Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

Bij  HartfalenX

duizeligheid erectiestoornis gegeneraliseerde spierzwakte migraine onderrug pijn

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (134 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

27-11-2019 | Vrouw | 70

19-10-2015 | Vrouw | 63
metoprolol (100mg)
Hartfalen
Door gebruik van dit medicijn ben ik 15 kg aangekomen en kreeg last van kortademigheid, slecht slapen en opgezet gevoel, opgezette benen (vocht vasthouden). Nu na 3 weken stoppen van dit medicament heeft het niet echt het gewenste effect: Bloeddruk en polsslag omhoog; maar minder opgezet gevoel. Iom huisarts gestart met furosemide en als dit niet het gewenste effect heef[lees meer...]t herstart metoprolol en terug naar de cardioloog voor nader onderzoek.

24-02-2015 | Vrouw | 38
Hartfalen
Na mijn hartfalen, gedotterd met 2 stands, vanuit het ziekenhuis metoprolol voorgeschreven gekregen, ik moest erg aan 4 medicijnen wennen. Ik meldde al bijwerkingen te ondervinden als niet kunnen slapen en de meest vreselijke nachtmerries mee te maken, welke overdags bij bleven. Na een jaar gebruik werd ik vergeetachtig en depressief. De laatste 2 maanden van gebruik tr[lees meer...]ok ik werkelijk aan elke alarmbel die ik maar kon vinden, de psycholoog waar ik mij met spoed aanmeldde vond mij wisselvallig en obsessief als mogelijk zwaar borderline.. Mijn lage suikergehalte(diabetes) voelde ik niet meer op tijd wat mij de laatste maanden bijna een ambulance hadden laten bestellen.. Ik ben 4 dagen geleden overgestapt naar Atenolol, mijn depressie was de volgende dag gewoon weg, Ik heb 2 dagen veel geslapen, ik zie er volgens anderen al beter uit, ik haal mijn boodschappen zonder lijstje en onthoud mijn aankomende afspraken, ik heb weer zin in het leven en vanmorgen werd ik lachend wakker om een grappige droom. Na het uitspitten van het internet zijn deze bijwerkingen wel bekend, alleen staan ze allemaal in de lijst van zeer zeldzaam voorkomend. Op het potje van de pillen staat het merk van de apotheek, als deze al verwisseld werden met een ander merk werkte het niet, of minder dan 25%. na tien snelle stappen had ik een hoge hartslag wat mij niet lekker maakte. Ik klaag ook al heel lang over mijn bewegen, lopen, wandelen gaat de ene dag niet tot zeer zwaar en een ander onverwacht moment kan ik rennen, het is niet te verklaren, vandaag dag 4 had wel al minder last maar het was nog niet weg, misschien 1 van mn goede dagen, dat wacht ik nog af. Artsen hebben mij aangehoord maar niet goed geluisterd. 2 jaar zijn als een waas voorbij gegaan met heel veel gekkigheid. en het laatste half jaar maakte mij niet veel meer uit. Ik ga over 2 weken langs de psycholoog welke ik ook het medicijn als schuldige had voorgelegd, mijzelf laten zien en mijn verhaal iets meer begrijpend willen krijgen, ik ben bevreesd dat zij mij met een meerdere persoonlijkheidsstoornis zullen bekijken haha. Ik hoop dat iedereen die mijn verhaal zal lezen, geen last van deze bijwerkingen zal hebben, en goed op zichzelf weet te letten als anderen dat niet doen, of niets inzien..

11-12-2012 | Vrouw | 64
metoprolol
Hartfalen
Ik heb diverse bloeddrukverlagers gebruikt alleen deze medicijn is voor mij effectief. Heb hartkleprothese. Borstkanker gehad en heb atrose.

20-03-2024 | Man | 50
Hartfalen

erectiestoornis gegeneraliseerde spierzwakte onderrug pijn duizeligheid migraine

Ik kreeg dit middel ivm pompfunctie.. Veel last van bijwerkingen op 50mg naar de cardioloog omdat er met de bloedvaten eigenlijk niets mis is, dosis bijgesteld naar 25mg met de optie als de verbetering doorzet te stoppen met dit medicijn.

21-09-2020 | Man | 20
metoprolol (25mg)
Hartfalen
Ben nu 1 week geswitcht naar mylan en ben echt een wrak. Slik al een jaar van een ander merk en nooit last. Maar nu hoofdpijn, wazig, misselijk en moe. Ga snel terug naar mijn oude medicatie.

06-10-2019 | Man | 76
metoprolol (100)
Hartfalen
Na mijn hart operatie 30 jaar geleden, kreeg ik metoprolol voorgeschreven eerst 100mg en de laatste 5 jaar 150 mg. Omdat ik dagelijks een stuk of 30 verschillende medicijnen w.o. Amlodipine neem, kan ik niet zeggen of de diverse bijwerkingen van deze tabletten of van de 28 anderen komen. Ik heb er baat bij. Ik heb ook diabetes 2 vandaar de hoeveelheid tabletten

02-12-2017 | Man | 52
Hartfalen
Voorgrschreven na systolisch hartfalen. Langzaam dosis opgevoerd tot 2x50mg in 3maanden. Erg tevreden

16-05-2017 | Man | 44
Hartfalen
Ik heb sinds 2012 metoprolol, naast Ramipril en Spirinolacton, vanwege hartfalen. Sindsdien is omdat mijn pompfunktie omlaag ging naar 17% de dosis verhoogd tot 200mg per dag. Daarvan kreeg ik zeer lage bloeddruk en ik was erg moe en kortaf. In overleg met de arts dit verminderd naar 50mg. Pompfunctie was al omhoog gegaan naar 35%. Ik werk fulltime. En het is mijn streven [lees meer...]om er zo min mogelijk medicijnen bij te gebruiken. Maar als eerste wil ik de motoprolol verminderen.

27-07-2015 | Man | 60
Hartfalen
Je wordt er behoorlijk moe van..