Ervaringen met Mirena

levonorgestrel

buikkrampen neerslachtig voelen stekend gevoel in de onderbuik

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (1219 meningen)
Menstruatiepijn (225 meningen)
Plaatsen spiraal (95 meningen)

22-02-2024 | Vrouw | 35
levonorgestrel (52mg)

neerslachtig voelen buikkrampen stekend gevoel in de onderbuik

Dit was zo anders dan verwacht nadat ik het advies van de arts kreeg om de Mirena te laten zetten. Totaal niet wat er in de ‘reclame’ folders staat. Ik voelde me echt belabberd en ik kon m duidelijk voelen. De arts die hem plaatste was zeker ervaren en heeft de plaatsing ook gecontroleerd, en ik had ook al twee kinderen gebaard. Desondanks een drama en dus ook na een paar [lees meer...]maanden weer laten verwijderen.

01-12-2023 | Vrouw | 30
levonorgestrel (52mg)
Plaatsen is pijnlijk, maar dat is maar van korte duur. Gebruiksgemak is super, je hoeft namelijk nergens anders meer aan te denken en je bent voor jaren beschermt. Helaas bleef mijn menstruatie aanhouden, wel iets minder hevig maar wel gewoon regelmatig. 2x de Mirena gehad, bij beide keren de eerste maanden geen klachten en later vage krampjes in m'n baarmoeder. Ook t[lees meer...]ijdens het gebruik van de Mirena heel veel blaasontstekingen. (1x per maand gemiddeld) Zo'n drie maanden voor ik mijn tweede spiraal heb laten verwijderen, heb ik eigenlijk continu het gevoel gehad blaasontsteking te hebben of te krijgen. Meerdere AB kuren gehad en dat hielp dan even. Spiraal uiteindelijk laten verwijderen en als sneeuw voor de zon verdwenen mijn klachten...

04-10-2023 | Vrouw | 37
levonorgestrel (52mg)
Door huisarts mirena aangevraagd dit zou d'r 3e x zijn. Krijg ik levosert. Huisarts wist niet hoe ze hem moest plaatsen. Vanaf plaatsing alleen maar pijn last bijwerkingen alles. Dit paar weken volgehouden en vorige week laten verwijderen. Direct na verwijderen namen mijn klachten af... nu vandaag mirena geplaats en totaal 0 geen last nu

30-09-2023 | Vrouw | 26
levonorgestrel (19,5mg)
De Mirena spiraal is het ergste wat mij ooit is overkomen en ik raad het dan ook aan iedereen af. Let erop dat artsen niet goed zijn geïnformeerd over de mogelijke bijwerkingen en je hier dus zelf naar op zoek moet gaan. Bij mij hebben 3 onafhankelijke huisartsen beweerd dat mijn bijwerkingen niet van de spiraal konden komen. Zij wilden deze dan ook niet verwijderen, totda[lees meer...]t ik erop aandrong. Na een maand na plaatsing voelde ik me al minder lekker in m’n vel zitten, ik kon minder goed focussen en was heel erg emotioneel en reageerde steeds heftig op mensen. Ik werd steeds depressiever, maar vooral ook steeds angstiger. Ik kon niet meer helder zien, alles draaide om me heen, waardoor ik geen auto meer kon rijden voor mijn eigen veiligheid. Ik begon regelmatig te hyperventileren en ik kreeg vervolgens ook paniekaanvallen (nog nooit eerder gehad). Hierdoor kon ik niet meer naar werk. Deze namen steeds meer toe en dat was echt een hel. Ik herkende mezelf niet meer, durfde niet meer naar buiten, durfde niet meer alleen te zijn en vooral in de nacht was ik bang voor mijn eigen gedachten. Ik had mezelf niet meer onder controle en kreeg mezelf niet meer rustig. Toen ben ik zelf onderzoek gaan doen en kwam ik gelukkig op Facebook op een internationale pagina terecht waar zeer veel vrouwen hun beklag deden over de mirena spiraal en daar las ik pas wat de bijwerkingen allemaal konden zijn. Ik las de ergste verhalen, maar ook veel vrouwen vertelden over de klachten die ikzelf ervaarde. Ik heb toen direct gevraagd om het te verwijderen. Na verwijdering voelde ik meteen een opluchting, maar bleven de klachten nog 3 maanden doorgaan. Na inlezen weet ik dat het komt doordat je hormonen compleet uit balans zijn, je lichaam is namelijk lui geworden en maakt deze hormonen zelf niet meer aan doordat de spiraal zoveel hormonen afgeeft. Zodra je de spiraal verwijdert, moet je lichaam dan ineens weer aan het werk. Door de mirena spiraal heb ik nog een half jaar therapie nodig gehad om van de paniekaanvallen af te komen en me ook mentaal weer beter te voelen. Terwijl ik nooit eerder mentale problemen heb gehad. Nog steeds heb ik er regelmatig last van. Wel voel ik mij fysiek weer mezelf. Voor degene die dit herkennen, kan ik aanraden om vitamine B complex te slikken en tarwekiemolie. Als je veel stress ervaart ook magnesium chloride (zout) in voetenbad nemen. Die combinatie heeft mij er snel weer bovenop geholpen. Ik raad de mirena spiraal ten zeerste af en snap überhaupt niet dat dit middel legaal is en ook dat artsen en mensen niet goed worden geïnformeerd over de vele vreselijke bijwerkingen. Ik wens iedereen met bijwerkingen veel sterkte toe en een spoedig herstel.

