Mirena

levonorgestrel

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1097 meningen)
Menstruatiepijn (205 meningen)
Plaatsen spiraal (84 meningen)

Mirena spiraal

Arjen Walstra (26-04-2013)

05-08-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na de pil en implanon te hebben geprobeerd werd het Mirena spiraaltje aanbevolen. Ik heb hier een jaar mee gelopen. Ik kreeg last van psychische klachten en ben hiermee geholpen door een professional. Toch bleef een gejaagd en gestrest gevoel hangen. Ik kon niks hebben en voelde mij super snel aangevallen. Volgens de artsen kon het niet door de hormonen komen. Maar sinds i[lees meer...]k er vanaf ben heb ik geen klachten meer.
13-07-2018

Mirena (levonorgestrel)

Zes jaar lang drie dagen per week migraine gehad vanaf de eerste week dat ik 'm liet plaatsen. De migraine zou volgens diverse specialisten niet door de Mirena veroorzaakt worden. Nadat ik 'm heb laten verwijderen bleek het tegendeel. ZES JAAR VAN MIJN LEVEN NEGATIEF BEINVLOED DOOR DIE MIRENA
13-07-2018

Uitstellen van menstruatie

Twijfel je over een mirena spiraal? Ik vertel je graag hoe ik het ervaren heb. Het zetten vond ik niet prettig (logisch), maar nadat hij er eenmaal in zat voelde ik er niet veel meer van. De dag erna deed het wel pijn, een gevoel alsof hij niet goed zat. Eenmaal in het ziekenhuis bleek dat er niets aan de hand was en de pijn ging daarna ook gewoon weg. Ik had geen tussenti[lees meer...]jdse bloedingen meer dus het zetten en het geld was het me zeker waard. Een ding waar ik WEL héél veel last van kreeg: acne. Ik had altijd al wel wat pukkeltjes hier en daar, maar dat ging rond mijn 22e weg of werd veel minder. Na het zetten van de spiraal kwam het ernstig terug. Nu ben ik ongeveer 1 jaar verder en heb ik nog steeds ontzettend last. Om deze reden ga ik de spiraal verwijderen. Ik vind het dus erg zonde want het was een hoop geld. Maar de acne wordt er niet minder van en ik ga hem om die reden eruit halen. Ben je dus al gevoelig voor acne? Dan zou ik liever kiezen voor de koperspiraal want door de Mirena maak je meer talg aan en dat betekend: puistjes.
07-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na jaren de prikpil te hebben gehad waar ik overigens enorm van ben aangekomen en amechtig van werd kon geen trappen meer lopen zonder hijgen, dus heeft nieuwe huisarts mirena voorgeschreven. Het inbrengen was verschrikkelijk ik ben nogal mager ik weet niet of het daarmee te maken heeft, maar ik had het gevoel dat ik mijn beide kinderen tegelijk opnieuw moest baren. Weeën [lees meer...]waren het. Zo erg dat ik drie dagen op bed moest liggen de eerste keer. De tweede keer was het 1 dag op bed liggen en nu is het een paar uurtjes. Het schijnt te wennen zelfs om de 5 jaar. Ik heb nu mijn laatste spiraal in hierna moet ik al door de overgang zijn geweest, waar ik overigens weinig van merk alleen wat meer transpiratie en af en toe duizeligheid. Ik kan Mirena aanbevelen ondanks de pijn bij het inbrengen. Daarna helemaal geen problemen meer en is het niet heerlijk als je al die jaren niet eens meer hoeft te menstrueren? Daar begon het allemaal mee ik menstrueerde 1 x in de 2 weken daarmee was ik 3 dagen zoet thuis op bed dus toen de prikpil en de rest heb ik al geschreven.
02-06-2018

Mirena (levonorgestrel)

