ISO 27001

Bijwerkingen
Pagina 2 van 7
18-12-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik gebruik dit nooit meer. Heb er uiteindelijk een bacteriele infectie in de vagina aan over gehouden. Constante bloedingen.
15-12-2018

Menstruatiepijn

Ik heb 20 november een mirena spiraal laten zetten bij de gynaecoloog. Ik was erg zenuwachtig door alle horror verhalen en negatieve verhalen die ik had gehoord. Ik had voor de behandeling 1 aleve fenimax genomen. Werd heel erg op mijn gemak gesteld en het was zo snel gebeurd! Ik moest 2 x kuchen (om mij af te lijden) en 2 x had ik een pijnlijke menstruatie kramp. Voor[lees meer...] mij was deze pijn gewoonlijk omdat ik die pijn maandelijks mee maak in extreme vorm. Alle angst voor niks want binnen 3 minuten was ik klaar. De rest van de dag en de volgende dag wel buikpijn en moe. Maar snel daarna voelde ik mij zoveel beter! Hiervoor altijd de pil gehad en altijd extreem veel bijwerkingen maar ik ben nu echt een ander mens zo positief! Enige is dat ik wel vaak spotting heb of licht helderrood bloedverlies maar dat was ook verteld en dat moet je ook de tijd geven! Mensen verwachten vaak dat het allemaal binnen 1 week goed moet zijn, maar je lichaam moet ook wennen! En ieder lichaam is anders. Verder wel last van een wat onzuivere huid maar als dat het is, wat wss ook weer overgaat, ben ik voor 10000 % tevreden met de spiraal. Ik ga rustig afwachten hoe de rest van de maanden verlopen maar ik voel me goed! Normaal schrijf ik nooit een review maar omdat mensen met een goede ervaring minder snel een review geven, heb ik besloten om toch even mijn verhaal te delen! Geef je lichaam de kans om te wennen :)
13-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zo nu en dan vergat ik de pil waardoor een spiraal uitkomst zou bieden. Het werd de mirena spiraal. Om een akelig lang verhaal kort te maken: buikpijn, steken in mijn borsten en ben in 3 jaar tijd 10 kilo aangekomen. De spiraal is inmiddels een maand verwijderd en er is werkelijk waar geen enkele keer buikpijn of een steek voorgekomen, ook al 3 kilo verloren. Belachelijk d[lees meer...]at dit niet duidelijk wordt vermeld in de bijsluiter!
07-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb vandaag mijn mirena spiraal laten plaatsen. Eigenlijk wist ik niet zo goed wat te verwachten. Het was niet geheel pijnvrij, maar het is me heel erg meegevallen. Eerst ontsmette ze me van buiten, daarna eendebek erin en van binnen ontsmetten. Daar voelde ik allemaal niks van. Toen zette ze een klem op de baarmoeder, dat vond ik het meest pijnlijke stukje. [lees meer...]Ontspannen helpt! Als de klem er maar eenmaal op zit, wordt de pijn snel minder. Het voelt niet geweldig, maar het is maar 5 min ofzo. Toen baarmoeder meten, paar steekjes. Spiraal plaatsen heb ik niets van gevoeld en als die klem losgaat is alleen maar fijn, haha. Rest van de dag eigenlijk geen klachten gehad, alleen wat bloedverlies. Ik vond het echt zooo meevallen! Maar ik heb dan ook al 2 bevallingen meegemaakt, dan is dit peanuts.
06-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mirena gaan gebruiken omdat ik ieder half jaar van pil moest wisselen omdat mijn lichaam het afstootte. Het zetten is hel. Maar gelukkig maar een vijf minuten hel. Daarna soms een paar dagen even niet lekker en dan weer vijf jaar zorgeloos. Geweldig! Grootste deel zonder menstruatie door het leven, af en toe een klein beetje bloedverlies maar meestal helemaal niets. En da[lees meer...]t al 13 jaar :-)
05-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Omdat ik PCOS heb en na jaren hormonen voor fertiliteit niet meer tegen de pil kon heb ik op advies van de gynaecoloog de Mirena spiraal laten zetten. Het zetten was even kort pijnlijk maar het is zo snel voorbij. Ik dacht omdat ik toch niet ongesteld wordt uit mij zelf dat ik na het plaatsen dan ook geen bloedingen zou hebben. Helaas heb ik de eerste 10 maanden dagelij[lees meer...]ks bloedingen gehad! De gynaecoloog zei je kan het nog even aankijken of wij halen hem eruit. Ik wilde het toch een kans geven. Uit eindelijk stopte de bloedingen en leek het goed te gaan tot 6 maanden later toen werd ik opeens weer heftig ongesteld en bleven de bloedingen aanhouden. Ook heb ik ongeveer 1x in de maand flinke hoofdpijn een paar dagen komt dat door de Mirina geen idee??? bloeding stopte maar begon 2 weken later weer. Huisarts schreef mij medicatie voor omdat slijmvlies dun was en dat de bloedingen veroorzaakte. 1 week bloedingen gestopt..... ik voelde mij er steeds ongelukkiger mee en uit eindelijk na bijna 2 jaar besloten hem eruit te halen. Nu afwachten hoe het gaat lopen maar de Mirena is voor mij niet geschikt de huisarts zei ook jij reageert de heftig op die hormonen.
29-11-2018

