Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1103 meningen)
Menstruatiepijn (205 meningen)
Plaatsen spiraal (84 meningen)

08-05-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het plaatsen was de meest verschrikkelijke en pijnlijke gebeurtenis uit mijn leven en als ik dat had geweten had ik het niet gedaan. Ik ben flauw gevallen en heb overgegeven. Ik heb twee weken lang met weeen in bed liggen rollen, gepobeerd een houding te vinden die verlichting kon brengen, helaas wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Tot twee keer aan toe bij de dokt[lees meer...]erspost geweest de eerste nachten om te kijken of mijn baar moeder die geperforeerd was. Door het stoppen met de pil heb ik de helft van mijn haren verloren. Gelukkig weer aangegroeid. Verder: fantastisch, nooit meer ongesteld, geen moodswings, geen gewichtstoename, juist afgevallen. Meer emoties.
29-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na mijn eerste kind heb ik een paar jaar een Mirena gehad. Niks aan de hand. Gewoon elke maand keurig ongesteld en bleef ongesteld worden. Maar na m’n tweede kind was het ellende! 4 maanden lang geknoei als ik ongesteld was. Van gewoon 4 à 5 dagen naar 9 à 10 dagen op en af. Dan weer 2 dagen wel, een halve dag niet, anderhalve dag wel, enz. Werd er gek van. Vervolgens drie[lees meer...] maanden ‘netjes’ ongesteld en daarna weer twee maanden achter elkaar een week te vroeg. Dit alles was ergens te overzien ten opzichte van de puisten. Ik heb in m’n jeugd nooit puistjes gehad, had altijd een perzikhuidje. Maar dit... m’n hele kaaklijn zat onder. Steeds 3 à 4 heftige onderhuidse ontstekingen die er héél lang over deden weg te trekken. Bultjes bleven lang en werden uiteindelijk littekens die langzaam wegtrokken. Paar dagen geleden maar laten vervangen voor een koperspiraal. Op hoop van zegen dat ik van de pukkels af kom. Volgens de dermatoloog kon dit inderdaad verband houden. Geen anticonceptie met hormonen meer voor mij!
20-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Nooit meer voor mij! Na 10 jaar was ik de pil zat, last van stemmingswisselingen. 2 jaar hormoon vrij geweest en voelde me heerlijk. Toch maar besloten om de mirena spiraal te nemen. Inmiddels heb ik hem nu 3 weken, en volgende moet ik voor controle en dan laat ik hem er per direct uithalen. - Plaatsen was niet prettig maar voor een goed doel - na 48 uur kreeg ik me[lees meer...]ga pijnscheuten (leek op heftige weeen) kon niet zitten of liggen alleen maar huilen en lopen - na paar dagen bruine afscheiding (vervelend maar niet erg) - na paar dagen weer onzettend veel buikpijn en vooral savonds (tot huilen toe) en nog steeds - stemming: down, energieloos en sip - libido is volledig naar 0 gegaan, terwijl het altijd zeer hoog was! Voor mij nooit hormonen en wordt wel vrolijk met het idee als hij eruit is!
08-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik was eerst erg bang om hem te laten plaatsen door de verhalen online. Hoewel het wel pijn deed was dit maar heel kort en was het het absoluut waard. Het scheelt heel erg dat je niet elke dag aan de pil hoeft te denken. Af en toe heb ik een rare kramp door de spiraal waardoor ik soms 30 seconden pijn heb maar dat is de enige bijwerking voor mij. Menstruatie is heel light [lees meer...]geworden en ik met voor mijn gevoel hormonaal minder uit balans. Zo heb ik geen last meer van PMS voor en heb ik geen heftige emoties tijdens de menstruatie.
05-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Als je op internet rond kijkt zie ik veel slechte verhalen over de hormoon spiraal, dit begrijp ik niet. Voor mensen die aan het overwegen zijn om er een te plaatsen wil ik graag mijn positieve verhaal vertellen. Normaal zet ik niet vaak iets op het internet, hier maak ik een uitzondering voor. Zelf heb ik vanaf mijn 15e elke dag de pil geslikt. Ik merkte dat ik deze s[lees meer...]oms wel is vergat waardoor ik op mijn 19e ging kijken voor alternatieven. Een vriendin wees me op de hormoonspiraal. Ik had een afspraak gemaakt bij de huisarts om over dit anticoceptiemiddel te praten. Na dit gesprek was ik enthousiast en liet ik hem een paar weken erna inbrengen. Ja dit deed pijn, en ja dit is geen fijn gevoel dat klopt. Ik was toendertijd 19 en had (gelukkig) nog geen enkel kind gebaard, waardoor alles nog 'strak' is daaronder. Het voelde als een steek toen de spiraal werd ingezet, vergelijkbaar met hevige ongesteldheid maar dan iets erger. De pijn liep na de eerste week al volop af en vervolgens binnen 2 a 3 maanden had ik nergens meer last van. Dit zelfde geld voor ongesteldheid die nog 3x om de hoek is komen kijken en vervolgens ook minder werd en verdween. Dat zetten was even geen pretje maar nu komen mijn ervaringen van de afgelopen 3 jaar. Ten eerste, met de pil was ik blijkbaar een stuk meer down dan dat ik nu ben. Ik zit veel beter in mijn vel. De pil gaf me soms wel dagen dat ik echt gewoon in een hoekje wilde zitten. Sinds het zetten van de spiraal heb ik dit gevoel gewoon niet meer gehad. Ten tweede, je wordt niet meer ongesteld. Geen maandelijks ritueel méér met pijn en horror. Geen onderbroeken verschonen met bloed. Dit is echt een geweldig toppunt. Hiernaast is het volledig betrouwbaar. Ten derde is mijn libido omhoog gegaan. Ik weet niet of dit te maken heeft met het feit dat ik minder down was dan voorheen maar toch, leuk meegenomen. Als vierde punt ben ik afgevallen gewicht, niet veel, hoogstens twee kilo. Nu we de positieve punten hebben gehad vermeld ik ook de andere punten. Voorheen met de pil had ik 70D als cupmaat. Nu dat ik minder hormonen binnen krijg zijn mijn borsten ook kleiner geworden, namelijk 70C. Hiernaast is het zetten even geen fijn gevoel maar ik vond het behoorlijk meevallen, ik had namelijk de ergste verhalen gelezen online en dat was het bij langen na niet.
18-03-2018

Menstruatiepijn

Goedemiddag, Ik ben een vrouw van 33 jaar heb een zoontje van 4 heb 3 jaar geleden de mirena spiraal laten inbrengen. Afgelopen donderdag laten verwijderen. Waar moet ik beginnen ? Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als de laatste jaren ik was zwaar depressief terwijl er niks aan de hand was. Gezond kind, leuk huis, goeie baan etc. En nog voelde ik me niet lekker en[lees meer...] het werd steeds erger en erger. Ben ook een klein beetje wat aan gekomen. Ik spoortte veel om de negatvieve gedachtens tegen te gaan. En zo kan ik nog zoveel dingen opnoemen ik was dood ongeluk en dit is dan echt sinds het afgelopen jaar. Ik dacht dat ik de enige was zo vaak huilend bij de huisarts gezeten, mevrouw u bent depri en u krijgt medicijnen hiervoor. Zo gezegd zo gedaan ik slikte 3 maanden anti deprissiva en het werdna alleen maar erger ik voelde me zo somber en dan ben je nog een moeder ook!!! En ik kon me vinger er niet op leggen maar ik wist dat er Iets niet klopte met mijn lichaam met mijn geeest! Tot 2 weken geleden was het zo erg zo heftig dat ik dacht voor wat leef ik nog? ( misschien voor je prachtige zoon van 4 jaar ) ik was zo moe zo op ik kon niet meer. Mijn omgeving dacht dat ik aan het doordraaien was. Ik weer naar de huisarts inoverleg terwijl de huisarts protesteerde om het eruit laten halen want volgens haar kan dat niet de oorzaak zijn. Nou geloof me dat k* ding is eruit meiden, sinds afgelopen donderdag en ik voel me nu al een ander mens!!! Ik slik extra vitamine C en D maar ik Voel me zo een ander mens !! Eindelijk weer de oude ik langzaam maar zeker. De mirena zou verboden moeten worden. Dit is mijn mening en als je dan wel voor kiest dan moet je echt zo goed ingelicht worden wat de vreselijke bijwerkingen kunnen zijn. En het enige wat ik kan zeggen zoveel mogelijk je ervaring delen met andere vrouwen het lijkt wel alsof het in de doofpot gestopt word.... en voor wat ?! Het zal vast een uitkomst zijn voor een kleine groep vrouwen maar ik bespreek dit de afgelopen dagen met vriendinnen en zij hebben precies het zelfde!! Vandaar dat ik ook hier wil reageren weet waar je aan begint en mocht je depressief ervan worden dan ben je echt niet de enige en voordat je jezelf gek maakt en aan de medicatie gaat en je hebt een spiraal. Laat dat eerst verwijderen voordat je onder behandeling gaat! Deze kennis wil ik jullie mee geven. Groetjes!!
03-03-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

