Ervaringen met Acenocoumarol

Bloedverdunning (28 meningen)
Atriumfibrilleren (11 meningen)
Beroerte (4 meningen)
Hartinfarct (2 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

23-07-2017 | Vrouw | 39
Hartinfarct
Ik kreeg acenocoumarol nadat er een getromboseerd aneurysma werd geconstateerd. En ik moet zeggen: WAT EEN GEDOE!! Mijn INR moet tussen de 2,5 en 3,5 zijn. Dat is ie zelden geweest tijdens het gebruik van dit middel. Wekelijks (zelf) prikken. Met waardes.... de ene keer 1,2 en de week erna 5,9. Geen touw aan vast t knopen en niet ongevaarlijk. Ik verloor tijdens mijn[lees meer...] menstruatie verschrikkelijk veel bloed waardoor ik ten eerste 2 dagen per maand de deur letterlijk niet uit kon, maar ook continue een ijzerwaarde onder de 6 had. En dan de welbekende blauwe plekken natuurlijk. Die eerder paars en zwart waren dan blauw. Op eigen verzoek mocht ik overstappen op fenprocoumon. Mijn INR is nu veel stabieler en ik hoef maar 1 keer in de 3 weken te prikken tegenwoordig. De blauwe plekken zijn er nog steeds snel maar lijken niet meer zo groot te worden als met de acenocoumarol.

10-07-2017 | Vrouw | 70
Atriumfibrilleren
Heb hele grote en kleine blauwe plekken, heb darmproblemen en heel vaak buikpijn. Voel me er niet goed bij. Baal ervan maar durf niet zomaar te stoppen.

23-05-2017 | Man | 55
Longembolie
Door massale longembolie acenocoumarol voorgeschreven gekregen voor een half jaar, veel schommelingen in INR, bloed prikken is erg omslachtig en lastig en na half jaar gestopt te zijn klachten weer terug gekregen. Gebruik nu Xarelto, veel makkelijker

03-05-2017 | Man | 78
Hartritmestoornissen
Plotseling/onverwacht ontzettende bloeduitstorting in mijn linker oog;t'was weekend derhalve e.h.b.o./huisartsenpost in ziekenhuis Gooi.Dienstdoende artsen hadden zoiets nog niet meegemaakt;oogspecialist opgeroepen maar die kon er ook niets aan doen;ook de cardioloog ingeschakeld;ik slikte acenacoumarol i.v.m. hartritme storingen;onmiddellijk stoppen.Slik het tot nu toe no[lees meer...]g steeds niet!!In oktober 2015 m'n scheenbeen gestoten aan de standaard van scooter;binnen een kwartier een bult er op ter grootte halve tennisbal;weer ziekenhuis.Advies been omhoog en compressen.Gevolgen nu nog steeds zichtbaar en een zeer gevoelige plek gebleven.Sinds twee jaar zonder acenacoumarol maar nog steeds plotseling bloeduitstortingen/blauwe plekken op de gekste plekken;niet gestoten of zoiets.Vlgs carioloog kans op herseninfarct zonder pil 5%;met pil 2%.Ik accepteer dit verschil maar maar géén acenacoumarol meer. Er zijn nu andere en betere alternatieven;ook het wekelijkse prikken van de trombosedienst kan dan achterwegen blijven.

16-02-2017 | Man | 60
Hartritmestoornis
Ik gebruik acenocoumerol nu reeds 3 maanden, sindsdien ben ik constant neusverkouden of grieperig, mijn conditie holt achteruit. Ik ben constant moe. Is er een middel op de markt met minder bijwerkingen?

03-08-2016 | Vrouw | 71
Trombose
Voel me doodop, onrustig door klachten. had trombosebeen dvt. wat hoort bij wat

25-07-2016 | Man | 23
acenocoumarol (10mg)
Trombose
INR bleef schommelen en de trombose bleek zich zelfs uit te breiden onder acenocoumarol. Daarbij iedere paar weken weer langs de trombosedienst. Niet ideaal allemaal.

02-12-2015 | Vrouw | 71
Hartritmestoornissen
Ik gebruik dit middel al een paar jaar. Heb nare bijwerkingen, zoals veel spierpijn, constante verkoudheid en overmatig veel last van warmte en bij de minste inspanning zoveel transpireren dat mijn kleding en gezicht drijfnat zijn. En nee, het zijn geen overgangsverschijnselen, want ik ben 71 jaar. Bovendien ben ik steeds moe. De dokter en de apotheker zeggen dat dit nie[lees meer...]t door het middel komt, maar ik had hier voor die tijd nooit last van. Ik ben 3 keer vergeten om de pillen in te nemen (in al die jaren) en voelde mij de dag erna een stuk beter. Ik zou er dolgraag mee stoppen, maar durf dat toch niet want ook de trombosedienst zegt dat dat absoluut niet mag. Ik voel me gegijzeld, want de bijwerkingen hebben een grote impact op mijn leven.

