Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1102 meningen)
Menstruatiepijn (205 meningen)
Plaatsen spiraal (84 meningen)

26-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik besefte pas het laatste half jaar wat voor troep dit is geweest. Ik heb het spiraaltje laten zetten in de tijd dat mijn moeder ernstig ziek was (longkanker). Tijd om over mijn eigen lichaam/issues na te denken was er dus niet. Het ding zat er in en ik werd niet meer ongesteld, top product dacht ik toen. Tot enkele maanden geleden. Ik kreeg acute rugklachten en er werd [lees meer...]gedacht dat mijn spiraaltje hiervan de oorzaak was. 4 en een half jaar zat het spiraaltje, dus het kon, het was niet uitgesloten. Vele onderzoeken volgde. Het plaatsen bij de huisarts was al een rampenplan omdat het te pijnlijk was, controle is dan ook met een echo gedaan destijds. Het verwijderen ging bij de huisarts na 3 pogingen ook echt niet. Dus naar de gyneacoloog die het spiraaltje er gelukkig zo uit kon halen. Sinds de verwijdering voel ik mij een ander mens. Veel minder hoofdpijn. Ritme in menstruatie moet nog terug komen, maar dat geef ik wel de kans, libido is weer helemaal terug, rugklachten weg (zelfs als ik ongesteld ben nergens last van), geen gevoelige borsten meer (ook niet tijdens menstruatie. Voor mij nu even geen anticonceptie meer, behalve het condoom.
24-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

16 augustus 2018 heb ik de mirena spiraal laten zetten. Ik heb 20 jaar de microgynon 30 geslikt. Wat een verschil de spiraal. Ik ben er zeer tevreden over. Het zetten deed geen pijn maar ik heb dan ook al 2 kinderen gekregen. Met de pil was ik een heks en nu heb ik nergens laat van. Had ik deze spiraal maar eerder laten zetten.
23-08-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Door een vreselijk cyclus toch weer na 7jaar spiraal geprobeerd. Maar ook weer na 6 weken eruit. Een hormoonbal! Zo vreselijk veel bijwerkingen. Ik reageer hier extreem op. Plaatsen vond ik erg pijnlijk, verwijderen was gelukkig makkelijk. Wat een opluchting. Zelfs voor mezelf werd ik een heks..! Voor diegene die hormonaal overhoop ligt is dit geen oplossing!
16-08-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

