Ervaringen met Foster

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

16-02-2023 | Vrouw | 41
Astma
Na covid een aantal maanden geleden meer problemen met astma, en door de longarts van symbicort naar foster en spiriva gezet. Dosis formoterol in Symbicort was 2 x zo hoog en helaas nemen de astmaklachte nu juist toe met Foster. Gebruiksgemak is daarentegen wel goed.

11-01-2023 | Vrouw | 36
Astma
Dit medicijn 6 maanden gebruikt. Vanaf de start had ik trillende handen na inname. Dit ging na 3 weken beter. Echter verergerde mijn migraine significant en had ik langdurige migraine aanvallen ( 5-6 dagen). Tevens ook gewichtstoename, vooral te zien op buik en in gezicht. Ook zeer emotionele schommelingen waardoor ik mijzelf minder goed en stabiel voelde. Na 6 maanden[lees meer...] in overleg met arts gestopt met dit middel en overgestapt naar een ander medicijn.

15-12-2022 | Vrouw | 59
Hoest

25-10-2022 | Vrouw | 52
Astma
Door gebruik van de Foster puf ben ik slechter af, ik voel mij zieker dan zonder puf. Ik heb de puf voorgeschreven gekregen om de longen weerbaarder te maken na een longontsteking, omdat ik ook astma heb. Ik voel me er juist zieker door, snel buiten adem, lood in de benen, griepachtige verschijnselen, algehele malaise, duizelig en "uit balans". Nu heb ik de puf laten staan[lees meer...], en gebruik alleen nog zo nodig salbutamol pufjes.

15-08-2022 | Vrouw | 66
formoterol/beclometason (6)
Hoest
Na 2x COVID te hebben doorgemaakt in nov.’20 en mei ‘21 veel hoestklachten , vermoeidheid en kortademigheid. Van longarts ivm hyperreactieve bronchiën Foster 2dd1 Nu na 2 maanden is hoesten gestopt maar kortademigheid toegenomen. Veel hoofdpijn, vermoeidheid en kuitkrampen!’

11-08-2022 | Vrouw | 67
Ademhalingsproblemen
Ben geïndiceerd op instabiele astma. 1stekeer gebruik Foster heel depressief gevoel. Toen overgestapt op Relvar. Na 2 jaar geen gevoel dat dat mij mijn energie terug bracht. Weer naar Foster 2x puf. Kreeg pijn op de borst en zware armen, maagzuur. Onderzoek cardioloog vrouwenhart geen afwijkingen. In overleg met longarts medicatie gehalveerd. Afwachten of krampen, heesheid[lees meer...], spierpijn en maagzuur minder gaat worden.

25-03-2022 | Vrouw | 67
formoterol/beclometason (80)
Ademhalingsproblemen
Toen ik na een hele tijd hoesten en benauwheid bij de POH voor mijn bloeddruk kwam, constateerde zij dat ik astma had en hyperreatieve longen. Gestart met symbycort. Helaas geen resultaat. Daarbij op eigen verzoek montelukast gestart. Omdat het in de Covid 19 priode was was een bezoek aan de longarts geen optie. Dat mocht pas als ik een stappenplan had doorlopen. De trap d[lees meer...]eed in 3 fases en als ik boven kwam hing ik eerst 10 minuten over de wasbak om bij te komen. Toen ik na het zoveelste bezoek aangaf dat mijn hartslag veel te laag was (39-42) werd dit afgedaan met met: het is niet uw hart het zijn uw longen. U heeft astma en hyperreactieve longen. Toen ik op een gegeven ogenblik niet eens meer van de auto voor de deur naar de voordeur kon heb ik wederom aan de bel getrokken bij de huisarts. Toen ikde spreekkamer binnenkwam schrok deze en vroeg of er al eens een ECG gemaakt was. Dat is direct gebeurd en binnen een uur lag ik op de hartbewaking.

07-03-2022 | Man | 63
Benauwdheid
Sinds een half jaar moe en benauwdheid, moeilijker ademen. Na longfunctie test Foster 200/6 2 keer per dag de komende 8-9 weken. Na inname,puf, treden na een 20-30 minuten klachten hoofdpijn en duizeligheid op. Het versterkt ook enkele klachten die ik heb als restverschijnsel na Niet aangeboren hersenletsel. Dit na 3 dagen gebruik. Het middel gaf wel verlichting, adem[lees meer...]en ging gemakkelijker. En bij hoesten kwam slijm direct los.

14-07-2021 | Man | 73
Astma
De fabricatie van deze puffer is zeer slecht.Vaak meer missers dan 50% per verpakking. Apotheek reageert als volgt puffer word in heel Europa gemaakt en daarna verpakt in verschillende verpakkingen uit land van herkomst(veelal oostblok landen .....)Klagen bij apotheek heeft geen enkele zin als zij hun 44 euro maar kunnen declareren bij de verzekeraar. (.....) (RED.: Le[lees meer...]t op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

07-07-2021 | Vrouw | 63
Astma
Geeft veel bijwerkingen. Altijd onverklaarbare klachten maar komtdus door foster. Kalium gehalte moet regelmatig gecontroleerd worden. Deed arts nooit.

27-05-2021 | Man | 73
Benauwdheid
Kreeg voor her eerst van de apotheek Foster 100/6 welke in het oostblok was gemaakt.Apotheek zegt; zelfde inhoud als in de Nederlandse verpakking zit?Ik geloof ze niet wand ze moeten van hun baas(de verzekeringen)het goedkoopste medicijn leveren aan de klant.Met de Nederlandse verpakkingen weinig klachten.Apotheek zegt dat Nederlandse Foster soms niet voorradig is en daa[lees meer...]rom koopt men het in het oostblok.Gebruik ook ander medicijn. (..) (RED mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - ivm persoonlijke ervaring met medicijn zelf)

23-05-2021 | Vrouw | 37
Astma
N.a.v. een opname in het ziekenhuis door Covid, werd Foster voorgeschreven door de longarts. Al snel last van voortdurende hoofdpijn en een soort spierpijnen in mijn lichaam. Nadat deze klachten erger werden, in overleg met de arts van 2x 2 inhalaties per dag overgegaan naar 2x 1 inhalatie per dag. Desondanks blijf ik last houden van deze bijwerkingen en nu ook bijkomen[lees meer...]de klachten: - ernstige krampen/pijn in mijn benen (vooral kuiten) en voeten - pijn bij het slikken en een branderig gevoel onderin mijn keel, met daarbij het constante gevoel dat er iets 'vast' zit in mijn keel. - ben meer vermoeid - 'opgejaagd' gevoel - aanhoudende maagklachten Ik ga de komende week het gesprek aan of ik kan stoppen met dit middel. Slik het nu 8 maanden en de laatste paar maanden zijn de bijwerkingen veel zwaarder dan de klachten waarvoor ik het in neem.

12-04-2021 | Vrouw | 51
Astma
Vanwege een proef Foster geprobeerd, astmaklachten verergerden flink. Terug naar oude medicijnen, einde experiment.

25-01-2021 | Man | 70
formoterol/beclometason
Ademhalingsproblemen
Geeft absoluut niet het aantal dosis die het moet geven. Soms wel een derde minder

22-11-2020 | Vrouw | 41
Astma
- al sinds 7 jaar veel hartkloppingen, volgens hart-arts door dit middel. - laatste 2 keer was de verpakking half leeg.

04-09-2019 | Vrouw | 37
formoterol/beclometason (60)
Astma
Erg duur! En stopt terwijl er nog 40 doses inzitten.