09-08-2023 | Vrouw | 49
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Ik beklaag me zo ontzertende ik dat ROTDING liet plaatsen. Reden was omdat ik heel veel bloedverlies had en cyclussen van 20 dagen. Gynaecologe stelde mirena voor. Ik gebruikt al 20 jaar geen anti conceptie. Dus ik weet wat ik voel. Vanaf ik ze kreeg, hoofdpijn. Elke stap ik verzette was bonzend voorhoofd. Rugpijn niet normaal dat ik amper kon ademenen en kon zitten. Op d[lees meer...]e koop toe zag ze een cyste zitten. Ik wou na 1 maand een extra controle. Ik liet me overhalen ze nog iets te laten zitten. Maar bloedverlies had ik 2 maand elke dag met mirena en de pijnen. Dus na 2 maanden eruit dat ding. Maar dan. Om bij te wenen. In plaats dat het iogelost is, neen EXTREEM HAARVERLIES. Niet een beetje, maar hele strengen. Dat duurt nu al 6 weken. Ik ben 49j blond lange haren, maar heel fijn haar. En nu heb ik kale plekken en zo uitgedund. Ik neem nu Alline een suplement met biotonine en zink extra. Ik hoop dat het stopt. Maar huisarts zegt geduld. Door dat spiraal kwam mijn haar in rustfase en dan valt uit. Zo erg. Mirena NOOIT MEER !!!!!

10-07-2023 | Vrouw | 42
Abnormaal vaginaal bloedverlies
Gezien de hoeveelheid bloedverlies tijdens mijn menstruatie (die overigens regelmatig was en met geen pijn) wilde ik een spiraal proberen. Het hevige bloedverlies komt bij mij door heel veel baarmoederslijmvlies en ik slik ijzertabletten. Het plaatsen viel me erg mee. Weinig van gemerkt. Misschien helpt het dat ik vier kinderen heb. De eerste maanden zou wat onregelm[lees meer...]atig bloedverlies normaal zijn. Bij mij bleef dat een jaar lang doorgaan. Na een jaar werd er gecontroleerd en bleek de spiraal niet meer goed te zitten!! Daardoor kan waarschijnlijk het onregelmatige bloedverlies. Het bloeden was in hoeveelheid veel minder maar in frequentie veel vaker waardoor ik bijna altijd met maandverband rondliep. Één keer 40 dagen achter elkaar. Tjah... Fijn was dat het zo weinig was en ik gewoon overal naartoe kon gaan maar dit vond ik echt te vaak en te lang. De spiraal werd gelijk vervangen door een nieuwe en nu met een controle na 6 weken. Hij zat nu nog steeds goed maar de onregelmatige en frequente bloedingen bleven na een half jaar nog. Ik heb de spiraal toen laten verwijderen. Nu mag ik erover nadenken of ik mijn baarmoeder eruit wil laten halen of een novasure behandeling. Ik wacht mijn normale cyclus even een tijdje af en beslis dan wat ik doe. Maar een spiraal was voor mij geen oplossing helaas.

