Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1102 meningen)
Menstruatiepijn (205 meningen)
Plaatsen spiraal (84 meningen)

20-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Plaatsen is even afzien, viel me echt tegen. Wat Sen gemeen rot gevoel. Was bij de verloskundige met echo apparatuur. Aan te raden, heel fijn om door middel van echo te weten dat het goed geplaatst is. Hierna flink rugpijn en pijn in mijn bovenbenen, dit ging na een nachtje over. Daarna snel rugpijn tijdens werkzaamheden, maar dat wordt steeds minder. Nu alleen nog iets r[lees meer...]ugpijn tijdens de “menstruatie” die gewoon volgens cyclus doorgaat maar dan in veel mindere mate. Alle andere ongemakken die ik had tijdens de menstruatie geb ik nu niet meer. Voor mij het grootste pluspunt, geen hoofdpijn meer!! Voorheen altijd hoofdpijn tijdens menstruatie en met pil gebruik een aantal keer peer maand hoofdpijn en nu niets! Al met al ben ik tevreden en zou het aanraden!
18-12-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Ik gebruik dit nooit meer. Heb er uiteindelijk een bacteriele infectie in de vagina aan over gehouden. Constante bloedingen.
15-12-2018

Menstruatiepijn

Ik heb 20 november een mirena spiraal laten zetten bij de gynaecoloog. Ik was erg zenuwachtig door alle horror verhalen en negatieve verhalen die ik had gehoord. Ik had voor de behandeling 1 aleve fenimax genomen. Werd heel erg op mijn gemak gesteld en het was zo snel gebeurd! Ik moest 2 x kuchen (om mij af te lijden) en 2 x had ik een pijnlijke menstruatie kramp. Voor[lees meer...] mij was deze pijn gewoonlijk omdat ik die pijn maandelijks mee maak in extreme vorm. Alle angst voor niks want binnen 3 minuten was ik klaar. De rest van de dag en de volgende dag wel buikpijn en moe. Maar snel daarna voelde ik mij zoveel beter! Hiervoor altijd de pil gehad en altijd extreem veel bijwerkingen maar ik ben nu echt een ander mens zo positief! Enige is dat ik wel vaak spotting heb of licht helderrood bloedverlies maar dat was ook verteld en dat moet je ook de tijd geven! Mensen verwachten vaak dat het allemaal binnen 1 week goed moet zijn, maar je lichaam moet ook wennen! En ieder lichaam is anders. Verder wel last van een wat onzuivere huid maar als dat het is, wat wss ook weer overgaat, ben ik voor 10000 % tevreden met de spiraal. Ik ga rustig afwachten hoe de rest van de maanden verlopen maar ik voel me goed! Normaal schrijf ik nooit een review maar omdat mensen met een goede ervaring minder snel een review geven, heb ik besloten om toch even mijn verhaal te delen! Geef je lichaam de kans om te wennen :)
13-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zo nu en dan vergat ik de pil waardoor een spiraal uitkomst zou bieden. Het werd de mirena spiraal. Om een akelig lang verhaal kort te maken: buikpijn, steken in mijn borsten en ben in 3 jaar tijd 10 kilo aangekomen. De spiraal is inmiddels een maand verwijderd en er is werkelijk waar geen enkele keer buikpijn of een steek voorgekomen, ook al 3 kilo verloren. Belachelijk d[lees meer...]at dit niet duidelijk wordt vermeld in de bijsluiter!
07-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb vandaag mijn mirena spiraal laten plaatsen. Eigenlijk wist ik niet zo goed wat te verwachten. Het was niet geheel pijnvrij, maar het is me heel erg meegevallen. Eerst ontsmette ze me van buiten, daarna eendebek erin en van binnen ontsmetten. Daar voelde ik allemaal niks van. Toen zette ze een klem op de baarmoeder, dat vond ik het meest pijnlijke stukje. [lees meer...]Ontspannen helpt! Als de klem er maar eenmaal op zit, wordt de pijn snel minder. Het voelt niet geweldig, maar het is maar 5 min ofzo. Toen baarmoeder meten, paar steekjes. Spiraal plaatsen heb ik niets van gevoeld en als die klem losgaat is alleen maar fijn, haha. Rest van de dag eigenlijk geen klachten gehad, alleen wat bloedverlies. Ik vond het echt zooo meevallen! Maar ik heb dan ook al 2 bevallingen meegemaakt, dan is dit peanuts.
06-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mirena gaan gebruiken omdat ik ieder half jaar van pil moest wisselen omdat mijn lichaam het afstootte. Het zetten is hel. Maar gelukkig maar een vijf minuten hel. Daarna soms een paar dagen even niet lekker en dan weer vijf jaar zorgeloos. Geweldig! Grootste deel zonder menstruatie door het leven, af en toe een klein beetje bloedverlies maar meestal helemaal niets. En da[lees meer...]t al 13 jaar :-)
05-12-2018

