
05-07-2017

Menstruatiepijn

Prima te doen, beter dan de pil. als die er uit is laat ik gelijk weer een nieuwe zetten.
18-05-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik heb precies een maand geleden de implanon laten plaatsen door de huisarts. Dit was zo gepiept. Wel even een blauwe en daarna gele plek op mijn arm gehad, en iets gevoelig, maar dit was na een weekje over. Tot nu toe nog he-le-maal niks gehad aan bloedverlies ( afkloppen.. ) Hopen dat dit zo blijft. Alleen merk ik dat ik de laatste maand iets sneller geprikkeld ben, maar[lees meer...] ik kan niet met zekerheid zeggen of dit te linken is aan de implanon. Ik heb pas even voor alle zekerheid een zwangerschapstest gedaan ( heb een relatie ), en niet zwanger. De implanon doet z'n werk dus! Ik lees aan de variërende reacties dat de implanon op iedereen anders reageert, maar wat mij betreft is het een dikke aanrader!!!
30-04-2017

Menstruatiepijn

In verband met mijn extreme menstruatiepijn uiteindelijk op advies van de gynaecoloog een implanon laten zetten. De eerste twee maanden last gehad van bloedverlies. Daarna ongeveer eens per drie maanden ongesteld. Verder geen last van bijwerkingen gehad.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum