formoterol/beclometason

Relvar (19 meningen)

08-03-2018 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason
Ademhalingsproblemen
Doordat ik erg kortademig ben geworden nadat ik 2,5 jaar geleden gestopt ben met roken vermoed mijn huisarts dat ik copd of astma heb. DE onderzoeken moeten nog plaatsvinden maar door een longontsteking was dit tot nu toe nog niet mogelijk. Ik heb wel baat bij het gebruik v.d. foster, meteen weer lucht!!! Alleen na 2 a 3 weken viel mij op dat ik erge hoofdpijn ervan kreeg,[lees meer...] duizelingen had en hartkloppingen. Ook krijg ik ineens erg veel puistjes in mijn gezicht, iemand hier ervaring mee? Ook functioneert de foster niet meer op de helft v.d. doseringen, bij nog 30 pufjes komt er niets meer uit????

23-12-2017 | Vrouw | 61
Astma
Door het gebruik van Foster heb ik in de winter minder vaak antibiotica nodig bij verkoudheid. Als ik de dosis tijdens verkoudheid verdubbel komt het steeds vaker voor dat ik geen antibiotica met een stootkuur prednison nodig heb

21-11-2017 | Vrouw | 59
Astma
Na een paar dagen kreeg ik hartkloppingen die uiteindelijk erg beangstigend waren. Ook de hartslag in volkomen rust was 100/min.

26-10-2017 | Vrouw | 52

26-09-2017 | Vrouw | 44
Astma
2e keer dat ik foster geprobeerd heb. Gooide mijn hormoonhuishouding compleet in de war, met veel hoofdpijn en migraine tot gevolg evenals om de week menstruatie wat ook niet echt fijn is. Enorm depressief ook. Krijg ik ook van andere middelen, vermoedelijl zijn het de corticosteroiden. Dit niet meer voor mij. Probeer het nu met thc (cannabid) en af en toe salbutamol.

17-06-2017 | Vrouw | 61
COPD
Foster is wel degelijk anders dan Seretide. Foster is fijner dus het komt dieper in de longen. Ik heb er veel meer baad bij dan Seretide. Plus Seretide kan juist longontsteking veroorzaken.

18-03-2017 | Vrouw | 54
formoterol/beclometason (6ug/100ug)

24-02-2017 | Vrouw | 38
formoterol/beclometason (6/100ug/do)
Astma
Ik gebruik het voor het hardlopen, anders ben ik niet vooruit te branden.

08-02-2017 | Vrouw | 50
formoterol/beclometason (100mg)
Benauwdheid

06-02-2017 | Vrouw | 65
formoterol/beclometason (200/6)
COPD
Ik heb zowel COPD als astma als bronchitis. Na 2x een prednison kuur en 2 antibiotica kuren ben ik doorgestuurd naar longarts. Deze heeft me Foster voorgeschreven in plaats van Seretide. Foster heeft mij ontzettend goed geholpen. Ben na 1,5 maand praktisch helemaal van mijn benauwdheid af. Dit medicijn helpt bij mij ook direct en ik heb gelukkig (nog) geen bijwerkingen [lees meer...]gehad. Ben heel blij met dit medicijn.

18-01-2017 | Vrouw | 49
formoterol/beclometason (100mg)
Astma
De eerste vier weken moest ik wennen aan de Foster Nexthaler. Die eerste weken moest ik wel tot 4 keer per dag nemen. Daarna heb ik het kunnen afbouwen naar 1 tot 2 maal per dag met uitstekend effect.

28-12-2016 | Vrouw | 55
Astma
Tijdens opname in het ziekenhuis voor astma is er afgestapt van de seritide en overgestapt op foster. Tijdens het verblijf een tweede longontsteking opgelopen en totaal 9 dagen in het ziekenhuis verbleven. De nacht voor het ontslag naar huis morfine gestart om de pijn te verzachten van de borstkas. Nu inmiddels een week thuis en de astmaverschijnselen nemen nog steeds te w[lees meer...]einig af. Aankomende vrijdag opnieuw om de tafel met de longverpleegkundige om te kijken naar de plotselinge allergie en waarom de astmaklachten niet afnemen. Gebruik zoveel inhalaties zoals spiriva, atrovent, ventolin zo nodig, 3x 2 foster, 2x daags aerius, ibu, paracetamol, oxycodon......

09-11-2016 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (1957)
Longontsteking
Na het ontwikkelen van een aantal longontstekingen achter elkaar heb ik van de specialist Foster voorgeschreven gekregen. Dat heeft gewerkt. Geen longontstekingen meer! Daar ben ik blij mee maar de bijverschijnselen zijn bij mij hoog: echte spierkrampen, een grote druk op het hoofd na iedere inhalering, smaakverlies en depressieachtige verschijnselen. Nergens zin in hebben[lees meer...]! Nu gebruik ik Foster 1 a 2 maal per week als onderhoud en bij (opkomende) verkoudheid 1 maal per dag. Dat gaat goed. Ik lees dat de totale hoeveelheid inhaleringen veel lager is dan er op de gebruiksaanwijzing vermeld staat. Dat klopt! Ik dacht dat ik mij dat verbeelde. Goed om te weten!

22-07-2016 | Vrouw | 62

05-07-2016 | Vrouw | 43
Astma
Dit middel 2 jaar geleden ook gebruikt. En wist niet meer precies waarom ik gestopt was, want ik was wel een stuk minder benauwd. Maar sinds het weekend tot afgelopen nacht, wist ik precies wat de reden was. Ik had het gevoel dat mijn hoofd uit elkaar sprong. Dus nu toch maar weer stoppen met de Foster.

03-06-2016 | Vrouw | 62
Longontsteking
kreeg veel krampen overal, op den duur tussen de ribben heel naar.

Thyrax Duotab (867) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (585) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (432) - Antibiotica - penicillines breedspectrum