formoterol/beclometason

Trimbow (26 meningen)
Relvar (18 meningen)

16-01-2020 | Vrouw | 68
COPD
hier zelfde ervaring. stopt voortijdig. is mij nu 3x gebeurt en heb 6 inhalators gebruikt in 2019. Is toch 50%!

07-11-2019 | Vrouw | 44
formoterol/beclometason (1006)
Astma
Eerder gebruikte ik seretide met budesonide en als extra bricanyl. Longarts wilde graag dat ik andere medicatie zou proberen. Dat werd Foster 100/6 met als extra bricanyl. Met de dag voelde ik me slechter worden. Iedere dag iets benauwder. Daarbij namen duizeligheid en hartkloppingen toe. Na een week kwam ik (een sportief persoon die een goede conditie heeft) een trap [lees meer...]bijna niet meer op. Hijgend, puffend en piepend kwam ik boven. Bricanyl gaf wel verlichting maar dat had ik nu structureel nodig om de dag door te komen. Gisteren in overleg weer terug gestapt op mijn oude medicatie. Natuurlijk nog niet terug bij de oude maar nu al een wereld van verschil. Voor mij geen Foster

04-09-2019 | Vrouw | 37
formoterol/beclometason (60)
Astma
Erg duur! En stopt terwijl er nog 40 doses inzitten.

13-06-2019 | Vrouw | 52
Astma
Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.

02-02-2019 | Vrouw | 28
Astma
Ik ben met Foster begonnen omdat mijn vorige medicijn zeer slecht leverbaar was. Ik vind het erg makkelijk in te nemen, je moet er alleen goed op letten dat je het op de juiste manier inneemt, anders blijft er een residu achter op je tong.

02-01-2019 | Vrouw | 19

03-11-2018 | Vrouw | 23
formoterol/beclometason (100)
Astma
Ik gebruik deze inhalator nu 2/3 jaar en werkt super! Ik gebruik hem 2x daags 2 inhalaties. Sochtends en savonds. Soms heb ik erge last en weinig adem. Dan mag ik 1 inhalatie meer nemen. Wel krijg ik dan erge last van hartkloppingen en trillende handen. Dit zakt meestal na ongeveer 2 uur. Top medicijn.

22-10-2018 | Vrouw | 27
formoterol/beclometason (2)

20-08-2018 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (200)
Astma
Mijn astmaklachten zijn in de loop van de tijd toegenomen. De longarts vertelde dat er een nieuw medicijn was met een langerwerkende luchtwegverwijder. Sindsdien gebruik ik voor onderhoud 2 maal er dag Trimbow en de Foster als noodmedicatie.

29-07-2018 | Vrouw | 37
formoterol/beclometason (100)
Astma
Een fijn middel in gebruik. Sinds ik Foster gebruik heb ik geen last meer van bronchitis flareups terwijl ik op symbicort elk jaar 4 maal bronchititis ontwikkelde. Enige keerzijde van het gebruik vind ik dat de puffers vaak bij 50 overgebleven inhalaties stopt met werken. Lees: puffer geeft geen nieuwe dosis meer af, heb een nieuwe inhalator nodig om te kunnen ademen.

17-07-2018 | Vrouw | 60
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
ik heb last van kortademigheid en had daar matig last van. ik ben 60 en ik hoef niet alles meer zo goed te kunnen, vind ik. de longfunctie ass van de huisarts wilde toch kijken of de kwaliteit van mijn leven omhoog kon. Van Seritide kreeg ik stemband problemen, moeite met goed spreken, praten werd erg vermoeiend. toen ben ik overgestapt naar Qvar; werkt goed, maar er kon n[lees meer...]og meer witst behaald worden als ik Ventolin oid zou gaan gebruiken. toen kwam Foster uit de bus. Ik heb 3 weken volgehouden....Nu net begonnen met Qvar tegen de ontstekingen en Respimat voor luchtwegverwijder.

03-04-2018 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
Na longontsteking astma gekregen met toenemende benauwdheid en kortademigheid en veel hoesten. Foster helpt goed tegen benauwdheid, maar heeft zijn tijd nodig voordat het werkt. Tegen het hoesten helpt het niet en tegen kortademigheid ook niet. Maar je hebt wel weer lucht dus voor mij was het echt een "verademing"....

24-03-2018 | Vrouw | 23
formoterol/beclometason (50mg)
Astma
prima medicijn dat goed zijn werk deed. helaas had ik zelf te veel last van hartklachten, daarom geswitcht naar serevent en alvesco.

08-03-2018 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason
Ademhalingsproblemen
Doordat ik erg kortademig ben geworden nadat ik 2,5 jaar geleden gestopt ben met roken vermoed mijn huisarts dat ik copd of astma heb. DE onderzoeken moeten nog plaatsvinden maar door een longontsteking was dit tot nu toe nog niet mogelijk. Ik heb wel baat bij het gebruik v.d. foster, meteen weer lucht!!! Alleen na 2 a 3 weken viel mij op dat ik erge hoofdpijn ervan kreeg,[lees meer...] duizelingen had en hartkloppingen. Ook krijg ik ineens erg veel puistjes in mijn gezicht, iemand hier ervaring mee? Ook functioneert de foster niet meer op de helft v.d. doseringen, bij nog 30 pufjes komt er niets meer uit????

23-12-2017 | Vrouw | 61
Astma
Door het gebruik van Foster heb ik in de winter minder vaak antibiotica nodig bij verkoudheid. Als ik de dosis tijdens verkoudheid verdubbel komt het steeds vaker voor dat ik geen antibiotica met een stootkuur prednison nodig heb

21-11-2017 | Vrouw | 59
Astma
Na een paar dagen kreeg ik hartkloppingen die uiteindelijk erg beangstigend waren. Ook de hartslag in volkomen rust was 100/min.

Amoxicilline / Clavulaanzuur (421) - Antibiotica - penicillines breedspectrum