Astma (100 meningen)

Relvar (19 meningen)

18-06-2015 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
COPD
Wat begon met kuitkrampen resulteerde in zeer ernstige spierkrampen, vooral 's nachts. Gevolg: nu twee jaar lang elke nacht 3 á 4 x een krampaanval, ernstige ischias en voetprobleem. Allerlei artsen langs geweest tot een bezoek aan de neuroloog en een MRI. Er werd zelfs gesteld dat ik hypochondrisch was, maar ik was door de enorme pijn en trillerigheid en depressie ten [lees meer...]einde raad. Ik werd op het laatst niet meer serieus genomen totdat ik per ongeluk de verkeerde medicatie had mee genomen op vakantie en mijn klachten na drie weken veel minder werden. Nooit, echt nooit meer deze troep in mijn lijf, dan nog liever benauwd. Nu over op andere medicatie en ik voel mij al iets beter al zal het nog even tijd nodig hebben.

05-05-2015 | Vrouw | 67
Astma
De huisarts schreef eerst slijmophoester op. Fluimicil. Dat hielp niet. Tenslotte schreef hij dan maar een keer Salbutamol voor, een luchtwegverwijder. Wat een heerljkheid! Ik had direkt weer lucht! Toen stuurde de huisarts me door naar de longarts waar de diagnose a-specifieke astma werd gesteld. Ik krijg het benauwd van diverse prikkels zoals sigarettenrook en open haa[lees meer...]rden. Na eerst Symbicort gebruikt te hebben, waarbij ik toch regelmatig onderweg extra in moest nemen, zodra er maar een roker in de buurt kwam, schreef de longarts me Foster voor. De deeltjes in Foster zijn kleiner en door het gebruik van de aerochamber adem ik ze diep mijn longen in. Hierdoor komt het geneesmiddel beter waar het zijn moet en ben ik inderdaad minder benauwd. Als iemand naast me een sigaret of sigaar opsteekt gaat het uiteraard wel mis.

16-04-2015 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (200/6ug/do)

25-03-2015 | Vrouw | 56
Astma
Ik heb wat gezocht naar het meest geschikte medicijn. Sinds ik Foster gebruik minder last van trillen, niet lekker voelen, minder uitgeput, meer energie, kan langer doorgaan met activiteiten, gebruik tussenduur 'noodmedicatie' minder vaak.

25-03-2015 | Vrouw | 58
Heel erg zere benen

15-02-2015 | Vrouw | 58

02-07-2022 | Man | 39
Astma
Ben dit middel nu 7 maanden aan het gebruiken en in deze periode ben ik opeens met verschillende onverklaarbare gezondheidproblemen komen te zitten de dokters zeggen dat het niet kan van de foster zijn. maar de bijsluiter vertelt toch anders. Vermoeid, spierzwakte, duizelen, zeer hoge bloeddruk, hoofdpijn, wazig zicht , huid de zeer dun word . dit is al grondig onderzo[lees meer...]cht maar men vind hier geen reden voor ondertussen al meermaals gezegd dat ik vermoed dat het van foster komt maar krijg er geen gehoor naar aangezien mijn astma in april redelijk onder controle was ben ik nu al maanden thuis van het werk door deze spooksymptomen.

05-04-2022 | Man | 65
Astma
Na 15 dagen gebruik tijdens het gorgelen kneep spontaan mijn luchtpijp dicht kon niet in ademen maar ook niet uit ademen ongeveer 1,5 minuut dit was een hele nare ervaring ben er ook gelijk mee gestopt . Was Foster 100/6 in Russische verpakking. Gebruik nu weer Sybicort wil dit ook niet weer mee maken . Tevens ook heel veel krampen benen, kuiten armen voet enz.

07-03-2022 | Man | 63
Benauwdheid
Sinds een half jaar moe en benauwdheid, moeilijker ademen. Na longfunctie test Foster 200/6 2 keer per dag de komende 8-9 weken. Na inname,puf, treden na een 20-30 minuten klachten hoofdpijn en duizeligheid op. Het versterkt ook enkele klachten die ik heb als restverschijnsel na Niet aangeboren hersenletsel. Dit na 3 dagen gebruik. Het middel gaf wel verlichting, adem[lees meer...]en ging gemakkelijker. En bij hoesten kwam slijm direct los.

10-01-2022 | Man | 69
Ademhalingsproblemen
laatste halfjaar is de vulling (drijfgas)al na 50 pufjes weg,kostbare zaak . Apotheek kan er weinig mee,missien toch maar de fabriek bellen

14-07-2021 | Man | 73
Astma
De fabricatie van deze puffer is zeer slecht.Vaak meer missers dan 50% per verpakking. Apotheek reageert als volgt puffer word in heel Europa gemaakt en daarna verpakt in verschillende verpakkingen uit land van herkomst(veelal oostblok landen .....)Klagen bij apotheek heeft geen enkele zin als zij hun 44 euro maar kunnen declareren bij de verzekeraar. (.....) (RED.: Le[lees meer...]t op: deze mening is aangepast, persoonlijke verwijzingen zijn verwijderd).

12-06-2021 | Man | 60
COPD
Maakt de longen goed vrij en beschermd ze. Na deze puf heb ik weer lucht en ben hier enorm blij mee.

27-05-2021 | Man | 73
Benauwdheid
Kreeg voor her eerst van de apotheek Foster 100/6 welke in het oostblok was gemaakt.Apotheek zegt; zelfde inhoud als in de Nederlandse verpakking zit?Ik geloof ze niet wand ze moeten van hun baas(de verzekeringen)het goedkoopste medicijn leveren aan de klant.Met de Nederlandse verpakkingen weinig klachten.Apotheek zegt dat Nederlandse Foster soms niet voorradig is en daa[lees meer...]rom koopt men het in het oostblok.Gebruik ook ander medicijn. (..) (RED mijnmedicijn.nl: verkorte tekst - ivm persoonlijke ervaring met medicijn zelf)

25-01-2021 | Man | 70
Ademhalingsproblemen
Geeft absoluut niet het aantal dosis die het moet geven. Soms wel een derde minder

30-10-2020 | Man | 56
Astma
Voor de 3de keer al haal ik 120 pufjes niet. 2x was houder gewoon eerder leeg en 3de x veel problemen met inhalator.

01-10-2020 | Man | 57
Astma
Krijg al jaren Foster 200/6 voorgeschreven , echter sinds kort krijg ik van de Apotheek Innoair Nexthaler zonder overleg met mij en/of mijn Longarts. hiervan krijg ik nu meer bijwerkingen dan die Foster. Heeft iemand ervaring met Innovair?

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum