ziekte

Furosemide

Vergelijk de ervaringen met medicijnen voor hartfalen

De laatste ervaringen over medicijngebruik bij: hartfalen

02-12-2019

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartfalen

al 20 jaar. koude handen en armen tot elleboog.In de nacht trekkingen in benen. af en toe hoofdpijn en inderdaad veel aangekomen.10 kilo . Gelukkig lees ik nu komt het door de medicijnen.
27-11-2019

Metoprolol (metoprolol)

08-11-2019

Isosorbidemononitraat Tabletten (isosorbide-5-mononitraat)

08-11-2019

Hartfalen

Kreeg dit toch wel dure (€ 5,-- p.d.)medicijn i.v.m. hartfalen, verlaagt de bloeddruk wonderbaarlijk. Kreeg echter te laag HB en daardoor erge pijn in benen en nek. Kreeg hiervoor Ferrofumaraat(ijzertabl.) echter ben allergisch voor die ijzertabletten, vroeg om ijzerinfuus, kreeg die echter niet en heb nu dus een maagslijmvlies ontsteking. 3 maanden ellende van braken, mis[lees meer...]selijkheid en pijn en niet te vergeten extra MDL specialist kosten dankzij eigenwijze hartfalenverpleegkundige. Geconstateerd na gastroscopie, en ben 11 kg afgevallen in 2 maanden. Krijg nu voortaan ijzerinfuus. Dus let op HB en eventuele ijzertabletten.
30-10-2019

Pradaxa (dabigatran etexilaat)
Hartfalen

Ik heb altijd voor diastolish hartfalen accenecoumarol gebruikt dat werd een ramp 7 maanden dagelijkse vloeingen had bloedarmoede ontwikkelt gekeken naar andere bloed verdunner kwamen op dabigatran wat moet helpen om mijn bloed niet te klonten ivm hartritme storingen.kreeg kort na gebruik enorme maagpijn.de hartfalen poli adviseerde mij om het in te nemen.met yoghurt sind[lees meer...]sdien heen maagklachten meer voor mij is dit de enige oplossing .

Hartfalen

Hypertensie bleef te hoog vandaar overgang naar Entresto

Hartfalen

Kreeg eerst Entresto voorgeschreven in de laagste dosering, toen begonnen zich al de eerste tekenen van een ijzertekort te manifesteren in de vorm van een lage hemoglobine, begonnen met 100mg Ferrofumaraat, dosering van Entresto naar 48/52 mg, nog steeds niets aan de hand, toen overgegaan naar de maximum instelling 97/103 mg, na een paar maanden ineens ontzettend nachtzwet[lees meer...]en, duurde 1 week toen begon de ellende van die verschrikkelijke spierpijn, waarvan ik in eerste instantie dacht aan spierreuma (zelfde verschijnselen) huisarts liet me bloed prikken, geen ontsteking echter nog steeds een behoorlijk ijzertekort, dosering verhoogt naar 3 x daags 200mg. gebruik dit nu 2 maanden, helpt een beetje maar nog steeds veel pijn. Krijg nu binnenkort ijzerinfuus wat hopelijk zal helpen. Zal tijd worden na een half jaar van pijn.

Metoprolol (metoprolol)
Hartfalen

Na mijn hart operatie 30 jaar geleden, kreeg ik metoprolol voorgeschreven eerst 100mg en de laatste 5 jaar 150 mg. Omdat ik dagelijks een stuk of 30 verschillende medicijnen w.o. Amlodipine neem, kan ik niet zeggen of de diverse bijwerkingen van deze tabletten of van de 28 anderen komen. Ik heb er baat bij. Ik heb ook diabetes 2 vandaar de hoeveelheid tabletten
28-08-2019

Verapamil (verapamil)
Hartfalen

Ging de eerste jaren goed ,maar nu sinds een paar maanden veel last van opzwellende tong en keel. Duurt maar een paar seconden maar wel eng
28-08-2019

Amiodaron (amiodaron)

wordt vaak 5 dagen per week voorgeschreven ivm schildklier. wel in Frankrijk
04-07-2019

Diltiazem (diltiazem)
Hartfalen

Voor mij een superslecht medicijn van Apotex, dit is nu het enigste merk te zijn waar je nog Diltiazem van kan krijgen. Het vorige merk is kennelijk met vele anderen uit de handel genomen. Lekker dan, ben er behoorlijk beroerd van. Na stoppen knapte ik langzaam weer op. In overleg met cardioloog met halve dosering begonnen en weer dezelfde ellende. Nu stop ik maar weer [lees meer...]en hoop dat ik het overleef tot mijn volgende afspraak met de cardioloog. Op het moment zal het me worst zijn maar ergens weet ik wel dat ik eigenlijk het liefst op een fijne manier verder kan met mijn leven.
27-06-2019

Brilique (ticagrelor)
Hartfalen

Helemaal mee eens. Brilique is een middel dat mij direct na het herstel van 2 hartaanvallen en reanimatie op één dag heeft doen stikken wat een verschrikkelijk beangstigende ervaring is. De verpleging heeft niet altijd door dat ernstige ademnood een gevaarlijke bijwerking van Brilique is en bagatelliseert de klacht terwijl je letterlijk ligt te stikken.
27-06-2019

Brilique (ticagrelor)
Hartfalen

Ik stikte zowat na 2 hartaanvallen en een reanimatie tussendoor van de brilique. De cardioloog wijzigde de medicatie naar Plavix en de benauwdheid verdween onmiddelijk. Voor degenen die het nog nooit hebben meegemaakt - ernstige benauwdheid is doodeng!
12-06-2019

Burinex (bumetanide)

19-05-2019

Lisinopril (lisinopril)
Hartfalen

Mijn man is 48 jaar en lag opeens op de 1e harthulp met ernstige klachten die door de huisarts afgedaan werden als maagklachten en overgewicht.Mijn man hield 13 liter vocht vast ivm decompressie doordat zijn pompfunctie van het hart maar 15% was.Hij slikte eerst accoord waar hij praktisch geen bijwerkingen van had.Nu met teva wel veel bijwerkingen zoals heel warm rood hoof[lees meer...]d,galbulten en vaak kortademigheid
01-04-2019

Bisoprolol (bisoprolol)
Hartfalen

Krijgt U ook net als mij benauwdheid aanval halveer de medicijn door eerste week halve tablet nemen daar proberen hele lukt het neem weer contact met U specialist ik had 2,5 mg kan ook met 1,5 mg of U moet een sterker medicijn je heb ook 5 mg of 7,5 max 10 mg bij zeer slechte hartfslen zeer slechte hartpomp
20-03-2019

Lixiana (edoxaban)
Hartfalen

Sinds begin 2016 gebruik Lixiana. Wegens hartkleplekkage en boezemfibreren. Ben sinds aanvang ongeveer 30 kg afgevallen. Weeg nu nog 100 kg. In het begin geen problemen, maar nu ineens wel bijwerking. Neem altijd bij ontbijt in. De bijwerkingen vangen binnen een uur aan. Bij later op de dag innemen geen bijwerkingen tot vlak na innemen.
31-01-2019

Eplerenon (eplerenon)
Hartfalen

Doodziek !! Hiervoor Sprironolacton 12,5 mg , ook zelfde bijwerkingen maar vol te houden !
27-01-2019

Amiodaron (amiodaron)

11-01-2019

Coversyl (perindopril)
Hartfalen

Neem coversyl ter versterking van mijn hart. Volgens cardioloog doet het wat het moet doen en ik ben minder snel vermoeid dus iedereen tevreden!
12-12-2018

Perindopril / Amlodipine (perindopril / amlodipine)
Hartfalen

na experimenteren (bijwerkingen) ik gebruik nu amplodipine 5 mg samen met Hydrochloorthiazide 12.5 mg. Dit gebruik ik nu een half haar, echter nu sinds 3 maanden heb ik zeer ernstige haaruitval (het kan, maar komt zeer zelden voor) Alleen ik heb het! Echter mijn bloeddruk is met deze medicijnen op een normaal niveau beland, waar ik heel blij mee ben. Een kaal hoofd is[lees meer...] afschuwelijk, hoe nu verder..... ben inmiddels onder specialistische behandeling, maar die weten het ook niet....
03-12-2018

Hartfalen

Ik zou graag ervaringen delen met lotgenoten betreffende hartfalen
26-11-2018

Enalapril (enalapril(aat))
Hartfalen

Heb de 20 mg dosis aangepast naar 10 mg en de bloeddruk weer goed 109 mmHg Systolisch, 80 mmHg Diastolisch
26-11-2018

Lisinopril (lisinopril)
Hartfalen

Beste lezer, Slik al zo'n 10 jaar Lisinopril 20 mg van Accord, met weinig bijwerkingen. En weer eens naar de apotheek, herhaalreceptje aangevraagd bij de huisarts, zou hetzelfde zijn, "Alleen een ander merk"... "Sandoz ipv Accord"... Heb me nog nooit zo rot gevoeld met deze "ace-inhabitor".. hetzelfde spul zegt de apotheeker. Zal het niet te lang maken, 3 weken gel[lees meer...]eden was ik bij de de cardioloog, alles stabiel en schakelt me ineens over naar Enalapril, beter/slechter weet het niet, bloeddruk is weer prima. Groet, Eric
16-10-2018

Candesartan (candesartan)

20-08-2018

Hartfalen

Te hoge bloeddruk daarom dit medicijn, hielp niet genoeg en nu was er dit nieuwe medicijn Entresto wat wel helpt maar wat wel duur is.
20-08-2018

Hartfalen

Ik merk vooral dat mijn bloeddruk steeds lager word, hetgeen voor mij goed is. Mijn cardioloog is met dit medicijn begonnen mede om mijn bloeddruk te verlagen nu 125/60. Ik zit nog in de opbouwfase van dit voor mij nieuwe medicijn, moet nog 2x zoveel mg worden.
19-07-2018

Hartfalen

Mijn verhaal al verteld bij mijn ervaring met Entresto
19-07-2018

Hartfalen

Mijn bloeddruk bleef te hoog ondanks het gebruik van 160 mg Valsartan, dus nu sinds kort overgeschakeld op dit medicijn. Ik gebruik het te kort om al mijn oordeel klaar te hebben, maar voel me er niet erg goed bij met misselijkheid, maagklachten en diarree. Nu schijnt dat bij veel medicijnen in de aanvangsfase te zijn, en ik slik er nogal wat mede gezien diabetes (Metform[lees meer...]ine, Tolbutamide), dus afwachten maar, daarnaast, het is ook vermeld in de bijsluiter , de bedoeling is ook dat deze dosering over een paar weken weer verdubbeld wordt. Dit alles onder toezicht van een hartfalen verpleegkundige. Ben over de uitleg en behandeling/begeleiding zeer tevreden, maar hartfalen blijft hartfalen en is een behoorlijke inbreuk op je functioneren.
05-07-2018

Pas 1week in gebruik

Ziekten met de meeste ervaringen

Anticonceptie / zwangerschapspreventie (2224)
Depressie (1833)
Angst & paniekstoornis (1679)
Hoge bloeddruk (1279)
Acne/puistjes (891)