Vreselijk heb al een afspraak staan om hem te laten verwijderen. echt nooit meer die troep in mijn lijf. Wat een ellende. Ben er helemaal van overstuur. Inbrengen was al een ramp. geeft mij maar een bevalling en nu na twee dagen nog steeds enorm veel pijn . dan maar die andere maandelijkse klachten . maar deze klachten gaan helemaal nergens om. Voor dat ik er aan bego[lees meer...]n kon ik niets op internet vinden alleen maar dat mensen vol lof zijn. Ik vindt het een ramp letterlijk en figuurlijk
14-08-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Nu na 6 jaar 2e x mirena laten zetten en vanaf de 1e dag ruim 6 jaar erg tevreden (1e heeft er 6 jaar ingezeten). Geen tussentijdse bloedingen . Geen maandelijks humeur om op te schieten meer. Geen onregelmatige menstruatie meer. Heerlijk! Geen libidoverlies. Enige dat nu vlak na het zetten van de 2e spiraal lijkt dat ik 2 a 3 kilo in gewicht ben toegenomen, maar... kan[lees meer...] ook de naderende overgang zijn.
10-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mijn 1e spiraal heb ik 3 maanden echt goede buikpijn van gehad en werd ik nog ongesteld. Ook had ik de dag van het zetten weeen. Mijn lichaam accepteerde het spiraaltje niet en wou deze eruit werken. Heftig wel! Dit is na 20u. gestopt. Vermoedelijk komt dit omdat mijn baarmoedermond aan de verkeerde kant lag en ze deze eerst een heel eind hebben moeten draaien en toen hebb[lees meer...]en geplaatst. Daarna 4,5 jaar geen maandelijkse periodes meer. Heerlijk en in alle eerlijkheid, het was het waard. Na 4,5 jaar begon heel onregelmatig mijn menstruatie terug te komen. 3 dagen, 2 maanden niet, 7 dagen, 1 maand niet, 2 dagen, 1 week niet. etc. Heel erg hinderlijk want er was geen touw aan vast te knopen. Ik ging ervan uit dat het spiraaltje was uitgewerkt. Naar de huisarts gegaan om het spiraaltje te vervangen, maar dit was best wel pijnlijk kan ik zeggen. Pijnlijker dan de 1e keer. De 1e keer kon ik prima werken diezelfde dag en dagen erna. Mijn spiraal zat verkleefd waardoor deze niet zo soepel eruit kwam. Waarschijnlijk kwamen daar de wat hevigere pijn en extreme nabloeding vandaan, waar ik de 1e keer geen last van had. Ik heb een poging tot werken gedaan, maar kon niet anders dan krom lopen. De nabloeding en krampen hebben dit keer 2 wkn aangehouden. 3 dagen in extreme mate. Nu heb ik dit spiraaltje 4maanden, maar ben nog nooit zo onregelmatig ongesteld geweest als nu. Mijn menstruatie blijft nog geen week uit of ik verlies weer iets. Het is niet veel, maar toch vervelend. Zojuist mijn huisarts gebeld en die gaat met de gynaecoloog overleggen wat te doen. Er is dit jaar ook PCOS bij mij vastgesteld, misschien heeft dit er iets mee te maken? Mijn 1e ervaring was heftig, maar totally worth it! Mijn 2e tot nu toe een beetje teleurstellend.
08-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Hallo, Geef ook graag even mijn mening over de Mirena-spiraal . Heb de spiraal nu sinds eind april , jaren de pil geslikt ( kon er niet tegen ivm de hormonen ) was echt een heks ! Sinds ik de spiraal heb ben ik om de week a 2 weken ongesteld , met super veel buikkrampen erbij. Door de gynaecoloog een echo laten maken, hij zei dat de spiraal goed zat . En dat ik nog[lees meer...] een paar maanden geduld moest hebben met de ongesteldheid . Ben dat ding nu zo zat , dat ik m er het liefst nu gelijk uit laat halen . Qua hormonen heb ik hier totaal geen last van gelukkig . Maar wel veel meer puistjes en bultjes op mijn gezicht . Voor mij als ik de spiraal heb laten verwijderen nooit meer een spiraal
07-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Mirena gebruikt als anticonceptie, maar toch zwanger geworden.
05-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na de pil en implanon te hebben geprobeerd werd het Mirena spiraaltje aanbevolen. Ik heb hier een jaar mee gelopen. Ik kreeg last van psychische klachten en ben hiermee geholpen door een professional. Toch bleef een gejaagd en gestrest gevoel hangen. Ik kon niks hebben en voelde mij super snel aangevallen. Volgens de artsen kon het niet door de hormonen komen. Maar sinds i[lees meer...]k er vanaf ben heb ik geen klachten meer.
13-07-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zes jaar lang drie dagen per week migraine gehad vanaf de eerste week dat ik 'm liet plaatsen. De migraine zou volgens diverse specialisten niet door de Mirena veroorzaakt worden. Nadat ik 'm heb laten verwijderen bleek het tegendeel. ZES JAAR VAN MIJN LEVEN NEGATIEF BEINVLOED DOOR DIE MIRENA
13-07-2018

Uitstellen van menstruatie

Twijfel je over een mirena spiraal? Ik vertel je graag hoe ik het ervaren heb. Het zetten vond ik niet prettig (logisch), maar nadat hij er eenmaal in zat voelde ik er niet veel meer van. De dag erna deed het wel pijn, een gevoel alsof hij niet goed zat. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat er niets aan de hand was en de pijn ging daarna ook gewoon weg. Ik had geen tussenti[lees meer...]jdse bloedingen meer dus het zetten en het geld was het me zeker waard. Een ding waar ik WEL héél veel last van kreeg: acne. Ik had altijd al wel wat pukkeltjes hier en daar, maar dat ging rond mijn 22e weg of werd veel minder. Na het zetten van de spiraal kwam het ernstig terug. Nu ben ik ongeveer 1 jaar verder en heb ik nog steeds ontzettend last. Om deze reden ga ik de spiraal verwijderen. Ik vind het dus erg zonde want het was een hoop geld. Maar de acne wordt er niet minder van en ik ga hem om die reden eruit halen. Ben je dus al gevoelig voor acne? Dan zou ik liever kiezen voor de koperspiraal want door de Mirena maak je meer talg aan en dat betekend: puistjes.
07-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na jaren de prikpil te hebben gehad waar ik overigens enorm van ben aangekomen en amechtig van werd kon geen trappen meer lopen zonder hijgen, dus heeft nieuwe huisarts mirena voorgeschreven. Het inbrengen was verschrikkelijk ik ben nogal mager ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar ik had het gevoel dat ik mijn beide kinderen tegelijk opnieuw moest baren. Weeën [lees meer...]waren het. Zo erg dat ik drie dagen op bed moest liggen de eerste keer. De tweede keer was het 1 dag op bed liggen en nu is het een paar uurtjes. Het schijnt te wennen zelfs om de 5 jaar. Ik heb nu mijn laatste spiraal in hierna moet ik al door de overgang zijn geweest, waar ik overigens weinig van merk alleen wat meer transpiratie en af en toe duizeligheid. Ik kan Mirena aanbevelen ondanks de pijn bij het inbrengen. Daarna helemaal geen problemen meer en is het niet heerlijk als je al die jaren niet eens meer hoeft te menstrueren? Daar begon het allemaal mee ik menstrueerde 1 x in de 2 weken daarmee was ik 3 dagen zoet thuis op bed dus toen de prikpil en de rest heb ik al geschreven.
02-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

ik heb nu de mirena een jaar en ben er ontzettend blij mee. was bang voor het zetten maar alleen op het moment zelf last van gehad. geen krampen et cetera gehad. na het plaatsen ben ik wel 3 maanden afnemend ongesteld geweest, ook zonder krampen gelukkig(die ik daarvoor wel ontzettend erg had tijdens de menstruatie). daarna een tijdje onregelmatig lichte menstruaties geha[lees meer...]d, en sinds een half jaar ofzo helemaal niet meer ongesteld; fantastisch. ook geen last van meer of minder puistjes, emoties of infecties.
29-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Vanaf de dag dat ik de Mirena heb laten zetten voelde het al niet goed aan. Het werd steeds erger en erger. Ik ben zo opgefokt en reageer overal agressief op dat ik geen familie en vrienden meer heb overgehouden. Ik heb me nooit zo depri en eenzaam gevoeld. Ik zie het nut van het leven niet meer. Heb mijn partner zoveel aangedaan. Ik haat hem redeloos terwijl hij de lief[lees meer...]ste man is die ik me ooit kan bedenken. Het liefst wil ik scheiden maar ergens weet ik dat het door de hormonen komt. Om het kort te houden: Blijf aub van die troep af.. Mirena heeft mijn leven verpest en over 4 dagen mag hij er eindelijk uit. Ik heb de huisarts ruim 1 jaar gesmeekt om dat ding te verwijderen, maar zij beweren dat het door stress of iets anders komt, het kan absoluut niet aan de Mirena liggen. Ik weet inmiddels wel beter. Mijn intuïtie zegt dat dat ding UIT mijn lichaam moet en dit gaat eindelijk gebeuren. Het kan toch niet dat zo veel mensen dezelfde klachten hebben???
19-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik was 21 jaar toen ik deze heb laten zetten Ik heb nog nooit zo afgezien bij een gynaecoloog tot ik deze heb laten plaatsen. De eerste dag na het plaatsen had ik een enorme pijn in mijn onderbuik deze is blijven duren tot 2 maand erna Ik had ook bijna elke dag een lichte bloeding Na de 2 maanden die onverdraaglijk zijn voorbij gegaan kreeg ik ook last van infecties [lees meer...] Ben meerdere malen naar de dokter geweest en ik kreeg gewoon continu het zelfde middel voorgeschreven Ik werd er ook heel emotioneel door soms begon ik gewoon te huilen en ik wist niet waarom andere keren was ik dan opgejaagd Ik werd heel down door het spiraal En ik ben 8 kilo bijgekomen !! 😢 Na 10 maanden heb ik het spiraal er laten uithalen 3 maand later .. Ik voel me beter in mijn vel, ik ben minder emotioneel, geen infecties meer gehad en ik ben terug 6 kilo kwijt Ik blijf wel bij nora 30 minder problemen en veel beter
12-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

5 jaar de mirena gehad, zetten was erg pijnlijk (ben nog jong en geen kind gehad). Verwijderen voelde ik niks van. Ik had de laatste jaren erg veel onderbuikpijn waar ik regelmatig veel last van had. Ook veel last van ruikende en vieze afscheiding, paar keer voor naar de huisarts geweest. Dat kon nooit van de mirena komen zei hij, het hoorde bij mijn lichaam. Nu is hij er [lees meer...]3 maanden uit en heb geen buikpijn meer gehad. Ook de afscheiding is verdwenen en er komen geen nare luchtjes meer van beneden. Het voelde als een verademing toen hij er uit ging. Voor mij nooit nooit meer.

Amoxicilline (484) - Antibiotica - penicillines breedspectrum