Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

02-12-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.

16-10-2012 | Man | 77
Bloedverdunnen
Ik heb enorm las van dode vingers sinds ik dit medicijn gebruik en dat is een zeer vervelende bijwerking kan ik u vertellen.Zodra het ook maar iets kouder is zijn al mijn vingers wit ,zonder goed stromend bloed en dat heeft enorm veel ongemak en heel pijnlijke vingers een zeer groot deel van de tijd!

09-08-2012 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Ivm.hartritmestoornis kreeg ik acenocoumarol.Vanaf het begin probelemen met de dosering.2 a 3x per week vanaf 's avonds 20.00 uur tot 22.00 buikkrampen en diarree.Na 6 wk zo erg(er zat ook bloed bij)dat ik van het ziekenhuis,waar ik in het weekend naar toe ging:stoppen en ascal gaan gebruiken.Ook de trombosedienst vond dit beter,gezien mijn klachten.

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunnen
in 2005 na een flinke TIA Aceno Coumarol gekregen wegens stolsels in het bloed waardoor er stollingen in mijn hjersenen vastliepen met als gevolg uitval. Na enkele jaren was ik het buiten staan wachten voor het opengaan van de deur van het prikpunt zat en besprak met mijn cardioloog de situatie inzake de bloedprik wekelijks bij de trombosedienst, na mijn klacht rade hij Pr[lees meer...]adaxa aan, ik heb het genomen en gebruik het nog steeds.

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Acenocoumarol is een prima middel voor antistolling, het vergt echter veel ongemakkelijke afspraken bij de trombosedienst, omdat je bloedstolling steeds gecontroleerd moet worden. Dat maakte het voor mij vervelend om het te gebruiken. Ik had echter geen enkele bijwerking van het medicijn, terwijl ik dat van Eliquis wel kreeg.

21-09-2020 | Man | 57
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

01-09-2020 | Man | 71
acenocoumarol (1mg)
Al meer dan twintig jaar slik ik acecumarol van het merk Santos ivm diepe veneuze trombose in de benen. Heb zgn. factor V Leiden. Nooit geen problemen mee gehad. Totdat ik nu ongeveer twee jaar geleden een goedkoper merk kreeg van de apotheek van het merk Centrafarm. Op het moment van dit middel begon mijn IRN waarde te schommelen. Na verloop van tijd stabaliseerde zich da[lees meer...]t weer. Wat ik toen niet wist , maar nu dus wel, bleek dat ik enorme last kreeg van bijwerkingen te weten, veel pijn in de spieren. Op den duur kon ik nauwelijks meer lopen. Ik had nog geen idee waardoor dit kwam en wees dit toe aan mijn leeftijd (70) . Echter toen ik had gelezen van iemand die dezelfde klachten had gekregen van het gebruik van Centrafarm en die verdwenen waren na hernieuwd gebruik van het merk Santos ben ik dit ook gaan testen. En wonder boven wonder , ook ik kon na een paar dagen weer gewoon lopen. Alle pijn was verdwenen. Ik raad iedereen aan die deze klachten ook ervaren met Centrafarm dit middel om te ruilen voor Santos. Moest er wel speciaal voor vragen bij de dokter, maar dat was geen probleem. Ben nu weer een gelukkig persoon.

21-11-2019 | Vrouw | 48
Trombose
Ik heb een verstopte poortader naar de lever heftige pijnen gehad aan de darmen die ook aan het verstoppen waren. Nu 5 pillen per dag om de stolling los te krijgen in de poortader maar heb veel last van tintelingen in gezicht handen en benen en de iNR blijft maar schommelen ik moet mezelf vaak bij spuiten meerdere mensen last van tintelingen ? De arts zegt dat het onmog[lees meer...]elijke is deze bijwerkingen ook wel snel moe

13-11-2019 | Man | 63
acenocoumarol (1mg)
Het iedere keer prikken was lastig ! Ik weet de dosering niet meer, maar wel dat die regelmatig na bloedprikken werd aangepast.

22-11-2018 | Vrouw | 76
Hersenvliesontsteking
Dat heb ik in maart 2011 gehad,,en een zeldzame veneuze trombose daarom bloedverdunners !, gaat goed

20-10-2018 | Man | 81
Bloedverdunnen
Ik gebruikte A.coumarol meer dan 3 jaar. Elke nacht meerdere malen uit bed vanwege een zeer onaangenaam gevoel in mijn benen; kon ze niet stil houden. Na 10 minuten lopen weer in bed en na ca. 2 uur dezelfde prikkeling terug. Sinds 1 maand over op Pradaxa en... wonder boven wonder ik wordt 's-nachts bijna niet meer wakker. De nare verschijnselen zijn 80% verminderd. Was A[lees meer...]cenocoumarol de oorzaak van mijn restless legs, of is de oorzaak te wijten aan een combinatie van medicijnen ??? Ik kom er waarschijnlijk nooit achter.

30-07-2018 | Man | 52
Geen bloedafwijkingen gecontateerd.

02-09-2017 | Man | 74
Atriumfibrilleren
Het steeds moeten prikken is erg vervelend, ben blij dat ik daarvan af ben.

18-12-2016 | Vrouw | 43
Hartfalen
Geen bijwerkingen alleen mijn IRN waarde schommelde heel erg.

12-10-2016 | Man | 61
Hartritmestoornissen
Gebruik dit samen met Sotalol. Acenocoumarol vervangt de Xarelto. Of het van beide komt weet ik niet maar al maanden: verkouden, snot loopt water dun uit neus, gevoel alsof ik een beginnende griep heb, rende met gemak meer dan 20 kilometers. Minimaal 3 keer per week. Nu maanden verder en algehele conditie holt achteruit. Kan inmiddels nog geen 3 km volhouden. Tussendoor ([lees meer...]eind augustus 16) ablatie gehad. Eind van de dag verlang ik naar bed.

05-07-2016 | Man | 86
Hartkloppingen