Acenocoumarol

30-10-2018

Zie mijn verhaal onder Marcoumar
26-08-2018

Angina pectoris

veel bijwerkingen met heel vel jeuk
08-08-2018

Trombose

slikte eerst xarelto 3 dagen was diep suf en dacht steeds flauw te gaan vallen, toen kreeg ik acecounomarol, ook doodmoe en suffig, vecht tegen de slaap, lusteloos, lig in bed of op de bank. heb nergens zin in, het is net een kalmerend medicijn, kan ook niet denkenvan,,..nu ga ik wat doen, huisarts weet niet wat dit is,haren vallen wel uit, misselijk, maar dat staat op de [lees meer...]bijsluiter, maar sufheid? zonder gele sticker is vreemd
15-05-2018

Trombose

Gebruikte acenocoumarol van merk santos. Hiermee kon ik de INR heel goed instellen Op 1 mei 2017 kreeg ik van de apotheek het merk centrafarm. Ik ben zelfmeter. Ik heb eigenlijk niet gerealiseerd, dat de vele keren dat ik niet voldeed aan de inr waarde tussen 2.0 en 2.5 aan de wijziging van het merk santos naar Centrafarm lag. Bij elke meting kwam ik niet in de buurt v[lees meer...]an 2.0-2.5, maar had regelmatig 1,3, 1,5,1,7 en heel soms 2.0 of 2.1 Ik viel dan onder de doseerarts, welke elke keer het aantal tabletten voorschreef. Vandaag vroeg de doktersassistente welke merk ik gebruik en nu kreeg ik de mededeling, dat ik aan de apotheker opnieuw naar het merk Santos moest vragen.Ook de trombosedienst is in gebreke gebleven om me dit pas vandaag te vragen, daar ik al bijna een jaar via de doseerarts het aantal tabletten kreeg voorgeschreven.
22-12-2017

Hartritmestoornis

Op aanwijzing van de specialist, eerst weinig problemen maar na 1 jaar begonnen de problemen, ernstige vermoeidheid, bijna maandelijks problemen met bloedneuzen en de bloeduitstortingen in het oog wereden steeds vaker. Eerst naar starlet gebeld over de klachten, maar die beweerden bij hoog en laag dat die klachten niet door door de bloed verdunners komen , absoluut niet[lees meer...]. Toen naar de dokter en die zag toch heel andere bewijzen in de praktijk voor bloedverdunners, die zag wel een verband. die heeft me door gestuurd naar de specialist van het ziekenhuis, na controle van mijn bloed en mijn hart, kwam hij tot de conclusie dat de bloedverdunners eigenlijk niet nodig waren, dit in verband met het voortschrijdend inzicht , dat er wel heel gauw bloedverdunners werden voor geschreven Nu 3/4 jaar verder zonder bloed verdunners , nooit geen bloedneus meer gehad, nooit geen bloed uitstortingen meer in de ogen, fiets weer makkelijk 50 km per dag en veel en veel meer zuurstof , echt dag en nacht verschil
23-06-2017

Longembolie

Steeds gezeur met de Trombosedienst. na 1/2 jr werd ik thuismeter. Na 1/2 jaar constante metingen mocht ik van de arts naar om de 6 wk meten. De dames van de Trombo Admin waren het daar niet mee eens. na de 4e wk gezeur, via telefoon en mail. Ik heb het tel nr en de mail laten verwijderen... toen via de post. Huis- en Longarts begrepen mij. daarop volgde de overstap[lees meer...].
13-01-2017

Trombose

veel hoofdpijn gebruik nog meer tabletten. hartfalen
04-08-2016

Boezemfibrilleren

Eerst Pradaxa, maar dat was helemaal een ramp. Nu Acenocoumarol leek in begin goed te gaan, maar nu kan ik geen 100 meter meer lopen. Algehele vermoeidheid en een vermoeid gevoel in de benen net of ik de 4 daagse heb gelopen, Zelfde verschijnselen als met Pradaxa en na 10 dagen gestopt te zijn met Pradaxa was ik weer aardig hersteld en kon ik weer redelijk goed lopen. [lees meer...]Maar na met Acenocoumarol gestart te zijn kwamen de verschijnselen langzaam weer terug. Nu na 2 maanden deze rotzooi gebruikt te hebben kan ik bijna niet meer lopen. Ik ga op zoek naar andere medicijnen wat dit is echt 3xnixs.
31-12-2015

zeer wisselende waarden
08-09-2014

Hartritmestoornis

man 79 uit Leeuwarden gebruikt het middel ruim 8 jaar is erg vermoeid artsen zeggen artsen dat, dat niets heeft te maken met de hartritme, maar meer een neurologisch probleem zou zijn. Voor mijn hartritme is er bij mij een ablatie toegepast in december 2012. In plaats iedere maand een shock had ik mijn laatste storing in november 2013. Toch blijf ik erg vermoeid en moet [lees meer...]maar de Acenocoumarol slikken. Wie geeft mij raad? Sinds kort mag ik mijn pil verdelen over twee keer per dag. een halve. maar de vermoeidheid blijft.
08-07-2014

Beroerte

Herseninfarct gehad op 29 jarige leeftijd. Half jaar later jaar later longembolie, daarom levenslang zo dacht ik. Na een jaar of 6 viel me op dat mijn dichte haarbos veel dunner werd! Houd je van je haar: gebruik dit middel nooit langer dan een jaar is mijn advies!
04-07-2014

Hartfalen

Acenocoumarol voorgeschreven door cardioloog na ziekenhuisopname wegens hartfalen. Recentelijk overvallen door een hersenbloeding. De gebleken fatale combinatie: Hoge bloeddruk plus Acenocoumarol!
12-01-2013

Bloedverdunnen

Nadat ik met een longembolie werd opgenomen heb ik een aantal dagen acenocoumarol geslikt. 2 dagen later kreeg ik last van zwarte ontlasting. Zoekend naar de bijwerkingen heb ik direct contact opgenomen met het ziekenhuis. Ik moest me weer melden op de spoedeisende hulp. Daar bleek mijn HB-gehalte in het bloed nog zo hoog dat een inwendige bloeding niet waarschijnlijk was.[lees meer...] ik raakte echter steeds vermoeider en kon zelfs geen trap meer op lopen. Twee dagen kreeg ik een collapse en moest met de ambulance worden afgevoerd. In het ziekenhuis bleek dat ik toch een inwendige bloeding had opgelopen. Dit middel mag ik niet meer slikken, maar mijn longembolie moet toch worden behandeld.
03-05-2012

Acenocoumarol (acenocoumarol)

In het ziekenhuis werd bij mij een longembolie en een trombosebeen vastgesteld als gevolg van een lange vliegreis in maart. Ik kreeg direct acenocoumarol in eerste instantie met prikken hepamine. Maar na 5 dagen kon ik die in opdracht van de trombose dienst stoppen omdat er een stabiele inr waarde bereikt was. Maar daarna kreeg ik een continue misselijkheid. Ongeveer 1 op[lees meer...] de vijf maaltijden braakte ik dan ook uit en ook hoestbuien veroorzaakte weer braakneigingen. Vandaag heb ik er op aangedrongen om me om te zetten naar een ander medicijn. Maar ik kreeg de bekende tegenwerken van dat komt nooit voor en ze hadden wel weer andere medicijnen om de misselijkheid te beteugelen. Dat is echt de wereld op zijn kop zetten. Door eerst een medicijn met bijwerkingen te geven en vervolgens weer medicijnen geven voor die bijwerkingen. Na dit protest hebben ze me nu overgezet op marcoumar en daar moet ik dus nog ervaring mee opdoen. De bijsluiter van acenocoumarol praat over een kans op misselijkheid tussen de 1 op 1000 en 1 op 10.000. Maar op dit forum staat het al vijfmaal vermeld als klacht dus de voorlichting van de fabrikant is naar mijn idee veel te rooskleurig verwoord.
24-12-2011

Hartritmestoornissen

sinds ik acenocoumarol gebruik heb ik de volgende bijwerkingen : continue verkouden en last van duizeligheid; bij het neus snuiten regelmatig bloed, bij het hoesten af en toe boed ophoesten en bij de ontlasting regelmatig bloed bij de anus.
18-12-2011

Hartritmestoornissen

Sinds ik , na enige maanden, weer acenocoumarol gebruik, ben ik doorlopend verkouden. Is dat een vaste bijwerking? Ik had dat aan het begin van het jaar ook en ben toen met aceno. gestopt. Verkoudheid was toen ook eigenlijk op slag over... Moest van de cardioloog tóch weer aan de aceno. Zoals hij zei: '20% van de mensen met hartritmestoornis krijgen een beroerte' Helaa[lees meer...]s was ik niet alert genoeg om op te merken dat 80% dat dan dus niet kreeg en ik daar dus best bij zou kunnen horen.

Amoxicilline (476) - Antibiotica - penicillines breedspectrum