Ervaringen met Foster

Salmeterol/Fluticason (38 meningen)
Bufoler (28 meningen)

06-06-2023 | Vrouw | 43
Astma
Sinds vorig jaar en duidelijk verbetering. Makkelijk in gebruik. Heel blij mee.

12-11-2022 | Vrouw | 30
formoterol/beclometason (200/60)
Astma
Ik ben heel blij met de foster. Zoveel meer lucht nu en astma wordt er stabiel van. In het begin meer bijwerkingen gehad zoals kort een somber gevoel, snel georiënteerd/ onredelijk doen en trillen. Wist dat ik door moest zetten en het was het waard. Na een paar dagen minder last. En na enkele weken ook verbetering van astma. Veel fijner dan salbutamol gebruiken

04-11-2022 | Man | 31
Benauwdheid
Benauwd en ademhalingsproblemen na 20 jaar zwaar gerookt te hebben. Zonder foster krijg ik van stof of sigarettenrook meteen een aanval waarbij nog geen meter gelopen kan worden. Met Foster alles goed te doen alleen minder longinhoud. Wat de pufs betreft, deze moet goed en krachtig ingedrukt worden anders ontsnapt er inhoud/drijfgas. Misschien met twee handen kort goed ind[lees meer...]rukken.

12-06-2021 | Man | 60
COPD
Maakt de longen goed vrij en beschermd ze. Na deze puf heb ik weer lucht en ben hier enorm blij mee.

19-03-2020 | Man | 45
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Ik heb mijn hele leven al astma: overgevoelig voor grassen, boompollen, katten, in mindere mate honden en huisstofmijt. In mijn jonge jaren Lomudal gebruikt en vanaf mijn 20 ste incidenteel Ventolin (salbutamol). Sinds ongeveer mijn veertigste werd ik vrijwel elke nacht wakker van benauwdheid en ging ik daardoor steeds meer Ventolin gebruiken. Na overleg met de huisarts h[lees meer...]eb ik Symbicort gekregen. Dit werkte prima als ik het voor het slapen gebruikte, maar hiervan kreeg ik waarsc last van schimmelinfectie in mijn keel, omdat ik veel hoestte door een 'brok' in mijn keel. Daarom kreeg ik Foster in de plaats, met voorzetkamer. Ik gebruik het nu al vijf jaar probleemloos, zonder bijwerkingen. Ik moet wel goed de mond spoelen na gebruik en opletten dat ik niet óp, maar óver de tong inhaleer.

13-06-2019 | Vrouw | 52
Astma
Na jaren lang regelmatig ontstekingen in de longen en luchtwegen te hebben gehad heeft longarts Forster voorgeschreven. Vanaf dat moment slechts 1 keer ziek geweest en ik voel mij veel beter. De inname gaat met een voorzetkamer. De voorraad van het medicijn bewaar je in de koelkast.

07-05-2019 | Man | 53
formoterol/beclometason (10/6)
Ademhalingsproblemen
Ik gebruik al heel veel jaren (bijna 40 jaar) inhalatie medicijnen. Vroeger Ventolin en Becotide. Nu sinds een paar jaar Foster. Sinds een paar jaar heb ik problemen gekregen met mijn zenuwen. De neuroloog zegt dat ik CIAP heb. Een Polyneunopathie waarvan de oorzaak onbekend is. Verminderd gevoel in met name voeten maar ook in handen en krachtverlies. Ook zenuwpijn in voet[lees meer...]en. Op den duur zal dit mogelijk tot een klapvet lijden. Ik vraag mij af of er niet een verband kan bestaan tussen mijn CIAP en het gebruik van tientallen jaren inhalatie-medicijnen. Ik ben en man van 53 jaar fanatiek sporter, (Zwemmen en mountainbiken) 192 cm lang en weeg 86 kg.

02-02-2019 | Vrouw | 28
Astma
Ik ben met Foster begonnen omdat mijn vorige medicijn zeer slecht leverbaar was. Ik vind het erg makkelijk in te nemen, je moet er alleen goed op letten dat je het op de juiste manier inneemt, anders blijft er een residu achter op je tong.

03-04-2018 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
Na longontsteking astma gekregen met toenemende benauwdheid en kortademigheid en veel hoesten. Foster helpt goed tegen benauwdheid, maar heeft zijn tijd nodig voordat het werkt. Tegen het hoesten helpt het niet en tegen kortademigheid ook niet. Maar je hebt wel weer lucht dus voor mij was het echt een "verademing"....

23-12-2017 | Vrouw | 61
Astma
Door het gebruik van Foster heb ik in de winter minder vaak antibiotica nodig bij verkoudheid. Als ik de dosis tijdens verkoudheid verdubbel komt het steeds vaker voor dat ik geen antibiotica met een stootkuur prednison nodig heb

17-06-2017 | Vrouw | 61
COPD
Foster is wel degelijk anders dan Seretide. Foster is fijner dus het komt dieper in de longen. Ik heb er veel meer baad bij dan Seretide. Plus Seretide kan juist longontsteking veroorzaken.

14-04-2017 | Man | 48

18-01-2017 | Vrouw | 49
formoterol/beclometason (100mg)
Astma
De eerste vier weken moest ik wennen aan de Foster Nexthaler. Die eerste weken moest ik wel tot 4 keer per dag nemen. Daarna heb ik het kunnen afbouwen naar 1 tot 2 maal per dag met uitstekend effect.

22-06-2016 | Man | 71
formoterol/beclometason (6)

14-03-2024 | Man | 68
Astma
Ik gebruik al jaren de Foster inhaler ,deze beviel prima totdat ik de mededeling van mijn apotheek kreeg dat ik nu de Beclometason/Formoterol van het merk Viatris krijg. Door preferentie beleid vergoed mijn zorgverzekering de Foster niet meer. De Viatris is in mijn geval absoluut niet te inhaleren,per direct heftige hoestbuien en nu al een week de stem kwijt. Ik heb nu [lees meer...]de Foster op eigen kosten gekregen. Zo wordt er omgegaan met patiënten door de zorgverzekeraar die dwingen om naar een goedkoper medicijn te gaan.

08-05-2023 | Vrouw | 42
Astma
Na een Histamine provocatietest stopte de huisarts (na advies van de longarts) met voorschrijven tweemaal daags Flixotide (met zonodig Ventolin) en kreeg ik Foster. De trillende handen zijn erger en langduriger na Foster, dan na Ventolin. Best lastig als (digitaal) tekenen je hobby is. Na de avond dosering heb ik ook last van hartkloppingen