ik heb nu de mirena een jaar en ben er ontzettend blij mee. was bang voor het zetten maar alleen op het moment zelf last van gehad. geen krampen et cetera gehad. na het plaatsen ben ik wel 3 maanden afnemend ongesteld geweest, ook zonder krampen gelukkig(die ik daarvoor wel ontzettend erg had tijdens de menstruatie). daarna een tijdje onregelmatig lichte menstruaties geha[lees meer...]d, en sinds een half jaar ofzo helemaal niet meer ongesteld; fantastisch. ook geen last van meer of minder puistjes, emoties of infecties.
29-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Vanaf de dag dat ik de Mirena heb laten zetten voelde het al niet goed aan. Het werd steeds erger en erger. Ik ben zo opgefokt en reageer overal agressief op dat ik geen familie en vrienden meer heb overgehouden. Ik heb me nooit zo depri en eenzaam gevoeld. Ik zie het nut van het leven niet meer. Heb mijn partner zoveel aangedaan. Ik haat hem redeloos terwijl hij de lief[lees meer...]ste man is die ik me ooit kan bedenken. Het liefst wil ik scheiden maar ergens weet ik dat het door de hormonen komt. Om het kort te houden: Blijf aub van die troep af.. Mirena heeft mijn leven verpest en over 4 dagen mag hij er eindelijk uit. Ik heb de huisarts ruim 1 jaar gesmeekt om dat ding te verwijderen, maar zij beweren dat het door stress of iets anders komt, het kan absoluut niet aan de Mirena liggen. Ik weet inmiddels wel beter. Mijn intuïtie zegt dat dat ding UIT mijn lichaam moet en dit gaat eindelijk gebeuren. Het kan toch niet dat zo veel mensen dezelfde klachten hebben???
19-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik was 21 jaar toen ik deze heb laten zetten Ik heb nog nooit zo afgezien bij een gynaecoloog tot ik deze heb laten plaatsen. De eerste dag na het plaatsen had ik een enorme pijn in mijn onderbuik deze is blijven duren tot 2 maand erna Ik had ook bijna elke dag een lichte bloeding Na de 2 maanden die onverdraaglijk zijn voorbij gegaan kreeg ik ook last van infecties [lees meer...] Ben meerdere malen naar de dokter geweest en ik kreeg gewoon continu het zelfde middel voorgeschreven Ik werd er ook heel emotioneel door soms begon ik gewoon te huilen en ik wist niet waarom andere keren was ik dan opgejaagd Ik werd heel down door het spiraal En ik ben 8 kilo bijgekomen !! 😢 Na 10 maanden heb ik het spiraal er laten uithalen 3 maand later .. Ik voel me beter in mijn vel, ik ben minder emotioneel, geen infecties meer gehad en ik ben terug 6 kilo kwijt Ik blijf wel bij nora 30 minder problemen en veel beter
12-05-2018

Mirena (levonorgestrel)

5 jaar de mirena gehad, zetten was erg pijnlijk (ben nog jong en geen kind gehad). Verwijderen voelde ik niks van. Ik had de laatste jaren erg veel onderbuikpijn waar ik regelmatig veel last van had. Ook veel last van ruikende en vieze afscheiding, paar keer voor naar de huisarts geweest. Dat kon nooit van de mirena komen zei hij, het hoorde bij mijn lichaam. Nu is hij er [lees meer...]3 maanden uit en heb geen buikpijn meer gehad. Ook de afscheiding is verdwenen en er komen geen nare luchtjes meer van beneden. Het voelde als een verademing toen hij er uit ging. Voor mij nooit nooit meer.
08-05-2018

