metoprolol

Hartritmestoornissen (104 meningen)
Hartklachten (20 meningen)

26-06-2021 | Man | 65
metoprolol (100mg)
Met dit medicijn kon ik gewoon alles doen! Totaal geen belemmeringen.

27-05-2021 | Vrouw | 42
metoprolol (50mg)
Lastig om aan te geven. Hoge bloeddruk ontdekt tijdens eerste zwangerschap. Extreem hoog. 190-130. Nu schommelend: 120-140 met onderdruk 85-95. Hartslag gemiddeld laag: 55-65. Voorheen hoge hartslag. Moeilijk aangeven bijwerkingen, maar denk moeheid en snelheid maken met sporten. Tevens regelmatig moeten eten...ben benieuwd of er nog meer zijn die die ervaringen hebben. Sl[lees meer...]ik nu ongeveer 13 jaar.

05-05-2021 | Man | 42
metoprolol (50mg)
Begonnen enkele dagen geleden met dit medicijn . Onder weg naar een klant in de auto eerst het gevoel een soort van licht te hallucineren, hevig trillen en versnelde hartslag , zweten en soort van angst gevoel . Ecen langs de kant van de weg gestopt en mezelf proberen te herpakken . Werd er wat rustiger van . Niet door dat het direct van de medicatie kwam . Maar nu toch k[lees meer...]leine 2 weken verder en tis er niet beter op geworden , dus toch maar even google erbij gehaald en tot de conclusie dat het de medicijnen zijn . Voor de rest geen andere medicijnen in gebruik . Ga er nu dus maar mee stoppen . Wand tis na mijn ervaring zeer heftig . Bloedruk daarin tegen is wel goed. Maar weegt niet op tegen de bijwerkingen .

16-01-2021 | Vrouw | 34
metoprolol (100mg)
Ik had een verhoogde bloeddruk 181/112 gemiddeld over de week. Met 1 tablet 50 mg succinaat begonnen veelaagde naar 169/106, daarna naar 100 mg, bloeddruk nu rond de 140/96. Ben pas een maand bezig met dit medicijn. Werkt voor mij super. Ben alleen erg moe, moe in de zin van elke minuut van de dag kan ik slapen en kan bijna niet opstaan in de ochtend.

31-08-2020 | Man | 59
metoprolol (25)
Ik werd van dit middel heel erg moe. Maar vooral de benauwdheid was erg akelig. Ik moest om de minuut steeds diep ademhalen, wat overigens niet ging, om lucht te krijgen. Boodschappen doen ging niet meer. 's Avonds mocht ik een halve innemen. Uiteindelijk een ander middel gekregen. Niet meer benauwd.

16-08-2020 | Man | 73
metoprolol (12,5mg)
Zo'n 15 jaar terug al kreeg ik dit medicijn voorgeschreven vanwege verhoogde bloeddruk. Een jaar terug werd hart- ritmestoornis vastgesteld en waarvoor dit medicijn ook wordt voorgeschreven. Al sedert de inname ben ik chronisch moe. Heb dit diverse malen bij huisarts aangekaart maar volgens haar is dit inherent aan dit medicijn. Na bestudering van de bijsluiter blijkt verm[lees meer...]oeidheid de meest voorkomende bijwerking. Kennelijk weten huisartsen nauwelijks wat zij voorschrijven. Althans, informeren de patiënt niet.

19-06-2020 | Man | 62
Hypertensie
Na een hartklep vervanging Is de dosis verhoogd naar 100 mg. Van wege tachycardie. Maar de werking bleek onvoldoende.

03-04-2020 | Man | 67
metoprolol (50mg)
Ik slik dit middel nu ruim 1 jaar. Bloeddruk is door dit middel wel aardig verlaagd. Was eerst 155/90 en nu (gemiddeld) 135/80. De bijwerkingen zijn echter heel vervelend. Dit betreft: vermoeidheid (in benen) en last van koude armen, rug en handen. Het meest vervelende is het ontstaan van een chronische loopneus. Ik loop de hele dag met zakdoeken in de aanslag, terwij[lees meer...]l ik niet echt verkouden ben. Vooral die loopneus belemmert mij ernstig in mijn dagelijk functioneren.

25-03-2020 | Man | 72
metoprolol (50mg)
mijn Hartslag ging te ver naar beneden (40-46) dus 50 was te sterk neem ik aan.

03-03-2020 | Vrouw | 59
metoprolol (100mg)
Ik heb soms hartslag rond 180 en hogere bloeddruk 145/95 Ik slik rond 2 jaar Mijn bloeddruk is gelijk omhoog gegaan 170/100 en nog hoger Hoge polsslag heb ik ook nog steeds soms Ik ben veel kilo's zwaarder Ik heb een andere huisarts gekregen en zij heeft op stop gezet Na paar dagen heb ik bloeddruk 130 / 80 en ik voel me niet meer moe ochtend , ik kon mijn ring[lees meer...]en dragen

24-01-2020 | Vrouw | 53
metoprolol (25mg)
Deze gekregen omdat mijn bloeddruk aan het steigeren was gegaan door menopauze. Kreeg op de eerste dag van gebruik donderslaghoofdpijn(zoek maar op wat dat is) Enorm last gehad van de bijwerkingen, flink aangekomen door deze pil al beweren boze tongen dat dit een broodje aap verhaal is. Soms voelt m'n hartslag erg traag, erg moeten wennen aan de vermoeidheid, die heel[lees meer...] lang duurt. Voordeel is wel dat ik geen migraines meer heb. Had eerst van Ratiopharm, sinds vorig jaar van sandoz, paar dagen met duizelingen gelopen hierdoor, Ratiopharm was naar zeggen niet meer leverbaar, maar dat hoor ik van meer medicijnen van andere mensen, zal wel een kostenplaatje wezen.

04-10-2019 | Vrouw | 59
metoprolol (100mg)
ik neem nu al een tijd metoprolol 2 maal daags 100mg dus 200 mg per dag nu is iedere keer mn bloedruk goed en dan weer hoog nu weer medicijn er bij amlodipine ook twee keer 5 mg ik heb in verleden tia gehad maar ik wil vragen of iemand ook ervaring met metoprolol en amlodipine je kan van het laatste hart aanval krijgen is er iemand die met hoge bloedruk medicijn krijgt [lees meer...]zonder te veel bijwerkingen

11-08-2019 | Vrouw | 38
metoprolol (12,5mg)
Gebruik het voor de bloeddruk en een deel voor keel. Hart kloppingen, heel erg moe, evenwicht soms verlies, duf suf , spieren slap voel en verdrietig naar raar eng in hoofd. Hoofdpijn. Koude warme handen .tintel schokjes door lijf voel ik.

16-07-2019 | Vrouw | 81
metoprolol (25mg)
ik ben 81 jaar en gebruik 6 jaar metoprolol 25 mg. Heb soms last van prikkelhoest en een dikke tong die dan tegen de tanden schuurt, doet pijn. Hoort deze ook bij de ACE remmers? Daar voor gebruikte ik cloortalidon. Moest stoppen omdat mijn k te laag was

07-07-2019 | Vrouw | 54
metoprolol (100mg)
Ik ben deze betablokker gaan gebruiken nadat ik een hersenbloeding heb gehad ik heb steeds het idee gehad dat dit medicijn me drogeerde, maar deze symoptomen die ik had werden geweten aan NAH . ik werd steeds meer moe en futloos, Na halvering van de dagdosis werd ik binnen een paar dagen een stuk minder moe en hoefde niet meer ieder avond op bed te liggen. Ik ben 13 kilo [lees meer...]aangekomen na de cva, en hoop nu ook na halvering meer af te kunnen afvallen, duizeligheid is n o ok verdwenen

10-06-2019 | Man | 63
metoprolol (25mg)
Heb metoprolol 25 mg succinaat drie dagen genomen. Kreeg vrijwel direct enorme spierkrampen en spierstijfheid. Tevens hard oorsuizen. Slikte het medicijn tegen extra systoles en licht verhoogde bloeddruk. De derde dag afgebouwd naar 12,5 mg. Bijwerkingen toen iets minder maar nog steeds aanwezig. Ik stop met dit voor mij vreselijke middel. Bijwerkingen werden zo erg dat ik[lees meer...] naar de EH ben geweest.

Thyrax Duotab (861) - Schildklier - hypothyroidie (traagwerkend)
Ethinylestradiol / Levonorgestrel (569) - Anticonceptie - eenfase
Amoxicilline (524) - Antibiotica - penicillines breedspectrum