Ervaringen met Foster

Bufoler (28 meningen)

09-11-2016 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (1957)
Longontsteking
Na het ontwikkelen van een aantal longontstekingen achter elkaar heb ik van de specialist Foster voorgeschreven gekregen. Dat heeft gewerkt. Geen longontstekingen meer! Daar ben ik blij mee maar de bijverschijnselen zijn bij mij hoog: echte spierkrampen, een grote druk op het hoofd na iedere inhalering, smaakverlies en depressieachtige verschijnselen. Nergens zin in hebben[lees meer...]! Nu gebruik ik Foster 1 a 2 maal per week als onderhoud en bij (opkomende) verkoudheid 1 maal per dag. Dat gaat goed. Ik lees dat de totale hoeveelheid inhaleringen veel lager is dan er op de gebruiksaanwijzing vermeld staat. Dat klopt! Ik dacht dat ik mij dat verbeelde. Goed om te weten!

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
kreeg veel krampen overal, op den duur tussen de ribben heel naar.

04-05-2016 | Man | 45
Astma
Heb nare ervaringen met ander Astma medicijnen in puf-vorm tot een longontsteking aan toe tot dat ik dit, destijds redelijk nieuwe medicijn mocht proberen (uitgebracht als Foster of Fostex) en mijn Astma aanvankelijk redelijk onder controle bleek. De bijwerkingen over een aantal jaren doen mij echter weer twijfelen of ik er mee moet stoppen en weer om iets anders moet gaan[lees meer...] vragen. De bijwerkingen zijn: astmaverschijnselen verergeren direct na inhalatie, geregeld terugkomende snel bloedende rode vlekjes op neus en rond eikel, veel hoesten na inhalatie, snel vermoeid, bloedtesten geven "bloedvergiftigingsbeeld" door gebruik van Foster en vreemde witte plekken op de tong.

22-08-2023 | Vrouw | 64
Astma
Door foster heb ik mee lucht en daardoor ook meer energie

23-05-2023 | Vrouw | 45
Astma
Sinds ik Foster gebruik is mijn hormoonhuishouding van slag. Ik blijf maar ongesteld en is ook niet te stoppen met andere hormonen. Veel gaan snurken en wakker worden met een hele droge mond. Na het inhaleren begint het trillen wat bij mij wel meer dan 2 uur kan duren en af en aan kramp in mijn tenen, onderbenen en bovenbenen. Merk dat ik op dagen van veel inspanning ik ex[lees meer...]tra nodig heb.

21-04-2023 | Vrouw | 53
COPD
Op zich was ik zeer tevreden over Foster. Maar ik had dagelijks wel momenten dat ik vanuit het niets ineens benauwder werd. Hierom heeft de longarts me overgezet op Trimbow. Maar na 5 maanden dat gebruikt te hebben ben ik toch weer terug gegaan naar Foster. Sindsdien is de klacht wel vele malen minder dan in de 1ste periode dat ik Foster gebruikte.

21-02-2023 | Man | 77
Hoest
Door een regelmatig patroon van bronchitis werd mij preventief een pufje gegeven om zo te voorkomen dat de bronchitis zich weer voordoet . de puf gebruiken als d 'R ' in de maand is

29-11-2022 | Vrouw | 31
Astma
Al van kind af aan astma klachten gehad die ik altijd op een andere manier verklaarde. Om geen blijvende schade aan mijn longen te ontwikkelen gestart met Foster, daarnaast zo lang het nodig is nog salbutamol voor het sporten. Ik merk nog weinig verschil, maar dat kan nog wat meer tijd nodig hebben heb ik begrepen, omdat mijn luchtwegen eerst gekalmeerd moeten worden na 30[lees meer...] jaar "stress".

16-11-2022 | Vrouw | 48
Astma
Ik functioneerde al jaren op alleen af en toe een pufje ventolin. Apotheek vond dat ik langwerkend medicijn nodig had. Nexthaler werkt meteen goed tegeb de benauwdheidsklachteb dus ik was blij. Na 2 weken kreek ik allerlei vage klachten: jeuk, eczeem in gezicht en over het lichaam en een heel gejaagd gevoel en hartkloppingen.

02-07-2022 | Man | 39
Astma
Ben dit middel nu 7 maanden aan het gebruiken en in deze periode ben ik opeens met verschillende onverklaarbare gezondheidproblemen komen te zitten de dokters zeggen dat het niet kan van de foster zijn. maar de bijsluiter vertelt toch anders. Vermoeid, spierzwakte, duizelen, zeer hoge bloeddruk, hoofdpijn, wazig zicht , huid de zeer dun word . dit is al grondig onderzo[lees meer...]cht maar men vind hier geen reden voor ondertussen al meermaals gezegd dat ik vermoed dat het van foster komt maar krijg er geen gehoor naar aangezien mijn astma in april redelijk onder controle was ben ik nu al maanden thuis van het werk door deze spooksymptomen.

04-06-2022 | Vrouw | 56
formoterol/beclometason (100)
Astma
Tegen de astma helpt deze medicatie goed alleen doe iksnachts geen oog dicht. Ik ben snachts niet benauwd maar kan slecht slapen door dit medicijn. Ik lijdt aan slapeloosheid. Voor Foster 100/6 gebruikte ik symbicort 200 waar ik heel dik van werd. Afvallen lukte niet. Ik was in een aantal jaren ongeveer 30 kilo aangekomen, met name de romp. Overstap via longarts om te kij[lees meer...]ken of mijn gewicht wel omlaag ging. Inmiddels 10 kg afgevallen. Het gaat langzaam maar het lukt nu wel. Door Foster te nemen kon de dosering omlaag ondat foster fijner is dan symbicort en dus dieper geinhaleerd kan worden. Ook gebruik ik nu een voorzetkamer. De slapeloosheid is wel een enorme bijwerking als moet werken dus eerdaags maar weer in overleg met de longarts.

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

04-05-2021 | Vrouw | 66
COPD
Met 1 inhalatie kan ik geen hele maand mee doen. Er zit minder in dan verwacht. Ik moet 2x daags 2x inhaleren.

12-04-2021 | Vrouw | 19
Astma
Ik heb onlangs (maand geleden) last gehad van een astma-aanval (piepende adem, toegeknepen longen etc.). De longarts ging ervan uit dat het een allergie was, maar van die lijst heb ik nooit problemen gehad. Het gebeurde nadat ik 7,5km was gaan lopen (inspanningsastma). Ik heb sinds het gebruik van de NEXThaler last van een aantal bijwerkingen zoals jeukende (hoofd-)huid, [lees meer...]niesbuien, hoestbuien (+ droge keel) en acute loopneus. Ik heb soms ook last van een opgejaagd gevoel. In het begin werkte de NEXThaler goed, maar naar het einde toe komt er minder poeder uit. Ventolin vind ik persoonlijk een aangenamer gebruik, maar is helaas niet sterk / effectief genoeg.

11-01-2021 | Vrouw | 34
Astma
Na verschillende soorten pufjes te hebben gebruikt Foster gekregen van de longarts ivm het niet onder controle hebbben van mijn astma. Ik was de hele dag door benauwd en zat vaak aan prednisolon en antibiotica. De benauwdheid zakt goed weg met Foster en daardoor gebruik ik heel weinig Ventolin meer maar ik heb erg last van hartkloppingen en trillen en algeheel raar en opge[lees meer...]jut voelen en sinds eerste week van gebruik heb ik erge last van mij maag gekregen, wakker worden van misselijkheid en maagkrampen en de hele dag door een misselijk gevoel. Ook staat sommige eten me tegen. Wie heeft deze klachten nog meer? Ik moest ddorgaan met de puffer totdat ik weer bij de longarts terecht kan maar dat duurt nu al een maand door corona.

19-12-2020 | Vrouw | 57
formoterol/beclometason (100)
COVID-19
Sinds Covid in maart 2020 long problemen. Vanaf medio oktober Fostair omdat longen super gevoelig zijn geworden en passage van lucht problemen geeft. Na inhalatie volgt na ongeveer 20 minuten een rush: sterk verhoogde hartslag, trillende handen en knieën en opgejaagd gevoel. Dit zakt vanzelf weer. Verdere bijverschijnselen: Soms hoesten na inname Vermoeid zijn Ner[lees meer...]veus zijn Kuitkramp Duizeligheid Droge mond Gespannenheid, mi veroorzaakt door hoge hartslag, het lijkt op een adrenalinestoot En de gekste, opeens de gedachte aan zelfmoord, nooit gehad, ook nooit depressief geweest. Komt op uit het niets en is daarna meteen weer weg, dus niets richting uitvoerende sfeer. Ik ben totaal niet zwaarmoedig dus ik verbaas me hier nogal over, het is bijna lachwekkend.