Furosemide

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartfalen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartfalen

Ezetimib

05-04-2024 | Vrouw | 64
ezetimibe
Hartfalen

overal spierpijn lucht in darmen opgeblazen gevoel opvliegers

Meerdere statines hadden negatief effect: ldl na een jaar zelfs bijna 2x zo hoog en vreselijke spierpijn. Na bezoek aan spoedpost en labwaarden in overleg gestopt en nu 11 maanden ezetimibe. Resultaat: nog steeds die gemene spierpijn en ldl hetzelfde niveau. Overigens: vroeger veel gesport dus weet wat spierpijn kán zijn. Lees de publicatie van het Radboud over statines o[lees meer...]ok eens! Je kunt je afvragen waarom dit wordt voorgeschreven aan hartpatiënten!

28-03-2024 | Vrouw | 66
Hartfalen
Voorafgaand een heel goed gesprek met de cardioloog gehad. De voors en tegens besproken. Het beoogde effect was meer dan gehoopt. Mijn bloeddruk blijft mooi laag. De benauwdheid waar ik vaak last van had verdween na zo'n 3 weken geheel naar de achtergrond en was niet meer noemenswaardig. En ik weet niet of onderstaande eerder al werd waargenomen; Jarenlang last van spi[lees meer...]erknopen in de rug en bovenbenen gehad. Zeer pijnlijk en veel problemen met op gang komen. Maar ook hier dus een significante vermindering van die klachten. Verder nog wel last van duizeligheid. Maar dat wil ik langer de kans geven. Mogelijk zakt dat toch nog een keer. Geduld is een schone zak. Mijn eerste reactie op Entresto 49/51 mg is zeer positief. De uitleg en voorbereidingen met mijn cardioloog over starten met Entresco droegen daaraan bij.

Metoprolol

20-03-2024 | Man | 50
metoprolol
Hartfalen

erectiestoornis gegeneraliseerde spierzwakte onderrug pijn duizeligheid migraine

Ik kreeg dit middel ivm pompfunctie.. Veel last van bijwerkingen op 50mg naar de cardioloog omdat er met de bloedvaten eigenlijk niets mis is, dosis bijgesteld naar 25mg met de optie als de verbetering doorzet te stoppen met dit medicijn.

Perindopril

03-03-2024 | Man | 56
perindopril
Hartfalen

erectieproblemen duizeligheid verstikkend gevoel tintelingen over het hele lichaam misselijkheid kortademigheid

Rattengif.

13-02-2024 | Vrouw | 74
werkt prima

Jardiance

24-12-2023 | Man | 71
empagliflozine
Hartfalen
Ik slik nu ruim 7 maanden Jaardiance 10 mgr met prima resultaat. Ik plas meer en mijn bloeddruk zakte nog wat en is nu prima. De suikers waren al redelijk maar nu nog wat beter. Verder had ik 60% minder eiwit in de urine dus een verbetering. Veder geen klachten over schimmel aan de geslachtsorganen ,,,,ik dacht hoe voorkom ik dit want ik was al twee tot drue keer per d[lees meer...]ag. Dus de schimmel krijgt gewoon geen kans. Dat lukt prima. Ik denk dat Jaardiance een prima medicatie is voor mij. Voor mijn hartfalen en mijn cyste nieren en mijn diabetes werkt het. Ik beveel dit zeker aan.

CellCept

22-12-2023 | Vrouw | 62
mycofenolaatmofetil
Hartfalen
Gebruik nu 6 maanden, samen met ciclosporine , deze medicatie om te proberen om mijn immuunsysteem te resetten, omdat ik chronische myocarditis heb. Hier is nog geen medicatie voor. De eerste onderzoeken van bloed,urine en echo zijn hoopvol.

Ikorel

14-12-2023 | Man | 80
nicorandil
Hartfalen
Had erg veel last van overslagen in het hart. Met nicorandil daalde dat aantal dramatisch, zoals voorspeld was door Japanse cardiologen die voor het eerst, bij toeval, dit effect zagen.

30-11-2023 | Vrouw | 64
Hartfalen
Extreem droge huid (sneeuwstorm bij aan- en uitkleden) en extreem haarverlies. Bloeddruk en hartslag te laag, wellicht oorzaak combi met andere medicijnen. Resoluut gestopt na ziekenhuisopname op gezag van specialist. Nu furosemide, 20 mg 's avonds en 40 mg 's morgens. Effectiviteit en bijwerkingen geen (grote) problemen.

29-11-2023 | Vrouw | 64
Hartfalen
Ik kreeg het voorgeschreven bij hartfalen met longoedeem. Moet het slikken tegen vochtvasthouden en hypertensie, maar na behandeling in het zh geen last meer hiervan. Wel van enorme duizeligheid, tintelende armen en benen, ik word kaal! Ben gestopt om te bekijken of het wel echt nodig is.

