Ervaringen met Foster

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

08-02-2023 | Vrouw | 52
Astma
Na een verkoudheid (4x getest op covid19 en steeds negatief) werd mijn astma opvallend erger. Na overleg met de huisarts overgestapt op Foster100, 1 dosis 2x per dag. Bijwerkingen: keelpijn, enorm benauwd gedurende 5 tot 15 minuten meteen na de puf. Tegelijk afspraak met de longarts en nieuwe reeks testen. Uiteindelijk dosis Foster100 verhoogd naar 2 dosissen 2x per dag g[lees meer...]edurende 6 wekrn om een goede basis te leggen. Oude bijwerkingen verdwenen maar nieuwe traden op: kramp in de voeten en meerdere malen snachts wakker worden zonder reden. Inmiddels 2 weken verder en de bijwerkingen lijken gelukkig af te nemen.

19-12-2022 | Vrouw | 72
formoterol/beclometason (200)
Astma
na jaren van verschillende astma medicijnen nu al een paar jaar op Foster en Salbutomol. Bevalt verder goed op enkele bijwerkingen na. Ook heb ik toch het gevoel dat ik door Foster een dikker gezicht heb en dat afvalpogingen moeilijk zijn.

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

30-10-2020 | Man | 56
Astma
Voor de 3de keer al haal ik 120 pufjes niet. 2x was houder gewoon eerder leeg en 3de x veel problemen met inhalator.

01-10-2020 | Man | 57
Astma
Krijg al jaren Foster 200/6 voorgeschreven , echter sinds kort krijg ik van de Apotheek Innoair Nexthaler zonder overleg met mij en/of mijn Longarts. hiervan krijg ik nu meer bijwerkingen dan die Foster. Heeft iemand ervaring met Innovair?

24-04-2019 | Man | 59
Astma
Toen eenmaal bekend was dat ik astma had, heb ikneerst Foster 100/6 gekregen. Deze hielp niet genoeg, en na omschakeling naar Foster 200/6 heb ik weinig benauwdheidsklachen meer!

02-01-2019 | Vrouw | 19

03-11-2018 | Vrouw | 23
Astma
Ik gebruik deze inhalator nu 2/3 jaar en werkt super! Ik gebruik hem 2x daags 2 inhalaties. Sochtends en savonds. Soms heb ik erge last en weinig adem. Dan mag ik 1 inhalatie meer nemen. Wel krijg ik dan erge last van hartkloppingen en trillende handen. Dit zakt meestal na ongeveer 2 uur. Top medicijn.

22-10-2018 | Vrouw | 27
formoterol/beclometason (2)

29-07-2018 | Vrouw | 37
Astma
Een fijn middel in gebruik. Sinds ik Foster gebruik heb ik geen last meer van bronchitis flareups terwijl ik op symbicort elk jaar 4 maal bronchititis ontwikkelde. Enige keerzijde van het gebruik vind ik dat de puffers vaak bij 50 overgebleven inhalaties stopt met werken. Lees: puffer geeft geen nieuwe dosis meer af, heb een nieuwe inhalator nodig om te kunnen ademen.

13-07-2018 | Man | 50
formoterol/beclometason (2000)
Astma
Ik gebruik Foster (ontstekingsremmer, 1x daags 2 pufjes) Avamys (anti-allergie, 1x daags, 2 sprays per neusgat) in combinatie met Montelukast (ontstekingsremmer, 1x daags tabletje 10mg). Dit werkt in mijn geval super. Geen piepjes, hoesten, niezen meer. Helemaal niets. Geweldig! En dat terwijl mijn astma gekwalificeerd was als 'ernstig'. Ik ben benieuwd wat het volgende lo[lees meer...]ngfunctieonderzoek voor waarden laat zien. Ik schommelde voorheen rond de 60%. Bijwerkingen: Heb soms lichte buikpijn, waarvan ik vermoed dat het door het merk komt. Bij het vorige merk had ik geen buikpijn. Kan ook toeval zijn.

08-03-2018 | Vrouw | 59
Ademhalingsproblemen
Doordat ik erg kortademig ben geworden nadat ik 2,5 jaar geleden gestopt ben met roken vermoed mijn huisarts dat ik copd of astma heb. DE onderzoeken moeten nog plaatsvinden maar door een longontsteking was dit tot nu toe nog niet mogelijk. Ik heb wel baat bij het gebruik v.d. foster, meteen weer lucht!!! Alleen na 2 a 3 weken viel mij op dat ik erge hoofdpijn ervan kreeg,[lees meer...] duizelingen had en hartkloppingen. Ook krijg ik ineens erg veel puistjes in mijn gezicht, iemand hier ervaring mee? Ook functioneert de foster niet meer op de helft v.d. doseringen, bij nog 30 pufjes komt er niets meer uit????

20-07-2017 | Man | 51
formoterol/beclometason (6mg/100mg/do)
Astma
Na Seretide door longarts op Foster ingesteld. Hoewel ik de inhaler onhandig vind omdat er geen teller op zit, bevalt het middel goed: sinds ik het gebruik geen astma aanvallen meer. Irritant is wel dat ik het idee heb (en het wordt ook als mogelijke bijwerking genoemd) dat ik veel last heb van heesheid en het gevoel van een "kikker in de keel". Maar ja, liever dat dan as[lees meer...]tma!

26-06-2017 | Man | 41
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Ik had als kind jarenlang astma, maar na mijn 20e was het volledig onder controle en kon ik zelfs -op een enkele keer Ventolin na- stoppen met medicijngebruik. Helaas gooide een stevige luchtweginfectie vorig jaar roet in het eten en verergerde plotseling de astma. Gebruik van een combinatie van salmeterol en fluticason zorgde niet voor vermindering van de klachten. Na[lees meer...] een bezoek aan de longarts kreeg ik Foster voorgeschreven en dit leverde na ongeveer anderhalve maand een duidelijk verbetering op. Nog weer enkele maanden later waren de klachten vrijwel volledig onder controle en longfunctieonderzoek wees uit dit zich een spectaculaire verbetering had voorgedaan. Dit medicijn heeft bijwerkingen, maar deze kunnen door verstandig gebruik binnen de perken gehouden worden. Heesheid en af en toe het gevoel dat 'er iets in je keel zit' blijven wel aanwezig, maar door de inhalaties vòòr het eten in te nemen worden deze klachten minder. Een ander punt is het gevoel van onrust en de hogere hartslag: ik zorg ervoor dat ik de inhalaties niet te dicht op het slapengaan inneem, zodat ik normaal in slaap kan komen. Overige bijwerkingen, zoals door andere beoordelaars op deze site vermeld, heb ik niet kunnen opmerken. Wellicht komt dit door de lagere dosering die ik gebruik (1 a 2 keer per dag 1 dosis).

24-02-2017 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason (6/100ug/do)
Astma
Ik gebruik het voor het hardlopen, anders ben ik niet vooruit te branden.

18-02-2017 | Man | 55
formoterol/beclometason (200mg)