Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1102 meningen)
Menstruatiepijn (205 meningen)
Plaatsen spiraal (84 meningen)

11-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik baal als een stekker dat de mirena niet het middel is voor mij, want oprecht, het was fijn dat ik er nooit aan hoefde te denken. Hij heeft me 4,5 jaar beschermd tegen zwangerschap maar de voordelen wegen niet meer op tegen de nadelen. Ik loop al 4 jaar bij de dermatoloog en huidtherapie voor onderhuidse ontstekingen en acne over mijn hele rug, schouders, borst en gezich[lees meer...]t. Daarvoor nooit last van. Daarnaast heb ik de hele dag door stemmingswisselingen en voel me steeds onrustig. Mijn huid en haar zijn enorm vet, ben de hele tijd met anti-glimdoekjes en droogshampoo in de weer. Mijn libido is weg. Ik werd nog steeds ongesteld, één keer in de zes weken, en dan 15 dagen lang doorbloeden... Ik heb hem eruit laten halen. Daarna twee koperspiralen gezet binnen een week, alletwee na een dag in m'n baarmoedermond terecht gekomen :( volgende maand de gynefix laten zetten... Ik baal zo erg! Ik hoop dat de mirena voor jou wel werkt!
09-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zeer tevreden, ik zou geen andere anticonceptie meer willen gebruiken. Ik heb het vrij snel na mijn bevalling laten inbrengen, circa 7 maanden. Bij het plaatsen voelde ik geen pijn, echt helemaal niks. Toen een maandje licht bloedverlies gehad en daarna is het bloeden helemaal gestopt. Nu ben ik al 2.5 jaar niet ongesteld geweest en je hoeft nergens meer aan te denken, [lees meer...]echt TOP!! Als ik ongesteld ben, voel ik lichte pijn in mijn onderrug en mijn borsten zijn iets gevoelig. Echter denk ik dat, dat niet anders was voor de Mirena.
02-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Ik heb een half jaar geleden een Mirena laten plaatsen ivm zeer pijnlijke menstruaties met hevige bloedingen (stolsels). Het plaatsen viel erg mee. Onaangenaam, maar niet echt pijnlijk. Daarna wel enkele weken last gehad van rugpijn en "zware" benen. Er zitten voor mij voor- en nadelen aan. Ik ben veel vaker ongesteld. Voorheen had ik een cyclus van 35 dagen en dat is nu n[lees meer...]og maar 24 dagen. Ik ben steeds 2 weken ongesteld, dan 10 dagen niet en dan begint het weer. Dit gaat al 4 maanden zo. Ik hoop, misschien tegen beter weten in, nog op verandering. De menstruaties zijn wel veel minder pijnlijk en ook de bloedingen zijn minder hevig. Ik voel me heerlijk in mijn vel. Veel minder PMS! Door de vele, lange menstruaties twijfel ik nog wel of ik hem laat zitten.
02-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

De ervaringen met de Mirena zijn voor iedereen zo verschillend dat ik graag mijn ‘gemiddelde’ verhaal vertel. Het plaatsen deed erg veel pijn, dat duurde maar kort. Vervolgens heb ik 2 dagen erge krampen gehad, zo pijnlijk dat ik niet kon werken. Daarna nog een week zo af en toe flinke kramp. Na deze eerste week is de pijn weggebleven. Ik voel niets meer. Mijn eerste o[lees meer...]ngesteldheid sinds de plaatsing bestaat uit flinke kramp maar amper bloedverlies. Wat betreft stemming/libido merk ik geen verschil met het leven zonder anticonceptie.
01-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Eerder al 2x 5jaar mirena gehad. Tijdelijk gestopt. Maar vond de pil oraal slikken zo waardeloos dus nu weer mirena. Plaatsen is gewoon niet fijn, dat blijft een feit. Maar afhankelijk van de arts die het plaatst gaat het snel over. Ik heb alleen de eerste twee dagen wat kramp gehad. Verder niets meer. Bevalt me echt zo goed zou niets anders meer willen!!
30-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb de spiraal laten zetten wanneer ik maagd was, tot nu toe heel erg tevreden. Ook mijn menstruatie bleef uit, vond ik een voordeel.
24-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na 2 jaar mirena spiraal eindelijk weer m'n oude ik terug. Vanaf het begin eigenlijk al veel bijwerkingen. vocht vasthouden emoties afgevlakt. veel buikpijn totaal geen behoefte en zin in seks. Zou volgens de gynaecoloog niet bij de mirena horen. Na het verwijderen ervan zijn alle bovenstaande bijwerkingen verdwenen. Wel na het verwijderen enorme bloedingen gekregen [lees meer...]waarvoor ik een week in het ziekenhuis heb gelegen. Er wordt gezegd dat het hormoon alleen maar lokaal zou werken en blijven. Het is dus duidelijk dat het hormoon wel in je bloed terechtkomt!!! Voor mij voorlopig geen hormonen meer.
23-09-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Tot 2 x toe geprobeerd: eerste keer via de gynaecoloog. Inbrengen is even onprettig maar daarna maanden lang heftige migraine tor depressieve gevoelens. Het leek me onmogelijk dat dit de oorzaak was. Na 2 jaar nieuwe poging omdat ik kamp met grote stolsels en bloedverlies. Via de huisarts laten plaatsen en stond er positief in. Meteen weer ernstige hoofdpijn en huilbuie[lees meer...]n. Na een week verwijderd! Jaloers op vrouwen die er wel baat bij hebben. Voor mij niet geschikt.
20-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

3 jaar lang de Mirena gehad, eerste 2 jaar ging redelijk, nog wel menstruaties, maar heel licht en maar enkele dagen per maand. Na 2 jaar doorbraakbloedingen en onregelmatig bloedverlies, op advies van huisarts 2 maanden de pil erbij slikken, dit om hormonen weer in balans te brengen? Tijdens die 2 maanden nergens last van, geen bloedverlies, niks. Hierna werd het alleen m[lees meer...]aar erger, menstruaties van 12 dagen, stemmingswisselingen en depressieve klachten etc. Nu na 3 jaar ben ik het zo zat, huisarts heeft me doorverwezen naar gynaecoloog en deze gaf aan dat het voor mij geen nut meer heeft om het spiraal te laten zitten. Echo gemaakt, alles van binnen ziet er goed uit, spiraal verwijderd en het advies gekregen aan de pil te gaan en deze door te blijven slikken.
15-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ruim 4 jaar geleden de Mirenaspiraal laten zetten. Nadat de Diane pil afgekeurd werd, ging ik opnieuw nadenken over mijn anticonceptie. Ik ben echt super tevreden over de Mirena spiraal. Sindsdien ben ik niet meer ongesteld geworden, alleen soms een kleine spatbloeding. Totaal geen last gehad van bijwerkingen. Het zetten was wel onprettig en ik zou de dag vrijnemen om lekk[lees meer...]er op de bank te gaan liggen. Later dit jaar ga ik hem weer laten vervangen, voor mij geen pil meer! Er zijn tegenstrijdige verhalen van Mirena gebruiksters, maar ik zou zelf aanraden om het op zijn minst te proberen als je het overweegt. Het gebruiksgemak is echt top!
13-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben heel erg blij met de Mirena! Werkt voor mij geweldig. Inbrengen viel reuze mee en ik heb heel weinig bijwerkingen. En ik hoef nooit ergens aan te denken.
13-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Hoi ik heb na bijna anderhalf jaar mijn mirena spiraal verwijdert. Met de spiraal werd ik gewoon maandelijks ongesteld,ong 2 weken na me menstruatie verwijderde ik de spiraal het mocht niet tijdens de menstrustie verwijdert worden de dag van het verwijderen van de spiraal moest ik van de gyneacoloog gelijk de pil slikken.dat heb ik gedaan, heb ook zeker vanaf die menstrua[lees meer...]tie tot aan de laatste pil week geen gemeenschap gehad nu zit ik in mijn menstruatie week de laatste paar dagen en wilt mijn menstruatie niet komen. Kan iemand mijn helpen met advies Mvg trotse mama
10-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Twee weken geleden de Mirena verwijderd en mijn problemen zijn verholpen! Verbeteringen tot zover na eruit halen Mirena: Meer energie, vrolijker, libido komt terug, krijg meer gevoelens bij dingen. Sinds het plaatsen 1,5 jaar geleden in een negatieve spiraal geraakt maar dacht dat dit door andere factoren kwam (financiën, omstandigheden, ontdekking dat ik ADD heb, et[lees meer...]c). Nu in een nieuwe relatie en mijn libido was zo laag dat dit een probleem werd. Hij is er nu bijna 2 weken uit en mijn seksleven is al erg verbeterd. Ik herken mezelf bijna niet (of eigenlijk juist wel, maar wist niet dat ik dit nog steeds kon zijn). Ik dacht dat het aan de Mirena kon liggen en dat was dus ook echt zo, alleen wordt dit niet aangemoedigd door huisartsen. Mij werd in eerste instantie door de huisarts aangeraden hem erin te laten, als ik nog niet klaar was voor kinderen. Zij zagen mijn problemen niet echt als een probleem leek het. Ter extra info: Ik heb van mijn 14e tot 20e aan de pil (Yasmin) gezeten en heb toen ook langzaam steeds minder libido gekregen totdat deze helemaal weg was. Ook erg moe altijd, dus getest op Pfeiffer en allerlei ziekten, maar oorzaak niet gevonden. Tussen mijn 1-jarige stop van de pil naar de Mirena herinner ik me dat ik me heel vrolijk, energiek en goed voelde, inclusief libido. Dit bewijst voor mij dat anticonceptie je meer beïnvloed dan ik dacht. Hier moet veel meer aandacht voor komen! Ik dacht dat de Mirena door minder hormonen me niet zo zou beïnvloeden, maar integendeel. Denk goed na voordat je aan anticonceptie begint, of hou voor jezelf over de maanden en jaren bij hoe/of je gevoel veranderd als je eraan begint. Misschien (hopelijk) verandert niks, of veranderen er langzaam dingen net als bij mij. (Ik denk dat ADD gevoeligheid ook mee kan spelen in de reactie op anticonceptie dus denk er als je ADD/ADHD hebt goed over na, of houd het dus bij). Ik gebruik momenteel een Caya pessarium wat erg fijn in gebruik is en condooms zijn ook prima. Liever een seksleven met anticonceptie, dan anticonceptie en er geen gebruik van willen maken.
08-09-2018

