ziekte

Furosemide

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartfalen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartfalen

20-10-2020 | Man | 65
Hartfalen
Hoge bloeddruk, duurt lang om op peil te zíjn

21-09-2020 | Man | 20
Hartfalen
Ben nu 1 week geswitcht naar mylan en ben echt een wrak. Slik al een jaar van een ander merk en nooit last. Maar nu hoofdpijn, wazig, misselijk en moe. Ga snel terug naar mijn oude medicatie.

Rosuvastatine

17-08-2020 | Vrouw | 56
rosuvastatine
Hartfalen
Slik verschillende medi Rosuvastatine 20 mg Atenol 25 mg Grepid 75 mg Amlodipine 5 mg Perindopril 8mg Pantoprazol 40 mg Acetylsalicylzuur 80 mg En allemaal bijwerkingen waar je niet blij van word

Amiodaron

08-08-2020 | Vrouw | 51
amiodaron
Hartfalen
In maart 2019 is zeer ernstig hartfalen geconstateerd. Daarvoor kreeg ik o.a. Amiodaron. Helaas kreeg ik ondanks alle medicatie eind juni een hartinfarct door een bloedprop in mijn rca. Op zich ging ik daarna wel steeds meer vooruit, wat stagneerde eind vorig jaar. De hartslag werd weer steeds hoger en de ritmestoornis nam ook weer toe. De dosis is nog wat verhoogd, naar 3[lees meer...]00mg pd en dat heeft ook weer een positief effect. De enige bijwerking waar ik last van heb is dat ik niet meer in de zon kan zitten, ik verbrand al van in de schaduw zitten.

06-08-2020 | Man | 55

06-08-2020 | Man | 55
Hartfalen
Op voorstel arts perindopril 2 mg vervangen door entresto 24/26 mg. Pauze in overstap van 36 uur. Eerste inname van entresto voor slapen gaan. Voelde me na inname al niet geweldig. Volgende ochtend 2e tablet. Binnen korte tijd erg duizelig en moest me overal aan vast houden. Erg onrustige darmen en dunne ontlasting. Hoofdpijn. Misselijk. Kon niet fietsen, dus geen beweging[lees meer...]. Naar bed gegaan en 6 uur op bed gelegen. Voelde me daarna iets beter. Na 36 uur weer over naar perindopril en na korte wen periode weer stukken beter en vrijwel alle klachten verdwenen. Arts gaf aan dat er meer patiënten heftig reageerden op entresto en een aantal goed. Heb vervolgens een Amerikaanse review site bezocht omtrent entresto. De meeste ervaringen die ik tegen kom zijn erg negatief. Het middel is vrij nieuw en met een grote reclamecampagne in de markt gezet. Voor mij is het niet het wondermiddel dat de fabrikant zegt dat het is, maar een goed verdienmodel. Ik heb het ervaren als een verschrikking. Ik zou iedereen die dit middel krijgt voorgeschreven adviseren kritisch te zijn en reviews te lezen. Zijn reviews (Amerika) dat mensen al na 2 tot 3 pilletjes op de SEH terecht zijn gekomen. Bijwerkingen verdwijnen niet zomaar en er zijn verhalen dat na langere tijd gebruiken van entresto plots erge bijwerkingen optreden, zoals o.a. verlies nierfunctie en hartritmestoornissen.

Acenocoumarol

04-07-2020 | Vrouw | 70
acenocoumarol
Hartfalen
Acenocoumarol. Van de apotheek een goedkoper middel gekregen. Nu kan ik niet meer slapen en heel onrustige benen. Na half uur wakker en moet ik lopen. Ben helemaal versleten.

Clopidogrel

Fosinopril

28-04-2020 | Vrouw | 55
fosinopril
Hartfalen
Reeds eerder met ambulance afgevoerd door deze troep en paar dagen op de hartbewaking gelegen. Doordat captopril niet meer leverbaar was, weer dit medicijn in mijn baxterrol gekregen. Wederom darmklachten, ernstige vermoeidheid, hoofdpijn, algehele malaise, slapeloosheid, spierkrampen enz. Vreselijke troep, doodziek ervan en veel te lage bloeddruk! Begin er niet aan mensen[lees meer...]!!

Simvastatine

02-04-2020 | Vrouw | 76
simvastatine
Hartfalen
Heb 8 jaar lang meerdere soorten statines gebruikt ondanks spierpijn en huidklachten. Ben vorige maand acuut gestopt vanwege spierscheuringen en een spierruptuur!. Volgens mijn huisarts moeten specialisten dit verplicht voorschrijven. Evenals maagzuurremmers bij het gebruik van bloedverdunners! Het ergste is, volgens mijn huisarts, dat er de laatste jaren heel erg w[lees meer...]ordt getwijfeld aan de werking van statines!

Atenolol

Enalapril

23-02-2020 | Man | 49
enalapril(aat)
Hartfalen
Prettig middel wat zeer effectief werkt en geen bijwerkingen geeft (bij mij dan).

07-02-2020 | Man | 64
Hartfalen
3 pogingen om de speciale pacemaker te plaatsen= 3 maal volledige narcose op 4 maanden

Crestor

Procoralan

06-01-2020 | Vrouw | 53
ivabradine
Hartfalen
Heb een jaar pretnison gebruikt,daar hield ik pijnlijke botten van over. Toen diagnose acute spierreuma. Dit bleek later verkeerde diagnose. Hoge bloeddruk was mijn klacht van het UMC. Mijn hart pompte voor 25 % Cijfer waarde is dat mijn pompwaarde nu op 49% zit en gaat goed vooruit. Maar heb klachten aan zitbotten en vocht op buik,niet in benen.

Bisoprolol

02-12-2019 | Vrouw | 73
bisoprolol
Hartfalen
al 20 jaar. koude handen en armen tot elleboog.In de nacht trekkingen in benen. af en toe hoofdpijn en inderdaad veel aangekomen.10 kilo . Gelukkig lees ik nu komt het door de medicijnen.

27-11-2019 | Vrouw | 70

Isosorbidemononitraat Tabletten

08-11-2019 | Man | 76
isosorbide-5-mononitraat

08-11-2019 | Man | 76
Hartfalen
Kreeg dit toch wel dure (€ 5,-- p.d.)medicijn i.v.m. hartfalen, verlaagt de bloeddruk wonderbaarlijk. Kreeg echter te laag HB en daardoor erge pijn in benen en nek. Kreeg hiervoor Ferrofumaraat(ijzertabl.) echter ben allergisch voor die ijzertabletten, vroeg om ijzerinfuus, kreeg die echter niet en heb nu dus een maagslijmvlies ontsteking. 3 maanden ellende van braken, mis[lees meer...]selijkheid en pijn en niet te vergeten extra MDL specialist kosten dankzij eigenwijze hartfalenverpleegkundige. Geconstateerd na gastroscopie, en ben 11 kg afgevallen in 2 maanden. Krijg nu voortaan ijzerinfuus. Dus let op HB en eventuele ijzertabletten.

Pradaxa

30-10-2019 | Vrouw | 73
dabigatran etexilaat
Hartfalen
Ik heb altijd voor diastolish hartfalen accenecoumarol gebruikt dat werd een ramp 7 maanden dagelijkse vloeingen had bloedarmoede ontwikkelt gekeken naar andere bloed verdunner kwamen op dabigatran wat moet helpen om mijn bloed niet te klonten ivm hartritme storingen.kreeg kort na gebruik enorme maagpijn.de hartfalen poli adviseerde mij om het in te nemen.met yoghurt sind[lees meer...]sdien heen maagklachten meer voor mij is dit de enige oplossing .

Valsartan

valsartan
Hartfalen
Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto

Hartfalen
Kreeg eerst Entresto voorgeschreven in de laagste dosering, toen begonnen zich al de eerste tekenen van een ijzertekort te manifesteren in de vorm van een lage hemoglobine, begonnen met 100mg Ferrofumaraat, dosering van Entresto naar 48/52 mg, nog steeds niets aan de hand, toen overgegaan naar de maximum instelling 97/103 mg, na een paar maanden ineens ontzettend nachtzwet[lees meer...]en, duurde 1 week toen begon de ellende van die verschrikkelijke spierpijn, waarvan ik in eerste instantie dacht aan spierreuma (zelfde verschijnselen) huisarts liet me bloed prikken, geen ontsteking echter nog steeds een behoorlijk ijzertekort, dosering verhoogt naar 3 x daags 200mg. gebruik dit nu 2 maanden, helpt een beetje maar nog steeds veel pijn. Krijg nu binnenkort ijzerinfuus wat hopelijk zal helpen. Zal tijd worden na een half jaar van pijn.

Hartfalen
Na mijn hart operatie 30 jaar geleden, kreeg ik metoprolol voorgeschreven eerst 100mg en de laatste 5 jaar 150 mg. Omdat ik dagelijks een stuk of 30 verschillende medicijnen w.o. Amlodipine neem, kan ik niet zeggen of de diverse bijwerkingen van deze tabletten of van de 28 anderen komen. Ik heb er baat bij. Ik heb ook diabetes 2 vandaar de hoeveelheid tabletten

Verapamil

28-08-2019 | Vrouw | 72
verapamil
Hartfalen
Ging de eerste jaren goed ,maar nu sinds een paar maanden veel last van opzwellende tong en keel. Duurt maar een paar seconden maar wel eng

Amiodaron

28-08-2019 | Vrouw | 87
amiodaron
wordt vaak 5 dagen per week voorgeschreven ivm schildklier. wel in Frankrijk

Diltiazem

04-07-2019 | Vrouw | 63
diltiazem
Hartfalen
Voor mij een superslecht medicijn van Apotex, dit is nu het enigste merk te zijn waar je nog Diltiazem van kan krijgen. Het vorige merk is kennelijk met vele anderen uit de handel genomen. Lekker dan, ben er behoorlijk beroerd van. Na stoppen knapte ik langzaam weer op. In overleg met cardioloog met halve dosering begonnen en weer dezelfde ellende. Nu stop ik maar weer [lees meer...]en hoop dat ik het overleef tot mijn volgende afspraak met de cardioloog. Op het moment zal het me worst zijn maar ergens weet ik wel dat ik eigenlijk het liefst op een fijne manier verder kan met mijn leven.

Brilique

27-06-2019 | Man | 65
ticagrelor
Hartfalen
Helemaal mee eens. Brilique is een middel dat mij direct na het herstel van 2 hartaanvallen en reanimatie op één dag heeft doen stikken wat een verschrikkelijk beangstigende ervaring is. De verpleging heeft niet altijd door dat ernstige ademnood een gevaarlijke bijwerking van Brilique is en bagatelliseert de klacht terwijl je letterlijk ligt te stikken.

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2418)
Depressie (1967)
Angst & paniekstoornis (1874)
Hoge bloeddruk (1373)
Blaasontsteking (980)