Astma (100 meningen)

Trimbow (32 meningen)
Relvar (19 meningen)

25-03-2015 | Man | 40
Astma
Jarenlang was mijn astma onder controle met zo nu en dan een pufje ventolin. Tot 2013 toen ik steeds vaker ventolin moest gaan gebruiken, soms wel 3x per dag. Uiteindelijk toch naar de HA gegaan. Die heeft me doorgestuurd voor een longfoto en een spirometrie test. Daaruit bleek dat ik astma heb met een COPD component die reversibel is. Sinds die tijd gebruik ik Foster en C[lees meer...]etirizine voor mijn allergie. Nergens meer last van.

25-03-2015 | Vrouw | 56
Astma
Ik heb wat gezocht naar het meest geschikte medicijn. Sinds ik Foster gebruik minder last van trillen, niet lekker voelen, minder uitgeput, meer energie, kan langer doorgaan met activiteiten, gebruik tussenduur 'noodmedicatie' minder vaak.

25-03-2015 | Man | 58
COPD

21-03-2015 | Man | 74
COPD
Ik ben in januari 2015 gestopt met betablokker: Metoprolol en met Cyress. Afgelopen week 19 maart 2015 blaastest gedaan ivm COPD en het resultaat was dat er een grote verbetering is. Ik gebruik de Foster sinds 2 jaar en INEENS NU na het stoppen met de blokker is het resultaat beter dan bij de eerste meting...toeval? Er wordt geadviseerd door de fabrikant om geen Bétabl[lees meer...]okker samen met Foster te gebruiken desondanks heeft zowel de huisarts alsmede de Apotheker mij daar niet op gewezen!!! Ook het gebruik van een voorzetkamer wordt afgeraden!! Dit artikel heb ik op internet gevonden: Gebruik van Foster met andere geneesmiddelen: Vertel uw arts of apotheker als u andere geneesmiddelen gebruikt of kort geleden hebt gebruikt, waaronder andere inhalatoren. Dit geldt ook voor geneesmiddelen die u zonder voorschrift kunt krijgen. Gebruik geen bètablokkers met dit geneesmiddel. Als u een bètablokker (waaronder oogdruppels) moet gebruiken, kan het effect van formoterol minder zijn of zal formoterol misschien helemaal niet werkzaam zijn. Anderzijds kan het gebruik van andere bèta-adrenerge geneesmiddelen (geneesmiddelen die op dezelfde manier werken als formoterol) de effecten van formoterol juist versterken. Wat is nu waarheid ? ik heb zo mijn twijfels.

13-09-2021 | Vrouw | 34
Astma
Buiten migraine aanvallen en extreme trillende handen die 3 uur duren, werkt het wel snel en goed.

30-10-2020 | Man | 56
Astma
Voor de 3de keer al haal ik 120 pufjes niet. 2x was houder gewoon eerder leeg en 3de x veel problemen met inhalator.

01-10-2020 | Man | 57
Astma
Krijg al jaren Foster 200/6 voorgeschreven , echter sinds kort krijg ik van de Apotheek Innoair Nexthaler zonder overleg met mij en/of mijn Longarts. hiervan krijg ik nu meer bijwerkingen dan die Foster. Heeft iemand ervaring met Innovair?

24-04-2019 | Man | 59
Astma
Toen eenmaal bekend was dat ik astma had, heb ikneerst Foster 100/6 gekregen. Deze hielp niet genoeg, en na omschakeling naar Foster 200/6 heb ik weinig benauwdheidsklachen meer!

02-01-2019 | Vrouw | 19

03-11-2018 | Vrouw | 23
formoterol/beclometason (100)
Astma
Ik gebruik deze inhalator nu 2/3 jaar en werkt super! Ik gebruik hem 2x daags 2 inhalaties. Sochtends en savonds. Soms heb ik erge last en weinig adem. Dan mag ik 1 inhalatie meer nemen. Wel krijg ik dan erge last van hartkloppingen en trillende handen. Dit zakt meestal na ongeveer 2 uur. Top medicijn.

22-10-2018 | Vrouw | 27
formoterol/beclometason (2)

29-07-2018 | Vrouw | 37
formoterol/beclometason (100)
Astma
Een fijn middel in gebruik. Sinds ik Foster gebruik heb ik geen last meer van bronchitis flareups terwijl ik op symbicort elk jaar 4 maal bronchititis ontwikkelde. Enige keerzijde van het gebruik vind ik dat de puffers vaak bij 50 overgebleven inhalaties stopt met werken. Lees: puffer geeft geen nieuwe dosis meer af, heb een nieuwe inhalator nodig om te kunnen ademen.

13-07-2018 | Man | 50
formoterol/beclometason (2000)
Astma
Ik gebruik Foster (ontstekingsremmer, 1x daags 2 pufjes) Avamys (anti-allergie, 1x daags, 2 sprays per neusgat) in combinatie met Montelukast (ontstekingsremmer, 1x daags tabletje 10mg). Dit werkt in mijn geval super. Geen piepjes, hoesten, niezen meer. Helemaal niets. Geweldig! En dat terwijl mijn astma gekwalificeerd was als 'ernstig'. Ik ben benieuwd wat het volgende lo[lees meer...]ngfunctieonderzoek voor waarden laat zien. Ik schommelde voorheen rond de 60%. Bijwerkingen: Heb soms lichte buikpijn, waarvan ik vermoed dat het door het merk komt. Bij het vorige merk had ik geen buikpijn. Kan ook toeval zijn.

08-03-2018 | Vrouw | 59
Ademhalingsproblemen
Doordat ik erg kortademig ben geworden nadat ik 2,5 jaar geleden gestopt ben met roken vermoed mijn huisarts dat ik copd of astma heb. DE onderzoeken moeten nog plaatsvinden maar door een longontsteking was dit tot nu toe nog niet mogelijk. Ik heb wel baat bij het gebruik v.d. foster, meteen weer lucht!!! Alleen na 2 a 3 weken viel mij op dat ik erge hoofdpijn ervan kreeg,[lees meer...] duizelingen had en hartkloppingen. Ook krijg ik ineens erg veel puistjes in mijn gezicht, iemand hier ervaring mee? Ook functioneert de foster niet meer op de helft v.d. doseringen, bij nog 30 pufjes komt er niets meer uit????

20-07-2017 | Man | 51
formoterol/beclometason (6mg/100mg/do)
Astma
Na Seretide door longarts op Foster ingesteld. Hoewel ik de inhaler onhandig vind omdat er geen teller op zit, bevalt het middel goed: sinds ik het gebruik geen astma aanvallen meer. Irritant is wel dat ik het idee heb (en het wordt ook als mogelijke bijwerking genoemd) dat ik veel last heb van heesheid en het gevoel van een "kikker in de keel". Maar ja, liever dat dan as[lees meer...]tma!

26-06-2017 | Man | 41
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Ik had als kind jarenlang astma, maar na mijn 20e was het volledig onder controle en kon ik zelfs -op een enkele keer Ventolin na- stoppen met medicijngebruik. Helaas gooide een stevige luchtweginfectie vorig jaar roet in het eten en verergerde plotseling de astma. Gebruik van een combinatie van salmeterol en fluticason zorgde niet voor vermindering van de klachten. Na[lees meer...] een bezoek aan de longarts kreeg ik Foster voorgeschreven en dit leverde na ongeveer anderhalve maand een duidelijk verbetering op. Nog weer enkele maanden later waren de klachten vrijwel volledig onder controle en longfunctieonderzoek wees uit dit zich een spectaculaire verbetering had voorgedaan. Dit medicijn heeft bijwerkingen, maar deze kunnen door verstandig gebruik binnen de perken gehouden worden. Heesheid en af en toe het gevoel dat 'er iets in je keel zit' blijven wel aanwezig, maar door de inhalaties vòòr het eten in te nemen worden deze klachten minder. Een ander punt is het gevoel van onrust en de hogere hartslag: ik zorg ervoor dat ik de inhalaties niet te dicht op het slapengaan inneem, zodat ik normaal in slaap kan komen. Overige bijwerkingen, zoals door andere beoordelaars op deze site vermeld, heb ik niet kunnen opmerken. Wellicht komt dit door de lagere dosering die ik gebruik (1 a 2 keer per dag 1 dosis).

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum