Implanon (hormoonimplantaat)

etonogestrel

Mirena (2141 meningen)
Nuvaring (254 meningen)
Depo-Provera '150' (prikpil) (169 meningen)
Cerazette (minipil) (154 meningen)
Kyleena (127 meningen)

05-03-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ging 2 maanden geleden naar de huisarts om het te hebben over anticonceptie. Ik had al veel gelezen over de implanon en dat veel vrouwen nauwelijks nog ongesteld worden en dat leek me wel wat. Ik heb hem laten zetten toen ik ongesteld was, zodat hij meteen zou werken. De eerste 2 weken merkte ik er weinig van, maar toen werd ik ineens alweer (licht) ongesteld. Vanaf d[lees meer...]ie tijd tot nu eigenlijk continu heel licht ongesteld. Het is niet heel heftig en ik heb ook totaal geen last van krampen, maar het is wel vervelend dat ik de hele tijd tampons bij me moet hebben. Voor mijn seksleven is het ook niet heel bevordelijk, omdat de rode vlag al bijna 2 maanden omhoog staat. Ook merk ik dat ik een stuk emotioneler ben dan voorheen. Ik huilde laatst al omdat ik geen kaas in mn koelkast had liggen voor een tosti, dat heb ik nog nooit meegemaakt. Het ene moment ben ik verdrietig, heb ik nergens zin in en het andere moment ben ik heel erg blij. Ik hoop dat dit gewoon kwaaltjes zijn omdat mijn lichaam moet wennen aan de hormonen, ik heb hiervoor 3 jaar totaal geen anticonceptiemiddel tot me genomen, dus hopelijk went mijn lichaam er nog aan.
16-12-2017

Menstruatiepijn

Ik had heel erg last van menstruatiepijn. Elke maand lag ik weer op de badkamervloer pijn de lijden en flauw aan het vallen. Ik kon niet tegen de pil door de bijwerkingen. Toen maar een Implanon geprobeerd. Het zit er al een half jaar in en ik ben zeer tevreden! Bijna geen bijwerken, wel iets meer last van acne, haarverlies en afscheiding. Maar dat neem ik voor lief na a[lees meer...]lle pijn die ik heb ervaren met de menstruatie. Ik ben niet meer ongesteld geworden na het plaatsten dus ook geen pijn meer ervaren, Super!
25-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Sinds 2012 gebruik al de implanon. De eerste heb ik er na 1.5 jaar uitlaten halen door de hormoon overvloed en ik was totaal niet te genieten. Besloten om in okt 2014 de inplanon opnieuw te plaatsen met als reden dat ik ziek werd van andere anticonceptie. Ik ben nu 3 jaar verder en hij wordt morgen 26/09/17 verwijderd. Mijn ervaringen tot nu zijn: Als bijwerking is mijn [lees meer...]Libido echt ergens onder het vriespunt beland en nu heb ik nog geen vriend/man dus niet heel erg. Maar in de tijd dat ik wel een vriend had was het niet erg fijn. Omdat ik voor de implanon er van kon genieten. Ik ben echt een hormoonbom, stemmingswisselingen van hier tot Tokio... het is niet te geloven.. ik kan zo uit mn slof schieten maar ook in eens in een hoekje duiken en niemand meer willen zien.. of Janken tot ik er bij neer val om echt werkelijkwaar helemaal niks.. dit ben ik niet zelf.. Het zwaarder worden is nog een twijfelkwestie.. de HA in Oss zei van wel.. de HA in Andijk zei van niet.. Zou ik hem een derde keer laten plaatsen? Geen idee.. Hij gaat eruit.. en ondanks ik in een nieuwe relatie ga stappen wil ik mijn lichaam rust geven.. is dat iets. Je lichaam rust geven na 3 jaar hormoonovervloed?
16-09-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Na de gewone pil te hebben geslikt (een depressieve tijd en veel nare dingen verder) besloten te stoppen met de pil. Toen een jaar ontpild, ik wilde uiteindelijk toch een alternatieve manier van conceptie in plaats van alleen een condoom. Toen kwam ik toevallig achter de implanon en ik ben er erg tevreden mee! Ik heb weinig tot geen last bijwerkingen en ben minder vaak ong[lees meer...]esteld. Voorgeschreven door de huisarts en geplaatst door een gynaecoloog. Je kunt hem in principe niet vergeten, als je moet overgeven etc. ben je nog steeds beschermt, je krijgt een veel lagere en geleidelijke hormoon afgifte en er hoeft ook niemand in je baarmoeder te zitten om het te plaatsen , wat bij een spiraal wel het geval is.. Je krijgt een verdoving, het staafje wordt in je arm geschoten en klaar voor de komende 3 jaar! Ik heb hem nu 8 maanden en ik vind het ideaal!( Voor mij dan in ieder geval..)
27-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vanaf mijn 17e slikte ik de pil. Na jaren de pil te hebben geslikt realiseerde ik me dat ik mij vaak niet 'happy' voelde en kon niet plaatsen waar dit door kwam. Toen ik 22 was ben ik gestopt met de pil en heb ik 2 jaar van de pil afgegaan om te zien wat voor effect dit op mijn algehele gesteldheid had. Na twee jaar ben ik overgestapt op de spiraal. Na een periode van 3 we[lees meer...]ken van menstrueren met een week pauze, heb ik januari dit jaar besloten de spiraal te laten verwijderen. Na overleg met mijn huisarts en gynaecoloog bleek de implanon de enige optie. Nu loop ik inmiddels 1,5 maand rond met de implanon. Ik ben zeer tevreden. Enige bijwerkingen die ik heb is een 2/3 dagen durende bloeding (variërend in zwaarte), gepaard met menstruatiekrampen. Vooral toen de implanon net geplaatst was had ik last van stemmingswisselingen. Dit is inmiddels tot rust gekomen.
06-07-2017

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)
Ongewenste bijwerking van ander medicijn

Overgestapt op de Implanon omdat ik last had van de bijwerkingen van de pil en ik hem nog wel eens wilde vergeten. Ik ben tevreden over de Implanon. Sinds het laten zetten van de Implanon (7 maanden geleden) ben ik niet meer ongesteld geweest (alleen een paar dagen per maand last van wat menstruatiekrampen). Weinig last van bijwerkingen; af en toe hoofdpijn bij overbelasti[lees meer...]ng, paar kilo's gewichtstoename en iets meer haarverlies.
04-11-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Drie jaar geleden (ondanks de vele negatieve ervaringen) een Implanon laten plaatsen in mijn rechterarm. 2,5 jaar ben ik nauwelijks ongesteld geweest, het laatste half jaar wat onregelmatige bloedingen gehad, maar dit vond ik zeker die 2,5 jaar waard! Ook geen last gehad van bijwerkingen. Al met al heel positief over de Implanon en zal het zeker anderen aanraden. Nu na 3 [lees meer...]jaar is het tijd om hem er uit te laten en kies ik wel voor de anticonceptiepil, dit zodat ik alles zelf kan “plannen”.
02-09-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik gebruik hem nu 9 jaar en zou vanwege mijn leeftijd, 51 geen volgende meer krijgen. Vanwege een ander medicijn (Ursochol) mocht ik geen pil slikken alleen Implanon of spiraaltje. Ik koos voor het eerste nadat ik reviews erover had gelezen en dat hij zeker op oudere leeftijd erg prettig werd bevonden. Ik voelde me inderdaad veel beter in alle opzichten met Implanon de afg[lees meer...]elopen jaren dan dat ik me ooit met de pil heb gevoeld. Ik viel spontaan 10 kilo af en nu hij net uitgewerkt lijkt te zijn krijg ik allerlei kwaaltjes, ik ben in 6 weken tijd 6 kilo aangekomen, ben lusteloos, stijfheid van de gewrichten, transpireren, slecht slapen etc.. Ik wil weer zo'n staafje!!! morgen naar de huisarts om te bespreken...
29-07-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Vandaag luidt de 130e dag van niet ongesteld zijn. Ik kan werkelijk zeggen dat dit mijn beste keuze ooit is geweest, in het geval van anticonceptie. Vlak nadat de implanon was gezet was ik erg emotioneel en kon ik om alles huilen, daarnaast ben ik twee keer 2 weken lang ongesteld geweest. Beide keren was de ongesteldheid wel licht dus ik vond het niet heel erg. Ik ben d[lees meer...]aarna echter niet meer ongesteld geweest, gewoon helemaal niet. Ik heb een keer, op één dag, een beetje bloed gehad, maar dat was ook alles. Naast dat ik nu al meer dan 4 maanden niet ongesteld ben geweest, ben ik emotioneel heel erg stabiel. Stabieler dan ik voorheen was, wat voor mij heel fijn is. Voor ongeveer 6 jaar heb ik al depressieve gedachten en toen ik voor een tijd de normale pil slikte waren deze gedachten erg versterkt. Nu niet. Het is zo fijn om niet constant zwaarmoedig te zijn! Dat gepaard met het feit dat ik gewoon niet ongesteld word maakt deze vorm van anticonceptie de perfecte voor mij. Toen ik op deze website ervaringen opzocht van andere mensen, stelde ik mezelf voor dat ik na een half jaar ofzo een neutrale review achter zou laten. Omdat mensen vaak geneigd zijn om alleen dingen online te gooien als ze heel erg blij of heel erg ontevreden zijn, wist ik niet zo goed wat dan 'normaal' was. Helaas kan ik geen neutrale mening achterlaten omdat ik gewoon zo blij en tevreden ben met de implanon. Helaas weet je niet hoe je eigen lichaam zal reageren totdat je het probeert. Ik ben erg blij dat ik dat gokje heb gewaagd.
10-05-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ik ben super tevreden met de implanon. Het zetten was zo gebeurd en stelt niks voor. Nou dan is het een paar dagen blauw en gevoelig, maar pijn deed het zeker niet. Ik hoef nergens naar om te kijken en het doet zijn werk gewoon. Ik heb de implanon nu 1 jaar en ben in dat jaar 4 keer kort ongesteld geweest. Het enige nadeel daaraan is dat je niet weet wanneer het gaat gebeu[lees meer...]ren, maar dat vind ik niet zo erg. Bijna alle anticonceptie al geprobeerd, maar de implanon is HET voor mij!
06-03-2019

Menstruatiepijn

Ik ben een van de eerste gebruikers, net na de testfase 18 jaar geleden in 2001. En vandaag heb ik de 7e laten zetten. Wat de laatste zal zijn vanwege de overgang. Bij mij geen tussentijdse bloedingen. En de manier van inbrengen is inmiddels heel erg verbeterd. Zou geen andere anticonceptie willen.
14-01-2019

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Ivm gebruik ursodeoxycholzuur moest ik iets anders kiezen dan de pil. Dit werd de oplossing en bevalt mij beter dan wat dan ook. Ik voel me beter dan met elke andere hormoonpil.
01-01-2019

Colitis ulcerosa

Ik ben overgestapt van de pil naar de Implanon. Dit was me aangeraden door mijn MDL arts i.v.m. darm problemen en betrouwbaarheid van de pil. Ik ben zeker 8/9 jaar aan de pil geweest, maar ik vind het een verademing om de Implanon te hebben. Ik heb m inmiddels dik 5 maanden en ik ben niet meer ongesteld, mijn hormonen zijn rustiger, ik ben een beetje afgevallen zelfs en ik[lees meer...] heb nog steeds zin seks (want sommige maken zich daar zorgen over). Als ik dit had geweten eerder, had ik de overstap al veel eerder gemaakt!
09-12-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik was altijd enorm onregelmatig ongesteld en had veel moeite de pil regelmatig in te nemen. In eerste instantie spiraaltje geprobeerd, maar daar had ik enorm last van. Toen in overleg met de huisarts gekozen voor de implanon. De eerste keer erin zetten ging prima, ik ben nu aan mijn vierde. Het wisselen van de implanon geeft afhankelijk van de vaardigheden van de per[lees meer...]soon die het doet wel of geen problemen. Als hij prikt, dan weet ik dat hij te ondiep is ingebracht, als hij helemaal niet voelbaar is, dan zit hij te diep, en dan wordt het eruit halen een hele toer. Dan kun je erop wachten dat een onaangename ervaring is. Ik heb nu eigenlijk geen menstruatie, en dat vind ik heerlijk! Zo tegen het begin van het derde jaar komen er wat doorbraak-bloedingen, maar niets om over naar huis te schrijven. Op basis van mijn ervaringen zou ik het iedereen aanbevelen.
27-11-2018

Polycysteus-ovariumsyndroom (PCOS)

In 2016 is er bij mij PCOS geconstateerd en samen met de gyneacoloog heb ik besloten om een implanon te nemen. Ook omdat ik steeds mijn pil vergat. Eenmaal thuis begon ik me in te lezen en er kwamen echte horror verhalen voorbij waardoor ik eigenlijk niet meer zo goed durfde. Toch maar gedaan, en serieus ik heb er nog geen seconde spijt van gehad! Ik heb sinds die tijd gee[lees meer...]n menstruatie meer gehad en dus ook geen pijn. Wel wat meer last van pukkeltjes, maar ach dat nemen we dan maar voor lief toch? Als dat alles is...
08-10-2018

Implanon (hormoonimplantaat) (etonogestrel)

Een jaar geleden werd de Implanon door de huisarts in mijn bovenarm ingebracht. Na een paar dagen voel je hem niet tot nauwelijks meer zitten. Er zijn geen heftige bijwerkingen bij mij (eerst lang ongesteld met weining bloedverlies, later geen menstruatie of heel af en toe met weining bloedverlies, niet meer acne vorming dan normaal, soms wat pijnlijke borsten) en over tw[lees meer...]ee jaar hoop ik opnieuw een implanon te laten zetten.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum