Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

12-01-2013 | Man | 38
Bloedverdunnen
Nadat ik met een longembolie werd opgenomen heb ik een aantal dagen acenocoumarol geslikt. 2 dagen later kreeg ik last van zwarte ontlasting. Zoekend naar de bijwerkingen heb ik direct contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik moest me weer melden op de spoedeisende hulp. Daar bleek mijn HB-gehalte in het bloed nog zo hoog dat een inwendige bloeding niet waarschijnlijk was.[lees meer...] ik raakte echter steeds vermoeider en kon zelfs geen trap meer op lopen. Twee dagen kreeg ik een collapse en moest met de ambulance worden afgevoerd. In het ziekenhuis bleek dat ik toch een inwendige bloeding had opgelopen. Dit middel mag ik niet meer slikken, maar mijn longembolie moet toch worden behandeld.

03-05-2012 | Man | 56
acenocoumarol
In het ziekenhuis werd bij mij een longembolie en een trombosebeen vastgesteld als gevolg van een lange vliegreis in maart. Ik kreeg direct acenocoumarol in eerste instantie met prikken hepamine. Maar na 5 dagen kon ik die in opdracht van de trombose dienst stoppen omdat er een stabiele inr waarde bereikt was. Maar daarna kreeg ik een continue misselijkheid. Ongeveer 1 op[lees meer...] de vijf maaltijden braakte ik dan ook uit en ook hoestbuien veroorzaakte weer braakneigingen. Vandaag heb ik er op aangedrongen om me om te zetten naar een ander medicijn. Maar ik kreeg de bekende tegenwerken van dat komt nooit voor en ze hadden wel weer andere medicijnen om de misselijkheid te beteugelen. Dat is echt de wereld op zijn kop zetten. Door eerst een medicijn met bijwerkingen te geven en vervolgens weer medicijnen geven voor die bijwerkingen. Na dit protest hebben ze me nu overgezet op marcoumar en daar moet ik dus nog ervaring mee opdoen. De bijsluiter van acenocoumarol praat over een kans op misselijkheid tussen de 1 op 1000 en 1 op 10.000. Maar op dit forum staat het al vijfmaal vermeld als klacht dus de voorlichting van de fabrikant is naar mijn idee veel te rooskleurig verwoord.

10-10-2021 | Vrouw | 85
Trombose
Ik heb in een nacht een Histamine aanslag gehad( dat is een huid aan doening witte rug en armen en dat wordt niet meer goed en kan niet meer in de zon zitten en zit aan een dieet vast. Nu moet ik vitamines slikken (Daosin ik had 3 verpakkingen bestelt 95 E en worden niet vergoedt. Ik heb mn dna test laten doen gevraagt bij m,n huisarts (dat wordt vergoed. Ik heb eerde[lees meer...]r dit medicijn gebruikt maar niet zolang als nu ( 4jaar) Sterkte met alles.

27-05-2021 | Vrouw | 76
Longembolie
Kteeg eerst fragmin werd steeds slechter zo moe, futloos, haaruitval, half jaar gebruikt spierpijn, overgegaan naar acecounomarol hopent dat slaap futloosheid minder zou worden, maar......erger pfff . Doodmoe, ergste is duizeligheid, voel me slaperig, suffig hoe kan dit? Is hewoon bloedverdunner doe niets heel de dag, wie herkent dit?? Ben ongerust

04-07-2020 | Vrouw | 70
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

04-08-2018 | Vrouw | 73
Trombose
ben er beroerd van, zo moe, futloos geen honger

29-06-2018 | Vrouw | 63
Boezemfibrilleren
Slik nu drie jaar acenocoumarol na een dotterbehandeling en boezemfibrilleren. Eerst verdwenen mijn wenkbrauwen en haar op benen en armen. Nu ook kale plek op hoofd. Ik ga proberen of ik andere bloedverdunners kan krijgen....

07-06-2018 | Man | 73
Bloedverdunnen
onhandig door steeds wisselend dagschema en meerdere pillen per keer

15-05-2018 | Man | 71
Trombose
ik heb al jaren bloedverdunners. Ik gebruikte altijd het merk Santos. Sinds ik over ben gegaan naar Centrafarm is mijn inr steeds veel te laag bij het gebruik van dezelfde hoeveelheid medicijnen. Ik werd verzocht door de trombosedienst aan mijn apotheek te vragen of ik weer het merk santos te gebruiken.

23-07-2017 | Vrouw | 39
Hartinfarct
Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Atriumfibrilleren
Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.

23-05-2017 | Man | 55
Longembolie
Door massale longembolie acenocoumarol voorgeschreven gekregen voor een half jaar, veel schommelingen in INR, bloed prikken is erg omslachtig en lastig en na half jaar gestopt te zijn klachten weer terug gekregen. Gebruik nu Xarelto, veel makkelijker

03-05-2017 | Man | 78
Hartritmestoornissen
Plotseling/onverwacht ontzettende bloeduitstorting in mijn linker oog;t'was weekend derhalve e.h.b.o./huisartsenpost in ziekenhuis Gooi.Dienstdoende artsen hadden zoiets nog niet meegemaakt;oogspecialist opgeroepen maar die kon er ook niets aan doen;ook de cardioloog ingeschakeld;ik slikte acenacoumarol i.v.m. hartritme storingen;onmiddellijk stoppen.Slik het tot nu toe no[lees meer...]g steeds niet!!In oktober 2015 m'n scheenbeen gestoten aan de standaard van scooter;binnen een kwartier een bult er op ter grootte halve tennisbal;weer ziekenhuis.Advies been omhoog en compressen.Gevolgen nu nog steeds zichtbaar en een zeer gevoelige plek gebleven.Sinds twee jaar zonder acenacoumarol maar nog steeds plotseling bloeduitstortingen/blauwe plekken op de gekste plekken;niet gestoten of zoiets.Vlgs carioloog kans op herseninfarct zonder pil 5%;met pil 2%.Ik accepteer dit verschil maar maar géén acenacoumarol meer. Er zijn nu andere en betere alternatieven;ook het wekelijkse prikken van de trombosedienst kan dan achterwegen blijven.

16-02-2017 | Man | 60
Hartritmestoornis
Ik gebruik acenocoumerol nu reeds 3 maanden, sindsdien ben ik constant neusverkouden of grieperig, mijn conditie holt achteruit. Ik ben constant moe. Is er een middel op de markt met minder bijwerkingen?

03-08-2016 | Vrouw | 71
Trombose
Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat

25-07-2016 | Man | 23
acenocoumarol (10mg)
Trombose
INR bleef schommelen en de trombose bleek zich zelfs uit te breiden onder acenocoumarol. Daarbij iedere paar weken weer langs de trombosedienst. Niet ideaal allemaal.

Thyrax Duotab (866) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (580) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (533) - Antibiotica - penicillines breedspectrum