Mirena (levonorgestrel)

Tweemaal voor ) jaat de Mirena gehad. En juist door alle horor verhalen hier, wil ik mijn ervaring delen. Eerste keer was ik begin twintig. Laten plaatsen in het ziekenhuis; niet tijdens menstruatie. Was een ronduit vreselijke ervaring door de anafalactische schock die ik kreeg. Zeer ziek, spugen, flauwvallen, zweten van top tot teen. Had geen pijnstilling genomen voor[lees meer...]af en er was mij niet verteld dat je dit beter tijdens de menstruatie kan doen. Ondanks de eerste paar vreselijke uren, heb ik daarna 5 jaar lang volle ‘plezier’ gehad. Vijf jaar lang geen menstruatie, geen pijn meer na de eerste dag, geen bijwerkingen zoals met de pil. Heerlijk! Verwijderen bij de huisarts was 1 pijnlijke steek en klaar. Daarna aan de pil gegaan, wegens de angst voor het plaatsen na de eerste keer. Pil was vreselijke rommel voor mij met stemmingswisselingen. Dus tweede geplaatst. Weer in het ziekenhuis. Half morfine tabletje genomen (had ik nog wegens een eerdere operatie). Plaatsen was veel minder pijnlijk. Wel nog 3 maanden lang kleine spot bloedingen gehad, bijna dagelijks. Daarna weer 5,5 jaar lang genoten van het gemak om niet ne te hoeven denken over anti-conceptie of menstruatie. Na 5,5 jaar naar de huisarts om te verwiijderen. Helaas kon zij hem niet te pakken krijgen, dus door naar de het ziekenhuis. Heel nerveus. Achteraf onterecht. Super snel te pakken gekregen. En werd gerustgesteld dat als het niet lukte, ik onder narcose zou gaan. Helaas heeft de laatste ervaring me angstig gemaakt. Heb daarom voor de pil gekozen. Ben ik nu een jaar mee bezig. Verschrikkelijk! Elke dag die pil, menstruatie ( en die van mij stelt niets voor, maar toch) onzekerheid als je de pil vergeet en libido omlaag Conclusie; eens in de 5 jaar wat omgemak - en dan heel lang geen zorgen. Volgende week nummer 3.
29-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Deze spiraaltje raad ik af. Met de pil ben ik heks, met spiraal was ik heel rustig. Te rustig. Mijn emoties waren gewoon weg en libido was er mee vandoor. Ik had niet veel zin om iets te doen, niks kon mij schelen. Na 2,5jaar heb ik het laten uithalen, mijn menstruatie is snel terug in orde gekomen en leven is een regenboog terug nu en niet grijs :) en terug veel zin in se[lees meer...]ks, sport etc. Ik gebruik nu zo al 1jaar Nuvaring en ben er blij mee.
28-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik ben zeer tevreden over het gebruik van de Mirena sinds 2006. Vorig jaar mijn 3e spiraal laten plaatsten. Geen bijwerkingen en af en toe spotting.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum