ziekte

Furosemide

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartfalen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartfalen

04-07-2019

Diltiazem (diltiazem)
Hartfalen

Voor mij een superslecht medicijn van Apotex, dit is nu het enigste merk te zijn waar je nog Diltiazem van kan krijgen. Het vorige merk is kennelijk met vele anderen uit de handel genomen. Lekker dan, ben er behoorlijk beroerd van. Na stoppen knapte ik langzaam weer op. In overleg met cardioloog met halve dosering begonnen en weer dezelfde ellende. Nu stop ik maar weer [lees meer...]en hoop dat ik het overleef tot mijn volgende afspraak met de cardioloog. Op het moment zal het me worst zijn maar ergens weet ik wel dat ik eigenlijk het liefst op een fijne manier verder kan met mijn leven.
27-06-2019

Hartfalen

Helemaal mee eens. Brilique is een middel dat mij direct na het herstel van 2 hartaanvallen en reanimatie op één dag heeft doen stikken wat een verschrikkelijk beangstigende ervaring is. De verpleging heeft niet altijd door dat ernstige ademnood een gevaarlijke bijwerking van Brilique is en bagatelliseert de klacht terwijl je letterlijk ligt te stikken.
27-06-2019

Hartfalen

Ik stikte zowat na 2 hartaanvallen en een reanimatie tussendoor van de brilique. De cardioloog wijzigde de medicatie naar Plavix en de benauwdheid verdween onmiddelijk. Voor degenen die het nog nooit hebben meegemaakt - ernstige benauwdheid is doodeng!
12-06-2019

Burinex (bumetanide)

19-05-2019

Lisinopril (lisinopril)
Hartfalen

Mijn man is 48 jaar en lag opeens op de 1e harthulp met ernstige klachten die door de huisarts afgedaan werden als maagklachten en overgewicht.Mijn man hield 13 liter vocht vast ivm decompressie doordat zijn pompfunctie van het hart maar 15% was.Hij slikte eerst accoord waar hij praktisch geen bijwerkingen van had.Nu met teva wel veel bijwerkingen zoals heel warm rood hoof[lees meer...]d,galbulten en vaak kortademigheid
01-04-2019

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartfalen

Krijgt U ook net als mij benauwdheid aanval halveer de medicijn door eerste week halve tablet nemen daar proberen hele lukt het neem weer contact met U specialist ik had 2,5 mg kan ook met 1,5 mg of U moet een sterker medicijn je heb ook 5 mg of 7,5 max 10 mg bij zeer slechte hartfslen zeer slechte hartpomp
20-03-2019

Lixiana (edoxaban)
Hartfalen

Sinds begin 2016 gebruik Lixiana. Wegens hartkleplekkage en boezemfibreren. Ben sinds aanvang ongeveer 30 kg afgevallen. Weeg nu nog 100 kg. In het begin geen problemen, maar nu ineens wel bijwerking. Neem altijd bij ontbijt in. De bijwerkingen vangen binnen een uur aan. Bij later op de dag innemen geen bijwerkingen tot vlak na innemen.
31-01-2019

Eplerenon (eplerenon)
Hartfalen

Doodziek !! Hiervoor Sprironolacton 12,5 mg , ook zelfde bijwerkingen maar vol te houden !
27-01-2019

Amiodaron (amiodaron)

11-01-2019

Coversyl (perindopril)
Hartfalen

Neem coversyl ter versterking van mijn hart. Volgens cardioloog doet het wat het moet doen en ik ben minder snel vermoeid dus iedereen tevreden!
12-12-2018

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)
Hartfalen

na experimenteren (bijwerkingen) ik gebruik nu amplodipine 5 mg samen met Hydrochloorthiazide 12.5 mg. Dit gebruik ik nu een half haar, echter nu sinds 3 maanden heb ik zeer ernstige haaruitval (het kan, maar komt zeer zelden voor) Alleen ik heb het! Echter mijn bloeddruk is met deze medicijnen op een normaal niveau beland, waar ik heel blij mee ben. Een kaal hoofd is[lees meer...] afschuwelijk, hoe nu verder..... ben inmiddels onder specialistische behandeling, maar die weten het ook niet....
03-12-2018

Hartfalen

Ik zou graag ervaringen delen met lotgenoten betreffende hartfalen
26-11-2018

Enalapril (enalapril(aat))
Hartfalen

Heb de 20 mg dosis aangepast naar 10 mg en de bloeddruk weer goed 109 mmHg Systolisch, 80 mmHg Diastolisch
26-11-2018

Lisinopril (lisinopril)
Hartfalen

Beste lezer, Slik al zo'n 10 jaar Lisinopril 20 mg van Accord, met weinig bijwerkingen. En weer eens naar de apotheek, herhaalreceptje aangevraagd bij de huisarts, zou hetzelfde zijn, "Alleen een ander merk"... "Sandoz ipv Accord"... Heb me nog nooit zo rot gevoeld met deze "ace-inhabitor".. hetzelfde spul zegt de apotheeker. Zal het niet te lang maken, 3 weken gel[lees meer...]eden was ik bij de de cardioloog, alles stabiel en schakelt me ineens over naar Enalapril, beter/slechter weet het niet, bloeddruk is weer prima. Groet, Eric
16-10-2018

Candesartan (candesartan)

20-08-2018

Valsartan (valsartan)
Hartfalen

Te hoge bloeddruk daarom dit medicijn, hielp niet genoeg en nu was er dit nieuwe medicijn Entresto wat wel helpt maar wat wel duur is.
20-08-2018