Onregelmatige menstruatiecyclus

Het plaatsen was de meest verschrikkelijke en pijnlijke gebeurtenis uit mijn leven en als ik dat had geweten had ik het niet gedaan. Ik ben flauw gevallen en heb overgegeven. Ik heb twee weken lang met weeen in bed liggen rollen, gepobeerd een houding te vinden die verlichting kon brengen, helaas wist ik niet meer waar ik het zoeken moest. Tot twee keer aan toe bij de dokt[lees meer...]erspost geweest de eerste nachten om te kijken of mijn baar moeder die geperforeerd was. Door het stoppen met de pil heb ik de helft van mijn haren verloren. Gelukkig weer aangegroeid. Verder: fantastisch, nooit meer ongesteld, geen moodswings, geen gewichtstoename, juist afgevallen. Meer emoties.
29-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Na mijn eerste kind heb ik een paar jaar een Mirena gehad. Niks aan de hand. Gewoon elke maand keurig ongesteld en bleef ongesteld worden. Maar na m’n tweede kind was het ellende! 4 maanden lang geknoei als ik ongesteld was. Van gewoon 4 à 5 dagen naar 9 à 10 dagen op en af. Dan weer 2 dagen wel, een halve dag niet, anderhalve dag wel, enz. Werd er gek van. Vervolgens drie[lees meer...] maanden ‘netjes’ ongesteld en daarna weer twee maanden achter elkaar een week te vroeg. Dit alles was ergens te overzien ten opzichte van de puisten. Ik heb in m’n jeugd nooit puistjes gehad, had altijd een perzikhuidje. Maar dit... m’n hele kaaklijn zat onder. Steeds 3 à 4 heftige onderhuidse ontstekingen die er héél lang over deden weg te trekken. Bultjes bleven lang en werden uiteindelijk littekens die langzaam wegtrokken. Paar dagen geleden maar laten vervangen voor een koperspiraal. Op hoop van zegen dat ik van de pukkels af kom. Volgens de dermatoloog kon dit inderdaad verband houden. Geen anticonceptie met hormonen meer voor mij!
20-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Nooit meer voor mij! Na 10 jaar was ik de pil zat, last van stemmingswisselingen. 2 jaar hormoon vrij geweest en voelde me heerlijk. Toch maar besloten om de mirena spiraal te nemen. Inmiddels heb ik hem nu 3 weken, en volgende moet ik voor controle en dan laat ik hem er per direct uithalen. - Plaatsen was niet prettig maar voor een goed doel - na 48 uur kreeg ik me[lees meer...]ga pijnscheuten (leek op heftige weeen) kon niet zitten of liggen alleen maar huilen en lopen - na paar dagen bruine afscheiding (vervelend maar niet erg) - na paar dagen weer onzettend veel buikpijn en vooral savonds (tot huilen toe) en nog steeds - stemming: down, energieloos en sip - libido is volledig naar 0 gegaan, terwijl het altijd zeer hoog was! Voor mij nooit hormonen en wordt wel vrolijk met het idee als hij eruit is!
08-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Ik was eerst erg bang om hem te laten plaatsen door de verhalen online. Hoewel het wel pijn deed was dit maar heel kort en was het het absoluut waard. Het scheelt heel erg dat je niet elke dag aan de pil hoeft te denken. Af en toe heb ik een rare kramp door de spiraal waardoor ik soms 30 seconden pijn heb maar dat is de enige bijwerking voor mij. Menstruatie is heel light [lees meer...]geworden en ik met voor mijn gevoel hormonaal minder uit balans. Zo heb ik geen last meer van PMS voor en heb ik geen heftige emoties tijdens de menstruatie.
05-04-2018

Mirena (levonorgestrel)

Als je op internet rond kijkt zie ik veel slechte verhalen over de hormoon spiraal, dit begrijp ik niet. Voor mensen die aan het overwegen zijn om er een te plaatsen wil ik graag mijn positieve verhaal vertellen. Normaal zet ik niet vaak iets op het internet, hier maak ik een uitzondering voor. Zelf heb ik vanaf mijn 15e elke dag de pil geslikt. Ik merkte dat ik deze s[lees meer...]oms wel is vergat waardoor ik op mijn 19e ging kijken voor alternatieven. Een vriendin wees me op de hormoonspiraal. Ik had een afspraak gemaakt bij de huisarts om over dit anticoceptiemiddel te praten. Na dit gesprek was ik enthousiast en liet ik hem een paar weken erna inbrengen. Ja dit deed pijn, en ja dit is geen fijn gevoel dat klopt. Ik was toendertijd 19 en had (gelukkig) nog geen enkel kind gebaard, waardoor alles nog 'strak' is daaronder. Het voelde als een steek toen de spiraal werd ingezet, vergelijkbaar met hevige ongesteldheid maar dan iets erger. De pijn liep na de eerste week al volop af en vervolgens binnen 2 a 3 maanden had ik nergens meer last van. Dit zelfde geld voor ongesteldheid die nog 3x om de hoek is komen kijken en vervolgens ook minder werd en verdween. Dat zetten was even geen pretje maar nu komen mijn ervaringen van de afgelopen 3 jaar. Ten eerste, met de pil was ik blijkbaar een stuk meer down dan dat ik nu ben. Ik zit veel beter in mijn vel. De pil gaf me soms wel dagen dat ik echt gewoon in een hoekje wilde zitten. Sinds het zetten van de spiraal heb ik dit gevoel gewoon niet meer gehad. Ten tweede, je wordt niet meer ongesteld. Geen maandelijks ritueel méér met pijn en horror. Geen onderbroeken verschonen met bloed. Dit is echt een geweldig toppunt. Hiernaast is het volledig betrouwbaar. Ten derde is mijn libido omhoog gegaan. Ik weet niet of dit te maken heeft met het feit dat ik minder down was dan voorheen maar toch, leuk meegenomen. Als vierde punt ben ik afgevallen gewicht, niet veel, hoogstens twee kilo. Nu we de positieve punten hebben gehad vermeld ik ook de andere punten. Voorheen met de pil had ik 70D als cupmaat. Nu dat ik minder hormonen binnen krijg zijn mijn borsten ook kleiner geworden, namelijk 70C. Hiernaast is het zetten even geen fijn gevoel maar ik vond het behoorlijk meevallen, ik had namelijk de ergste verhalen gelezen online en dat was het bij langen na niet.
18-03-2018

Menstruatiepijn

Goedemiddag, Ik ben een vrouw van 33 jaar heb een zoontje van 4 heb 3 jaar geleden de mirena spiraal laten inbrengen. Afgelopen donderdag laten verwijderen. Waar moet ik beginnen ? Heb me nog nooit zo ellendig gevoeld als de laatste jaren ik was zwaar depressief terwijl er niks aan de hand was. Gezond kind, leuk huis, goeie baan etc. En nog voelde ik me niet lekker en[lees meer...] het werd steeds erger en erger. Ben ook een klein beetje wat aan gekomen. Ik spoortte veel om de negatvieve gedachtens tegen te gaan. En zo kan ik nog zoveel dingen opnoemen ik was dood ongeluk en dit is dan echt sinds het afgelopen jaar. Ik dacht dat ik de enige was zo vaak huilend bij de huisarts gezeten, mevrouw u bent depri en u krijgt medicijnen hiervoor. Zo gezegd zo gedaan ik slikte 3 maanden anti deprissiva en het werdna alleen maar erger ik voelde me zo somber en dan ben je nog een moeder ook!!! En ik kon me vinger er niet op leggen maar ik wist dat er Iets niet klopte met mijn lichaam met mijn geeest! Tot 2 weken geleden was het zo erg zo heftig dat ik dacht voor wat leef ik nog? ( misschien voor je prachtige zoon van 4 jaar ) ik was zo moe zo op ik kon niet meer. Mijn omgeving dacht dat ik aan het doordraaien was. Ik weer naar de huisarts inoverleg terwijl de huisarts protesteerde om het eruit laten halen want volgens haar kan dat niet de oorzaak zijn. Nou geloof me dat k* ding is eruit meiden, sinds afgelopen donderdag en ik voel me nu al een ander mens!!! Ik slik extra vitamine C en D maar ik Voel me zo een ander mens !! Eindelijk weer de oude ik langzaam maar zeker. De mirena zou verboden moeten worden. Dit is mijn mening en als je dan wel voor kiest dan moet je echt zo goed ingelicht worden wat de vreselijke bijwerkingen kunnen zijn. En het enige wat ik kan zeggen zoveel mogelijk je ervaring delen met andere vrouwen het lijkt wel alsof het in de doofpot gestopt word.... en voor wat ?! Het zal vast een uitkomst zijn voor een kleine groep vrouwen maar ik bespreek dit de afgelopen dagen met vriendinnen en zij hebben precies het zelfde!! Vandaar dat ik ook hier wil reageren weet waar je aan begint en mocht je depressief ervan worden dan ben je echt niet de enige en voordat je jezelf gek maakt en aan de medicatie gaat en je hebt een spiraal. Laat dat eerst verwijderen voordat je onder behandeling gaat! Deze kennis wil ik jullie mee geven. Groetjes!!
03-03-2018

Abnormaal vaginaal bloedverlies

3weken geleden mn 2e mirena laten plaatsen. verwijderen bijna niks van gevoeld, plaatsen deed wel efkes pijn( kwam door de leeftijd zei gynaecologe) maar dat eventjes pijn weegt niet op tegenover de voordelen. heb er niks van last of bijwerkingen van, geen maandstonden meer. bij het plaatsen even wat krampen, en enkele uren bloedverlies en dat was het.gezien mn leeftijd za[lees meer...]l het waarschijnlijk de laatste keer zijn.vind het jammer dat ik het niet jaren eerder heb laten doen.
01-03-2018

Mirena (levonorgestrel)

Hoe makkelijk deze conceptie ook is. Ik heb nu voor de 4de maal een Mirena in en uiteindelijk heb ik ontdekt dat ik al jaren erg down ben door deze Mirena. Ook serieuze stemmingswisselingen zijn schering en inslag. Daarnaast ook maar last van gewichtsschommelingen van NA mijn eerste Mirena. De Mirena is er om deze redenen nu uit. Ik ben ervan overtuigd dat de bijwerkingen [lees meer...]daardoor ook zullen verdwijnen helaas is de termijn nu nog te kort om dat te zeggen al heb ik er alle vertrouwen in als ik de andere recensies lees die net hetzelfde als mezelf zeggen. Ik sluit me aan bij de andere vrouwen wanneer deze zeggen dat de kennis bij de huisartsen over deze Mirena zéér karig zijn. Velen raden de Mirena zelfs aan, ik vraag me of deze huisartsen dus wel voldoende op de hoogte zijn?

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum