formoterol/beclometason

Trimbow (32 meningen)
Relvar (19 meningen)

14-06-2021 | Vrouw | 56
Astma
jammer van de kramp en het trillen net na inhalatie , qua benauwdheid is dit echt voor mij een heel prettig medicijn .genoeg aan de 2x per dag geen extra inhalaties nodig. En met foster geen last van heesheid en of andere keelklachten ,tot nu .

04-05-2021 | Vrouw | 66
COPD
Met 1 inhalatie kan ik geen hele maand mee doen. Er zit minder in dan verwacht. Ik moet 2x daags 2x inhaleren.

12-04-2021 | Vrouw | 19
Astma
Ik heb onlangs (maand geleden) last gehad van een astma-aanval (piepende adem, toegeknepen longen etc.). De longarts ging ervan uit dat het een allergie was, maar van die lijst heb ik nooit problemen gehad. Het gebeurde nadat ik 7,5km was gaan lopen (inspanningsastma). Ik heb sinds het gebruik van de NEXThaler last van een aantal bijwerkingen zoals jeukende (hoofd-)huid, [lees meer...]niesbuien, hoestbuien (+ droge keel) en acute loopneus. Ik heb soms ook last van een opgejaagd gevoel. In het begin werkte de NEXThaler goed, maar naar het einde toe komt er minder poeder uit. Ventolin vind ik persoonlijk een aangenamer gebruik, maar is helaas niet sterk / effectief genoeg.

11-01-2021 | Vrouw | 34
Astma
Na verschillende soorten pufjes te hebben gebruikt Foster gekregen van de longarts ivm het niet onder controle hebbben van mijn astma. Ik was de hele dag door benauwd en zat vaak aan prednisolon en antibiotica. De benauwdheid zakt goed weg met Foster en daardoor gebruik ik heel weinig Ventolin meer maar ik heb erg last van hartkloppingen en trillen en algeheel raar en opge[lees meer...]jut voelen en sinds eerste week van gebruik heb ik erge last van mij maag gekregen, wakker worden van misselijkheid en maagkrampen en de hele dag door een misselijk gevoel. Ook staat sommige eten me tegen. Wie heeft deze klachten nog meer? Ik moest ddorgaan met de puffer totdat ik weer bij de longarts terecht kan maar dat duurt nu al een maand door corona.

19-12-2020 | Vrouw | 57
COVID-19
Sinds Covid in maart 2020 long problemen. Vanaf medio oktober Fostair omdat longen super gevoelig zijn geworden en passage van lucht problemen geeft. Na inhalatie volgt na ongeveer 20 minuten een rush: sterk verhoogde hartslag, trillende handen en knieën en opgejaagd gevoel. Dit zakt vanzelf weer. Verdere bijverschijnselen: Soms hoesten na inname Vermoeid zijn Ner[lees meer...]veus zijn Kuitkramp Duizeligheid Droge mond Gespannenheid, mi veroorzaakt door hoge hartslag, het lijkt op een adrenalinestoot En de gekste, opeens de gedachte aan zelfmoord, nooit gehad, ook nooit depressief geweest. Komt op uit het niets en is daarna meteen weer weg, dus niets richting uitvoerende sfeer. Ik ben totaal niet zwaarmoedig dus ik verbaas me hier nogal over, het is bijna lachwekkend.

21-11-2020 | Vrouw | 26
Astma
De eerste weken nergens last van. Juist vol lof over dit middel, ik kon weer ademen zoals ik jaren niet gekunt heb. Maar na een paar weken begonnen de klachten. Enorme draaiduizelingen, soms gepaard met misselijkheid/braken. Ik was mij ten einde raad. Bleek het een bijwerking te zijn. Direct gestopt met het middel waarna de klachten verdwenen.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus. Spoelen met zout water lost dit goed op. Wat ik wel heel vervelend vind is dat de huid op mijn schouders helemaal onder de acne zit door deze medicijnen. Mijn avonddosis moet ik vroeg in de avond innemen omdat [lees meer...]ik anders last krijg van slapeloosheid en hartkloppingen in bed. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus, weinig bijwerkingen. Spoelen met zout water lost dit goed op. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

11-07-2020 | Man | 71
COPD
Medicijn helpt wel,maar inhalator geeft problemen.Normaal zit er in de inhalator 120 dosis,maar voor de 3e keer al dat die hapert wanneer er nog 40 dosis in zit.Nu heb ik er 1 waarvan het telwerk weer hapert.

30-05-2019 | Man | 72
Allergie
Ik zoek het verband tussen het gebruik van Foster en hoofdpijn. Ik heb sterk het vermoeden dat er een verband met elkaar is. Wie heeft er nog meer hoofdpijn na gebruik Foster? IK gebruik verder Ventolin en Avamys.

03-03-2019 | Man | 45
Ademhalingsproblemen
Makkelijk te gebruiken, maar wel meer bijwerkingen dan Seretide/Ventolin combi. Na hevige luchtweginfectie tezamen met bronchitis, over moeten gaan op dit medicijn, daar de vorige niks meer deden voor me. Jammer, want daar had ik nooit geen bijwerkingen van.

20-08-2018 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (200)
Astma
Mijn astmaklachten zijn in de loop van de tijd toegenomen. De longarts vertelde dat er een nieuw medicijn was met een langerwerkende luchtwegverwijder. Sindsdien gebruik ik voor onderhoud 2 maal er dag Trimbow en de Foster als noodmedicatie.

24-03-2018 | Vrouw | 23
formoterol/beclometason (50mg)
Astma
prima medicijn dat goed zijn werk deed. helaas had ik zelf te veel last van hartklachten, daarom geswitcht naar serevent en alvesco.

10-03-2018 | Man | 52
Astma
Ik lees het hier nog niet, maar ik heb veel problemen met inhaleren, braakneigingen etc. Ik gebruik een aerochamber, voorheen met seretide geen probleem.

26-10-2017 | Vrouw | 52

25-06-2016 | Man | 53
Astma
Foster ampul is na 3/4 al niet meer werkzaam. 1/4 kun je weggooien. Als ik van de laatste 1/4 nog gebruik maak, krijg ik last van benauwdheid.

Amoxicilline (551) - Antibiotica - penicillines breedspectrum