Astma (97 meningen)

Relvar (19 meningen)

25-06-2016 | Man | 53
formoterol/beclometason (6)
Astma
Foster ampul is na 3/4 al niet meer werkzaam. 1/4 kun je weggooien. Als ik van de laatste 1/4 nog gebruik maak, krijg ik last van benauwdheid.

22-06-2016 | Man | 71
formoterol/beclometason (6)

04-05-2016 | Man | 45
formoterol/beclometason (100/6)
Astma
Heb nare ervaringen met ander Astma medicijnen in puf-vorm tot een longontsteking aan toe tot dat ik dit, destijds redelijk nieuwe medicijn mocht proberen (uitgebracht als Foster of Fostex) en mijn Astma aanvankelijk redelijk onder controle bleek. De bijwerkingen over een aantal jaren doen mij echter weer twijfelen of ik er mee moet stoppen en weer om iets anders moet gaan[lees meer...] vragen. De bijwerkingen zijn: astmaverschijnselen verergeren direct na inhalatie, geregeld terugkomende snel bloedende rode vlekjes op neus en rond eikel, veel hoesten na inhalatie, snel vermoeid, bloedtesten geven "bloedvergiftigingsbeeld" door gebruik van Foster en vreemde witte plekken op de tong.

28-04-2016 | Man | 52
formoterol/beclometason (100/6mg)
Benauwdheid
Astma, bronchiën 2 jaar Foster gebruikt, 2x2 pufjes per dag. Afgelopen maanden 3 keer per dag nodig. Vorige week per ongeluk een dag vergeten en het ging redelijk goed met me. Nu 5 dagen niets gebruikt. Vannacht hoge ademhaling, maar het gaat redelijk. Is het nog wel nodig?? Ondanks dat het mij goed heeft geholpen en zal helpen, vraag ik mij ernstig af in hoeverre het gebr[lees meer...]uik ook oorzaak is van hoesten en benauwdheid. Na inhalatie moet ik altijd een tijd hoesten. Verder weet je niet wanneer het op is, wat heel onhandig kan zijn als je denkt dat je het gebruikt, maar het blijkt alleen drijfgas te zijn.

03-12-2015 | Man | 74
formoterol/beclometason (180)
COPD
Ik gebruik tegen mijn COPD CBD olie 10m. en dit werkt fantastisch. Geen enkel probleem meer met hoesten al vanaf de eerste inname. Ik weet niet of mijn mening geplaatst wordt gezien de enorme invloed van de Farmamafia. Maar eens zal ook deze site moeten toegeven dat sommige aandoeningen beter te bestrijden zijn met dit natuurproduct. Vele kennissen gebruiken dit al en [lees meer...]zijn er zeer tevreden en gelukkig mee....so wat!

28-10-2015 | Man | 74
formoterol/beclometason (100/6)
COPD
Zeer tevreden na jarenlang gebruik.

17-09-2015 | Man | 63
formoterol/beclometason (100ie)
Astma
Langdurig prikkelhoest gehad en van alles geprobeerd om eraf te komen. Salbutamol o.a. Dit middel Foster Haler werkt stukken beter; moet nog zien voor de lange duur, maar de eerste weken zijn al een verbetering. Ik gebruik nu een verstuiver ipv poederinhaler en dit geeft nog minder hoestproblemen. Aanrader!!

03-05-2015 | Man | 58
formoterol/beclometason (200/6ug/do)

14-04-2015 | Man | 66
formoterol/beclometason (125/5ug/do)
COPD
de foster heb ik altijd gehad en minder gebruik dan nu met de alvesco. heel goed medicijn en weinig bijwerkingen

25-03-2015 | Man | 40
Astma
Jarenlang was mijn astma onder controle met zo nu en dan een pufje ventolin. Tot 2013 toen ik steeds vaker ventolin moest gaan gebruiken, soms wel 3x per dag. Uiteindelijk toch naar de HA gegaan. Die heeft me doorgestuurd voor een longfoto en een spirometrie test. Daaruit bleek dat ik astma heb met een COPD component die reversibel is. Sinds die tijd gebruik ik Foster en C[lees meer...]etirizine voor mijn allergie. Nergens meer last van.

25-03-2015 | Man | 58

21-03-2015 | Man | 74
COPD
Ik ben in januari 2015 gestopt met betablokker: Metoprolol en met Cyress. Afgelopen week 19 maart 2015 blaastest gedaan ivm COPD en het resultaat was dat er een grote verbetering is. Ik gebruik de Foster sinds 2 jaar en INEENS NU na het stoppen met de blokker is het resultaat beter dan bij de eerste meting...toeval? Er wordt geadviseerd door de fabrikant om geen Bétabl[lees meer...]okker samen met Foster te gebruiken desondanks heeft zowel de huisarts alsmede de Apotheker mij daar niet op gewezen!!! Ook het gebruik van een voorzetkamer wordt afgeraden!! Dit artikel heb ik op internet gevonden: Gebruik van Foster met andere geneesmiddelen: Vertel uw arts of apotheker als u andere geneesmiddelen gebruikt of kort geleden hebt gebruikt, waaronder andere inhalatoren. Dit geldt ook voor geneesmiddelen die u zonder voorschrift kunt krijgen. Gebruik geen bètablokkers met dit geneesmiddel. Als u een bètablokker (waaronder oogdruppels) moet gebruiken, kan het effect van formoterol minder zijn of zal formoterol misschien helemaal niet werkzaam zijn. Anderzijds kan het gebruik van andere bèta-adrenerge geneesmiddelen (geneesmiddelen die op dezelfde manier werken als formoterol) de effecten van formoterol juist versterken. Wat is nu waarheid ? ik heb zo mijn twijfels.

23-02-2015 | Man | 64

18-11-2014 | Man | 67
COPD
Ben erg tevreden over de werking van Foster, heb alleen ontdekt dat het aantal pufjes niet klopt met wat op de verpakking staat. Op verpakking staat 180 pufjes, nadat ik op vakantie was en te kort pufjes had ben ik gaan turfen en er blijken maar 90 pufjes in te zitten en geen 180. Heb dit aangegeven bij de apotheker maar er is tot op heden niets meegedaan, dus worden door [lees meer...]de fabrikant in de maling genomen.

16-09-2014 | Man | 83
COPD
Ernstige hartritme storingen met het plaatsen van een pacemaker tot gevolg !!! Tremor verschijnselen erger geworden

13-06-2014 | Man | 57
Astma
Aan twee maanden Foster gebruik heb ik flinke maagpijn overgehouden. Na het stoppen met Foster was ik binnen 3 dagen van mijn maagpijn af. Ben dan ook resoluut gestopt met dit medicijn.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum