Ervaringen met Metoprolol

metoprolol

Hoge bloeddruk (234 meningen)
Hartritmestoornissen (134 meningen)
Hartinfarct (42 meningen)
Hartklachten (24 meningen)
Angina pectoris (23 meningen)

22-03-2018 | Vrouw | 42
metoprolol (12,5mg)
Hartkloppingen
Ik nam het omdat ik extra systolen had.Met extra systolen werkt goed maar de bijwerkingen waren veel te veel zoals zeer laag bloeddruk (95 en 55,laag temperature (35,3°)De hele dag voeld ik me duizelig , onrustig en bang.Kon bijna niets doen.Nu gestopt.

17-02-2017 | Vrouw | 30
metoprolol (100mg)
Hartkloppingen
medicijn gaan gebruiken tegen hartkloppingen, in het begin werkte het goed, maar kreeg na een aantal maanden heftige hartkloppingen, dubbele dosis voorgeschreven. daarna werd ik extreem moe, erg duizelig, slecht slapen, oorsuizen, hoofdpijn en depressief. nu aan het afbouwen, heb gelijk veel meer energie. nog geen hartkloppingen gehad.

29-05-2013 | Vrouw | 53
metoprolol
Hartkloppingen
Ik ben, na jaren met ernstige hartkloppingen te hebben rondgelopen, via mijn huisarts bij de Eerste Hulp beland. Vanuit daar naar de cardioloog, bleek ook veel te hoge bloeddruk te hebben, 3 tal medicijnen gehad. Kreeg al snel bijwerkingen en heb eerst een ander medicijn gehad, daarna de 2 anderen niet meer slikken. Bepaalde bijwerkingen bleven en dit met mijn huisarts b[lees meer...]esproken, ging van Atenolol naar Metoprolol. Voelde me wel beter, maar de stijve spieren in schouders, nek en "tussen"rug blijven maar aanhouden. Het word steeds erger, vaak ook hoofdpijn vanuit me nek. Zowel 2012 als momenteel bij de fysio, wat eigenlijk niet helpt. Niemand weet waar dit vandaan komt, ik zelf heb het gevoel van de medicijnen. (Atenolol en Metoprolol)

05-08-2018 | Man | 20
metoprolol (25mg)
Hartkloppingen
Voorgeschreven gekregen wegens een sinustachycardie die soms doorschoot naar 200 bpm in rust. Gezien mijn leeftijd maar een geringe dosering nodig om gewenst effect te hebben. momenteel een hartslag van +- 80 in rust zonder plotselinge pieken. Enige bijwerking is duizeligheid bij opstaan (DD orthostatischehypotensie).

06-05-2017 | Man | 27
metoprolol (50mg)
Hartkloppingen
Jaar geleden begon deze aandoening, soms werd ik wakker in de nacht met hartkloppingen en begon erger te worden. Toen heb ik 2 week metroprolol gebruikt en heb geen nieuwen gehaald. Dit gebeurde meestal in het weekend wanneer ik wodka+energy drink of gewoon blikje energy. Had er nog nooit van me leven last van gehad, enige dat ik overdags wel eens hartkloppen had vanwege[lees meer...] opstaan of andere lichte inspanningen. Jaar later werd het erger, zo erg dat ik het gevoel kreeg dat ik dood ging! Mijn ouders bed uit geroepen, hebben mij uurtje of 2proberen rustig te houden maar het stopte maar niet. Ben ik naar de spoed dienst geweest, dat ook nog eens half uur van ons vandaag was met de auto. Volgens dokter had ik hartritmestoornis, en dat het waarschijnlijk hyperventilatie was. Toen heb ik oxazepam voorgeschreven gekregen zodat ik kon slapen en te ontspannen. Dag later naar de huisarts geweest en alles uitgelegd, en heeft die mij metroprolol voorgeschreven wat ik dus jaar geleden ook gebruikt had vanwege dit. Sindsdien ik het gebruik uur voor dat ik naar bed ga is het niet weer gebeurd, wel vreemd dat ze zeggen dat dit hyperventilatie is want ik kan hier niks over vinden dat metroprolol hier goed voor is. Ja bijwerking is dat ik iets kortadmig word, maar dat denk ik terminste want me borst voelt koud aan en me hartslag zit dan rond de 45-50. Zodra ik uit de mond adem gaat het helemaal goed, ook slaap ik al me hele leven met open mond zonder problemen. Maar overdags als ik achter de laptop zit of bank dan adem ik nu wel uit de neus en zit mijn hartslag rond de 60-70 dus dat is wel allemaal prima. Ook wil ik vermelden dat ik rook, maar sinds 3 jaar geleden, of dat het probleem kan zijn weet ik niet maar ik wil er wel mee stoppen in ieder geval.

26-04-2017 | Vrouw | 32
metoprolol (25mg)
Hartkloppingen
Onverklaarbare hartkloppingen. Waarbij soms erg pijnlijk/hinderlijk. (Bloeddruk is al laag) Duizelingen, blauwe/oranje handen. Zeer tevreden over het medicijn. De klachten zijn nagenoeg verdwenen. En steken zelden de kop op. Hartritme is meer in balans.