Mirena (levonorgestrel)

Omdat ik PCOS heb en na jaren hormonen voor fertiliteit niet meer tegen de pil kon heb ik op advies van de gynaecoloog de Mirena spiraal laten zetten. Het zetten was even kort pijnlijk maar het is zo snel voorbij. Ik dacht omdat ik toch niet ongesteld wordt uit mij zelf dat ik na het plaatsen dan ook geen bloedingen zou hebben. Helaas heb ik de eerste 10 maanden dagelij[lees meer...]ks bloedingen gehad! De gynaecoloog zei je kan het nog even aankijken of wij halen hem eruit. Ik wilde het toch een kans geven. Uit eindelijk stopte de bloedingen en leek het goed te gaan tot 6 maanden later toen werd ik opeens weer heftig ongesteld en bleven de bloedingen aanhouden. Ook heb ik ongeveer 1x in de maand flinke hoofdpijn een paar dagen komt dat door de Mirina geen idee??? bloeding stopte maar begon 2 weken later weer. Huisarts schreef mij medicatie voor omdat slijmvlies dun was en dat de bloedingen veroorzaakte. 1 week bloedingen gestopt..... ik voelde mij er steeds ongelukkiger mee en uit eindelijk na bijna 2 jaar besloten hem eruit te halen. Nu afwachten hoe het gaat lopen maar de Mirena is voor mij niet geschikt de huisarts zei ook jij reageert de heftig op die hormonen.
29-11-2018

Mirena (levonorgestrel)

Vanwege onregelmatige werkdagen en het vaak vergeten van de pil op advies van de huisarts overgestapt op mirena. De eerste dagen flinke krampen in m'n buik, maar daarna leek het beter te gaan. Tijdens m'n eerste menstruatie kwamen de krampen in hevigere vorm terug. Zo hevig dat het uitstraalde naar mijn rug en bovenbenen. Ik had zelfs momenten dat ik moeite had met staan. [lees meer...]Na de eerste menstruatie begon ik ook meer en onregelmatiger te bloeden, met daarbij die hevige krampen. Na 3 maanden terug naar de huisarts, maar die zei dat ik het nog langer aan moest zien. Inmiddels had ik ook enorm last van stemmingswisselingen en zat ik voor mijn gevoel diep in de put. Na 6 maanden kreeg ik opeens hele hevige pijn. Diezelfde dag lag de mirena in de toiletpot. Blijkbaar was mijn lichaam al ruim 6 maanden bezig dat ding er uit te werken. Ik ben blij dat ik er vanaf ben!
16-11-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb gisteren de Mirena laten zetten. Door alle horrorverhalen zag ik er erg tegenop, maar al met al viel het mee. Van tevoren had ik 500mg naproxen en 1000mg paracetamol genomen. Eerst wordt er een eendenbek ingebracht, wat ik zelf totaal geen probleem vindt; niet onprettig zolang je maar ontspant. Vervolgens wordt je baarmoedermond vastgepakt met een haak; dit was wel [lees meer...]echt een hevige pijnscheut en ik kreeg direct daarna een soort hevige 'ongesteldheidskramp'. Dan wordt de baarmoeder opgemeten met een stalen staafje dat in je baarmoeder wordt gebracht; onprettig gevoel, en een flinke pijnscheut als dat staafje tegen de achterkant van je baarmoedermond duwt. Dit was voor mij het pijnlijkste moment, maar dat duurde dus maar een paar seconden. Het plaatsen van de mirena zelf was vervolgens eigenlijk helemaal niet pijnlijk, ik denk dat dat meetding mijn baarmoedermond al een beetje had opgerekt. Ik heb na afloop een half uurtje kramp gehad, zoals bij een hevige ongesteldheid. Rest van de dag nergens last van, hoogstens een licht zeurend gevoel in mijn onderbuik. Ik had nog wel 2 dagen bloedverlies. Heerlijk idee dat ik nu 5 jaar lang nergens meer aan hoef te denken wat anticonceptie betreft! Dat half uurtje pijn/ongemak weegt daar niet tegenop :).
09-11-2018

Mirena (levonorgestrel)