03-05-2023 | Vrouw | 23
levonorgestrel (52mg)
Plaatsing ging prima, de avond van te voren en de dag zelf pijnstillers gekregen om in te nemen. Qua effectiviteit niks op aan te merken. Maar ik heb de spiraal na 2 maanden laten verwijderen. Ik kreeg BIZARRE acne (nooit eerder last van gehad). Ging niet over na de verwijdering en hierna zelfs bij de dermatoloog nog 13 maanden moeten laten behandelen met accutane kuur (me[lees meer...]t extreme bijwerkingen). Ik zou dit NIEMAND aanraden.

07-04-2023 | Vrouw | 21
levonorgestrel (19,5mg)
Van de pil (elke soort geprobeerd) moest ik elke ochtend overgeven. Dus na veel overleg besloten om een spiraal te laten plaatsen. Bij het plaatsen was ik flauwvallen. De pijn overviel me, ondanks dat ik echt wat ben gewend van mijn hevige menstruatiepijn. Na de plaatsing had ik elke dag hevige buikkrampen en bloedingen wat ik 8 maand heb volgehouden. De krampen waren verg[lees meer...]elijkbaar met die van mijn menstruatie. Echo gehad om te checken of hij wel goed zat, maar alles was in orde. Na 8 maand toch besloten om spiraal te laten verwijderen. Daarna was ik weer helemaal mezelf en had ik direct een normale cyclus. Ik gebruik nu alleen een condoom tijdens seks en dat is prima. Zonder hormonen voel ik me zoveel beter; ik heb meer energie, voel me meer mezelf en ben afgevallen.

22-03-2023 | Vrouw | 32
levonorgestrel (19,5mg)
Bizar hoeveel artsen hier positief over zijn en hoe weinig mij hebben gewaarschuwd voor de mirena (1). Het plaatsen was ontzettend pijnlijk maar goed daar kom je overheen. De eerste dag wat bloed maar meer niet. Ik was drie dagen super happy en dacht dat dit echt zou werken. Op dag 4.. sindsdien non stop ZWAAR ongesteld. En echt Zwaar van Zwaar. Het loopt er uit bij he[lees meer...]t opstaan of rechtop zitten, bizar. Normaal wordt ij al Zwaar ongesteld (dacht ik) maar dit slaat echt alles. Daarnaast heb ik ook 'weeen', buikpijn en een ontzettend pijnlijke onderrug, En de eisprong mensen heftig. Ik heb er al 2 gevoeld in 4 weken. Hoe dan? Maar echt super zeer. Waardoor ik ook last van mijn darmen kreeg. Wat blijk na bezoek bij gyn, inwendige bloeding door de spiraal en de eisprong?! Serieus? Ik loop hier nu een maand mee en zou door de 3 maanden heen moeten maar heb besloten het er uit te halen. Naast al deze klachten voel ik me vooral niet mezelf (ook psychische klachten en oogklachten( en daar heb ik geen enkele dag van mijn leven zin in. Het leven is veel te leuk om niet mezelf te zijn. Wat ik ga nemen? Ik ga maar aan de natuurlijke conceptie in combinatie met condoomgebruik.

