formoterol/beclometason

Relvar (19 meningen)

09-11-2016 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (1957)
Longontsteking
Na het ontwikkelen van een aantal longontstekingen achter elkaar heb ik van de specialist Foster voorgeschreven gekregen. Dat heeft gewerkt. Geen longontstekingen meer! Daar ben ik blij mee maar de bijverschijnselen zijn bij mij hoog: echte spierkrampen, een grote druk op het hoofd na iedere inhalering, smaakverlies en depressieachtige verschijnselen. Nergens zin in hebben[lees meer...]! Nu gebruik ik Foster 1 a 2 maal per week als onderhoud en bij (opkomende) verkoudheid 1 maal per dag. Dat gaat goed. Ik lees dat de totale hoeveelheid inhaleringen veel lager is dan er op de gebruiksaanwijzing vermeld staat. Dat klopt! Ik dacht dat ik mij dat verbeelde. Goed om te weten!

22-07-2016 | Vrouw | 62

05-07-2016 | Vrouw | 43
Astma
Dit middel 2 jaar geleden ook gebruikt. En wist niet meer precies waarom ik gestopt was, want ik was wel een stuk minder benauwd. Maar sinds het weekend tot afgelopen nacht, wist ik precies wat de reden was. Ik had het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar sprong. Dus nu toch maar weer stoppen met de Foster.

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
kreeg veel krampen overal, op den duur tussen de ribben heel naar.

03-05-2016 | Vrouw | 68
formoterol/beclometason
Astma
Foster Nexthaler is effectiever dan de andere inhalers die ik heb gehad. De bijwerkingen zijn dusdanig erg, dat ik hem liever niet zou gebruiken. Ik gebruik nu 2x1 inhalatie per dag. Mag deze verhogen tot 4x2 per dag.

05-04-2016 | Vrouw | 65
Astma
ik vind Foster een prima middel, het helpt mij goed. Het enige bijverschijnsel is een beetje heesheid.

11-03-2016 | Vrouw | 68
COPD
Op de verpakking staat dat er 120 doses inzitten , dit klopt niet. Maximaal 100. Ik heb dit nu 5 maanden bijgehouden en na 100 inhalaties altijd sterk benauwd. Ik pak een nieuwe en alles werkt weer goed. Hebben meer mensen deze ervaring??.

22-02-2016 | Vrouw | 45
Astma
Minder inhalaties per puffer dan de 180 die op de verpakking vermeld staan. Gemiddeld zo'n 100 inhalaties per puffer, maar heb er nu één die de 30 niet eens haalt! Hartkloppingen, trillen, onrust. Met name in combinatie met gebruik van methylfenidaat. Ook koffie geeft soms meer van bovengenoemde bijwerkingen. Positieve bijwerking: veel minder ziekenhuis!!!

14-02-2016 | Vrouw | 62

12-02-2016 | Vrouw | 46
Astma
Op advies van allergoloog 2 maal daags Foster Nexthaler gaan gebruiken. Ik kreeg dikke wallen onder mijn ogen en een paar weken later raakte mijn ogen ook ontstoken. Mijn luchtwegen waren geïrriteerd, kreeg het steeds benauwder, was erg moe en hoestte de hele dag door. Gebruik nu 2 maal daags Symbicort en de problemen zijn voorbij. Nooit meer Foster voor mij dus!

14-01-2016 | Vrouw | 36
Astma
Ik ben geboren met Astma, heb zo ongeveer alle medicijnen wel gehad. Ik zat nu op 3x p/d 2 pufjes Oxis, 4x p/d 2 pufjes Alvesco en 1x p/d 2 pufjes Spiriva. Om het aantal pufjes p/d iets te verlagen, hebben we nu gekozen om de Oxis en Alvesco te vervangen door Foster. Hiervan moet ik wel 4x p/d 2 pufjes innemen. Daarnaast ook nog 1x p/d 2 pufjes Spiriva. En vlak voor het sp[lees meer...]orten Ventolin. Het is en blijft een heel gedoe, maar mijn longfunctie is gestegen van 53% naar 88%!!

10-01-2016 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (200)
Astma
Na een longontsteking begin 2015 is astma ontstaan. Ik gebuik nu een Foster inhaler 2x2 per dag. Het effect is matig. Ik was nooit een fantastische slaper, maar nu is het helemaal niks meer. Mijn longinhoud is prima, omdat ik veel zing. Dit wordt echter steeds lastiger, want ik ben erg schor geworden en heb ook bij voortduring een benauwd gevoel in de longen.

20-11-2015 | Vrouw | 52
formoterol/beclometason (6)

01-11-2015 | Vrouw | 61
formoterol/beclometason (100mg)
COPD

22-09-2015 | Vrouw | 43
Astma
Ik gebruik dit medicijn nu sinds november 2014. Aanvankelijk werkt Foster erg effectief, maar de aangegeven dosering van 200 pufjes, zoals vermeld op de verpakking zit niet in de spray. Verre van dat....dan zou ik hier bijna 3 maanden mee moeten doen, maar na ongeveer 5 weken heeft ie zijn effectiviteit al aardig verloren. Gevolg; ik ben sneller benauwd. Mijn hartslag ve[lees meer...]rhoogd waar ik soms er onrustig en angstig van kan worden. Ik heb de laatste twee weken al 2 keer hartritmestoornis gehad. Ik zou graag willen weten of meerdere mensen een soortgelijke ervaring hebben? Volgende maand heb ik weer een afspraak met de longarts, dan zal ik het ook bespreekbaar maken.

24-07-2015 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
Longontsteking
Het hoesten is verbeterd, en heb geen prikkel hoest meer. Maar een verschrikkelijk vieze smaak in de mond. Alles smaakt precies hetzelfde, eten drinken , brood of salade. Alles smaakt hetzelfde, heb helemaal geen smaak meer met dit spul. Zijn er wel eens meer klachten gekomen door mensen die Foster gebruiken?

Amoxicilline (550) - Antibiotica - penicillines breedspectrum