Ervaringen met Candesartan

candesartan

griepachtige symptomen spierpijn droge hoest Misselijk Jeuk over het hele lichaam Verkouden

Hoge bloeddruk (29 meningen)
Hartfalen (4 meningen)

Door coronapatiënten te behandelen met Valsartan worden mogelijk veel ic-opnames en sterfgevallen bespaard.

Bij veel ernstig zieke coronapatiënten belandt vocht vanuit de bloedvaten in de longen, wat de kans om het virus te overleven ernstig verkleint. Valsartan - een vaak voorgeschreven geneesmiddel tegen hoge bloeddruk dat al sinds 1996 op de markt is - gaat deze vochtophopingen tegen. Mocht Valsartan werken dan zou dat een enorme opsteker zijn in de strijd tegen corona. Om hier achter te komen worden komende maanden driehonderdvijfentwintig coronapatiënten behandeld met het medicijn,

nog eens driehonderdvijfentwintig patiënten ontvangen een placebo. ,,Er zijn al experimentele onderzoeken waaruit blijkt dat het zou kunnen werken. Zo’n robuuste studie is de enige manier om ook echt aan te tonen of het werkt’’, betoogt de cardioloog.

artikel uit Algemeen Dagblad (20-04-2020)

18-06-2019 | Man | 67
Hoge bloeddruk
Ik gebruik dit medicijn sinds een half jaar en had alleen en erg verhoogde hartslag bij inspanning . Nadat ik de 16 mg verdeeld had in 2X8 , 's morgens en 's avonds ging het stukken beter. Op een gegeven moment kreeg ik een ander merk medicijn i.p.v. TEVA kreeg ik MYLAN en binnen een paar dagen was ik een wrak dus laat u door uw apotheker niet zomaar een ander merk in de m[lees meer...]aag splitsen omdat ze het toevallig op dat moment niet in voorraad hebben

09-05-2019 | Vrouw | 28
candesartan (16mg)
Ivm (chronische) migraine ben ik candesartan gaan slikken. Het werkt regelijk goed zeker in samenwerking met de microgynon 50 anticonseptie die ik slik. Hierdoor ben ik van 5-12x per maand een migraine aanval naar maximaal 3x per maand een migraine aanval gegaan.

29-03-2019 | Vrouw | 57
candesartan (16mg)
Ik gebruik nu 4 weken dit medicijn, eerst 32mg maar door de lactose die erin zit waar ik niet tegen kan ben ik terug gegaan naar 16mg. Dat gaat goed als ik maar geen melkproducten gebruik. Ik ben aardig tevreden over dit medicijn. Mijn bloeddruk blijft op peil. Waar ik wel last van heb is oorsuizen dat is erg vervelend.

20-03-2019 | Vrouw | 67
Hoge bloeddruk
Ipv Valsartan. Had amper gewrichtspijn....alleen na zwaar sjouwen o.i.d.

03-12-2018 | Vrouw | 70
candesartan (8mg)
Doordat ik dit middel dagelijks gebruik is de frequentie van de aanvallen sterk verminderd.Eerder had ik meer dan 15 dagen per maand hoofdpijn. Nu samen met de Cefaly (electrode) die ik 2x per week gebruik zijn de heftige aanvallen er niet meer.

28-10-2018 | Vrouw | 71
candesartan (4mg)
en hoge bloeddruk. Ik gebruik dit medicijn pas vier dagen

16-10-2018 | Vrouw | 49
Hartfalen

12-03-2018 | Vrouw | 43
candesartan (16mg)
Na een korte tijd alvast met dit middel begonnen door neuroloog voorgeschreven vanwege, na jaren weggeweest te zijn geweest, hoofdpijnen en migraine en occulaire migraine. Voor een deel van de klachten werkt het middel inmiddels tot op zekere hoogte voor mij, omdat ik een langzaam groeiende tumor in mijn hoofd heb die voor klachten zorgt en mijn dagelijks functioneren bepe[lees meer...]rkt nu in even meer contact met neuroloog over dit middel en door iets van afname van hoofdpijnklachten hoop ik meer zicht te krijgen op de klachten die specifiek alleen van de tumor afkomstig zijn en dat men deze snel gaat bestralen om te verwijderen.

19-03-2024 | Man | 65

Verkouden griepachtige symptomen

Eerste 4 dagen milde bijwerking zoals licht gevoel in het hoofd en verkoudheid.

27-11-2023 | Vrouw | 51
candesartan (4mg)
3 weken geleden gestart met 4 mg en al 3 weken GEEN enkele hoofdpijn enof migraine. Zonder candarsatan had ik om de week wel een paar dagen migraine, nu gewoon al 3 weken niets😊 Ik kan alleen maar hopen dat het blijft werken....

06-10-2023 | Vrouw | 40
candesartan (4mg)
Ook voorgeschreven gekregen ivm migraine te verminderen, t idd erg verminderd gelukkig ..maar andere bijwerkingen : duizeligheid, verminderde eerlust, griepgevoel

18-07-2023 | Man | 50
candesartan (4mg)
Jarenlang wekelijks hoofdpijn/migraine. Vooral als ik s'avonds ging sporten dan had ik snachts of de volgende ochtend migraine. Deze was alleen te behandelen met soms meerdere dagen triptanen te nemen. Ben daarom uiteindelijk toch gestart met dagelijks metoprolol.Op zich werkte dit al goed maar kreeg toch enkele bijwerkingen. Daarom candesartan geprobeerd en ben heel tevr[lees meer...]eden. Nu nog maar 1x in de maand lichte migraine.

07-07-2023 | Man | 62
Hoge bloeddruk
Ik ben er nu net een aantal dagen mee begonnen. Ik kan zelf met mijn eigen bloeddrukmeter al zien dat dit medicijn echt werkt! En bijwerkingen zijn er nauwelijks als ik de bijsluiter bekijk. en dat klopt ook want ik merk er nagenoeg niets van. Zelfs mijn bestaande tinnitus,(oorsuizen) is er niet door verergerd! Vooralsnog een prima bloeddrukverlager!

06-03-2023 | Man | 59

28-09-2022 | Vrouw | 51
candesartan (8mg)
De eerste dag niet vooruit te branden, alsof ik door een wolk watten liep. Hetzelfde nadat ik de dosis verdubbelde (van een halve tablet naar een hele). Duizelingen.

01-08-2021 | Vrouw | 52
candesartan (16mg)
Jarenlang heb ik chronischmigraine. Rond de overgang begon ik dagelijks hoofdpijn aanvallen te krijgen met name tijdens de slaap. Werd elke dag wakker of na 't opstaan begon de pijn aan een kant. Waardoor 't op een migraine aanval leek. Wanneer ik een zolmitriptan in nam hielp het enigszins. Vaak kreeg ik een zware aanval. Nu slik ik al ruim 3 maanden dit middel en ik merk[lees meer...] voor het eerst sinds jaren wat het is om geen hoofdpijn te hebben. Ik heb nog regelmatig een aanval maar geen dagelijkse hoofdpijn meer. Ben zeer tevreden. Ik heb trouwens altijd een lage bloeddruk gehad.