3weken geleden mn 2e mirena laten plaatsen. verwijderen bijna niks van gevoeld, plaatsen deed wel efkes pijn( kwam door de leeftijd zei gynaecologe) maar dat eventjes pijn weegt niet op tegenover de voordelen. heb er niks van last of bijwerkingen van, geen maandstonden meer. bij het plaatsen even wat krampen, en enkele uren bloedverlies en dat was het.gezien mn leeftijd za[lees meer...]l het waarschijnlijk de laatste keer zijn.vind het jammer dat ik het niet jaren eerder heb laten doen.
01-03-2018

Mirena (levonorgestrel)

Hoe makkelijk deze conceptie ook is. Ik heb nu voor de 4de maal een Mirena in en uiteindelijk heb ik ontdekt dat ik al jaren erg down ben door deze Mirena. Ook serieuze stemmingswisselingen zijn schering en inslag. Daarnaast ook maar last van gewichtsschommelingen van NA mijn eerste Mirena. De Mirena is er om deze redenen nu uit. Ik ben ervan overtuigd dat de bijwerkingen [lees meer...]daardoor ook zullen verdwijnen helaas is de termijn nu nog te kort om dat te zeggen al heb ik er alle vertrouwen in als ik de andere recensies lees die net hetzelfde als mezelf zeggen. Ik sluit me aan bij de andere vrouwen wanneer deze zeggen dat de kennis bij de huisartsen over deze Mirena zéér karig zijn. Velen raden de Mirena zelfs aan, ik vraag me of deze huisartsen dus wel voldoende op de hoogte zijn?
27-02-2018

24-02-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik wil (nog) geen kinderen en voelde met niet goed bij het aantal hormonen dat ik al jaren binnen krijg door het slikken van de pil. Dus eindelijk maar eens een spiraal laten plaatsen, de Mirena, omdat je dan een geringe kans hebt op ongesteldheid en je maar weinig hormonen binnen krijgt in een gelijkmatige, lage dosis. Langzamerhand kreeg ik steeds meer pukkels. Het zou [lees meer...]vast liggen aan stress door mijn baan of ongezond eten. Maar als ik op reis zou gaan zou het vast over gaan. Niets bleek minder waar. De pukkels werden zware acne die zich steeds verder over mijn gezicht verspreidde. Ik herkende mezelf niet meer in de spiegel en het leverde me veel depressieve en wanhopige buien op. Maak je eindelijk je droomreis kan je geen mooie foto's maken waar je zelf ook op staat omdat je niet op de foto durft. Langzaam begon het te dagen dat deze klachten zijn begonnen sinds het plaatsen van mijn spiraal. Inmiddels heb ik gelezen hoeveel vrouwen hier huidklachten van hebben gekregen. Ik realiseer me nu dat die spiraal er uit moet zodat mijn huid weer kan genezen en ik hopelijk niet al te veel littekens overhoud. Maar hoe kom ik van die spiraal af nu ik in Afrika zit? Ik ben over 2 maanden pas weer thuis. Ik durf hem hier niet te laten verwijderen dus zal het nog even uit moeten zitten. Maar 1 ding weet ik zeker: nooit meer de Mirena spiraal!
22-02-2018

Mirena (levonorgestrel)

