Trombose (45 meningen)
Hartritmestoornissen (28 meningen)
Bloedverdunnen (26 meningen)
Atriumfibrilleren (10 meningen)
Beroerte (3 meningen)

Groot onderzoek naar connectie tussen corona en trombose

De Telegraaf - 03 mei 2020 in BINNENLAND (15-07-2020)

28-04-2016 | Man | 68
Atriumfibrilleren
Ik heb 02-07-2013 een hartoperatie met 6 bypasses gehad en op 25-07-2013 atrium flutter en dat is tijdens 1-malige opname in de VU behandeld. Sinds mei 2015 hoef ik van de cardioloog niet meer terug te komen voor controle: blijf maar doorgaan met acenocoumarol, kan geen kwaad. De Trombosedienst blijft maar doorgaan met de onstolbaarheid INR erg precies vast te stellen. Ik [lees meer...]wil 30 dagen met vakantie naar Indonesië, maar vind de Trombosedienst erg moeilijk doen (misschien maar goed ook). P.S. de acenocoumarol 1mg tabletten gebruik ik volgens schema 2 of 3 per dag (1x daags). Ik kan geen tijdelijke meter meer meekrijgen en met een cursus zit ik er gelijk aan vast en moet ik blijven zelfcontroleren. Ik moet anders maar naar een Ziekenhuis in Indonesië. Daar wil ik vanwege de viezigheid niet zijn, dan word je pas echt ziek. Dus vlak voor mijn vakantievertrek en na terugkomst hier maar extra laten controleren. Wie de verantwoordelijke arts of specialist is aan wie de Trombosedienst de resultaten doorgeeft, weet ik ook niet: ik kom niet meer voor controle in de VU, de cardioloog ZMC, wellicht de huisarts.

14-07-2014 | Man | 72
Hartritmestoornis
Veel last van brandend maagzuur.

14-01-2014 | Vrouw | 38
Trombose
Ik heb een trombosebeen en longembolie. Ik moet t medicijn half jaar slikken, ik lees hier veel dat men hoofdpijn klachten hebben, maar t kan ook zijn dat dit door de stolsels in uw lichaam komt en niet perse door het medicijn. Ikheb ook zo nu en dan hoofdpijn maar niet constant, daarom durf ik niet te zeggen dat dit van het medicijn komt. De misselijkheid heb ik alleen al[lees meer...]s ik de tabletten ineem op lege maag en ook erna niets eet. Nu neem ik t of tijdens heteten of erna, maar elke dag op t zelfde tijdstip! Hierdoor geen misselijkheid meer. Wat ik me wel afvraag ik heb wel last v blauwe tenen, voornamelijk aan me gezonde been. Heeft iemand dit ook gehad en 2 vd 4knokkels op mijn hand zijn rood en droog. Ja, ik heb ook last van droge mond, maar ook niet elke dag. Mijn waarde wisselt, meestal te laag. Dosering blijft t zelfde... Groeten

26-02-2013 | Vrouw | 57
Trombose
Ik heb dit middel niet zo lang geleden voorgeschreven gekregen. Op dit moment heb ik geen bijwerkingen. Het boven- en onderbeen zijn nog steeds dik ondanks het aantrekken van youtube kousen, maar de pijn is minder geworden. Wie kan mij vertellen hoe lang het duurt eer het been weer de oude is?

02-02-2013 | Vrouw | 56
Trombose
na heftige pijnen door trombose-verstopping in poortader van pancreas naar lever, dit medicijn gekregen. Oorzaak trombose niet te achterhalen. bloedwaardes zijn "normaal", maar moet toch preventief blijven slikken. geen bijwerkingen.

17-12-2012 | Man | 67
Hartritmestoornissen
Door hartritmestoornissen (7 dagen in ziekenhuis, had geen "lucht" meer, ook teveel vocht, heb in 7 dagen 7 kg. vocht uitgeplast) ben ik Sotalol (2x 40mg. p. dag) gaan gebruiken. Had al Perindopodril (4 mg. dag). Daar vooral Sotalo bloeddrukverlagend is ben ik bij bewegen nogal duizelig. Door de Sotalol ben ik in de winter veel kouwelijker, vooral aan handen en voeten.

27-09-2012 | Vrouw | 35
Trombose
In de eerste periode weinig klachten. Inr schommelt nogal zit veelal op 2.3 ipv 2.5-3.5. Opgegeven moment zeer ernstige haaruitval. Dit is nu gestopt maar nu ben ik heel duizelig en misselijk. Als het goed is, hoef ik nog maar een maandje te slikken. Kreeg trombose en longembolie omdat ik in t het gips zat vanwege gebroken enkel en gescheurde enkelbanden. Hoop dat die duiz[lees meer...]eligheid snel overgaat,net als t haaruitval.

29-08-2012 | Man | 62
Hartritmestoornissen
Sinds 16-07-2012 4 maal per dag 1 mg. Last van warmte en buitensporige transpiratie. Voorheen nooit last van gehad. Volgens cardioloog geen bijwerking die vaker voorkomt. Binnenkort nader onderzoek.

28-08-2012 | Vrouw | 43
Longembolie
Na al een keer eerder longemboliën gehad te hebben kreeg ik ze weer en moest weer aan de antistolling. Begon met de acenocoumarol, maar daar bleef mijn waarde erg van schommelen. Ben toen overgestapt op de fenprocoumon en nu is mijn waarde stabiel, met maar 1 pil per dag. Bij de acenocoumarol moest er dan weer 3 of 4 of 5. Bleef wisselen, omdat mijn waarde wisselde.

06-03-2012 | Man | 48
Bloedverdunnen
Ik gebruik Acenecocoumarol vanwege longembolie. Heb echter last van een continu aanwezige lichte misselijkheid c.q. lichte buikpijn.

16-01-2020 | Vrouw | 52
Aangeboren hartafwijking
Boezemfibrileren en heel hoge bloeddrukken de bloedverdunners moeten stolsels voorkomen tot nu toe geen goed medicijn gevonden ik klooi al vanaf 2003 ben altijd ziek van de bijwerkingen heel naar zo te moeten leven ik ben nu 52 en mijn leven is op bed en op de bank heel triest hoop op een goede bloedverdunner en bloeddrukverlager heb overal erge bijwerkingen van het leven [lees meer...]heeft zijn glans wel verloren voor mij ik knok door voor mijn pracht gezin maar soms denk ik laat het maar klaar zijn want wat kun je je doodziek voelen van pillen 😭 had dit ook met pradaxa xarelto en elequis ben overgevoelig voor medicijnen erg vervelend want als ik stop stijgt mijn bloeddruk weer naar gevaarlijk hoog heel naar

20-06-2019 | Man | 58
Trombose
Ik was hier heel tevreden over , maar omdat ik DVT voor de 3de x heb moest ik dit levenslang blijven slikken.Ben nu overgestapt naar Xarelto en dat houd in dak ik nu dagelijks 1 tab moet slikken en niet meer geprikt hoeft te worden

22-05-2019 | Man | 67
Longembolie
Na wat geëxperimenteerd te hebben met Xarelto en Pradaxa,nu over naar deze antibloedstolling en regelmatig prikken bij de trombose dienst.Vervelend maar voel mij stukken beter nu,raakte mij zelf steeds verder kwijt ivm de vervelende bijwerkingen,zoals heftige gewrichtsklachten, depressief,maag en darmklachten ,ik hoop dat het zo blijven mag en geen verdere klachten van dez[lees meer...]e medicatie krijg.Het enigste nadeel is het geprik steeds,bloed uit elleboog ader,nu 2 x per week ivm de nodige schommelingen,maar ben ook nog maar een week onderweg met deze medicatie.

13-10-2018 | Vrouw | 28
Trombose
Hoi Lezers, Ik gebruik dit middel omdat ik helemaal niet goed reageerde op fenprocoumon. Ik ben 28 en kreeg dit voor mijn trombose welke door mijn hele lichaam zat. Fenprocoumon was niet stabiel te krijgen en ik was altijd van slag, zeer misselijk, duizelig, algehele malaise en ernstige haaruitval, zeer heftige uitslag op mijn gezicht. Toen ben ik geswitcht naar Acen[lees meer...]ocoumarol. Een stuk stabieler. Mijn bloed hou ik in de gaten doordat ik zelf mijn bloed kan prikken met een apparaat. Ik doseer ook zelf wat erg goed werkt gezien je je eigen lichaam toch het beste kent. Helaas blijf ik ook bij deze bloedverdunner haaruitval houden, gezichtsuitslag is iets verminderd maar nog aanwezig. Ook kom ik ondanks gezonde levensstijl aan en dit is er niet af te krijgen (Met fenprocoumon was het nog veel erger.) Ook ben ik niet misselijk van dit middel zoals bij het vorige. Verder is de werking goed. Een zeer stabiel product. Ik mocht van mijn internist niet overstappen op de nieuwe medicatievormen(pradaxa, xarelto, eliquis,lixiana) gezien daar veel maagbloedingen/bloedingen mee voorkomen en meten zeer moeilijk gaat. Uiteindelijk is toch het motto : meten= weten. Ik kies liever voor een medicijn die al jaren op de markt is dan een nieuw product waarvan men de exacte uitwerking nog niet weet. Als jullie vragen hebben hoor ik het graag. Fijne dag allemaal.

06-02-2017 | Man | 72
Hartritmestoornissen
Na een paar maanden gebruik kreeg ik een loopneus en na anderhalf jaar toch maar de KNO arts geraadpleegd, die heeft niet kunnen vaststellen of het van de acenocoumarol kwam. Alleen dat ik er maar mee moet leren leven.

15-11-2016 | Vrouw | 28
Trombose
Ik heb in maart 2015 na de bevalling een trombosebeen gekregen en zelfs trombose tot in de slagaders van me buik. Ik heb toen een week in het ziekenhuis gelegen en acenocoumerol gekregen. Regelmatig werd ik door de trombosedienst geprikt om me inr waarde op peil te houden, De bijwerkingen van dit medicijn zijn zeker wel heel vervelend. ik was altijd heel erg moe en ik kree[lees meer...]g soms hele zware hoofdpijn. Ik ben nu twee weken gestopt met het gebruik hiervan na 8 maanden, omdat de specialist wilt dat ik weer bloed laat prikken om de oorzaak te vinden van de trombosebeen en om te kijken of ik nog eiwitten in me bloed heb die positief zijn, want ze hebben eiwitten van lupus gevonden. Alleen het gekke is: ik werd elke maand ongesteld, nu ik gestopt ben sinds 3 november ben ik nu nog niet ongesteld geworden terwijl ik het deze week moest worden. Als me bloeduitslagen goed zijn, mag ik er helemaal vanaf en anders moet ik andere bloedverdunners gaan slikken. Dit ivm mijn leeftijd.

Ethinylestradiol / Levonorgestrel (577) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline / Clavulaanzuur (423) - Antibiotica - penicillines breedspectrum