Hartfalen

Ik merk vooral dat mijn bloeddruk steeds lager word, hetgeen voor mij goed is. Mijn cardioloog is met dit medicijn begonnen mede om mijn bloeddruk te verlagen nu 125/60. Ik zit nog in de opbouwfase van dit voor mij nieuwe medicijn, moet nog 2x zoveel mg worden.
19-07-2018

Valsartan (valsartan)
Hartfalen

Mijn verhaal al verteld bij mijn ervaring met Entresto
19-07-2018

Hartfalen

Mijn bloeddruk bleef te hoog ondanks het gebruik van 160 mg Valsartan, dus nu sinds kort overgeschakeld op dit medicijn. Ik gebruik het te kort om al mijn oordeel klaar te hebben, maar voel me er niet erg goed bij met misselijkheid, maagklachten en diarree. Nu schijnt dat bij veel medicijnen in de aanvangsfase te zijn, en ik slik er nogal wat mede gezien diabetes (Metform[lees meer...]ine, Tolbutamide), dus afwachten maar, daarnaast, het is ook vermeld in de bijsluiter , de bedoeling is ook dat deze dosering over een paar weken weer verdubbeld wordt. Dit alles onder toezicht van een hartfalen verpleegkundige. Ben over de uitleg en behandeling/begeleiding zeer tevreden, maar hartfalen blijft hartfalen en is een behoorlijke inbreuk op je functioneren.
05-07-2018

Pas 1week in gebruik
08-06-2018

Ramipril (ramipril)
Hartfalen

Ik gebruik het nog zo kort. Ik kan nog niet over vertellen.
08-06-2018

Furosemide (furosemide)

19-04-2018

Sotalol (sotalol)
Hartfalen

overgestapt door specialist naar Nebivolol.
19-04-2018

Amlodipine (amlodipine)
Hartfalen

na onderzoek bleek mn pompfunctie nog 36% te zijn. Volgens de cardioloog niet heel ernstig. Wel nieuwe medicijnen gehad, waaronder dus Amlodipine en Nebivolol. Heb het idee dat ik nu wel meer hartritmestoornissen heb
14-03-2018

Morfine (morfine)
Hartfalen

In de voorjaar van 2011, om precies te zijn in de 2de week van februari 2011, was ik in een explosie, namelijk mijn boot ontploofde en ik was in de ziekenhuis, in coma, voor 3 maanden. Ik heb al heel mijn leven sinds kinds af aan hartproblemen, en blijkbaar na de explosie had ik twee achter elkaar gevolgde hartinfarten die leiden tot een hartfaal. Toen ik eenmaal uit de co[lees meer...]ma was en naar huis mocht, moest ik zoiezo voor 2 maanden op bedrust en raadde mijn dokter me aan om morfine te gebruiken tegen de pijn van de hartinfarten en hartfaal, ook hadden ze blijkbaar na de hartfaal een open hart chirugie gedaan, waar ik ook nog last van had toen ik eenmaal bij bewustzijnde was. Eenmaal op bedrust kreeg ik twee injectie van 200mg morfine per dag, 1 in de ochtend en 1 in de avond. In het begin was het wennen aan de morfine, maar de bijwerkingen waren niet zo zwaar en naar een paar weken was ik er wel aangewend en begon ik ook weer langzaam met een beetje alcohol per dag te drinken (ik hield me aan de regel van een kwart van de normale hoeveelheid alcohol), wat ook wel samenging. Na een paar weken kon gewoon weer alles doen wat ik voorheen ook deed, zoals auto rijden en zelfs ging weer elke week naar de schietbaan (ben geboren in nederland, maar woon al sinds mijn 18e in LA), oftewel kon echt gewoon weer alles doen ondanks mijn morfine gebruik. Ik heb het voor 6 maanden ongeveer gebruikt en ben erg tevreden erover.
11-03-2018

Ramipril (ramipril)
Hartfalen

Mijn nagels breken af en van mijn tenen gaan ze al bijna helemaal er af vallen
25-02-2018

Hartfalen

3-03-2017. na ernstig hartfalen linker krans slagader bijna dicht en nog maar 15% pompwerking van het hart, deze kreeg zo goed als geen zuurstof meer zijn er 5 stents geplaatst, daarna brilique voorgeschreven gekregen voor de duur van twee jaar. nu na een jaar 24-02-2018 vallen de bijwerkingen wel mee door af en toe een bloedneus maar wel snel blauw plekken, maar door to[lees meer...]ch wat voorzichtiger te werk te gaan kun je die wel grotendeels voor komen dus het tweede jaar zal ook wel gaan meevallen denk ik.
02-12-2017

Metoprolol (metoprolol)
Hartfalen

Voorgrschreven na systolisch hartfalen. Langzaam dosis opgevoerd tot 2x50mg in 3maanden. Erg tevreden
11-10-2017

Repatha (evolocumab)
Hartfalen

Heel veel problemen gehad met de bestaande "statines" . Op uitdrukkelijk verzoek van de cardioloog begonnen met Repatha. ldl zakte van 8.2 naar 0.9. Werkt perfect en dat ene prikje per twee weken is dat dubbel en dwars waard.
01-10-2017

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Hartfalen

over het algemeen voel ik me goed.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2170)
Depressie (1783)
Angst & paniekstoornis (1620)
Hoge bloeddruk (1245)
Acne/puistjes (854)