Mirena (levonorgestrel)

Vanwege onregelmatige werkdagen en het vaak vergeten van de pil op advies van de huisarts overgestapt op mirena. De eerste dagen flinke krampen in m'n buik, maar daarna leek het beter te gaan. Tijdens m'n eerste menstruatie kwamen de krampen in hevigere vorm terug. Zo hevig dat het uitstraalde naar mijn rug en bovenbenen. Ik had zelfs momenten dat ik moeite had met staan. [lees meer...]Na de eerste menstruatie begon ik ook meer en onregelmatiger te bloeden, met daarbij die hevige krampen. Na 3 maanden terug naar de huisarts, maar die zei dat ik het nog langer aan moest zien. Inmiddels had ik ook enorm last van stemmingswisselingen en zat ik voor mijn gevoel diep in de put. Na 6 maanden kreeg ik opeens hele hevige pijn. Diezelfde dag lag de mirena in de toiletpot. Blijkbaar was mijn lichaam al ruim 6 maanden bezig dat ding er uit te werken. Ik ben blij dat ik er vanaf ben!
16-11-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb gisteren de Mirena laten zetten. Door alle horrorverhalen zag ik er erg tegenop, maar al met al viel het mee. Van tevoren had ik 500mg naproxen en 1000mg paracetamol genomen. Eerst wordt er een eendenbek ingebracht, wat ik zelf totaal geen probleem vindt; niet onprettig zolang je maar ontspant. Vervolgens wordt je baarmoedermond vastgepakt met een haak; dit was wel [lees meer...]echt een hevige pijnscheut en ik kreeg direct daarna een soort hevige 'ongesteldheidskramp'. Dan wordt de baarmoeder opgemeten met een stalen staafje dat in je baarmoeder wordt gebracht; onprettig gevoel, en een flinke pijnscheut als dat staafje tegen de achterkant van je baarmoedermond duwt. Dit was voor mij het pijnlijkste moment, maar dat duurde dus maar een paar seconden. Het plaatsen van de mirena zelf was vervolgens eigenlijk helemaal niet pijnlijk, ik denk dat dat meetding mijn baarmoedermond al een beetje had opgerekt. Ik heb na afloop een half uurtje kramp gehad, zoals bij een hevige ongesteldheid. Rest van de dag nergens last van, hoogstens een licht zeurend gevoel in mijn onderbuik. Ik had nog wel 2 dagen bloedverlies. Heerlijk idee dat ik nu 5 jaar lang nergens meer aan hoef te denken wat anticonceptie betreft! Dat half uurtje pijn/ongemak weegt daar niet tegenop :).
Pagina 2 van 7

Mirena (2099) - Anticonceptie - overig
Thyrax Duotab (841) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (482) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (461) - Antibiotica - penicillines breedspectrum
Amoxicilline / Clavulaanzuur (372) - Antibiotica - penicillines breedspectrum

Geniet van nieuwe muziek, apps, boeken en meer.

Deel jouw ervaringen over medicijngebruik en maak kans
op een cadeaukaart voor de
Google Playstore of de Appstore
t.w.v. 15 euro!