Ervaringen met Foster

Bufoler (28 meningen)

07-11-2019 | Vrouw | 44
formoterol/beclometason (1006)
Astma
Eerder gebruikte ik seretide met budesonide en als extra bricanyl. Longarts wilde graag dat ik andere medicatie zou proberen. Dat werd Foster 100/6 met als extra bricanyl. Met de dag voelde ik me slechter worden. Iedere dag iets benauwder. Daarbij namen duizeligheid en hartkloppingen toe. Na een week kwam ik (een sportief persoon die een goede conditie heeft) een trap [lees meer...]bijna niet meer op. Hijgend, puffend en piepend kwam ik boven. Bricanyl gaf wel verlichting maar dat had ik nu structureel nodig om de dag door te komen. Gisteren in overleg weer terug gestapt op mijn oude medicatie. Natuurlijk nog niet terug bij de oude maar nu al een wereld van verschil. Voor mij geen Foster

17-07-2018 | Vrouw | 60
formoterol/beclometason (6)
Benauwdheid
ik heb last van kortademigheid en had daar matig last van. ik ben 60 en ik hoef niet alles meer zo goed te kunnen, vind ik. de longfunctie ass van de huisarts wilde toch kijken of de kwaliteit van mijn leven omhoog kon. Van Seritide kreeg ik stemband problemen, moeite met goed spreken, praten werd erg vermoeiend. toen ben ik overgestapt naar Qvar; werkt goed, maar er kon n[lees meer...]og meer witst behaald worden als ik Ventolin oid zou gaan gebruiken. toen kwam Foster uit de bus. Ik heb 3 weken volgehouden....Nu net begonnen met Qvar tegen de ontstekingen en Respimat voor luchtwegverwijder.

04-03-2018 | Man | 56
Astma
Sinds 3 jaar gebruik ik Foster omdat er bij mij ASTMA is geconstateerd. Echter had ik ook toen een chronische voorhoofd holte ontsteking met werkelijk helse hoofdpijnen. Na 8 antibioticakuren besloot men mij te opereren. Dat heeft gewerkt, echter bleef er een soort van drukkende hoofdpijn / migraine voortduren. Maar werd mij verzekert dat kwam door de operatie nog en zou w[lees meer...]el een jaar kunnen duren. Echter na een jaar waren de hoofdpijpen die regelmatig heel heftig waren er nog steeds. Neuroloog, scans gehad etc. niets hielp. Toen bedacht de neuroloog dat het een medicijn afhankelijke hoofdpijn was, ik slikte wel eens diclofinac wat de pijn enigszins dempte zodat ik toch nog kon werken. Dat zou wel een half jaar kunnen gaan duren zeiden ze tegen mij. Na een half jaar met heftigfe hoofdpijnen weer rondgelopen te hebben, was de hoofdpijn nog steeds niet weg. Ook klachten van slapeloosheid, krampen in mijn voeten en kuiten en harde tinnitus, besloot ik zo maar om te stoppen met alle medicatie (oa tegen hoge bloeddruk) en een voor een weer na enkele weken mee te beginnen om te kijken of de oorzaak in de medicatie lag die ik had voorgeschreven. Dus ook de Foster. Na enkele dagen was ik hoofdpijnvrij. Zo gauw ik weer begon met de Foster, begon de ellende weer. Dat proefondervindelijk uitgeprobeerd en het is zo duidelijk. Ik gebruik Foster bijna niet meer. Alleen nu tijdelijk, met bronchitis . En meteen heb ik weer last van hoofdpijn, slapeloosheid, tinnitus en krampen. En artsen zeggen dat dit niet komt door Foster. Ook de hoeveelheid doseringen kloppen niet, vaak als je op de helft bent is het al op. Ik gebruik nu alleen Ventolin als de verkoudheid/bronchitis over is. Dat gaat goed, alleen 's nachts word ik wakker van benauwdheid en moet ik even puffen met Ventolin om weer verder te slapen. En zo nu en dan slik zopiclon (slaapmiddel) om even een nachtje bij te kunnen tanken anders hou ik het niet vol.

21-11-2017 | Vrouw | 59
Astma
Na een paar dagen kreeg ik hartkloppingen die uiteindelijk erg beangstigend waren. Ook de hartslag in volkomen rust was 100/min.

26-09-2017 | Vrouw | 44
Astma
2e keer dat ik foster geprobeerd heb. Gooide mijn hormoonhuishouding compleet in de war, met veel hoofdpijn en migraine tot gevolg evenals om de week menstruatie wat ook niet echt fijn is. Enorm depressief ook. Krijg ik ook van andere middelen, vermoedelijl zijn het de corticosteroiden. Dit niet meer voor mij. Probeer het nu met thc (cannabid) en af en toe salbutamol.

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
Tijdens opname in het ziekenhuis voor astma is er afgestapt van de seritide en overgestapt op foster. Tijdens het verblijf een tweede longontsteking opgelopen en totaal 9 dagen in het ziekenhuis verbleven. De nacht voor het ontslag naar huis morfine gestart om de pijn te verzachten van de borstkas. Nu inmiddels een week thuis en de astmaverschijnselen nemen nog steeds te w[lees meer...]einig af. Aankomende vrijdag opnieuw om de tafel met de longverpleegkundige om te kijken naar de plotselinge allergie en waarom de astmaklachten niet afnemen. Gebruik zoveel inhalaties zoals spiriva, atrovent, ventolin zo nodig, 3x 2 foster, 2x daags aerius, ibu, paracetamol, oxycodon......

