ziekte

Furosemide

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartfalen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartfalen

26-11-2021 | Man | 74
Hartfalen
Hartritmestoornis geconstateerd na black out. Hartspier die nog maar voor 14 % werkte in 6 maanden tijd verbeterd naar 25% met Entresto. Geen alcohol meer gebruikt. Niet meer gerookt sinds constatering.van de stoornis. Hartritmestoornis daarmee niet opgelost maar na plaatsing Pacemaker wel verminderd. Geen noemenswaardige bijwerkingen opgetreden. Kortademigheid (me[lees meer...]de door COPD) wel verminderd, dus beter, maar niet verdwenen. Jaarlijkse bloedtesten zijn in orde. Geen nierfalen. Mijn enige zorg is een Amerikaans onderzoek waarin een vermoeden wordt geopperd dat door een bepaald aangemaakt eiwit in de hersenen door gebruik van Entresto de vergrootte kans op de ziekte van Alzheimer bestaat.

Amlodipine

25-11-2021 | Man | 46
amlodipine
Hartfalen
4 jaar geleden hartfalen geconstateerd inc.bijna 10 liter vocht achter de longen.Ook boezemfibrilleren,hartslag van 180 een week lang en hoge bloedruk in een pakket.Dus ik slik 1x Amlodipine 5 mg,1xMetoprolol 190 retard,2x perindopril en 1x xarelto 20 mg elke dag voor 4 jaar lang.6 maanden tot 1 jaar lang ook furosemide,spironolacton,en sotanol geslikt maar wel gestopt.Ik [lees meer...]heb nog steeds boezem fibrilleren,onregelmatig hartslag,bloeddruek 135-145/95-110,bovenduk is meestal goed maar onderdruk vaak aan de hoge kant.Ik houd geen vocht vast.Wel vaak koude handen,en gevoel van rusteloze benen,tintrlingen,branderig gevoel.Nu lees ik dat veel mensen denken dat amlodipine de oorzak is?Ook ben ik 105 kilo zwaar,15 kilo aangekomen door stopen met roken,medicijn en minder bewegen.Toch heb ik niet te veel last van benauwdheid en kortademheid.Ik beweeg niet veel,geen wilskracht,ik ben snel kaal en grijs gewoorden,zin in..heb ik maar dan wel erectie problemen..ik ben ook snel geirriteerd en moelijk gewoorden tegen mijn vrouw en kinderen.Of dat hartfalen is of gebruik van zoveel van medicijn weet ik niet.Door de UVW ben ik 33 % arbeidsongeschikt verklaard,dus niet.Voor mijn ziekte heb ik in metaal branche gewerkt,dat is niet meer mogelijk..Maar door hartfalen,33%,handvol pillen en alle bijwerkingen moet ik toch aan de slag.Want ik leef nog.

Carvedilol

23-11-2021 | Man | 89
carvedilol
noodzakelijk(?) rotspul

Xarelto

22-09-2021 | Man | 58
rivaroxaban
Hartfalen
Vervangen ipv Brilique, sinds ik Xarelto neem voel ik me iedere dag meerdere keren duizelig en kort van adem

Forxiga

23-08-2021 | Man | 68
dapagliflozine
Hartfalen
Ik heb in het ziekenhuis gelegen omdat ik teveel vocht vast hield en daardoor geen lucht meer kreeg. Na enkele dagen in het ziekenhuis gelegen te hebben met extra plastabletten en duidelijke leefregels ,zoals anderhalve liter vocht per dag en natriumarm eten kon ik naar huis . De dag dat ik naar huis ging kreeg ik veel meer medicijnen mee dan dat ik in het ziekenhuis geh[lees meer...]ad had terwijl ze gezegd hadden dat ze daar alvast mijn medicatie aan zouden passen omdat ik van heel veel medicijnen bijwerkingen krijg . Nu zit ik met meer ellende door de extra medicatie en wacht maar weer af wat er nog komt. Ik wordt hier niet blij van en zou willen dat de artsen beter luisteren als er mensen zijn zoals ik ,die ook proberen om met voeding beweging en natuurgeneeswijzen hun leven willen leven op een manier die bij hem of haar past.

19-08-2021 | Man | 68
Hartfalen
ik heb een aneurysma gehad ?longkanker en nu hartfalen ,ik heb nu Entresto gekregen en kan nu door de lage rugpijn bijna niet meer lopen of fietsen. ik moet bewegen van de specialist maar kan nu door deze klachten bijna niets dus ga kijken of ze iets anders voor kunnen schrijven zodat ik weer wat meer kan. ik zorg dat ik niet meer drink dan anderhalve liter per dag en o[lees meer...]ok het natriumarm dieet bevalt me goed maar deze medicatie is niet wat ik nu wil. ik wil ook nog wat kunnen fietsen wandelen en gewoon kunnen bewegen.

Lisinopril

24-07-2021 | Man | 71
lisinopril
Geen enkele bijwerkingen en bloeddruk altijd op top 110 - 70

Lisinopril

24-07-2021 | Man | 71
lisinopril
Hartfalen
Sinds jaren gebruik ik lisinopril van accord zonder enig probleem en moet nu van aurobindo gebruiken omdat dit voor de verzekering de goedkoopste oplossing is terwijl ik al eens eerder problemen had met dit middel en voor mij verboden spul was. Bij de vraag, of ze mij dood willen hebben, kreeg ik als antwoord, er sterven iedere dag mensen aan de verkeerde medicijn en wor[lees meer...]dt bij de prijs ingecalculeerd. Auribindo is het grootste gift dat wij op de markt hebben en ik ben godzijdank niet alleen, als ik hier de klachten lees. Ik kreeg eerst hoofdpijn, gezwollen lichaamsdelen, zware hoestbuien en erg veel diarree, en dat al na de eerste tablet en het ergste komt nog, want mijn bloeddruk was onmiddelijk 30% hoger als bij de accord lisinopril die geheel geen bijwerkingen heeft en super goed verdragen wordt door mij. Ik betaal de accord nu zelf voor 90 dagen 10 euro wat nog wel meevalt. Ik raadt iedereen aan om de aurobindo niet te accepteren omdat deze tablet vreselijk mis kan gaan in uw lichaam en vooral oudere mensen moeten dit middel niet innemen

02-06-2021 | Man | 60

Ramipril

02-06-2021 | Man | 60
ramipril
Hartfalen
Na jaren ramipril te hebben gebruikt zonder verdere problemen op aanraden cardioloog overgestapt op Entresto. Echter gaf dit zoveel nare bijwerkingen dat ik, na overleg met cardioloog, weer ben teruggegaan naar Ramipril. Echter nu ook hiervan bijwerkingen: naar gevoel op de borst (geen pijn), hartritmestoornissen, koude neus en voeten en een slechter uithoudingsvermogen. H[lees meer...]et lijkt na twee weken langzaam wat beter te worden met de bijwerkingen, maar toch maar weer afspraak met de cardioloog gemaakt.

Lopresor

22-05-2021 | Man | 51
metoprolol
Hartfalen
Ik heb dit medicijn gekregen vanwege een dubbele bypass. Ik had voorheen geen hart klachten en voelde mij goed. Door een fitheidstest te doen omdat er een darmoperatie gepland stond,zijn ze erachter gekomen dat ik dus een hartoperatie nodig had. Ook ben ik in dat zelfde jaar 2019 gedotterd aan beide benen. Helaas heb ik na de hart operatie meer klachten als voorheen. [lees meer...]Of dit helemaal aan de medicijnen te wijten is is niet bekend maar ik voel dat zelf wel zo. Ik bem erg snel moe,afgeremd worden,gewichtstoename,borstvorming

Nebivolol

22-05-2021 | Man | 51
nebivolol
Hartfalen
Ik merk dat ik door dit medicijn flink moe ben,ik val zomaar in slaap,mijn ogen voelen erg zwaar aan. Dit heb ik de hele dag door. Ook merk ik dat is erg afgeremd wordt in mijn dagelijkse activiteiten en op het werk.

28-04-2021 | Man | 60
Hartfalen
Ter vervanging van Ramipril. Eerst een lagere dosis welke ook al lichte klachten gaf. Voornamelijk spierpijn en lichthoofdigheid. Nu blijkt uit de gegevens van mijn sporthorloge dat ik minder rustige slaapuren heb ( van 85 naar 75%). Ik heb ook het gevoel dat mijn conditie alleen maar achteruit gaat.

Plavix

16-03-2021 | Man | 75
clopidogrel
Hartfalen
Ca 18 jaar geleden kransslagader verstopt , gedotterd incl 2 standjes OLVG. Daarna Ascal en Plavix gedurende een jaar. Na een maand of 10 uitval gezichtsvermogen linker oog bewegende beelden . In het AMC gelaserd. Betrof bloeduitstorting(kjes) waardoor blijvend ca 60 % gezichtsvermogen verdwenen.

Repatha

15-03-2021 | Man | 65
evolocumab
Hartfalen
In tegenstelling van dat ik hier voornamelijk lees ( veel bijwerkingen) ben ik gezegend met dit middel ism ezetimide. Wgeen bijwerkingen. Wat een ellende maakt u mee. Veel sterkte aan u.

Pantoprazol

06-12-2020 | Man | 65
pantoprazol
Hartfalen
Effectief en gemakkelijk zelf te injecteren. Geen hinderlijke stijve benen en zo.

Bisoprolol

27-10-2020 | Man | 73
bisoprolol

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

Metoprolol

21-09-2020 | Man | 20
metoprolol
Hartfalen
Ben nu 1 week geswitcht naar mylan en ben echt een wrak. Slik al een jaar van een ander merk en nooit last. Maar nu hoofdpijn, wazig, misselijk en moe. Ga snel terug naar mijn oude medicatie.

Rosuvastatine

17-08-2020 | Vrouw | 56
rosuvastatine
Hartfalen
Slik verschillende medi Rosuvastatine 20 mg Atenol 25 mg Grepid 75 mg Amlodipine 5 mg Perindopril 8mg Pantoprazol 40 mg Acetylsalicylzuur 80 mg En allemaal bijwerkingen waar je niet blij van word

Amiodaron

08-08-2020 | Vrouw | 51
amiodaron
Hartfalen
In maart 2019 is zeer ernstig hartfalen geconstateerd. Daarvoor kreeg ik o.a. Amiodaron. Helaas kreeg ik ondanks alle medicatie eind juni een hartinfarct door een bloedprop in mijn rca. Op zich ging ik daarna wel steeds meer vooruit, wat stagneerde eind vorig jaar. De hartslag werd weer steeds hoger en de ritmestoornis nam ook weer toe. De dosis is nog wat verhoogd, naar 3[lees meer...]00mg pd en dat heeft ook weer een positief effect. De enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik niet meer in de zon kan zitten, ik verbrand al van in de schaduw zitten.

06-08-2020 | Man | 55

06-08-2020 | Man | 55
Hartfalen
Op voorstel arts perindopril 2 mg vervangen door entresto 24/26 mg. Pauze in overstap van 36 uur. Eerste inname van entresto voor slapen gaan. Voelde me na inname al niet geweldig. Volgende ochtend 2e tablet. Binnen korte tijd erg duizelig en moest me overal aan vast houden. Erg onrustige darmen en dunne ontlasting. Hoofdpijn. Misselijk. Kon niet fietsen, dus geen beweging[lees meer...]. Naar bed gegaan en 6 uur op bed gelegen. Voelde me daarna iets beter. Na 36 uur weer over naar perindopril en na korte wen periode weer stukken beter en vrijwel alle klachten verdwenen. Arts gaf aan dat er meer patiënten heftig reageerden op entresto en een aantal goed. Heb vervolgens een Amerikaanse review site bezocht omtrent entresto. De meeste ervaringen die ik tegen kom zijn erg negatief. Het middel is vrij nieuw en met een grote reclamecampagne in de markt gezet. Voor mij is het niet het wondermiddel dat de fabrikant zegt dat het is, maar een goed verdienmodel. Ik heb het ervaren als een verschrikking. Ik zou iedereen die dit middel krijgt voorgeschreven adviseren kritisch te zijn en reviews te lezen. Zijn reviews (Amerika) dat mensen al na 2 tot 3 pilletjes op de SEH terecht zijn gekomen. Bijwerkingen verdwijnen niet zomaar en er zijn verhalen dat na langere tijd gebruiken van entresto plots erge bijwerkingen optreden, zoals o.a. verlies nierfunctie en hartritmestoornissen.

Acenocoumarol

04-07-2020 | Vrouw | 70
acenocoumarol
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

Clopidogrel

Fosinopril

28-04-2020 | Vrouw | 55
fosinopril
Hartfalen
Reeds eerder met ambulance afgevoerd door deze troep en paar dagen op de hartbewaking gelegen. Doordat captopril niet meer leverbaar was, weer dit medicijn in mijn baxterrol gekregen. Wederom darmklachten, ernstige vermoeidheid, hoofdpijn, algehele malaise, slapeloosheid, spierkrampen enz. Vreselijke troep, doodziek ervan en veel te lage bloeddruk! Begin er niet aan mensen[lees meer...]!!

Simvastatine

02-04-2020 | Vrouw | 76
simvastatine
Hartfalen
Heb 8 jaar lang meerdere soorten statines gebruikt ondanks spierpijn en huidklachten. Ben vorige maand acuut gestopt vanwege spierscheuringen en een spierruptuur!. Volgens mijn huisarts moeten specialisten dit verplicht voorschrijven. Evenals maagzuurremmers bij het gebruik van bloedverdunners! Het ergste is, volgens mijn huisarts, dat er de laatste jaren heel erg w[lees meer...]ordt getwijfeld aan de werking van statines!

Atenolol

01-04-2020 | Vrouw | 60
atenolol

29-03-2020 | Vrouw | 67
Ik neem het savonds in

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2660)
Depressie (2151)
Angst & paniekstoornis (2111)
Hoge bloeddruk (1530)
Blaasontsteking (1111)