16-10-2012 | Man | 77
Bloedverdunning
Ik heb enorm las van dode vingers sinds ik dit medicijn gebruik en dat is een zeer vervelende bijwerking kan ik u vertellen.Zodra het ook maar iets kouder is zijn al mijn vingers wit ,zonder goed stromend bloed en dat heeft enorm veel ongemak en heel pijnlijke vingers een zeer groot deel van de tijd!

09-08-2012 | Vrouw | 76
Hartritmestoornissen
Ivm.hartritmestoornis kreeg ik acenocoumarol.Vanaf het begin probelemen met de dosering.2 a 3x per week vanaf 's avonds 20.00 uur tot 22.00 buikkrampen en diarree.Na 6 wk zo erg(er zat ook bloed bij)dat ik van het ziekenhuis,waar ik in het weekend naar toe ging:stoppen en ascal gaan gebruiken.Ook de trombosedienst vond dit beter,gezien mijn klachten.

24-09-2021 | Man | 76
Bloedverdunning
in 2005 na een flinke TIA Aceno Coumarol gekregen wegens stolsels in het bloed waardoor er stollingen in mijn hjersenen vastliepen met als gevolg uitval. Na enkele jaren was ik het buiten staan wachten voor het opengaan van de deur van het prikpunt zat en besprak met mijn cardioloog de situatie inzake de bloedprik wekelijks bij de trombosedienst, na mijn klacht rade hij Pr[lees meer...]adaxa aan, ik heb het genomen en gebruik het nog steeds.

20-02-2021 | Man | 43
Trombose
Acenocoumarol is een prima middel voor antistolling, het vergt echter veel ongemakkelijke afspraken bij de trombosedienst, omdat je bloedstolling steeds gecontroleerd moet worden. Dat maakte het voor mij vervelend om het te gebruiken. Ik had echter geen enkele bijwerking van het medicijn, terwijl ik dat van Eliquis wel kreeg.

21-09-2020 | Man | 57
Trombose
Ik gebruik nu sinds 2017 de bloedverdunners had trombose in mijn rechter been ,op verzoek van mijn arts na drie maanden gestopt met de bloedverdunners . binnen een week had ik een meervoudige longembolie .veel te vroeg gestopt met de bloedverdunners dus .nu de rest van mijn leven blijven slikken .vijf weken geleden een maagbloeding gehad best heftig zoiets maar kwam van [lees meer...]het roken zeiden ze .ja en ik geloof ook nog aan de kerstman😁

01-09-2020 | Man | 71
acenocoumarol (1mg)
Al meer dan twintig jaar slik ik acecumarol van het merk Santos ivm diepe veneuze trombose in de benen. Heb zgn. factor V Leiden. Nooit geen problemen mee gehad. Totdat ik nu ongeveer twee jaar geleden een goedkoper merk kreeg van de apotheek van het merk Centrafarm. Op het moment van dit middel begon mijn IRN waarde te schommelen. Na verloop van tijd stabaliseerde zich da[lees meer...]t weer. Wat ik toen niet wist , maar nu dus wel, bleek dat ik enorme last kreeg van bijwerkingen te weten, veel pijn in de spieren. Op den duur kon ik nauwelijks meer lopen. Ik had nog geen idee waardoor dit kwam en wees dit toe aan mijn leeftijd (70) . Echter toen ik had gelezen van iemand die dezelfde klachten had gekregen van het gebruik van Centrafarm en die verdwenen waren na hernieuwd gebruik van het merk Santos ben ik dit ook gaan testen. En wonder boven wonder , ook ik kon na een paar dagen weer gewoon lopen. Alle pijn was verdwenen. Ik raad iedereen aan die deze klachten ook ervaren met Centrafarm dit middel om te ruilen voor Santos. Moest er wel speciaal voor vragen bij de dokter, maar dat was geen probleem. Ben nu weer een gelukkig persoon.

21-11-2019 | Vrouw | 48
Trombose
Ik heb een verstopte poortader naar de lever heftige pijnen gehad aan de darmen die ook aan het verstoppen waren. Nu 5 pillen per dag om de stolling los te krijgen in de poortader maar heb veel last van tintelingen in gezicht handen en benen en de iNR blijft maar schommelen ik moet mezelf vaak bij spuiten meerdere mensen last van tintelingen ? De arts zegt dat het onmog[lees meer...]elijke is deze bijwerkingen ook wel snel moe

13-11-2019 | Man | 63
acenocoumarol (1mg)
Het iedere keer prikken was lastig ! Ik weet de dosering niet meer, maar wel dat die regelmatig na bloedprikken werd aangepast.