20-03-2023 | Vrouw | 20
levonorgestrel (19,5mg)
De plaatsing deed heel veel pijn. Ik heb 3 dagen plat gelegen en kon ook niet lopen. Ben zittend gaan douche etc. Hierna heb ik een tijd niet kunnen sporten omdat als ik dit deed ik de hele dag buikpijn had. Ik ben in de 2 jaar dat ik hem had 30 kilo aangekomen. Het gewicht kwam iedere week weer omhoog, terwijl ik normaal bleef eten en zelf wel eens weken heel gezond at. I[lees meer...]k was ernstig moe en had niet veel energie. Geen libido en veel chagrijnig en boos, dit ging vaak richting mijn partner. Ik werd door de spiraal ook erg autistisch. Ik moest alles plannen, had 3 verschillende agenda’s, als iets niet liep zoals ik dat wilde kon ik erg kwaad worden. Ik was continu in mijn hoofd bezig met tijden. Conclusie: bij mij heeft hij meer kwaad aangericht dan goeds ik raad aan voor jezelf te kiezen en het eerst gewoon met condoom te proberen want dat is echt een prima optie. Verder is het je eigen keus en moet je kijken hoe jou lichaam erop reageert

25-02-2023 | Vrouw | 54
levonorgestrel (19,5mg)
Na 15 jaar mirena, borstkanker ontwikkeld. Oncoloog gaf aan dat dit spiraal waarschijnlijk de oorzaak is van mijn type borstkanker, hormonaal. Zij zei dat het nog niet wetenschappelijk was aangetoond, maar wel statistisch. Vrouwen met een mirena spiraal hebben een grote kans op ontwikkeling van hormonale borstkanker. Haar advies was om het spiraal zsm te laten verwijderen.[lees meer...]

25-02-2023 | Vrouw | 46
Menstruatiepijn
Extreem veel menstruatiepijn. Dit was wel minder maar de bijwerkingen waren te heftig. Na 4 maanden eruit laten. Nu mijn 2e menstruatie met heel erg veel bloedverlies en grote stolsels.

05-02-2023 | Vrouw | 21
Menstruatiepijn
sinds de mirena plaatsing kreeg ik last van erge buikpijn, steken in me onderbui, en enorm depressieve gevoelens, ook bleef ik spotting houden en bloedingen, en een sterke vreemde geur afscheiding, na veel klachten en aanhoudende depressieve gevoelens besloten het spiraal er na 1 maand al uit te laten halen, de stemmingsklachten waren te extreem. voor mij nooit meer een[lees meer...] mirena spiraaltje

15-01-2023 | Vrouw | 40
levonorgestrel (19,5mg)
Na het plaatsen van de mirena, had ik non stop bruine afscheiding, daarnaast eczeem over mijn hele romp, en bovenbenen.

12-01-2023 | Vrouw | 40
levonorgestrel (52mg)
Door aanhoudende buikpijn en helaas een infectie is de Mirena spiraal verwijderd. Inspuiting Antibiotica gekregen Nu 2 weken antibiotica via orale inname. Al heel snel kreeg ik zware buikpijn, pijn bij het plassen en een hele zware menstruatie!!!! Ik heb helaas de pech dat ik heel heftig heb gereageerd. Voor mij nooit meer een Spiraal.

30-12-2022 | Vrouw | 34
levonorgestrel (52mg)
Het plaatsen was geen pretje maar achteraf gezien viel het mee. Ivm veel bekkenpijn (dysfunctie van het si gewricht) en baarmoeder- en blaasverzakking was het advies van de gynaecoloog om de mirena te plaatsen. Ik heb lang nagedacht (Ruim negen maanden na de bevalling van ons tweede kindje) ivm de borstvoeding maar vooral omdat ik erg vatbaar ben voor hormonen (mentaal). D[lees meer...]it duidelijk besproken en het was kiezen tussen twee kwaden: bijwerkingen kans op depressie en migraines vs geen spiraal en heftige menstruaties met veel verzakkingsklachten en pijn. Ik heb de spiraal nu bijna 4 maanden (ivm aandringen vd gynaecoloog) en ik ga hem laten verwijderen. Verzakkingsklachten bestaan nog, migraine gaat wel enigszins beter maar ik ben erg depressief en ongeduldig, dat merkt het gezin ook. Benieuwd wat het met mijn mentale toestand doet na verwijderen. Door de Mirena ook de borstvoeding gestopt en kilo’s bijgekomen. Overigens vind ik het schandalig dat zowel huisartsen als gynaecoloog aangeeft dat het er niet van kan komen omdat de spiraal lokaal werkt?! Dat gaf mij het gevoel dat het tussen de oren zit.