Ervaringen met Foster

Bufoler (28 meningen)

21-11-2020 | Vrouw | 26
formoterol/beclometason (200/6)
Astma
De eerste weken nergens last van. Juist vol lof over dit middel, ik kon weer ademen zoals ik jaren niet gekunt heb. Maar na een paar weken begonnen de klachten. Enorme draaiduizelingen, soms gepaard met misselijkheid/braken. Ik was mij ten einde raad. Bleek het een bijwerking te zijn. Direct gestopt met het middel waarna de klachten verdwenen.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus. Spoelen met zout water lost dit goed op. Wat ik wel heel vervelend vind is dat de huid op mijn schouders helemaal onder de acne zit door deze medicijnen. Mijn avonddosis moet ik vroeg in de avond innemen omdat [lees meer...]ik anders last krijg van slapeloosheid en hartkloppingen in bed. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

12-11-2020 | Vrouw | 36
Astma
Gebruik i.v.m. Astma: 2x p.d. 2 inhalaties 200/6. Het apparaatje is makkelijk te gebruiken en het medicijn geeft, behalve een droge keel en slijmvliezen in de neus, weinig bijwerkingen. Spoelen met zout water lost dit goed op. Ik echter niet het idee dat het heel veel doet om de astma te verbeteren.

11-07-2020 | Man | 71
formoterol/beclometason (200/6)
COPD
Medicijn helpt wel,maar inhalator geeft problemen.Normaal zit er in de inhalator 120 dosis,maar voor de 3e keer al dat die hapert wanneer er nog 40 dosis in zit.Nu heb ik er 1 waarvan het telwerk weer hapert.

30-05-2019 | Man | 72
formoterol/beclometason (100)
Ik zoek het verband tussen het gebruik van Foster en hoofdpijn. Ik heb sterk het vermoeden dat er een verband met elkaar is. Wie heeft er nog meer hoofdpijn na gebruik Foster? IK gebruik verder Ventolin en Avamys.

03-03-2019 | Man | 45
Ademhalingsproblemen
Makkelijk te gebruiken, maar wel meer bijwerkingen dan Seretide/Ventolin combi. Na hevige luchtweginfectie tezamen met bronchitis, over moeten gaan op dit medicijn, daar de vorige niks meer deden voor me. Jammer, want daar had ik nooit geen bijwerkingen van.

20-08-2018 | Vrouw | 59
formoterol/beclometason (200)
Astma
Mijn astmaklachten zijn in de loop van de tijd toegenomen. De longarts vertelde dat er een nieuw medicijn was met een langerwerkende luchtwegverwijder. Sindsdien gebruik ik voor onderhoud 2 maal er dag Trimbow en de Foster als noodmedicatie.

24-03-2018 | Vrouw | 23
formoterol/beclometason (50mg)
Astma
prima medicijn dat goed zijn werk deed. helaas had ik zelf te veel last van hartklachten, daarom geswitcht naar serevent en alvesco.

10-03-2018 | Man | 52
Astma
Ik lees het hier nog niet, maar ik heb veel problemen met inhaleren, braakneigingen etc. Ik gebruik een aerochamber, voorheen met seretide geen probleem.

26-10-2017 | Vrouw | 52

25-06-2016 | Man | 53
Astma
Foster ampul is na 3/4 al niet meer werkzaam. 1/4 kun je weggooien. Als ik van de laatste 1/4 nog gebruik maak, krijg ik last van benauwdheid.

03-05-2016 | Vrouw | 68
formoterol/beclometason
Astma
Foster Nexthaler is effectiever dan de andere inhalers die ik heb gehad. De bijwerkingen zijn dusdanig erg, dat ik hem liever niet zou gebruiken. Ik gebruik nu 2x1 inhalatie per dag. Mag deze verhogen tot 4x2 per dag.

14-03-2024 | Man | 68
Astma
Ik gebruik al jaren de Foster inhaler ,deze beviel prima totdat ik de mededeling van mijn apotheek kreeg dat ik nu de Beclometason/Formoterol van het merk Viatris krijg. Door preferentie beleid vergoed mijn zorgverzekering de Foster niet meer. De Viatris is in mijn geval absoluut niet te inhaleren,per direct heftige hoestbuien en nu al een week de stem kwijt. Ik heb nu [lees meer...]de Foster op eigen kosten gekregen. Zo wordt er omgegaan met patiënten door de zorgverzekeraar die dwingen om naar een goedkoper medicijn te gaan.

08-05-2023 | Vrouw | 42
Astma
Na een Histamine provocatietest stopte de huisarts (na advies van de longarts) met voorschrijven tweemaal daags Flixotide (met zonodig Ventolin) en kreeg ik Foster. De trillende handen zijn erger en langduriger na Foster, dan na Ventolin. Best lastig als (digitaal) tekenen je hobby is. Na de avond dosering heb ik ook last van hartkloppingen

08-02-2023 | Vrouw | 52
Astma
Na een verkoudheid (4x getest op covid19 en steeds negatief) werd mijn astma opvallend erger. Na overleg met de huisarts overgestapt op Foster100, 1 dosis 2x per dag. Bijwerkingen: keelpijn, enorm benauwd gedurende 5 tot 15 minuten meteen na de puf. Tegelijk afspraak met de longarts en nieuwe reeks testen. Uiteindelijk dosis Foster100 verhoogd naar 2 dosissen 2x per dag g[lees meer...]edurende 6 wekrn om een goede basis te leggen. Oude bijwerkingen verdwenen maar nieuwe traden op: kramp in de voeten en meerdere malen snachts wakker worden zonder reden. Inmiddels 2 weken verder en de bijwerkingen lijken gelukkig af te nemen.

19-12-2022 | Vrouw | 72
formoterol/beclometason (200)
Astma
na jaren van verschillende astma medicijnen nu al een paar jaar op Foster en Salbutomol. Bevalt verder goed op enkele bijwerkingen na. Ook heb ik toch het gevoel dat ik door Foster een dikker gezicht heb en dat afvalpogingen moeilijk zijn.