15-07-2016 | Man | 54
Astma
Geweldig medicijn tegen benauwdheid, maar mn kuiten zitten ELKE nacht in de kramp...daarbij explodeert mn hoofd zowat... dus t is óf benauwd óf niet slapen...ben ten einde raad!!

18-01-2024 | Vrouw | 39
Astma
Mijn astma was meer dan 20 jaar stabiel met Beclometason. Na de 2e keer covid hield ik een raar hoestje over en Beclometason werkte niet goed meer. Huisarts gaf mij na overleg met longarts Foster. Dat ging een tijdje goed, maar toen kreeg ik er opeens een hardnekkige keelinfectie van en ook vaak kuitkrampen. Nu is de keelinfectie weg maar heb ik opeens last van een gejaagd[lees meer...] gevoel in m’n lijf en hartkloppingen als ik Foster heb genomen, waardoor ik heel slecht slaap. Ook de schorheid gaat maar niet over en ben ik sinds het gebruik van Foster aangekomen en lukt het niet om af te vallen: waarschijnlijk door de corticosteroïden. Alles bij elkaar gaat de longarts kijken naar een alternatief wat mij minder klachten geeft.

25-09-2023 | Man | 71
Astma
Gebruikte eerst Fluticason met af en toe als ik te veel last had ,de ventolin discus . na een bezoek aan de huisarts kreeg ik te horen dat er een beter medicijn was voor mijn astmatische bronchitis En ik begon met de FosterNexthaler , netjes mondspoelen na gebruik en gorgelen . En werdt schor ,het werkte net aan 12 uur en de hele dag een raar gevoel in mijn borst [lees meer...] . En ik kreeg meer last van krampen in mijn benen en armen . Totaal 210 x gebruikt en het wordt niet beter , de schorheid wordt langzaam minder, in de loop van de dag , maar dan moet je weer een nieuwe dosis nemen . Dus ik stop ermee! Gr Henk

03-07-2023 | Vrouw | 70
Astma
Na longontsteking zomer 2022 ben ik aan de puffers. Allerlei soorten al gehad want ik kreeg regelmatig allergische reacties nl. jeuk en opzwellen van lippen. Na Qvar moest ik naast vaatverwijder toch ook nog een ontstekingsremmer hebben. Dit werd Foster. Nu veel klachten. Vooral spierpijn en spierkramp zijn de ergsten. Verder is het slapen moeizaam, gaat beter nu ik voor 1[lees meer...]8 uur de 2e puffer neem daardoor slaap ik beter in dan als ik het 's avonds laat innam. Mijn zicht is echt wazig, moet nu een leesbril op en dat had ik nog niet ondanks mijn leeftijd , nl 70. Ik neem sinds ik dit middel neem langzaam toe in gewicht en dan vooral op mijn buik zichtbaar. Wie herkent dit en heeft met een ander middel goede resultaten?

16-02-2023 | Vrouw | 41
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
Na covid een aantal maanden geleden meer problemen met astma, en door de longarts van symbicort naar foster en spiriva gezet. Dosis formoterol in Symbicort was 2 x zo hoog en helaas nemen de astmaklachte nu juist toe met Foster. Gebruiksgemak is daarentegen wel goed.

11-01-2023 | Vrouw | 36
Astma
Dit medicijn 6 maanden gebruikt. Vanaf de start had ik trillende handen na inname. Dit ging na 3 weken beter. Echter verergerde mijn migraine significant en had ik langdurige migraine aanvallen ( 5-6 dagen). Tevens ook gewichtstoename, vooral te zien op buik en in gezicht. Ook zeer emotionele schommelingen waardoor ik mijzelf minder goed en stabiel voelde. Na 6 maanden[lees meer...] in overleg met arts gestopt met dit middel en overgestapt naar een ander medicijn.

15-12-2022 | Vrouw | 59
Hoest

25-10-2022 | Vrouw | 52
Astma
Door gebruik van de Foster puf ben ik slechter af, ik voel mij zieker dan zonder puf. Ik heb de puf voorgeschreven gekregen om de longen weerbaarder te maken na een longontsteking, omdat ik ook astma heb. Ik voel me er juist zieker door, snel buiten adem, lood in de benen, griepachtige verschijnselen, algehele malaise, duizelig en "uit balans". Nu heb ik de puf laten staan[lees meer...], en gebruik alleen nog zo nodig salbutamol pufjes.

15-08-2022 | Vrouw | 66
formoterol/beclometason (6)
Hoest
Na 2x COVID te hebben doorgemaakt in nov.’20 en mei ‘21 veel hoestklachten , vermoeidheid en kortademigheid. Van longarts ivm hyperreactieve bronchiën Foster 2dd1 Nu na 2 maanden is hoesten gestopt maar kortademigheid toegenomen. Veel hoofdpijn, vermoeidheid en kuitkrampen!’

11-08-2022 | Vrouw | 67
formoterol/beclometason (200/6)
Ademhalingsproblemen
Ben geïndiceerd op instabiele astma. 1stekeer gebruik Foster heel depressief gevoel. Toen overgestapt op Relvar. Na 2 jaar geen gevoel dat dat mij mijn energie terug bracht. Weer naar Foster 2x puf. Kreeg pijn op de borst en zware armen, maagzuur. Onderzoek cardioloog vrouwenhart geen afwijkingen. In overleg met longarts medicatie gehalveerd. Afwachten of krampen, heesheid[lees meer...], spierpijn en maagzuur minder gaat worden.