Enalapril

11-11-2023 | Man | 88
enalapril(aat)
Hartfalen
Na inname trad ernstige pijn in bovenbuik op. Dat duurde de hele nacht. Nu 1/2 tablet, zelfde probleem.

Jardiance

17-09-2023 | Vrouw | 68
empagliflozine
Hartfalen
Jardiance gaf zeer veel bijwerkingen en ik merkte geen enkel effect. Na 2x vallen binnen 2 weken gestopt. Ook het zeer vaak plassen en diarree waren erg hinderlijk. Ook vermoeidheid ,duizeligheid en spierpijn (begonnen na een week gebruik)

31-08-2023 | Vrouw | 67
Hartfalen
Acuut hartfalen gehad ( 15 jaar geleden )en bloeddruk al jaren te hoog , Ik heb jaren perindopril gehad van 4 mg en later 8 mg , kreeg een op allergie lijkende klachten en sinds een week candesatan het is nog steeds hetzelfde ,ik lees dat veel mensen dit voor migraine gebruiken maar niet over waarvoor ik het gebruik, mijn vraag is dan ook wie heeft deze klachten ook? ( er[lees meer...] is mij gezegd dat je na jaren slikken van perindopril alsnog een allergische kunt krijgen ) dus vandaar nun de candesatan

Monocedocard

21-07-2023 | Man | 69
isosorbide-5-mononitraat
Hartfalen
ERNSTIGE HOOFDPIJN, NA WAT PARACETAMOL, EVEN OVER, MAAR ERNSTIGE HOOFDPIJN KOMT WEER TERUG. ERG VERVELEND OVER ZOON HELE DAG. MERK WEINIG VERBETERING VAN HET MEDICIJN.

Monocedocard

18-07-2023 | Man | 69
isosorbide-5-mononitraat
Hartfalen
BESTE.M. KREEG erge ,HOOFDPIJN, en nam wat ,PARACETAMOL, MAAR dat werkt maar paar uren. HOOFDPIJN, komt steeds terug.

4-DMAP

15-06-2023 | Man | 81
4-dimethylaminofenol
Hartfalen
Week in ziekenhuis gelegen en daarna dit medicijn? Eetlust 80% weg!

Ezetimib

12-06-2023 | Man | 72
ezetimibe
Hartfalen
Slik het middellandse 2 jaar en het lijkt erop dat de klachten toenemen. M.n. Een opgeblazen gevoel de laatste tijd maar ook droge huid, spierpijnen (bij mij kuit en voeten) en geregeld depressies en gevoelens van overspannenheid (agressie )

16-02-2023 | Man | 74
Hartfalen
Reeds 10 jaar hartritmestoornissen, drie abblaties gehad in en om het hart. Veroorzaker van hartfalen. Opname (2x) met decompensatio cordis. Pompfunctie 20%. Bij laatste opname gestart met entresto in laagste dosering in combinatie met Forxiga. Na enkele weken verhoogd naar 49 51. Verdere verhoging werd niet nodig geacht omdat bloeddruk al behoorlijk verlaagd was met du[lees meer...]izeligheid. Om nieuwe hartritmestoornissen te voorkomen gebruik ik halve tablet Amiodaron. Na een jaar gebruik is mijn conditie weer behoorlijk, pompfunctie boven 40%. Ik ervaar veel dromen, gelukkig geen nachtmerries, en nu in de winter handen die niet warm te krijgen zijn. Ben daarom gestopt met schaatsen. Eindelijk dus een medicijn dat bij mij werkt. Mijn advies: wacht een paar weken voordat je vraagt om te stoppen met het middel, het duurt vrij lang voordat je lichaam gewend is. Rommel niet zelf met jouw pillen maar overleg altijd met je behandelaar, of in mijn geval met de hartfalenverpleegkundige. Nog wat, meldt ook positieve ervaringen om tegenwicht te bieden tegen horrorverhalen.

Bumetanide

31-12-2022 | Man | 79
bumetanide
Hartfalen
Vocht in de benen vasthouden als gevolg van te geringe pompkracht van het hart. Alleen Furosemide 40 mg is onvoldoende, maar dit middel legt mij volledig lam. Dat kan niet de bedoeling zijn. Ben er mee gestopt. Een combinatie met hydrochloorthiazide is wellicht beter.

27-11-2022 | Man | 73
Hartfalen
Enige bij werking 's nachts veel plassen, daarom slecht slapen.

14-11-2022 | Vrouw | 71
Hartfalen
De leverancier staat niet in het aangegeven rijtje vermeld. Het middel, fabrikant/leverancier Prolepha, heeft ernstige klachten bij mij veroorzaakt. De meest ernstige is een rug en buik vol galbulten welke een vreselijke jeuk veroorzaken. Daarbij zijn er veel hoofdpijnklachten en langdurige spier- en gewrichtspijn. Het merk gebruik ik sinds eind augustus '22. Ik ben nu 2[lees meer...] weken gestopt en de bulten nemen iets af, maar zijn nog niet helemaal verdwenen.

04-11-2022 | Man | 58
Hartfalen
Hartpompkracht na ritme stoornissen nog 22% na 4 weken Entresto 38% . Slecht geheugen slecht autorijden slecht slapen vreselijk moe deze klachten werden zeker niet minder maar je went eraan. Wel fietsen 3 x per week. Toen de pomp kracht ineens zakte dubbele dosis, binnen 4 dagen helemaal van de kaart l. Trillend wakker worden. Direct gestopt lijkt nu na 3 dagen echt veel [lees meer...]beter. Mijn hoofd lijkt “verlicht” goed op jezelf letten dus.

25-08-2022 | Vrouw | 71
furosemide
Hartfalen
Sinds de wisseling van de plas medicatie naar het ziekenhuis voor vier dagen om te ontwateren daarna continu aan de bel bij huisarts en cardioloog. Door de spierpijn en daarbij mijn andere aandoeningen geen leven meer. 1 september afspraak cardioloog voor overleg.

22-07-2022 | Vrouw | 77
furosemide
Hartfalen
kreeg fucimiede voor hartfalen, geen enkel resultaat. nu weer ander middel, vier dagen gebruikt, na inname uren niet hoeven plassen, klachten blijven.

30-06-2022 | Vrouw | 69
Hartfalen
Gebruik nu al een jaar dit middel en was opgebouwd naar 10mg per dag. Ik voelde me geregeld erg naar, en had soms het gevoel mijn ene been niet voor het andere te krijgen en mijn armen waren zo zwaar alsof er lood in zat. Ik wijtte dat aan mijn kwaal. En moest elke dag even een middagrust nemen. (Astma/copd en hartfalen.) Tot ik op een dag opeens veel beter en fitter voeld[lees meer...]e. Ik vroeg me af hoe dat zo ineens kwam en herinnerde me dat ik die ochtend die candasartan was vergeten in te nemen. Na een paar keer te hebben getest of dat klopte, kwam ik tot de conclusie dat het door die candasartan kwam.

Kaliumlosartan

23-06-2022 | Man | 60
losartan
Hartfalen
Ben vorig jaar gedotterd, erfelijk hoge cholesterol en diabetes type 2 veroorzaakten een infarct. Slukte al even amlodipine daarbij nooit problemen. Onlangs laatste( hoop ik) controle bij de cardioloog ivm dikke enkels in de avond ( bijwerking) dit preparaat omgezet naar losartan kalium. Al na een dag if 2 doodmoe, spierpijn met name schouders en armen. Wazig zien en dru[lees meer...]k op de oren met suizen. Ook duizelig…. Ga morgen overleggen om weer terug te stappen op amlodipine. Losartan zou beter zijn in combi met diabetes type 2……. Niets dan narigheid

Bumetanide

07-06-2022 | Man | 57
bumetanide
Hartfalen
mijn man is hartpatient heeft steeds vocht door de bumatimine plas ik zo veel 6uur lang achter elkaar ik kan geen erectie krijgen moe duizelig cardioloog zegt dat er niks anders meer is om de vocht weg te krijgen heb ook een verhoogde bloedruk in de longen

14-01-2022 | Vrouw | 65
Hartfalen
Voor mijn gevoel en wat mij wordt verteld krijgt iedereen met hartfalen dezelfde medicatie. De gouden 4 noemen ze het. Entresto, Carvedilol, Furosmide, en straks worden er nog 2 toegevoegd. Ik leef nu al als een zombie, er veranderd niet zoveel, bloeddruk stijgt zelfs en de hartslag is nog altijd rond de 80. Ik denk dat niet iedereen hetzelfde op medicatie reageert, maar m[lees meer...]aak dat de artsen maar wijs. Ik kwam een jaar geleden binnen met luchtweginfectie en dan maken ze natuurlijk ook direct een ecg! Verder geen klachten, geen dikke enkels, gewoon sporten trappen lopen enz. gezonde vrolijke energieke vrouw en per ongeluk hebben ze hartfalen ontdekt bij de ecg. Van deze vrouw is weinig meer over! Had ik het maar nooit geweten!!!

Carvedilol

14-01-2022 | Vrouw | 65
carvedilol

Cyress

29-12-2021 | Vrouw | 78
barnidipine
Hartfalen
Bloeddruk was rond 100/160. Nu 75/100, best extreem, schijnt te zullen gaan oplopen. Overweeg morgen te stoppen vanwege de bijwerkingen, dan maar hoge bloeddruk.