1ste mirena gezet na zwangerschap dochter.Die is er na een maand terug uitgevallen. Wsl te snel na zwangerschap ondanks dat het een paar maand erna was.Gratis een vervanging gekregen van mirena en di is blijven zitten tot gyn hem er 2.5j later heeft uitgehaald. Nu net degene er laten uithalen die na geboorte van zoon was gezet, na 5 jaar ongeveer. En de derde mirena zit[lees meer...] er nu in. Nog nooit spijt gehad van mijn keuze, slechte pil nemer.Vergeetachtig ^^.Met de mirena ook VEEL minder last van mijn regels, waar ik daarvoor meerdere dagen per maand verging van de zeer, nu een beetje pijn bij eisprong, dat is het.Ook bijna geen tampons en maandverband meer moeten kopen, scheelt een fikse duit. Voor mij wegen de minimale bijwerkingen en de iets pijnlijkere plaatsing (niet overdreven maar toch best een brufen ofzo innemen uurtje voor je hem laat zetten, door een gyna of vk, GN huisdokter.Iemand die een echo neemt erna.
29-01-2018

Mirena (levonorgestrel)

Goede ervaring met het middel/product, de plaatsing is misschien wel de 'ergste' bijwerking; ben er een dag flink beroerd van geweest (plaatsing door gynaecoloog). Gebruik is echter ideaal: de eerste tijd geen menstruatie, geen verdere bijwerkingen, heerlijk! Gebruik is nog steeds naar tevredenheid maar na een 2,5 jaar ongeveer nam de menstruatie weer wat toe en had ik me[lees meer...]er last van bloedverlies zo nu en dan (maar dit is natuurlijk normaal, maar bij een beperkt gedeelte gebruiksters blijft de menstruatie volledig uit). Heb wel sinds een tijd weer een toegenomen eetlust de 2-3 dagen voor mijn menstruatie. Aanstaande december moet hij worden verwijderd maar waarschijnlijk laat ik direct een nieuwe plaatsen aangezien de voordelen zeer zeker opwegen tegen de kleine bijwerkingen!
28-01-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik heb het spiraaltje laten zetten in het ziekenhuis. Het ging nog sneller dan verwacht. Het was even een flinke steek doorpuffen en het spiraaltje zat goed. Ik kon gelijk opstaan en naar huis. Ik was maar een klein beetje duizelig. Ik was wel erg moe, maar dat komt denk ik doordat ik voor het zetten van de spiraal mij erg druk gemaakt heb door de horrorverhalen. Ik heb de[lees meer...] spiraal tijdens de menstruatie laten zetten.
23-01-2018

Mirena (levonorgestrel)

Op een ochtend opgestaan met erge buikpijn. Huisarts dacht obstipatie. Dag later nogmaals huisartsenpost bezocht nadat ik ook veel bloed verloren was. Daar deden ze voor de zekerheid een zwangerschapstest. Deze was positief. Helaas zat het vruchtje in de eileider. Een uit later ben ik met spoed geopereerd en hebben ze mijn eileider moeten verwijderen. De spiraal zat gewoon[lees meer...] goed. Voor mij dus nooit meer.
15-01-2018

Mirena (levonorgestrel)

Op advies van gynaecoloog spiraal gaan gebruiken om ernstige bloedingen tegen te gaan. Dat doel is redelijk behaald. Had niet of nauwelijks last meer van ernstige bloedingen. De bijwerkingen zijn begonnen na ong. een maand en werden steeds erger. Vorige week was ik het zo zat, dat ik hem door de huisarts heb laten verwijderen. Mijn eigen gynaecoloog doet inmiddels dit soor[lees meer...]t gevallen niet meer en is niet bereikbaar voor overleg. Ook dit vind ik zeer vervelend. Bijwerkingen heb ik als zeer vervelend ervaren. Ik ben iemand anders geworden door dit spiraaltje. Iemand die ik niet ken en ook niet wil zijn. Hopelijk verdwijnen deze klachten nu in ras tempo. Ik voel me nu al wel veel rustiger en relaxter.
15-01-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik dacht dat dit een uitkomst was. Maar dat viel tegen. Ik heb ruim een half jaar bloedverlies gehad en buikkrampen. Daarna bleef de pijn na de sex. Mijn vriend kwam tegen het spiraal aan en kreeg daar ook pijn van. Ik had buikpijn na de sex. Van vrienden hoorde ik dat zei ook het spiraal voelde tijdens de sex.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum