Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

buikkrampen neerslachtig voelen stekend gevoel in de onderbuik

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1219 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (95 meningen)

20-05-2023 | Vrouw | 51
Menstruatiepijn
Al jaren erge menstruatie met heftige buikpijn en ook Adenomyose Menstruatie werd erger vloeien stopte niet meer Was als de dood voor een spiraal maar uiteindelijk toch laten zetten met een roesje ivm gekantelde baarmoeder Heb moeten doorbijten was na het plaatsen bijna altijd ongesteld Maar eindelijk na 6 mnd niks meer af en toe een druppeltje maar dat is te verwaar[lees meer...]lozen Conclusie had het jaren eerder moeten doen

17-05-2023 | Vrouw | 35
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb al 3 x 5 jaar een spiraal gehad, ik had me er eerder nooit zo in verdiept, en nam het advies van de huisarts en gynaecoloog zonder eigen onderzoek van harte aan, totdat ik me een poos geleden me ben gaan verdiepen en inlezen nav een podcast die ik gehoord heb betreft dit onderwerp. Ik wilde destijds een spiraal om niet (ongewenst) zwanger te worden, dus in dat op[lees meer...]zicht is het allemaal effectief geweest. Ik merk wel dat tussen de spiralen/zwangerschappen door en ik geen spiraal had. Mijn libido vele malen groter was, ik voelde me vrouwelijker, energieker en meer verbonden met mijn lichaam en ook afvallen ging me makkelijker af. Wel had ik weer meer moodswings voor een menstruatie, maargoed die horen gewoon bij het vrouw zijn, deal with it, denk ik nu ;) ik zit veel lager in mijn energie als ik een spiraal draag en kan extreme boosheid ervaren, ook lijkt mijn impuls beheersing minder aanwezig. Kortom ik heb het nu laten verwijderen om te ervaren hoe mijn lichaam dit zelf op gaat pakken. Ik merkte aan de gynaecoloog, die mij verder prima heeft geholpen dat hij mijn inzichten niet deelde en het geen slim idee vond. Hij gaf geen gehoor aan mijn argumenten en zei dat zaken zoals de eerder vernoemde mogelijke bijwerkingen eigenlijk niet mogelijk zijn. Terwijl dit toch ook zelf bij de bijwerkingen van de Mirena staan. Mijn lichaam maakte de laatste tijd protest en probeerde de spiraal na 5 jaar eruit te stoten wat enorm veel pijn deed. Mijn lichaam probeerde me dus iets te vertellen, en ik probeer hier naar te luisteren.

03-05-2023 | Vrouw | 23
levonorgestrel (52mg)
Plaatsing ging prima, de avond van te voren en de dag zelf pijnstillers gekregen om in te nemen. Qua effectiviteit niks op aan te merken. Maar ik heb de spiraal na 2 maanden laten verwijderen. Ik kreeg BIZARRE acne (nooit eerder last van gehad). Ging niet over na de verwijdering en hierna zelfs bij de dermatoloog nog 13 maanden moeten laten behandelen met accutane kuur (me[lees meer...]t extreme bijwerkingen). Ik zou dit NIEMAND aanraden.

25-04-2023 | Vrouw | 50
Plaatsen spiraal
Voor nu de 5de keer een spiraal. En ik ben zeer tevreden. Ben er 25 jaar geleden mee begonnen ivm heftig bloedverlies. Nu nog 1 keer en dan hopen dat ik zo de overgang door fiets.

07-04-2023 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Van de pil (elke soort geprobeerd) moest ik elke ochtend overgeven. Dus na veel overleg besloten om een spiraal te laten plaatsen. Bij het plaatsen was ik flauwvallen. De pijn overviel me, ondanks dat ik echt wat ben gewend van mijn hevige menstruatiepijn. Na de plaatsing had ik elke dag hevige buikkrampen en bloedingen wat ik 8 maand heb volgehouden. De krampen waren verg[lees meer...]elijkbaar met die van mijn menstruatie. Echo gehad om te checken of hij wel goed zat, maar alles was in orde. Na 8 maand toch besloten om spiraal te laten verwijderen. Daarna was ik weer helemaal mezelf en had ik direct een normale cyclus. Ik gebruik nu alleen een condoom tijdens seks en dat is prima. Zonder hormonen voel ik me zoveel beter; ik heb meer energie, voel me meer mezelf en ben afgevallen.

27-03-2023 | Vrouw | 46
levonorgestrel (19,5mg)
Voor de tweede keer 5 jr lang Mirena gebruikt, ben nu 46. Volgend jaar weer een nieuwe ivm tegengaan overgangsklachten. Nooit ergens last van gehad en al jaren niet meer ongesteld (in het begin wel wat onregelmatig bloedverlies). Heerlijk. Voor mij niks anders.

22-03-2023 | Vrouw | 32
levonorgestrel (19,5mg)
Bizar hoeveel artsen hier positief over zijn en hoe weinig mij hebben gewaarschuwd voor de mirena (1). Het plaatsen was ontzettend pijnlijk maar goed daar kom je overheen. De eerste dag wat bloed maar meer niet. Ik was drie dagen super happy en dacht dat dit echt zou werken. Op dag 4.. sindsdien non stop ZWAAR ongesteld. En echt Zwaar van Zwaar. Het loopt er uit bij he[lees meer...]t opstaan of rechtop zitten, bizar. Normaal wordt ij al Zwaar ongesteld (dacht ik) maar dit slaat echt alles. Daarnaast heb ik ook 'weeen', buikpijn en een ontzettend pijnlijke onderrug, En de eisprong mensen heftig. Ik heb er al 2 gevoeld in 4 weken. Hoe dan? Maar echt super zeer. Waardoor ik ook last van mijn darmen kreeg. Wat blijk na bezoek bij gyn, inwendige bloeding door de spiraal en de eisprong?! Serieus? Ik loop hier nu een maand mee en zou door de 3 maanden heen moeten maar heb besloten het er uit te halen. Naast al deze klachten voel ik me vooral niet mezelf (ook psychische klachten en oogklachten( en daar heb ik geen enkele dag van mijn leven zin in. Het leven is veel te leuk om niet mezelf te zijn. Wat ik ga nemen? Ik ga maar aan de natuurlijke conceptie in combinatie met condoomgebruik.

20-03-2023 | Vrouw | 20
levonorgestrel (19,5mg)
De plaatsing deed heel veel pijn. Ik heb 3 dagen plat gelegen en kon ook niet lopen. Ben zittend gaan douche etc. Hierna heb ik een tijd niet kunnen sporten omdat als ik dit deed ik de hele dag buikpijn had. Ik ben in de 2 jaar dat ik hem had 30 kilo aangekomen. Het gewicht kwam iedere week weer omhoog, terwijl ik normaal bleef eten en zelf wel eens weken heel gezond at. I[lees meer...]k was ernstig moe en had niet veel energie. Geen libido en veel chagrijnig en boos, dit ging vaak richting mijn partner. Ik werd door de spiraal ook erg autistisch. Ik moest alles plannen, had 3 verschillende agenda’s, als iets niet liep zoals ik dat wilde kon ik erg kwaad worden. Ik was continu in mijn hoofd bezig met tijden. Conclusie: bij mij heeft hij meer kwaad aangericht dan goeds ik raad aan voor jezelf te kiezen en het eerst gewoon met condoom te proberen want dat is echt een prima optie. Verder is het je eigen keus en moet je kijken hoe jou lichaam erop reageert

06-03-2023 | Vrouw | 54
Menstruatiepijn
Ik had vreselijk last van menstruatie pijnen, lag ziek in bed elke maand weer, had zware bloedingen met doorlekken, en ook emotionele schommelingen en depressies. Mirena spiraal genomen op advies van de huisarts. De eerst dagen waren niet best, veel kramp en bloedingen. Dit werd steeds minder, en na drie of vier weken was het over en was het effect geweldig! Amper bloedv[lees meer...]erlies, nauwelijks pijn, ik kon gewoon doorwerken, en ook mijn depressie verminderde. Ik wou dat ik dit jaren eerder had ontdekt.

26-02-2023 | Vrouw | 44
levonorgestrel (19,5mg)
Ik heb na mijn eerste bevalling een mirena laten plaatsen. Wilde de pil niet meer ivm stemmingswissingen. De mirena heeft 8 jaar gezeten. Nul bij werkingen gehad. Nu twee weken de spiraal eruit. Ik wil even kijken wat het doet om zonder spiraal te zijn. Was gelijk de dag erna een beetje ongesteld. Mijn ervaring is alleen maar positief iig.

25-02-2023 | Vrouw | 54
levonorgestrel (19,5mg)
Na 15 jaar mirena, borstkanker ontwikkeld. Oncoloog gaf aan dat dit spiraal waarschijnlijk de oorzaak is van mijn type borstkanker, hormonaal. Zij zei dat het nog niet wetenschappelijk was aangetoond, maar wel statistisch. Vrouwen met een mirena spiraal hebben een grote kans op ontwikkeling van hormonale borstkanker. Haar advies was om het spiraal zsm te laten verwijderen.[lees meer...]

25-02-2023 | Vrouw | 46
Menstruatiepijn
Extreem veel menstruatiepijn. Dit was wel minder maar de bijwerkingen waren te heftig. Na 4 maanden eruit laten. Nu mijn 2e menstruatie met heel erg veel bloedverlies en grote stolsels.

21-02-2023 | Vrouw | 44
levonorgestrel (52mg)
Nadat ik sterke overgangsgerelateerde klachten had, heeft de arts het Mirena spiraal geadviseerd. Na het plaatsen van de Mirena verdwenen heel veel overgangsklachten. Ow, wat was ik blij, totdat... na 3 weken ik erg benauwd werd. Liep de hele dag te puffen, te zuchten en te gapen en had nergens zin meer in. Op internet kwam ik soortgelijke verhalen tegen en heb direct de [lees meer...]arts gebeld om de Mirena te verwijderen. De arts constateerde chronische hyperventilatie en moest maar ademhalingsoefeningen gaan doen. Ik stond erop om dat ding per direct te verwijderen. Hij is er nu uit en voel me gaande weg stukken beter.

12-02-2023 | Vrouw | 58
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik was 40 jaar Na een lange periode van heel veel en lang bloedverlies tijdens menstruaties, het proberen van De Pil en Nuvaring die beiden enorme depressieve gevoelens veroorzaakten was mijn laatste mogelijkheid (voor de keuze tot verwijdering van m'n baarmoeder) het Mirena spiraal. Na een paar maanden nam het bloedverlies af tot 0. Na 7,5 jaar heb ik em laten verwisselen[lees meer...] voor een nieuwe en ben daarna ook menstruatieloos gebleven. Ik ben er zelfs de overgang mee ingerold. Na het verwijderen van de laatste Mirena die ook 7,5 jaar heeft gezeten ben ik nooit meer ongesteld geworden. Prima!!

05-02-2023 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
sinds de mirena plaatsing kreeg ik last van erge buikpijn, steken in me onderbui, en enorm depressieve gevoelens, ook bleef ik spotting houden en bloedingen, en een sterke vreemde geur afscheiding, na veel klachten en aanhoudende depressieve gevoelens besloten het spiraal er na 1 maand al uit te laten halen, de stemmingsklachten waren te extreem. voor mij nooit meer een[lees meer...] mirena spiraaltje

04-02-2023 | Vrouw | 53
Myoom
Het door een moeilijk te opereren vleesboom en de overgang, is het heftig en langdurig vloeien met het spiraaltje volledig weggebleven. De vleesboom zou ook kleiner worden, maar dat is nog niet bewezen. Voel het spiraaltje na 3 jaar nog steeds zitten, vooral bij krachtsinspanning.