5 jaar geleden, na twee gezonde kindjes te hebben gekregen en na het horen van vele positieve ervaringen van anderen over de Mirena, heb ik voor het eerst gekozen voor de Mirena spiraal. Destijds laten plaatsen door mijn gynaecoloog. Het plaatsen is even pijnlijk maar op zich zo klaar. Maar... toen begon de ellende. Ik had constant buikpijn en bloedde non-stop. De eerste w[lees meer...]eken dacht ik nog dat ik maar wat geduld moest hebben en dat het vast over zou gaan. Maar het bleef maandenlang aanhouden. Heel af en toe zat er eens een dag of een weekje tussen dat ik geen bloedingen had, of even geen buik- of rugpijn, maar dat was dan echt een uitzondering. Ik merkte ook dat ik me steeds somberder/depressief ging voelen en ik had ineens ook vaak hoofdpijn. Let op; ik ben normaal gesproken echt niet kleinzerig en heb eigenlijk nooit last van buikpijn/hoofdpijn/rugpijn. Vooral ook het bloeden vond ik gewoon echt irritant. Ook voor je sexleven is dat niet echt boost... Uiteindelijk heb ik het spiraaltje na 10 maanden laten verwijderen want ik kon er echt niet meer tegen. Volgens de gynaecoloog viel ik helaas onder “1 op de zoveel vrouwen” die niet goed reageert op de mirena. Maar dat betekent niet dat bij een volgende poging het weer zo fout zou gaan. Fast forward 5 jaar later waarin ik toch weer een poging heb gewaagd, en na 3 weken word ik alweer gillend gek! Het is nu vrijdagavond en ik heb net huilend met mijn man besloten dat ik maandagochtend direct de huisarts ga bellen om de mirena weer te laten verwijderen! Het is de afgelopen 3 weken alleen maar een grote depressieve bedoening geweest. Verschrikkelijke buikpijn en non-stop bloeden als een rund. Dit voelt gewoon niet goed. Mijn lichaam geeft duidelijk aan dat ze dit lichaamsvreemde voorwerp niet in zich wil hebben. Voor veel vrouwen is dit een uitkomst, maar voor mij helaas niet.
01-11-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Wegens pco een zeer onregelmatige tot bijna geen cyclus. Pil leidde tot hevige migraine aanvallen en depressieve klachten en was dus geen oplossing. Mirena is dat wel. Voor het plaatsen een diclofenac ingenomen en op een korte steek na heb ik er weinig van gevoeld. Omdat ik nog nooit bevallen ben heeft de huisarts me wel doorverwezen naar een gynaecoloog voor de plaatsing.[lees meer...] Dat raad ik anderen ook zeker aan; voor gynaecologen is dit routinewerk terwijl een huisarts dit maar sporadisch doet. Na plaatsing heb ik wel enkele weken last gehad van buikpijn. Inmiddels heb ik de spiraal al anderhalf jaar en heb ik heel af en toe hooguit last van heel licht bloedverlies. Wel voel ik de spiraal af en toe wat "steken" als mijn baarmoeder samentrekt. Al met al een redelijke oplossing voor mijn probleem.
24-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb al eerder deze spiraal gehad, heeft toen zeker 7 jaar prima gewerkt. Mijn heftige menstruaties en pijn was daardoor voorbij en ook geen bloedVerlies meer!!
22-10-2018

Mirena (levonorgestrel)

Laten zetten was zeer pijnlijk (nog geen kinderen) zeer heftige buikpijn, migraine en paniekgevoel was de eerste reactie. Ik dacht oké mijn lijf moet nog even wennen. Na 3weken kreeg ik zulke heftige buikpijn dat ik bij de huisartsenpost ben beland. Daar is gecheckt of de spiraal goed zat. Deze zou goed zitten, tegen de pijn heb ik diclofinac voorgeschreven gekregen. De a[lees meer...]rts daar wilde de spiraal er niet uithalen. Hetzelfde weekend kreeg ik weer zulke heftige krampen. Was blij dat maandag was aangebroken en de spiraal er door de HA uitgehaald kon worden. Kreeg weer de vraag weet je het zeker? Natuurlijk! Het was duidelijk dat mijn lijf dit ding niet accepteerde. Kortom ik heb 3 weken niet volledig kunnen werken, heel veel pijn gehad en aan de maximale pijnstillers gezeten. Hoe slecht.. Wil wel zeggen als advies: als je nooit iets probeert weet je niet hoe het uitpakt. Er zijn genoeg vrouwen waar het wel bij werkt, waar het ideaal voor is. Maar hou goed in de gaten hoe je je eronder voelt, zowel lichamelijk als geestelijk. Voor mij is alles troep waar hormonen in zitten. Maar de een is de ander niet..!
22-10-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

De Mirena gaf bij mij psychische klachten. (Hoewel de huisarts zei dat het bijna niet aan de Mirena kon liggen) ik voelde me gespannen en zenuwachtig. Na 6 maanden heb ik hem laten verwijderen en langzaam verminderde het onaangename stressgevoel
19-10-2018

Menstruatiepijn

Erg tevreden over de mirena! De eerste weken/maanden last gehad van buikpijn, maar na een speciaal dieet van 8 weken nergens meer last van gehad. Het grootste voordeel is dat ik niet meer ongesteld wordt en geen last meer heb van die pijn.
15-10-2018

Menstruatiepijn

bloedingen werden heftiger, was bloedingen zat. zocht een makkelijke manier van anti-conceptie. Pil was uitgesloten, chagerijn dat ik daar van kreeg was helemaal niet van mij.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum